Monday, October 27, 2008

Υπόθεση Σταλιν.Ο Μοντέρνος και μεταμοντέρνος πολιτικός λόγος του ΚΚΕ



Και ξαφνικά η Αριστερά γυρίζει καμιά πενήντα χρόνια πίσω και συζητά για τον Στάλιν.Αφορμή οι θέσεις του ΚΚΕ ,για την ανάλυση των συμβάντων του «υπαρκτού» που ορίζουν ως κομβικό σημείο των εξελίξεων την αποχώρηση του Στάλιν από το προσκήνιο.

Εχουμε από καιρό την πεποίθηση ότι το ΚΚΕ εμφανίζει μια εντυπωσιακή αντοχή,που σχετίζεται με την ικανότητα αυτού του κόμματος να εκπροσωπεί πολιτικά αλλά και αισθητικά με ένα αυθεντικό «εμπειρικό» αδιαμεσολάβητο τρόπο.Σε αντίθεση με τον πιο διανοητικό και εκλεπτισμένο λόγο του Συριζα,που αναφέρεται (από ότι δείχνουν οι μετρήσεις) σε άλλες μερίδες της μισθωτής εργασίας,το ΚΚΕ κυρίως λόγω της εκπληκτικής Παπαρήγα,έχει ένα λιτό σαφή αλλά όχι μονοκόματο λόγο.Οι ελιγμοί δεν λείπουν από το ΚΚΕ,τουναντίον έχει τρομερή ευελιξία ,που πιθανόν υποκρύπτεται από την λαικότροπη απλη ρητορία.

Η επαναφορά του ζητήματος Στάλιν και ο τρόπος με τον οποίο αυτό γίνεται είναι άλλη μια απόδειξη του πολιτικού ενστίκτου αυτού του κόμματος.

Είναι σαφές ότι η υπόθεση αυτή έχει μια διπλή λειτουργία

Κατ’αρχάς ως ζήτημα «ζωής» για την ιστορικότητα του κόσμου του ΚΚΕ,όπου αναζητείται μια λογική εξήγηση των φαινομένων του 89,σε συνάρτηση με όλη την ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος.Πρόκειται για εσωτερικό ζήτημα ουσιαστικής αυτοσεινηδησίας και ενδοσκόπησης ,βιωματικού και όχι φιλολογικού χαρακτήρα ,καθώς για την υπεράσπιση του «σοσιαλισμού» η αριστερά έχει καταθέσει ζωές, και προσωπικές θυσίες.Ανθρωποι και όχι αριθμοί πήγαν φυλακή,εξορίστικαν απομονώθηκαν ,πόνεσαν.

Ερχεται το ΚΚΕ με είκοσι χρόνια καθυστέρηση και διατυπώνει μια συνεκτική θεωρία για τα γεγονότα.Θεωρώ ότι στην προσπάθεια του το ΚΚΕ να παρουσιάσει μια αδρή γραμμική ανάλυση, επιλέγει την κεντρικοποίηση του φαινομένου Στάλιν όχι σαν περιεχόμενο ,αλλά σαν σημείο κορύφωσης του δράματος .Το ΚΚΕ εντίμως και με συνέπεια αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα μέσα από μια αδρότητα μια καθαρότητα χρωμάτων και εικόνων,και στον πίνακα αυτό ζητάει μια κεντρική φιγούρα.Και την βρίσκει στον Στάλιν.

Μεταξύ μας η θεωρία αυτή έχει τα θεμέλια της.Το ισχυρότερο επχείρημα είναι η αδιαμφισβήτητη ανάπτυξη και ενδυνάμωση της ΕΣΣΔ μέχρι το 1950,σε ρυθμούς αδιανόητους για την εποχή.Η υπόθεση εργασίας ότι η αχανής αυτή χώρα μπορούσε να αναδιοργανωθεί περνώντας σε μια άλλη φάση ανάπτυξης όντας σε μια ζοφερή «σταλινική» καταπιεστική δομή δεν στέκει.Το εγχείρημα Σταλιν έχει εγγενή στοιχεία μοντερνισμού,πολιτικής συναίνεσης και γι’αυτό πετυχαίνει.

Μεχρι εδώ όμως.Η εγγενής αδυναμία του ΚΚΕ να απεμπλακεί από μια μαρξιστική οπτική τύπου «ακαδημίας της ΕΣΣΔ» και να αναζητήσει μια πολλαπλή και πολυπρισματική ανάλυση του φαινομένου,το εμποδίζει να ορίσει τις περιφειακές και ασύμπτωτες συντεταγμένες ,και το οδηγεί αναγκαστικά σχεδόν νομοτελειακά στην αναζήτηση του «κόμβου»

Με λίγα λόγια το ΚΚΕ έχει δίκιο ,διηγούμενο μια πολιτική ιστορία,αλλά έχει κάνει το λάθος πριν,προσπαθώντας την αφήγηση με το «μια φορά και ένα καιρό»

Η απόδοση στο ΚΚΕ ενός «ολοκληρωτικού Σταλινισμού» είναι άστοχη,υποβολιμαία και με πολιτικά κίνητρα συγκυρίας.Το ΚΚΕ δεν είναι σταλινικό ,σε καμία περίπτωση (έστω και να κάποιοι εντος το θέλουν) .Το ΚΚΕ είναι λαικό ελληνικό κόμμα και διαλέγεται με την κοινωνία μέσα από τους ρυθμούς και δρόμους του αδρού ρεμπέτικου,και του δημοτικού παραμυθιού.Η αδρότητα ορίζει τον Σταλιν.

Η ανάλυση του ΚΚΕ δεν είναι σε καμία περίπτωση εξ’ορισμού απορριπτέα,είναι μια από τις πολλές λογικοφανείς εκδοχές.

Στο σημείο αυτό αρχίζει και ο αναπάντεχος μεταμοντερνισμός του κόμματος αυτού.

Η επιλογή Στάλιν το 2008, οταν απευθύνεται οχι στο εσωτερικο του ,αλλα στην κοινωνία έχει ένα χαρακτήρα διαγώνιου χιούμορ,αφαιρετικής διαφήμησης λεπτεπίλεπτης ειρωνίας.

Τι είναι ο Στάλιν το 2008 σαν πρόσληψη στην δρώσσα πραγματικότητα;

Κατ’αρχάς είναι η ηρωίδα του τελευταίου Indiana Jones ,που με απ’ευθείας εντολή του κλέβει τα απόρρητα όπλα στην Νεβάδα.
Είναι ακόμη μια εκπληκτική βουκολική φιγούρα ,που παραπέμπει στον χωρικό που πάει στον Χαρδαβέλλα για να παραπονεθεί ότι έχασε τα λεφτά της επιχορήγησης στο καζίνο της Ξανθης.
Ο Στάλιν σαν φιγούρα παραπέμπει σε ένα αστερισμό γκροτέσκο,κυνικό,παράδοξο.
Περίπου ο Κρίστοφερ Λη της πολιτικής .
Μπορούμε να ορίσουμε το ίδιο για τον Χίτλερ.Ούτε μια στο τετράκις εκατομμύριο!

Αρα η επιλογή Στάλιν ,από πλευράς ΚΚΕ έχει και μια διάσταση επέμβασης στις πιο σύγχρονες πλευρές της δημοσιότητας.Είναι ο απόλυτος πολιτικός μεταμοντερνισμός.

Μωρέ δε παει να πληρώσουν οι άλλοι τους διαφημιστές ,έρχεται η Αλέκα και οι σύντροφοι και τα καταφέρνουν με ένα σμπαρο δυο τρυγώνια.
Κάθαρση και δημοσιότητα.

11 comments:

Greek Rider said...

Πρωτότυπο το σημερινό σου κείμενο. Δεν συμφωνώ όμως με αυτό που αναφέρεις σε σχέση με την ανάπτυξη στην εποχή του Στάλιν:

"...Το ισχυρότερο επχείρημα είναι η αδιαμφισβήτητη ανάπτυξη και ενδυνάμωση της ΕΣΣΔ μέχρι το 1950,σε ρυθμούς αδιανόητους για την εποχή.Η υπόθεση εργασίας ότι η αχανής αυτή χώρα μπορούσε να αναδιοργανωθεί περνώντας σε μια άλλη φάση ανάπτυξης όντας σε μια ζοφερή «σταλινική» καταπιεστική δομή δεν στέκει..."

Νομίζω ότι πρώτον όταν ξεκινάς από το μηδέν τα περιθώρια αναπτυξής σου τα πρώτα χρόνια είναι τεράστια αυτό έγινε με την ΕΣΣΔ (αλλά και με την Ελλάδα και Ιαπωνία εκείνης της περιόδου).

Δεύτερον η καταπίεση οδηγεί σε πιο γρήγορη ανάπτυξη (όπως φαίνεται στον σημερινό κόσμο αλλά και στην υπερ καταπιεστική Κίνα) και όπως δείχνουν και άλλα παραδείγματα όπως του Στρατηγού Δικτάτορα Πάρκ Τσιου Χίνγκ καθώς και πολλά άλλα.

Τρίτον, νομίζω ότι το κυνήγι της ανάπτυξης εκείνης της περιόδου δείχνει πόσο φιλελεύθερο ήταν το εκεί καθεστώς αφού ο φιλελευθερισμός ξεχωρίζει από το ότι όλα είναι δομημένα σε σχέση με την ανάπτυξη.

Γι' αυτό ο Βάλλερστάιν λέει ότι η αρχή του τέλους του φιλελευθερισμού ήταν η πτώση των πρώην κομμουνιστικών καθεστώτων. Ο Υπαρκτός κομμουνισμός + φιλελευθερισμός υπήρξαν κατά τη γνώμη μου οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος το οποίο στόχευε στην γρήγορη και μονοδιάστατη ανάπτυξη.

Εκεί είναι και οι αδυναμίες τους σήμερα σε έναν κόσμο που δεν αντέχει άλλη ανάπτυξη.

Στο παραπάνω συγγενικό πλαίσιο (Φιλελευθ.+κομμ.) κατανοώ και το συσχετισμό σου, της προβολής δηλαδή του Στάλιν από το ΚΚΕ πράγμα που αποκαλύπτει μια πιθανή σημειολογία του μεταμοντέρνου.

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

GR
Δεν θα διαφωνούσα ότι η ανάπτυξη είναι συμβατή με την καταπίεση,πολλές φορές.
Αλλά η Κίνα αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον παγκοσμιοποιήσης ,σε εποχή υψηλης παραγωγικότητας ,εύκολης μεταφοράς κεφαλαίων κλπ.
Η ΕΣΣΔ του Στάλιν πραγματοποιεί ένα οικονομικό θαύμα,ενδογεννούς εσωτερικής ανάπτυξης.ΠΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ,αλλά ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ από αυτόν.
Η ΕΣΣΔ αναπτύσσετται από την κεκτημένη ταχύτητα μιας τρομερής επανάστασης,ΠΑΡΑ την αυταρχικότητα.
Με μια έννοια η ανάπτυξη συμβαδίζει με την απολυταρχία δεν σχετίζονται οργανικά.Στην δικιά μου ερμηνεία, η επανάσταση έχει τέτοια ορμή,που υπερβαίνει και τον Σταλιν.
Ο Βαλλερσταιν μου αρέσει πολυ,αλλά η ανάλυση του έχει τέτοιες χρονικές κλίμακες,που είναι εξ'ορισμού αναπόφευκτες.Κύκλοι των 35-50 ετών ,έχουν τρομερό ακαδημαικό ενδιαφέρον,αλλά δεν μπορώ να τους συσχετήσω αιτιατά με την συγκυρία.Ο Βαλερσταιν μπορεί να έχει αενάως δίκκιο.Τίποτα δεν μπορεί να τον διαψέυσει.
Οσον για την μεταμοντέρνα συνθήκη ,είναι σαφές ότι ΚΚΕ μέσα από τον τρομερό πραγματισμό του είναι μεταμοντέρνο και πολυμορφο έστω και αν δεν το θέλει.
Τον όρο κομμουνισμό (σημερα) δεν τον χρησιμοποιώ χωρίς επίθετο ,όπως δεν κατανοώ τον όρο νεοφιλελευθερισμό .Είναι δημοσιογραφικοί του συρμού ,και εγκλείουν τα πάντα.Κομμουνιστής ο Γκραμσι κομμουνιστής και ο Πολ Ποτ.
Φιλελεύθερος ο Κευνς φιλελευθερος ο Κρουγκμαν,φιλελευθερος και ο Ανδριανόπυλος.Χαμός.........

Anonymous said...

MAA

h groteska epikoinwniakh politikh tou KKE pou entopizeis einai ena upoproion ths anaforas tou kommatos sthn sigekrimenh oikonomikh periodo se sunartish me tis prosopokratikes erminies ths istorias tou memonomenou nou pou einai kourdismenos kala sto ti 8eorei apokroustiko san portokali.

gia na to katalaveis kalutera auto pou lew o oros stalinismos einai ena anekdoto se orous antidrashs tou memonomenou atomou polu megalutero apo to anekdoto tou fileleu8erismou.kai o vasikos logos ths megaloprepias tou anekdotou autou vrisketai sto gegonos oti opoios anaferetai ston oro stalinismos anagastika anaferetai se ena pi8ano mellon,enw otan kapoios anaferetai ston oro fileleu8erismos anapolei ena parel8on tou proimou kapitalismou pou den epistrefei.

twra to oti kai h kalh kai h kakh dimosiothta paramenei dimosiothta isxuei.ostoso epidi h dimosiothta exei konta podaria san ton tixodioktismo h anafora tou KKE einai stis oikonomikes sun8ikes ths periodou kai pws epireazan tis apofaseis tou politikou epikodomimatos kai h anafora ston stalin einai simiologikh.opws kai na to kanoume oso kai an ta prosopa den paizoun to simantikotero rolo sthn istoria ,h istoria den ginetai apo atoma me anages alla xwris prosopo.

kai fusika ta prosopa einai pola.
px.h 8esh gia ton sosialismo ws anorimo kommounismo pou io8etei to komma einai 8eorish tou Ilyenkov kai kanenos stalin.

tsekare edw ergo na frikareis:
H dialektikh tou afirimenou kai tou sigekrimenou sto Kefalaio tou Marx.
http://marxists.org/archive/ilyenkov/works/abstract/index.htm

exei kai upokefalaio pou vlepontas to twra molis apo ton titlo anaferetai se kati pou upopteuomai oti einai to kraximo panw sta concepts pou erixa panw ston heidegger.
"On the Relation of the Notion to the Concept"
o Ilyenkov einai o psyxologofilosofooikonomologo-kati pou se paliotero post anefera oti asxoliotan panw sto provlima anaptuxhs suneidishs se kofalala atoma.

tora pou to xanaskeftomai o Ilyenkof einai poly pio groteskos epikoinoniaka apo to stalin.

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

ΜΑΑ
Νομίζω ότι συμφωνούμε απόλυτα.
Ο Σταλινισμός και ο Σταλινισμός του ΚΚΕ είναι φούσκα.
Κρατάω με ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ ,την παρατήρηση σου Σταλινισμός = Μελλον,Φιλελευθερισμός = αναπόληση ενος παρελθόντος.
Αν και στην δικιά μου αναζήτηση σε Nozick,Hayek η αγορά είναι τελείως εργαλειακή.Το liberal οικοδόμημα τους δεν είναι pro-market είναι pro-divesrity ,ενώ η "αυθορμησία" είναι απόλυτα ισόμρφη με το "υλισμό του αστάθμητου" του Αλτουσερ. (Εχω ήδη ανάρτηση)
Υποστηρίζω δημόσια (απο την αρχή,τρομάρα μου) ότι αντιστοίχως και ο "νεοφιλελευθερισμός" δεν υπάρχει
Με την έννοια της οτι ο όρος απονέμεται από τους "αντινεοφιλελευθερους" κατα το δοκούν ,όπως και ο Σταλινισμός του ΚΚΕ είναι κατ'απονομή,ενώ το ΚΚΕ αναζητά τον οιονδήποτε Στάλιν για να "δεσει" ενα αποδεκτό "στορυ".
Θα κοιτάξω τα περι Λυσένκο αν μπορέσω.
Επαναλαμβάνω πάντως οτι η σχέση Σταλινισμου Φιλελευθερισμού οριζόμενες από το βέλος του χρόνου,μου ανοίγει μια πόρτα που δεν είχα δει.

katerina said...

Καλημέρα lls.
Να σου πω την αλήθεια 28η Οκτωβρίου του 2008, στις 8.30 το πρωί να συζητάμε για τον Στάλιν, ε όσο να πεις, ενέχει ένα στοιχείο σουρεαλισμού.

Θεωρώ από γραφική έως εκ του πονηρού, λόγω των συνθηκών, την «αυτοκριτική» του ΚΚΕ, και σίγουρα εξαιρετικά επιφανειακή.

Κάποια στιγμή η Αριστερά πρέπει να ξεκαθαρίσει τους λογαριασμούς της με το παρελθόν, ΕΝΤΙΜΑ.

Πολύ ευκολο, πολύ ΚΚΕδίστικο, να "συζητάει" με λατρεία το 2008 τις θέσεις του Στάλιν το 1950.

Αν κάτι θα περίμενα να μου πει το ΚΚΕ, θα ήταν για το πως αναπτυχθηκαν τότε οι σχέσεις Κράτους-εξουσίας, πως το Κράτος .........(δεν λέω κακές λέξεις με τον καφέ)...την Κοινωνία, αντί να αναλώνεται σε απόψεις από αστείες έως τραγικές για την περίοδο και την «μεταρρύθμιση» Χρουστώφ.
Αν ακόμα το ΚΚΕ, πιστευει ότι το «άνοιγμα στην οικονομία της αγοράς» (!!!!εδώ γελάνε όλοι) και οι δημοκρατικές ελευθερίες, εκεινης της περιόδου, είναι τα αίτια, η αρχή της κατάρρευσης του σοσιαλισμού, λυπάμαι και το ΚΚΕ, και εμένα και εσένα και όλους.

Αν κάτι θα περίμενα να μου πει το ΚΚΕ, ως «αυτοκριτική» (τι λέξη και αυτή!!!), είναι γιατί δεν λειτουργεί αυτή η μηχανιστική του αντιληψη, ότι η αναπτυξη του καπιταλισμού, οδηγεί στην συγκρουση των παραγωγικών δυνάμεων και κατ’ επεκταση στην επανάσταση. Πως διαολο σήμερα στις τόσο ανεπτυγμένες χώρες τα κομμουνιστικά κόμματα, τείνουν να εκλείψουν;;;

Αν κάτι θα περίμενα εγώ σήμερα είναι την τοποθέτηση του ΚΚΕ, για το τι γίνεται στην Κίνα.
Αν κάτι θα περίμενα να μου πει το ΚΚΕ, είναι μια άποψη για τα αριστερά κινηματα στην Λατινική Αμερική.

Ξέρω..... ΚΚΕ, είναι αυτο.....Μουγκα στην στρούγκα.
Και πέρα απο το όποιο θυμικό, απο τον όποιο σεβασμό, για μένα πια σε ανθρώπους, σε ήρωες (που και το ίδιο το ΚΚΕ, τους συνέθλιψε, που το ίδιο το ΚΚΕ, ακόμα χρησιμοποιεί ανεντιμα), οι μόνες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό για το ΚΚΕ, είναι οι λέξεις «μουγκα» και «στρουγκα»

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Katerina
Υποστηρίζω ότι το ΚΚΕ ασχολείται εν ετει 2008 με τον υπαρκτό και τον Σταλιν,ακριβώς επειδή το θέμα λήξει και ο Στάλιν ειναι αντικείμενο μια ποπ κουλτούρας.Με αυτή την έννοια του ΚΚΕ είναι πολυ "προχωρημένο".Συζητά κάτι που έχει πολλαπλές φορτίσεις από όλες τις πλευρές,και όλοι ετεροκαθορίζονται.Το ενδιαφέρον είναι το ΚΚΕ προσφέρει μια συνεκτική ιστορία.
Τώρα τα περί Κίνας είναι για μένα το ταμπού της Αριστεράς.
Ακριβώς γιατί η αποτίμηση του φαινομένου δεν μπορεί να γίνει απλα στον αξονα Καπιταλισμός Σοσιαλισμός,αλλά στον κάθετο άξονα της συνθετότητας.
Το ΚΚΕ και Συριζα παίζουν κουμπάρες με το θέμα,γιατί κατα βάθος γνωρίζουν την συνθετότητα του ζητήματος,αλλά κρατάνε σε επίπεδο ηγεσίας την περίτεχνη ανάλυση,ενώ για τον λαό,τα κλισέ.
Εχω αναφερθεί εκτενώς στο θέμα,που νομίζω επιβεβαιώνει την θέση μου.Η Αριστερά σχηματίζει μαι θεωρητική σύλληψη οικειοποίησης των αγορών,του επιχειρείν ,ή θα παραδαίρνει στην αφόρητη υποκρισία.Χονδροειδής αντικαπιταλισμός για τον λαό,ενοχική κολακεία της μικρομεσαίας (μαυρη αγορά,φοροδιαφυγή,κλπ) επιχείρησης ,αλλά ευρυχωρία χειρισμών για την ηγεσία.
Τελος για το ΚΚΕ,για μένα η φοβερή "πατέντα" του είναι ότι είναι εν αγνοία του ,"σκληροπυρηνικό" ,και μόνο στον βαθμό που το προσδιορίζουν οι άλλοι,την στιγμή που ο σκληροπυρηνισμός είναι ανύπαρκτος πολιτικά,αλλά μόνο αισθητικά.
Το ΚΚΕ παίζει τον Σταλιν και η ελληνική κοινωνία "μασάει".Το ΚΚΕ φταίει?

Anonymous said...

MAA

Ama to KKE epsaxne na existorisei thn periodo 8a proslamvane kana istoriko ths plakas na to kanei auto.
Me auto ton tropo vevaia ,tou na dineis telika ena apodekto story rixneis thn istoria sto epipedo tou paramu8iou kai ths nekrologias.
H istoria isws na einai h pio epanastatikh epistimh,kai auto to 8ewrw giati h istoria ftanei se auto to epipedo mono otan fwtizei ta gegonota me skopo na min apotelesoun Hegelianh farsa sto mellon.
Oi 8eseis gia to sosialismo tou KKE einai 8ema sunedriou.An to 8ema itan na apofasistei ena voliko story gia to sosialismo ths ESSD,auto 8a eixe ws sunepia ena voliko programma tou KKE gia to sosialismo


This isn't a seminar, this isn't a weekend retreat...

@katerina

kai panw pou koitaza mia apo tis teleutaies sou anartiseis,opou uperaspizes me tromero kai fovero pa8os thn arnish sou stis vaivaiothtes,tis epistimonikothtes,kai tis anagaiothtes kai alles Satanistikes ek tou ponirou Leninistikothtes tou Apolitou(anaferome sto post me tis simaiees kai tis naf8alines)....

...xefitronan sti skepsh mou vevaiothtes pou legane oti"ama kapoios arnitai na dei pragmata kai katastaseis ws exoun...pio voliko paramu8i LLS-tupou 8a tou gemisei to sxolastiko akadimaiko nou tou ,rixnontas ton sthn agalia ths prosopikhs tou 8riskias?"

kai xafnika o sourealismos ths pragmatikothtas tou nou...anagena tis idh aporif8entes anagaiothtes kai vevaiothtes apo ta "isos" sthn exis 8riskeutikh morfh:

"Θεωρώ από γραφική έως εκ του πονηρού, λόγω των συνθηκών, την «αυτοκριτική» του ΚΚΕ, και ΣΙΓΟΥΡΑ εξαιρετικά επιφανειακή."

Can I get an amen? Can I get a hallelujah? Thank you Jesus.

meta o sxolastikismos sto apoluto adiexodo tou mas ekfrazei ton tropo me ton opoio 8a i8ele to KKE na tou linei tis apories,xwris o idios na epixeirei na lisei toipota...zwntaneuontas ta 'pladara muala' tou magiakofsky pou tou arese toso polu na tsiglaei,me to exis xefulisma tou odigou mageirikhs(me Kastoridiakes proektaseis antistrofhs sxesewn vashs-epikodomimatos):


Αν κάτι θα περίμενα να μου πει το ΚΚΕ, θα ήταν για το πως αναπτυχθηκαν τότε οι σχέσεις Κράτους-εξουσίας, πως το Κράτος .........(δεν λέω κακές λέξεις με τον καφέ)...την Κοινωνία, αντί να αναλώνεται σε απόψεις από αστείες έως τραγικές για την περίοδο και την «μεταρρύθμιση» Χρουστώφ.
Αν ακόμα το ΚΚΕ, πιστευει ότι το «άνοιγμα στην οικονομία της αγοράς» (!!!!εδώ γελάνε όλοι) και οι δημοκρατικές ελευθερίες, εκεινης της περιόδου, είναι τα αίτια, η αρχή της κατάρρευσης του σοσιαλισμού, λυπάμαι και το ΚΚΕ, και εμένα και εσένα και όλους.

siwph:
katw apo tous teleutaious silogismous einai ntroph na gelame.idi kapws diafainetai oti h "anodos ths asimantothtas" exei exelixtei sthn anodo enos asumantou nou stis skepseis mas...

kai autes itan dikes mas?tou kastoriadh?tou Eutixh Mpitsaki?
de gamiountai!

ego vazw na akousw Savatage me Zack Stevens na tragouda sto Chance:

He was standing all alone
Trying to find the words to say
When every prayer he ever prayed was gone
And the dreams he's never owned
Are still safely tucked away
Until tomorrow he just carries on
Carries on
Carries on
Carries on

Telos sas dilwnw me Apoluth Vevaiothta,oti diafwnw apoluta me osa lete,wste na apofeugontai oi parexigiseis tupou "sxoliasth"
kai epidi den 8ewro sthn parousa fash to alliloglupsimo kolotrupidas thn kaluterh epilogh praxhs.

\m/

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

maa
Κατ αρχας είδα τον Ιλυενκωφ καιμου φαινεται πολύ ενδιαφέρον (οχι βεβαια Λυσενκοφ)
Κατα τα δεν αποκλέιει ενα στρογγυλο στορυ για τον Σταλιν ενα πιο περίπλοκο πρόγραμμα για σοσιαλισμο (δεν μου φαίνεται και τόσο κοντα...)
Για συνέχισε σε τετοιες κατεύθυνσεις,Πασα προσφορα δεκτή

Anonymous said...

MAA

Synthesh kai Sygxush

O oros Stalinismos einai toso eurus,pou periexei apo thn mia meria istorikes mu8oplasies,8eoriseis epimerous ideologimatwn opws o Oloklhrotismos[kai alles Popperianes aidies pou anakaluptei mesa se idees hegelianhs,Marxistikhs kai Platonikhs olothtas tis rizes ths katastrofhs tou kosmou h se orwelikes malakies istoriwn zwwn pou einai ftiagmenes fusika gia an8ropous pou 8eoroun ton eauto tous zwo,opws akrivos oi oikonomikes rovinsoniades einai ftiagmenes gia apolitista zwa proionta tou sugxronou politismou],ton Fovo tou kommounismou se upgraded morfes se sxesh me autes pou antimetopizan o Marx mazi me ton Engels sto Manifesto,oti taxa oi kommounistes 8eloun na katargisoun ta stoixiwdh fileleu8era dikaiomata...pou aplws ta exei katargisei to kefalaio me thn anodo ths astikhs taxhs sthn exousia.

Apo thn allh meria einai stena sundedemenos me thn tash ths epoxhs pros to sosialismo,oxi se epistimoniko epipedo,alla sthn amesh embirikh antilipsh auths ths tashs sto memonomeno atomo apo ta adiexoda ths zwhs tou mesa ston kapitalismo.

auth h sxesh twn ideologimatwn pros thn embiria sunistatai sto gegonos oti o nous mas leitourgei fusika san....Olothta.
Etsi katw apo thn lexh Stalinismos uparxei ena sigekrimeno enoiologiko periexomeno pou dinei ka8e stigmh antistoixh erminia stis embiries.Etsi auth h olothta katanta na apotelei sugxush.

Ekei akrivos vrisketai kai h dinamh ths propagandas.sto na sugxeei suneidita ta pragmata kai xwris na xreiazetai ,na sunomotisei idietera gia ton skopo ths,ftiaxnontas oloklirous mixanismous metadoshs ths vlakias,stirizetai sthn idh uparxousa vlakia tou kosmou kai elaxistopoiei thn ependush ths se merika kanalia,merikous ekprosopous tou kefalaiou ktlp
Kai fusika den xriazetai apo merous ths kamia gnwsh suneidith tou pou sunistatai o Panourgos Nous kata Hegel.[to logiko einai toso panourgo oso kai dunato.H panourgia sunistatai genika sth mesolavousa drasthriothta pou,bazontas ta antikeimena na epenergoun sumfona me th fush tous to ena panw sto allo kai na epexergazontai to ena to allo,xwris na anamignietai amesa se auto to protses,pragmatopoiei ostoso mono to diko tou skopo.]

edw twra o Hegel mas thn leei anoixta.mas leei oti eimaste pragmata,oti exoume ka8orismenh fush,kai oti opws to xlorio kanei xhmikh antidrash me to natrio,paromiws epilegoume koinwnikes sxeseis,ideologia,kai erminies.Edw oi 8eoritikoi ths autonomias katalavainoun oti den einai kai toso autonomoi ,oute kan sth skepsh tous.Oi 8eoritikoi tou fileleu8erismou trone sfaliares apo ton pio suneph ekprosopo tous ton Max Stirner pou tous xlevazei:"Pws tolmate kai apokaleite tous eautous sas eleu8erous?!".Oi anarxikoi pou olo kai kati exoun parei apo stirner skeftonai:"mipws na min poluproskuname to au8ormito?".
Oi sourealistes skeftontai na sikosoun apo to patoma thn aspida ths logikhs pou petaxan ,epidi kapote itan ths modas o froyd kai tous varene thn zwodh libido h polu skepsh[bebaia o fetixistikos xaraktiras tou emboreumatos paremene panta sustatiko stixio twn fantasiosewn tous kanontas kapoious apo autous Avida Dollars(aplistous gia dolaria,anagramatismos tou onomatos tou dali apo ton breton)]

kai ego ka8omai na diereunisw to praktiko sigekrimeno tou pws "H eleu8eria einai h gnwsh ths anagaiothtas" opws elege o Lenin ston Ylismo kai Empiriokritikismo.

Edw LLS 8a sou pw oti:1 h sunthesh pou anazitas metaxu sosialismou kai eleu8erias den xwra sta plaisia tou kapitalismou 2.thn exoun diereunisei arketa oi klasikoi tou Marxismou,xwris na simainei auto oti ekei e3antlitai h 8eoritikh ereuna kai h an8ropinh pra3h.3 otan oi enoies katantane sugxush olothtas sta kefalia mas tote 8eloun analush kai sun8esh apo thn arxh sumfona me thn kinhsh ths pragmatikothtas.4.kapoies apo autes einai teliws gia petama

O oros Stalinismos oxi mono einai fouska,alla opoios autoapokalitai aristeros kai thn anaferei mou dixnei to poso den xerei oti exei katantisei pragma.kai xereis tora kati e3okoinovouleutikoi kai aloi rizospastikoi tupoi exoun rizospastikopoihsei auth thn enoia sto va8mo tou na einai pio platia kai apo to Einai.ta upsh sugxushs kai afaireshs den einai se autes tis periptoseis aplos Heideggeriana...exoun xeperasei thn ionosfaira.sketh aposun8esh h katastash.

kai opws to suni8izw aloste 8a telwsw to post me mia mousikh epilogh.to simerino tragoudi einai fusika apo ton an8ropo pou evgale album me ton katapliktiko titlo "the golden age of grotesque" kai apokalei ton eauto tou "posterboy for fear"

Marilyn Manson kai akoume na mas tragouda mesa apo ena "Irresponsible Hate Anthem"
ta exis apokroustika pou perigrafoun thn amerikanikh eleu8eria mesa apo ola ta ideologimata pou anaferame:

I am so all-american, I'll sell you suicide
I am totalitarian, I've got abortions in my eyes
I hate the hater, I'd rape the raper
I am the animal who will not be himself
fuck it

Hey victim, should I black your eyes again?
Hey victim,
You were the one who put the stick in my hand
I am the ism, my hate's a prism
let's jut kill everyone and let your god sort them out
fuck it

Everybody's someone else's nigger/I know you are so am I
I wasn't born with enough middle fingers/
I don't need to choose a side
I better, better, better, better not say this
better, better, better, better not tell
I hate the hater, I'd rape the raper
I am the idiot who will not be himself
fuck it

http://www.youtube.com/watch?v=XMwOX4ZCaTI&feature=related

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

maa
Θα με τρελλάνεις με τα Greeklish!!!
Νομίζω ότι είσαι από τους λίγους που συλλαμβάνεις το εγχείρημα,παρότι πρέπει να σε εξοργίζει,(το λιγώτερο...)
Είναι προτιμώτερο κατα πολύ από τους λίβελους κατα LLS,που δεν κατανοούν το πράγμα,αλλά το εντάσουν σε μια μπακάλικη λογική της απολογίας ενος ασπονδυλου φιλελευθερισμού.
Γραφεις
1 h sunthesh pou anazitas metaxu sosialismou kai eleu8erias den xwra sta plaisia tou kapitalismou 2.thn exoun diereunisei arketa oi klasikoi tou Marxismou,xwris na simainei auto oti ekei e3antlitai h 8eoritikh ereuna kai h an8ropinh pra3h.
Η τελευταία παράγραφος είναι στο ακριβώς στο μυαλό μου (οσο υπάρχει όσο δουλεύει)
Αν η πράξη σου δείξει πχ Σκανδινανικές χώρες,ότι ο καπιταλισμός με τον υψηλώτερη συμμετοχή του εργατικού κόστους στο νέο παραγώμενο προιόν (αποδεδειγμενο) γιατί να το αγνοήσω.
Οχι ως στατικό παράδειγμα,αλλα ως παράδιεγμα των καινοφανών και υβριδιακών μορφών που μπορούμε να έχουμε.
Οχι ως ροζ ,συναινετική σοσιαλδημοκρατία (απο ότι βλέπεις δεν την ψάχνουμε στον τρίτο δρόμο) ,αλλα ως συγκρουσιακή δομή.
Δεν ξέρω αλλά ψαχνοντας οχι μονο κλασικούς και τον υστερο Λενιν της ΝΕΠ βρίσκω τρελλά πράγματα,όπως βρίσκω και πράγματα στους Hayek Nozick!!! ,που παραπέμπουν σε ένα ριζοσπαστικό υλισμό με ορίζοντα "εκρήξεων"
Δυστυχως ομως ο συντακτης παραθέτει δημόσια ,ότι θραύσματα βρίσκει,που δεν γίνονται συνεκτική πρόταση.

Anonymous said...

MAA

Hayek!
Ypokeimenikh sxolh.polla PhD.Mpampas o Von Mises ,teleutaios ipoths tou fileleu8erismou pou polema tous anemomilous ths oikonomikhs krishs me monetary policy kai perisia propaganda.Oloklirotismos!.Prologoi apo Orwell,friedman sto road to serfdom.

agapimenh ataka mou apo thn austriakh sxolh einai h akolou8h pou anoikei ston Percy L.Greaves,Jr. sto "the dollar crisis" pou ton prologo kanei o Ipoths Von Mises:

"The strongest weapon the communists have is the
ability of their ideas to destroy the American dollar"

8a aposur8w twra sta endotera na meletisw to "road to serfdom" tou hayek ,efarmozontas panw tou to isxurotero oplo pou exoun oi kommounistes.

kapote en8ousiasmenos apo th vlakia tou parapanw tsitatou eixa ftiaxei ena grotesko profil ston messenger me mia klasikh foto twn didimwn pirgwn se eleu8erh ptwsh kai monadiko sxolio thn sigekrimenh frash.
enas filos etrexe na me ironeutei silogizomenos oti pisteuw se mia tetoia dunamh,enw h stixiodhs pragmatikh dunamh pou mporoun na exoun oi komounistes ,h akoma kai oi kalutexnes, einai sto na einai apla paratirites mias autokinoumenhs ptwshs pou einai proion kratikhs paremvashs mixanismwn vias...kai ka8olou 8eikh kapoiwn fontamentalistwn.