Tuesday, November 4, 2008

Η αυθόρμητη (αλα Hayek) τάξη του διαδυκτίου,μας προσέφερε ένα ευρηματικό Μαρξιστή ,που εισηγέιται ένα αυθενtικό Left Liberal σχεδιο.Τον R.Wolff


Το ιστολόγιο εδω και καιρό έχει διακυρήξει τον ιδιοτελή χαρακτήρα του.Εκφράζει την διαπιστωμένη περιέργεια του ιστολόγου,που διερευνά on line,κάτι που δεν προυπάρχει ως απρουπόθετη κοσμοεικόνα .Στο διάστημα αυτό η ιστολογική περιπέτεια δεν μας έχει απογοητεύσει.
Στο διαδύκτιο κυκλοφορεί πολύ ορυκτό,που μόνο όποιος έχει την όρεξη να εμπλακεί στα αδρανή άχρηστα υλικά του μπορεί να ανακαλύψει τα διαμάντια.Και ως γνωστόν στην ορυκτολογία τα αδρανή υλικά είναι πάνω από 99 %.......
Εχουμε ήδη στη συλλογή μας πολλά από τους πολύτιμους λίθους που βρήκαμε στο δίκτυο.
Το τελευταίο το χρωστάμε στην πληθωρική κυρία με τα σκυλάκια,που μας εντυπωσιάζει πάντα με την ποιότητα των κειμένων,τον στρωτό λόγο την άψογη τεκμηρίωση (ε καλά τώρα όλοι την διαβάζετε) .
Μας υπέδειξε τον R.Wolff ,και την διάλεξη του.Για λόγους που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή του LLS,ακούσαμε τον Wolff πολλές μέρες μετά,και "πάθαμε" την πλάκα μας.
Ο τύπος είναι καραδικός μας.
Ας εξηγηθούμε.
Εχω την πεποίθηση ότι η αριστερά ,ως κυρία κόμματα,ιδεολογικά ρεύματα κλπ ενώ έχει μια ξεκάθαρη ανάλυση για το τι και πως του μηχανισμού παραγωγής και ανακύκλωσης της ανισότητας ,έχει μια θεωρητική και ιδεολογική δυσανεξία να προσεγγίσει το μέλλον στην συνθετότητα του.
Η μη επεξεργασία του μέλλοντος ,που κατά Μαρξ,ενυπάρχει ως δυνητικότητα (όχι δυνατότητα) στις μορφες του παρόντος,την οδηγεί σε αναζητήσεις που υπόρρητα παραπέμπουν σε ένα "φυσικό" καθεστώς "αρμονίας" ή ένα τύπο "ηθικής" διακυβέρνησης που εξασφαλίζεται από ένα ισχυρό κράτος .
Οι σύγχρονες κοινωνίες κάνουν δυο παράλληλες κινήσεις.Στην μια αναπαράγουν την ανισότητα,αλλα στην άλλη ανασυντίθεται αενάως προς την συνθετότητα.Η αριστερά εργάζεται στην άξονα της ανισότητας,και αδρανεί στον άξονα της συνθετότητας,έτσι ώστε η προβολή των οραμάτων της παίρνει τον χαρακτήρα μιας "απλότητας".
Κι'όμως η υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων,και η μόνιμη προάσπιση τους σε νέες κρατικές μορφές,θα γίνει όχι κοιτώντας την απλότητα αλλά την συνθετότητα.
Ο δημοκρατικός σοσιαλισμός,ή όπως μπορεί να ονομαστεί,έχει εγγενώς μια νέα συνθετότητα,μια γόνιμη ενσωμάτωση της τεχνολογίας,της πολυμορφίας ,της καινοφάνιας.
Το έργο του Negri,του Γ.Ρούση εχουν προσφέρει πολύ στην θεωρητική αυτή έρευνα.
Σε μια άλλη πλευρά,ο P Virinio έχει διερευνήσει αυτή την συνθετότητα που αναγκαστικά πρέπει να ενσωματώσει την δυναμική έννοια της επιχειρηματικότητας,ή οποία επ ουδενί λόγω ανήκει στο θεωρητικό οπλοστάσιο της συντήρησης.
Ατυχώς το ασφαλές λιμάνι του κεντρικού προγραμματισμού, του πυραμιδικού ισχυρού κρατους θέλγει την αριστερά πολλούς λόγους.Η νοσταλγία της ΕΣΣΔ,αλλά και η ελληνική πολιτιστική ιδιαιτερότητα της απουσίας κοινωνίας πολιτών,προσκαλούν το κράτος φυσιολογικά ,αυτoνόητα ως εγγυητή του κοινωνικού οράματος.Ο ιδεολογικός χώρος της επινόησης των καινοφανών μορφών είναι ανυπαρκτος.
Στην διάλεξη του Wolff υπάρχει ένα μέρος μιας ανάλυσης της κατάστασης και κρίσης και ένα μέρος που αναφέρεται στην λύση.
Μεταξύ μας η ανάλυση δεν λέει και τίποτα πρωτότυπο.
Οι «Θέσεις» του Μηλιού,ο Ριζοσπάστης,η Αυγή,η Εποχή κλπ έχουν δεκάδες κείμενα που αναλύουν την κρίση ,ως κρίση υπερσυσώρρεσης, μέσα μια απλή μαθηματικοποίηση του νόμου της αξίας.
Ισως ο Wolff,ειναι πολύ παραστατικός και εύληπτος.
Εκεί που όμως είναι εντυπωσικά γόνιμος είναι η σύλληψη του για την υπέρβαση.
Ο Richard (κολλητος μας...) είναι τελείως αντικρατικιστής είναι πλήρως εντός του επιχειρείν,εννούμενο ως «τόπο» ως το «εδαφος» της πολιτικής,και με απόλυτη ανίθεση με την έννοια της κρατικής ρύθμισης.Μάλιστα στο νοηματικό του πλαίσιο (left liberals είναι οι Krugmans) κατηγορεί τους συνήγορους της κρατικής «ρυθμισης» ως υποκριτές και αφερέγγυους.
Τι φρέσκια,τι καταπληκτική συλληψη.
Βέβαιω γνωρίζουμε ότι η Αμερικανική Αριστερά έχει ιδιόρρυθμα ρευματα αντικρατιστικής αριστεράς..To ρεύμα Mutualism του Kevin Karslon είναι το πιο γνωστό.
Και βέβαια για να γίνουμε ερεθερστικοί σε απόλυτη αρμονία ,με τις πιο ιντιβιντουλιστικές απόψεις του Nozick που στην σελιδα 250 Anarchy State Utopia , αναφέρεται στον τύπο των επιχιερήσεων υπό τον εθελοντικό εργατικό έλεγχο.
Γνωρίζουμε τι γίνεται με την αριστερά στην χώρα μας.
Η Ολυμπιακή έχει πρόβλημα το κράτος να βρει την magic λυση.
O Λαναράς κλείνει τα κλωστήρια ,το κράτος να εγγυηθεί τα νέα δάνεια του για να μην κλείσει
Οι Δήμοι μπουμπουνίζουν τα λεφτά των φορολογουμένων,το κράτος να τους δώσει τις επιδοτήσεις κλπ,κλπ,κλπ
Ερχεται όμως ο Μαρξιστής και με το φρέσκο αέρα της αμερικανικής επιχειρηματικότητας , μας λέει το πιο σύνθετο, ίσως ακατανόητο.
Διατηρώντας το πλαίσιο του επιχειρειν ως «τόπο» ανάπτυξης της οικονομίας,επιζητά την ριζική ανατροπή των ιδιοκτησιακών σχέσεων ,και αναζητά ένα νέο τρόπα ανάπτυξης.Μάλιστα προσκομίζει παραδείγματα από τον χώρο των νέων τεχνολογιών ,που είναι γνωστό αντλούν την επινοητικότητα τους και από την αριστερή ελευθεριακή κουλτούρα της δυτικής ακτής των ΗΠΑ.
Ο Wolff δεν αναζητά την λύση μέσω της μεταφυσικής παρέμβασης του κράτους,αλλά ανοίγεται στον χώρο της ιδεολογικής επινόησης ,στον χώρο μιας δυναμικής αριστερής επιχειρηματικότητας.Σε μια κλασσική ανάγνωση είναι Μαρξιστής χωρίς τον Λένιν του Κρατος και Επανάσταση.
Να πω την αλήθεια ακούω και ξανακούω το τελευταίο μέρος της ανάλυσης του και δεν χορταίνω...
Thank you Cynical
Με κλικ και πάλι στο βιντεο,υπομονή τα τελευταία δεκα λεπτα είναι μοναδικα!!!

28 comments:

Greek Rider said...

Επιτέλους συμφωνούμε. Γι' αυτό σε είχα προτρέψει να το δεις και όχι για το αντίθετο.

Όντως και εμένα μου άρεσαν οι λύσεις που δίνει.

Αυτή θα ήταν μια αληθινή μετεξέλιξη του καπιταλισμού σε κάτι πολύ - πολύ ανώτερο μέσα από την καταστροφή του.

Ας ελπίσουμε ότι αυτή είναι μια εφικτή κατεύθυνση για τα πράγματα.

cynical said...

Αχ βρε LLS. Και να σε έχω θίξει ποτέ μου, και να έχω υπαινιχτεί το ελάχιστο εναντίον σου, θα καταλαβαινα την εμπάθειά σου. Τρώγεσαι με τα ρούχα σου μού φαίνεται.
Θα σε παρακαλούσα όμως στο "πληθωρική κυρια με τα σκυλάκια" να προσέθετες και το "κυρια υπεράνω", μιας και στο επαναλαμβάνω (θα το θυμασαι αν εισαι έντιμος), ότι παρ' όλες τις κατινιές σου, που δεν είναι τωρινές, εκτιμώ την προσπάθεια που κανεις στο βλογ σου. Ρε μπαγάσα, πραγματικά δεν σε καταλαβαινω. Μεγαλωσες πια, το έχεις πάρει χαμπάρι;

cynical said...

Αγαπητέ Γιάννη, με αδικεις για δευτερη φορα. Αυτη τη φορα απο απροσεξια.

Αν ήσουν προσεχτικός θα παρατηρούσες ότι το ποστ μου δεν αναφέρθηκε καθόλου στα τελευταια 10 λεπτά του βίντεο, παρά μονο στην ιστορικη αναδρομη για την απαρχή της κρίσης. Τα τελευταια 10 λεπτα δεν τα σχολιασα επειδη αποφευγω να ασκώ κριτικη σε μελλοντολογικα σχηματα. Δεν εχω τις γνωσεις και ετσι σιωπώ.

Left Liberal Synthesis said...

Cynical
Αν δεν βλέπεις ότι πίσω από τις LLS εξυπνάδες υπάρχει μια δημόσια απόλυτη εκτίμηση και αποδοχή.Τι να πω...
Ουτε το τέλος δεν είδες;
Ειναι δεύτερη κειμενική μου γκαφα.Προκειμένου να μην καταφύγω σε ένα απροκάλυπτο έπαινο,το ρίχνω στον "πλαγιο λόγο",και αυτό δεν γίνεται κατανοητό.
Για το μόνο που λυπάμαι είναι ότι
ισως να προκάλεσα μια ανώφελη στεναχώρια.Μοπρω να την αποκαταστήσω....
Αλλά βλέπεις εγώ αρέσκομαι στις μεταμοντερνιές,και εσύ στις θετικές επιστήμες.

Left Liberal Synthesis said...

GR
Επιτέλους συμφωνούμε δημόσια......

OnWine said...

Φίλε LLS,

Ειλικρινά σήμερα απογοητεύτηκα βαθύτατα... είχα δει το σχετικό Video στο blog της Cynical, το κατέβασα και το ακουσα... δεν θέλησα να το σχολιάσω εκεί.

Θα το σχολιάσω εν συντομία εδώ, γιατί δεν περίμενα ότι εδώ θα έβρισκα ...διθυράμβους γιά μιά απόλυτη ανοησία. Τι να πρωτοθαυμάσει κανέις? Τις ανακρίβειες? Τις απίστευτες απλουστεύεσεις? Τον εξοβελισμό από την εξίσωση της ... εξέλιξης της βιομηχανικής τεχνολογίας (δεν μιλώ γιά την τεχνολογική επανάσταση, αυτή δεν ...υπήρξε!)... ολα υπεραπλουστεύονται στην παλαιομαρξιστική θεώρηση των ...ημερομισθίων... τίποτα πέρα από την εργατική δύναμη και υπερπροσπαθεια δεν συμβάλλει στην ανάπτυξη...

Ολα αυτά εξωραισμένα με ...φτηνές εξυπνάδες, "πνεύμα" ακόμα και γιά τη δημοκρατία...

Οσο γιά το τέλος... τις προτάσεις να "γίνουν οι εργάτες ...directors" ε... αυτό είχα χρόνια να το ακούσω... μιά "μεταμόρφωση" της ...επιτυχημένης συνταγής της ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής από τους εργάτες... τί πρωτότυπο! ...και όλα ξεχάστηκαν...

Σκέφτηκα να κάνω μιά ανάρτηση και να αντικρούσω λέξη προς λέξη τις ανοησίες του μαρξιστή που σας ...θάμπωσε όλους... αλλά προς τι? Ποιός θα το διάβαζε, ποιός θα καταλάβαινε... αντιδραστικό θα με λέγατε πάλι, ανάποδο... εδώ το ακούσατε και δεν μπήκατε στον κόπο να κάνετε μιά απλή επαλήθευση... τα ημερομίσθια, φίλε LLS, μόνο από το 1976 έως το 2000 στις ΗΠΑ αυξήθηκαν περίπου ...440%, δηλαδή χονδρικά... 28,5% κάθε χρόνο... θέλεις να το συγκρινεις με την ανάπτυξη γιά το ίδιο χρονικό διάστημα? Θέλεις να συνυπολογίσεις και τις υπόλοιπες παραμέτρους της παραγωγικότητας πέρα από την σκληρή δουλειά των εργατών (α.. φαίνεται ότι μόνο βιομηχανικοί εργάτες συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των ΗΠΑ)... την εξέλιξη της τεχνολογίας, των μεθόδων διοίκησης... τι κάθομαι και λέω τώρα...

Ειλικρινά, έχω μείνει κατάπληκτος... επί το λαικότερον ..."κέγκελο"

Κρίμα... και πάλι κρίμα...

OnWine said...

Συγγνώμη που από τον ...εκνευρισμό μου παράλειψα τα στοιχεία της παραγωγικότητας. Χονδρικά, γιά το ίδιο διάστημα, η παραγωγικότητα στις ΗΠΑ αυξήθηκε περίπου 400%... σχεδόν το ίδιο με τα ημερομίσθια.

Αν θέλεις λεπτομέρειες, δες "http://www.bls.gov/opub/rtaw/pdf/table24.pdf"

Και πάλι κρίμα...

Left Liberal Synthesis said...

σχολιαστή
Η ανάλυση της κατάστασης είναι κλασσική μαρξιστική ,με βάση το αξίωμα αξία=μόνο εργατική δύναμη.Από εκεί όλα γίνονται λογικά.
Στα θέματα των κρίσεων οι μαρξιστές έχουν μια ανάλυση που στέκει λογικά.(Υπεσυσώρευση κεφαλαίου που αναζητά κεδροφορία σε αγορά που οι εργαζόμενοι δεν έχουν εισοδήματα).Προφανώς δεν είναι η μόνη,και δεν είναι χωρίς προβλήματα.
Νομίζω όμως ότι την αδικείς,συνδέοντας την απ'αυθείας από τον γνωστό λαικιστικό "αριστερό" λόγο της αέναης υποβάθμισης.
Σχετικα με τη περί διοίκησης,νομίζω σου ξεφεύγει ότι ο τύπος αναφέρεται σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας,όπου η διίκηση είναι ήδη εξαιρετικά συλλογική, οι δομές flat ,τα επίπεδα διοίκησης τα λιγώτερα δυνατα κλπ.
Μπορώ να καταλάβω μια δυσανεξία σε μια "αριστερή" λαικιστίκή ρητορία,αλλά όχι και κάγκελο.
Η τουλάχιστον όχι τώρα...που τα λέμε πιο ήσυχα......

Anonymous said...

Αγαπητέ LLS,


Διαβάζοντας το σημερινό σου κείμενο και μετά ακούγοντας τον RW στην διάλεξή του, κατέληξα στα εξής ενδεχόμενα που μπορεί να συμβαίνουν:

1) Δεν ξέρω να διαβάζω Ελληνικά.

2) Δεν ξέρεις να γράφεις Ελληνικά.

3) Δεν ξέρω Αγγλικά.

4) Δεν ξέρεις Αγγλικά.

5) Είσαι "απατεώνας".

6) Πουλάς "τρέλα".

Αγαπητέ LLS, δεν ξέρω τι από όλα συμβαίνει. Επιπλέον, το πράγμα γίνεται ακόμα πιό περίπλοκο, δεδομένου ότι ορισμένα από τα παραπάνω ενδεχόμενα μπορούν να συνυπάρχουν χωρίς πρόβλημα. Εκείνο που ξέρω είναι:

Α) Ονομάζεις "καραδικό μας" τον RW όταν ο δυστυχής καθαρά και ξάστερα (και κάπως ευγενικά) λέει ότι οι Left Liberals (αναφερόμενος φυσικά στην διεθνή σοσιαλδημοκρατία και συμπεριλαμβάνοντας προφανώς τον αγαπημένο σου GB της GB...) προτείνουν την ίδια συνταγή, γιά το ίδιο φαγητό, που ήδη έχει "φαρμακώσει" εκατομμύρια εκατομμυρίων.

Β) Αποσιωπάς το γεγονός πως ο άτυχος, όσον αφορά στην "μεταχείριση" που του επεφύλαξες RW, μιλάει γιά έναν τρίτο δρόμο (που καμιά σχέση δεν έχει με τον τρίτο "δρόμο" του ΑG) τον οποίο ονομάζει αρχικά social και μετά communist. Λέξεις που, αν δεν κάνω λάθος, όταν δεν συνοδεύονται από το left σου προκαλούν "αλλεργία"!

Αγαπητέ LLS, δεν ξέρω αν το αντελήφθης, o άνθρωπος μιλάει γιά ένα κομμουνιστικό δρόμο! Σε μία χώρα όπου η λέξη προκαλεί τρόμο ή γέλιο. Φέρνει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα, το απλούστερο, γιά να δείξει ότι αυτό ήδη γίνεται ασυνείδητα (δεν είναι όλη η αλήθεια και φυσικά το ξέρει, αλλά σαν σοσιαλιστής κάνει και πολιτική), έτσι ώστε να αποφορτίσει την έννοια στους φοιτητές του γιά να τον ακούσουν χωρίς "μπαμπάκια στ' αυτιά". Είναι αυτονόητο, ότι αυτή η απλότητα δεν μπορεί να ισχύσει έτσι ακριβώς στην ολότητα μιάς σοσιαλιστικής κοινωνίας. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο RW το ξέρει. Όμως σε μία διάλεξη σους φοιτητές του δεν μπορεί να ξαναγράψει το Κομμουνιστικό Μανιφέστο! Ίσως να το κάνει μ' ένα βιβλίο. Και τότε, να 'σαι σίγουρος: Αυτό που θα δεις δεν θα σ' αρέσει καθόλου!

Kι έρχεσαι σήμερα, τώρα, δημοσία, και χαρακτηρίζεις ΑΥΤΟΝ τον άνθρωπο "ΚΑΡΑΔΙΚΟ ΣΑΣ";

ΚΑΡΑΑΙΔΩΣ αγαπητέ μου LLS! ΚΑΡΑΑΙΔΩΣ!...


Χαιρετώ.

Left Liberal Synthesis said...

sxoliasti
Ειδα τον πινακα και φαίνεται να έχεις δίκιο.
Επίσης σημειώνω ότι με βάση το video,παρατίθενται μια σειρά από σκέψιες,και θεωρήσεις ,που έχουν μια άλλη στοχευση.
Οπως ήδη αναφέρω,η προσοχή ενος μαρξιστή όχι στην κρατική ρύθμιση,αλλά στην λειτουργία των επιχιερήσεων είναι κάτι που με γοητεύει.Ιδίως ζώντας στην Ελλάδα του Κρατους Πατέρα-Μητέρα-Ερωμένη-Μπαρμπας κλπ κλπ.

Left Liberal Synthesis said...

ΔΔ
Απο αβλεψία έχουμε σε θέση OFF ,τον αυτόματο εγκλεισμό επισκεπτών.
Μην να το ξανασκεφτείς???
Μη σε συλλάβει η αστυνομία LLS και σε καταδικάσει σε αιώνια ανάγνωση.Νομίζω θα είναι τραγική για την υγεία σου....

OnWine said...

Τώρα... τι να πω... αν η ανάρτηση δεν με άφησε "κάγκελο", η απάντησή σου το κατάφερε σίγουρα... αναλύουμε λοιπόν ξεκινώντας με ...λάνθασμένη θεωρητική βάση (" αξία=μόνο εργατική δύναμη.Από εκεί όλα γίνονται λογικά" και χρησιμοποιώντας λανθασμένα στοιχεία (παράθεσα και την πηγή) και... όλα καλά! ¨οσο γιά τα μαθήματα μαρξισμού, τα αντιπαρέρχομαι χαμογελώντας.

Επιμένω ότι η όλη διαλεξη ήταν θλιβερή, ΚΑΙ σαν μαρξιστική ανάλυση, η δε θεωρητική βάση παλιά (υπάρχει το αντίστοιχο άρθρο του 2001), αν θέλεις να σου στείλω το link...

Εγώ δεν θα ...στενοχωρηθώ γιά το τι υιοθετείτε και τι όχι, απλά επισημαίνω την αντίφαση της υποστήριξης μιάς τόσο χαμηλού
επιπέδου διάλεξης σε ένα blog που προσωπικά το έχω χαρακτηρίσει "όαση" (παρά το ότι δεν συμφωνώ με τις θεωίες του) μέσα στην μετριότητα των ελληνικών Blogs, με τις ελάχιστες λοιπές εξαιρέσεις να επιβεβαιώνουν τον κανόνα...

Το όλο θέμα σε αδικεί...

OnWine said...

Οταν έστειλα την προηγούμενη απάντησή μου, δεν είχα δει την δεύτερη δική σου... δεν αλλάζει πολλά αλλά τουλάχιστον επιβεβαιώνει ΚΑΙ το λάθος των στοιχείων που ο ανεκδιήγητος καθηγητής χρησιμοποιεί.

Επαναλαμβάνω ότι η βιασύνη και ο ενθουσιασμός σε αδικεί, οι δε απανωτές ...υιοθεσίες αντιφατικών απόψεων καθιστούν ομιχλώδες το ήδη ...θαμπό πλαίσιο των LLS θεωριών...

Left Liberal Synthesis said...

sxoliasti
Πρόσεχ οι οάσεις στις ερήμους είναι 95 % οφθαλμαπάτη...
Εχω επισημάνει έντος ανάρτησης ότι η ανάλυση του -περιγραφή δεν είναι και κάτι το ιδιαίτερο.Είναι εκλαικευτική αλλά θα δυσκολευόμουνα στο θλιβερή.
Η κριτική του όμως για τους ρυθμισιολογους Γκρουγκμαν,Στγκλιτσ κλπ,και η πρόταξη ενός εγχειρήματος αυτοδειχείρισης ,εντός ενός οικνομικού χώρου επιχειρειν ,μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα.
Τώρα τα περί αντιφατικών υιοθεσιών και θαμπών ιδεών,ειλικρινά τα βλέπω σαν έπαινο.Ειδαμε και απο τις συνεκτικές λαμπερές mainstream θεωρίες......τι ωραία τα πάνε

Left Liberal Synthesis said...

ΔΔ
Επειδή η καταναγκαστικη ανάγνωση μπορεί να είναι οδυνηρή,και δεν επιθυμω κανείς να υποφέρει
α.-Καραδικό μας σημαίνει ,διανοείται εκτός στερεοτύπων και δεν εχει γραφτεί στο LLS....ακόμη (΄μη φοβάσαι δεν καταβαίνουμε σε εκλογές φέτος...)
β.-Δεν έχουμε κόλημα με κανένα δρόμο,ο δε κομμουνισμός και οι κομμουνιστές ,στη οποιαδήποτε εκδοχή τους,μας απασχολούν ιδιαίτερα.Λυπάμαι που σου είναι αδύνατο να διακρίνεις λίγο πολύ λίγο πισω από τις γραμμές για να καταλάβεις...Λυπάμαι στην χώρα της μπαλαφαρας οι υπαινιγμοί είναι αγνωστοι
γ.Στη διάλεξη αυτή η αλλαγή ιδιοκτησίας ορίζεται ως άμεση λύση σε αντιδιαστολή με την άμεση λύση της ρύθμισης των LLiberlas τυπου Krugman.Ονομάζεται communist socialist,καιείναι 180 μοιρες σε αντιδιαστολή με τις κρατικοποιήσεις-εθνικοποιήσεις κλπ.
Τελος από το σεμινάριο του Rethinking Marxism που συμμετεχει ο Wolff,παρακολούθησε την εισαγωγή του Callari¨:Marxism as open space.Τα επίθετα (open) ξερεις δεν μπαινουν για πλάκα
http://www.tandf.co.uk/journals/offers/rrmx/audio.asp

Anonymous said...

Aγαπητέ LLS,


Κατ' αρχήν θέλω να σου πω, ότι πολύ εκτίμησα το δηκτικό χιούμορ σου στην πρώτη απάντηση. Μου δείχνει ότι δεν παρεξήγησες το αντίστοιχο δικό μου, κάτι γιά το οποίο είχα ένα σχετικό άγχος... Ας το πω με την ευκαιρία γιά άλλη μιά φορά: Συνηθίζω στην αντιπαράθεση να βάζω λίγο "αλατοπίπερο" εν είδει πειράγματος, "τσιγκλίσματος" αν θες. Πίσω από αυτό δεν υπάρχει η παραμικρή κακή πρόθεση. Φυσικά, ξέρω ότι ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις. Γι' αυτό, αν ποτέ κάποιο από τα "καρφιά" μου "στραβώσει", το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μου το επισημάνεις γιά να επανορθώσω.

Στα πιό ουσιαστικά που αναφέρεις στο δεύτερο (και λίγο θυμωμένο;) σχόλιό σου τώρα.

α) Αν οτιδήποτε κινείται εκτός στερεοτύπων θεωρείς ότι εντάσσεται (ή έστω ότι εφάπτεται) στο
"αριστεροφιλελεύθερο" ρεύμα τότε αυτό δεν θα έπρεπε να είναι ρεύμα. Θα ήταν τσουνάμι. Τσουνάμι δεν είναι. Άρα;

Άρα κάτι δεν πάει καλά αγαπητέ LLS όταν προσπαθείς άμεσα ή έμμεσα να παρουσιάσεις ως οπαδούς ή συμπαθούντες αυτού του ρεύματος κάθε καρυδιάς καρύδι! Από τον Ζίζεκ και τον RW, μέχρι τον Γκόρντον Μπράουν ("της τολμούσας σοσιαλδημοκρατίας") και τον Λένιν της ΝΕΠ! Οι "αντιφατικές απόψεις και το θαμπό πλαίσιο" που σου γράφει παραπάνω ο @σχολιαστής έχει ως βάση ΚΑΙ αυτή σου την τάση.

β) Αδικείς τον εαυτό σου ή τον ξεγελάς ή προσπαθείς να ξεγελάσεις τους αναγνώστες σου όταν λες ότι "δεν έχουμε κόλλημα με κανένα δρόμο". Εσύ προσωπικά έχεις! Τάσσεσαι υπέρ του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής σε συνδυασμό με τις σοσιαλιστικές αρχές και αξίες. (Ο Λ.Ζοσπέν το 'χε πει καλύτερα: "Ναι στην οικονομία της [σ.σ.: καπιταλιστικής] αγοράς. Όχι στην κοινωνία της αγοράς!").

Η ένωση των "ελεύθερα συνεταιρισμένων παραγωγών" του Μαρξ είναι κάτι ριζικά διαφορετικό. Open; Ασφαλώς! Όχι όμως bacwards!...


Χαιρετώ.




Υ.Γ. Θα μελετήσω το κείμενο στο οποίο με παραπέμπεις με πρώτη ευκαιρία.

Υ.Γ.2 Διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο (θα το κατάλαβες, αλλά εγώ είμαι υποχρεωμένος να την κάνω): "...όταν δεν συνοδεύονται από το liberal σου προκαλούν 'αλλεργία'..." κι όχι βέβαια από το left!

Left Liberal Synthesis said...

ΔΔ
Εκτός στερεοτύπων κινείται και η μελέτη από την αριστερά των εμπλεκόμενων με τους NAZI Carl Shmitt.M,Hediegger που τραβάει εδω και τριάντα χρόνια.
Εκτός στερεοτύπων κινείται όλη η αριστερή προσέγγιση για τον τρίτο κόσμο που προκρίνει τα ιδιοκτησιακά διακαιώματα ως παράγοντα ανάπτυξης και δημοκρατίας.
Εκτός στερεοτύπων κινούνται και οι διπλωματικές σχέσεις ΚΚ Κινας με ΚΚΕ ,ΚΕΑ
Εκτός στερεοτύπων είναι η ΝΕΠ κλπ κλπ.
Το μοναδικό στερεοτύπο είναι και ο οιοσδηποτε ΔΔ,που κάθεται και διαβάζει κάτι που προφανώς διαφωνεί κάθετα,αλλά η διαφωνία του γίνεται
α.-τριγωνική συζήτηση
β.-μομφή για μια παραδρομή τίτλου βιβλίου
εν είδει ,αποσπασματικής ατάκας,γκρίνιας,χωρίς συνέχεια κλπ
Και τελικα για την ουσία το τελευταίο μέρος της ομιλίας WR και αν παραπέμπει σε δω και τώρα αυτοδιαχείριση ή σε κανένα μελλοντολογικό κομμουνισμό δεν βλέπω τίποτα.Μα ΤΙΠΟΤΑ απολύτως.
Επαναλαμβάνω όλες οι ποινές αναγκαστικής ανάγνωσης στο LLS ,ευρίσκονται σε αναστολή.Κοπάνα την ,μη χάσεις την ευκαρεία

Anonymous said...

Aγαπητέ LLS,


Μου φαίνεται ότι θύμωσες. Δεν θα έπρεπε. Η απώλεια της ψυχραιμίας δεν είναι καλός σύμβουλος σε έναν διάλογο. Εν πάση περιπτώσει, εσύ ξέρεις. Επί της ουσίας τώρα:

α) Καμία διαφωνία μου δεν έκανα τριγωνική συζήτηση. Προσκάλεσα απλώς σε έναν διάλογο τον GR (και μόνο αυτόν στην συγκεκριμένη περίπτωση, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι δεν "καταδέχομαι" εσένα) με αφορμή δική σου απάντηση σε δικό του ερώτημα. Εγώ βρήκα την απάντηση αντιφατική και ελλιπή και του ζήτησα να μου εξηγήσει ό,τι εκείνος κατάλαβε. Πού το κακό; (Παρεμπιπτόντως: Από την απάντησή του GR φάνηκε τελικά ότι δεν είχε επισημάνει τις αντιφάσεις της δικής σου απάντησης, προφανώς συμφώνησε με τις επισημάνσεις μου, αλλά γιά δικούς του λόγους "έκλεισε" το θέμα όπως το "έκλεισε").

β) Καμία μομφή για το λάθος στον τίτλο του βιβλίου του Άκη Γαβριηλίδη δεν σου απηύθυνα (ό μόνος που δικαιούται να διαμαρτυρηθεί είναι εκείνος). Η παρατήρησή μου, που αφορούσε και μία (πιθανόν λάθος κατά δική σου παραδοχή) απόδοση κάποιας παρομοίωσης του Α.Γ., ήταν μία έμμεση, πολύ έμμεση (ίσως να το παράκανα και γι' αυτό δεν έγινε αντιληπτή) παρακίνηση να μετριάσεις λίγο το name (και book) dropping, στο οποίο επιδίδεσαι συστηματικά. Μπορεί κάποτε να εντυπωσιάζει μερικούς (όλο και πιό λίγους στις μέρες μας), αλλά ενίοτε λειτουργεί ως αυτεπίστροφον...

γ) Γιά τα στερεότυπα: Ξέρεις, αγαπητέ LLS, όπως έχουν επισημάνει αναρίθμητοι αριστεροί (μεταξύ των οποίων και ο αγαπημένος σου Ζίζεκ), η Αριστερά, στις χώρες του αναπτυγμένου καπιταλισμού τουλάχιστον, βρίσκεται σε ένα αδιέξοδο. Ό,τι εφαρμόστηκε στις Πρωτοσοσιαλιστικές χώρες μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση μας έχει τελειώσει. Ακόμα και κόμματα όπως το ΚΚΕ το ξέρουν και κάποτε, συντομότερα απ' όσο νομίζει ο περισσότερος κόσμος, θα το παραδεχτούν. Το καινούργιο, γενικής αποδοχής σχέδιο γιά την οργάνωση μιάς σοσιαλιστικής κοινωνίας δεν έχει ακόμα γραφτεί. Βρισκόμαστε στο στάδιο της αναζήτησης. Σ' αυτό το στάδιο, πάσα προσφορά δεκτή. Με μία προϋπόθεση: Το σχέδιο να αφορά σε μία σοσιαλιστική κοινωνία κι όχι σε μία καλύτερη κεφαλαιοκρατική κοινωνία.

Οι δυσκολίες γιά την Αριστερά μεγαλώνουν, αν σκεφτεί κανείς, ότι ούτε γιά την κατάκτηση της εξουσίας υπάρχει ομοφωνία. Κι εδώ λοιπόν πάσα προσφορά δεκτή. Πάλι με την ίδια προϋπόθεση φυσικά. Την κατάκτηση της εξουσίας με σκοπό την οργάνωση μιάς άλλης, σοσιαλιστικής κοινωνίας κι όχι την ανακαίνιση της υπάρχουσας.

Σ' όλες αυτές τις αναζητήσεις είναι φυσικό να έχουμε ένα πολιτικό brainstorming. Και σ' ένα brainstorming ακούγονται πολλά. Έχουν όλα αξία; Προφανώς και όχι. Η Αριστερά καλείται να αξιοποιήσει αυτά που έχουν, (όπως οι προβληματισμοί και οι ιδέες του RW π.χ.) δηλαδή να τα μελετήσει, να εμβαθύνει σ' αυτά, να εξετάσει το πνεύμα τους κι όχι το γράμμα τους, να διαβάσει "ανάμεσα στις γραμμές" τους. (Ας ελπίσουμε, ότι, σ' αυτό το τελευταίο, θα τα καταφέρει καλύτερα από μένα...).

Θέλεις να παρεις μέρος σ' αυτή την αναζήτηση; Δεκτός μετά χαράς! Σ' αυτήν όμως. Γιατί εμένα μου φαίνεται ότι προσπαθείς να πατήσεις σε δύο βάρκες (στερεότυπο αλλά καλό). Και όταν κάποιος προσπαθεί να ταξιδέψει πατώντας σε δύο βάρκες, μοιραία θα τραβηχτεί στην πορεία της μεγαλύτερης, της "πλουσιότερης", της δυνατότερης. Και τέτοια βάρκα έχουν μόνο οι κυρίαρχοι. Όχι οι επαναστάτες!


Χαιρετώ.




Υ.Γ. Ο λόγος που δηλώνεις "αριστεροφιλελεύθερος" κι όχι αριστερός είναι τό ότι θέλεις κομμουνισμό εδώ και τώρα;

Υ.Γ.2 Στο σχόλιό σου θίγεις πολλά ζητήματα (Κίνα, ιδιοκτησιακά δικαιώματα, κλπ.) που δεν μπορούν να καλυφθούν τώρα. Εδώ είμαστε.

Υ.Γ.3 Δεν κατάλαβα την προτροπή να την "κοπανήσω". Αν είναι χιούμορ, πάει καλά. Αν σοβαρολογείς, ξέχνα το! Μπορείς βέβαια να με "διαγράψεις". Αν το κάνεις όμως, θα πρέπει να αφαιρέσεις και το "liberal" από τον τίτλο του blog σου! Σκέψου το!...

Left Liberal Synthesis said...

ΔΔ
Με την ουσία και το ύφος της τελευταίας σου απάντησης,αίρεται η αναστολή της ποινής ,και παραμένεις ισόβιος αναγνώστης.
Επι του brainstorming λοιπόν.
Συμβαίνει το εξής.Αντιμετωπίζεις την έννοια του φιλελευθερισμού,συμπαγή αδιαίρετη και μονοσήμαντη,όπως ένας κλασσικός δεξιος του 1970 τον μαρξισμό.
Μαρξ=Σταλιν=Πολ Ποτ=Ανελευθερία κλπ.
Λίγη περιδίαβαση στο LLS (η σε βιβλιογραφία που ευχαρίστως θα σου προτεινα) θα έβλεπες ότι θεωρητικές πλευρές του σύγχρονου φιλελευθερισμού είναι ριζοσπαστικά προοδευτικές - αριστερές
Η σύλλήψη των δικαιωμάτων στον Nozick,η σύλληψη του γίγνεσθαι ως ανάδυση στον Hayek (ως παραδείγματα τα αναφέρω) είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα.
Τωρα η μονολιθική σκέψη θέλει να παραδώσει ιδέες και θεωρήσεις "αυτανδρες" στον κάθε Bush,αυτό είναι δικό της προβλημα.
Αν το μεταβαλόμενο ύφος σου,τελικως σταθεροποιηθεί στην νηφαλιότητα,και αποστασιοποιηθεί απο ανόφελους συνειρμούς πιθανόν να δεις μια ουσία στο LLS.
Βεβαια και οι κλασσικοί δεξιοί του 1970 έχουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα:
Μια άπειρη βεβαιότητα που λειτουργεί ως διανοητική ασφάλεια.
Δεν λέω σε καιρούς χαλεπούς η ασφάλεια είναι καλό πράγμα

Anonymous said...

@σχολιαστής

Τα στοιχεία που δημοσιεύει το BLS είναι σύμφωνα με τους ανεξάρτητους σχολιαστές ... BS. Τα στοιχεία που δίνει στο βιντεάκι είναι έγκυρα (βλ και http://www.visualizingeconomics.com/2006/08/15/average-income-in-the-united-states/ ) και αναφέρονται στο πραγματικό εισόδημα και όχι το ονομαστικό.

Για μένα δεν χρειάζεται το μοντέλο που αναφέρει ο καθηγητής της διακυβέρνησης των εταιρειών από τους εργαζόμενους. Θα μου αρκούσε να περιοριστεί το μοντέλο αυτό στον τραπεζικό τομέα:

Κρατικοποίηση όλων των τραπεζών και συγχώνευσή τους σε μία κεντρική τράπεζα με ισότιμους (και υποχρεωτικά ισάξιους) μετόχους όλους τους πολίτες και διανομή μερίσματος σε αυτούς. Εκλογή διοίκησης της τράπεζας και λήψη αποφάσεων από τους πολίτες μετόχους με αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς.

Left Liberal Synthesis said...

czubul
Η ιδέα μιας ενιαίας τράπεζας,μου φαίνεται μάλλον παρωχημένη.
Οι κοινωνικός έλεγχος που δεν συνδιάζεται με την πολυμορφία,τον πλουραλισμό αποφάσεων ,και το ανομοιόμορφο ρίσκο,αργα ή γρήγορα θα περιπέσει και σε πολιτικό συγκεντρωτισμό.
Η πρόταση του wolff,τουλαχιστον όπως αναφέρεται στο video,παραπέμπει σε ένα πιο δυναμικό σχήμα

Anonymous said...

1. Θα μπορούσαμε λοιπόν να σπάσουμε τις τραπεζικές λειτουργίες σε αυτές που χρειάζονται βαρετή και μονότονη σταθερότητα από τη μία, και σε αυτές που χρειάζονται πολυμορφία, πλουραλισμό και ανομοιόμορφο ρίσκο από την άλλη.

Από την μια χρειαζόμαστε μια άκαμπτη τράπεζα όπου να είμαστε σίγουροι ότι τα 1000 ευρώ που βάλαμε σήμερα θα εξακολουθήσουν να είναι εκεί και αύριο. Αυτή θα πρέπει να είναι μια κεντρική τράπεζα με ταυτόχρονο πολιτικό χαρακτήρα και μετόχους όλους τους πολίτες που θα φροντίζει να διατηρεί σταθερή την νομισματική βάση και την αξία του χρήματος ώστε επίσης τα 50 ευρώ που θα βάλω σήμερα να μπορούν να μου αγοράσουν το ίδιο παντελόνι και μετά από 50 χρόνια. Σ' αυτή την τράπεζα θέλω να μπορώ να κρατάω τα λεφτά μου ανέξοδα αλλά και άτοκα.

Από την άλλη χρειαζόμαστε και τράπεζες που θα σπάνε την ανία, θα είναι ιδιωτικές (συνεταιριστικές ή όχι) και θα ρισκάρουν κεφάλαια σε επενδύσεις και δάνεια. Σ' αυτές θα γίνεται η διαχείριση του ρίσκου της κοινωνίας, θα δημιουργούν κέρδη αλλά και απώλειες για τους μετόχους και τους επενδυτές.

Η πρώτη "Κεντρική Τράπεζα" θα διανέμει μέρισμα στους πολίτες φορολογώντας τις δεύτερες επενδυτικές τράπεζες ή και σε περιπτώσεις ανάγκης τους δικούς της μεγαλοκαταθέτες.

2. Το δυναμικό σχήμα που αναφέρει ο Wolff πράγματι λειτουργέι υποδειγματικά στη Silicon Valley αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει το ίδιο καλά σε μια αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως αν επιχειρήσουμε να το επιβάλλουμε με νόμο.

Left Liberal Synthesis said...

Czubul
Ειλικρινά δεν έχω σαφή γνώμη για την δομή που προτείνεις.
Είμαι όμως ενθουσιασμένος γιατί σκεφτόμαστε στην κατεύθυνση ένος δυναμικού συγκρουσιακού και πολύμορφου συστήματος,που όμως θα εξισορροπεί τους κοινωνικούς κινδύνους.
Σχώρα με αλλά στο δικό μου μυαλό αυτή η προβληματική ονομάζεται Left Liberal.Πιθανόν για τον οποιοδήποτε ο όρος είναι κενός ή το οριοθετεί αλλιώς.Είναι τεταρτεύον.
Τέλος μου αρέσει πολύ οτι βλέπεις στη κατακλέιδα του Wolff,ενα αυτοδιαχειριστικό σχήμα εντος του επιεχιρειν,ενώ αυτό δεν προκύπτει επαγωγικά από την ανάλυση του.
Βλέπουμε το ίδιο!!
Οσον αφορά την σωστή σου παρατήρηση ότι τετοια σχήματα ίσως είναι ανεφάρμοστα στην αυτοκινητοβιομηχανία,μα ακρίβώς αυτή η κατέυθυνση είναι κάποιων διανοητών της Ακρας Αριστεράς ΄που η τεχνολογία,παράγει τις συνθήκες αυτοδιαχείρησης "κομμουνισμού".
Ο Negri αλλά και ο Γ.Ρουσσης διατυπώνουν αυτήν την διάσταση.
Βεβαίως όλα είναι υπο διερεύνηση,αλλά σημασία εχει η κατέυθυνση.
Θαύμα ...δεν είμαστε τόσο ΄λιγοι τελικα....Nice meeting you czubul

Anonymous said...

nice meeting you too!
Εθιξες έμμεσα και ένα άλλο επίκαιρο πρόβλημα πάντως. Η αλήθεια είναι ότι στη συζήτηση των ημερών θα ακουστούν πολλές προτάσεις για διαφορετικές δομές και θα είναι δύσκολο εως αδύνατο να διαμορφώσουμε γνώμη για την αξία τους σε θεωρητικό επίπεδο. Γι αυτό και με απασχολεί η ιδέα ότι θα πρέπει να δοκιμάσουμε τέτοιες ιδέες σε μια virtual κατάσταση όπως πχ ο εικονικός κόσμος Second Life. Μάλιστα εκεί διαμορφώνεται μια χρυσή ευκαιρία διότι ετοιμάζεται ένας open source server που θα μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να τον χρησιμοποιήσει δωρεάν για να δημιουργήσει την δική του virtual κοινωνία (project opensim http://opensimulator.org/wiki/Main_Page ). Νομίζω πως δεν είναι ακόμη έτοιμο πάντως.

Left Liberal Synthesis said...

czubul
Θα σου συνιστούσα ,αν δεν το έχεις δει ήδη,το κατπληκτικό ιστολογιο omadeon
http://omadeon.wordpress.com
O συντάκτης του διερευνά ομοίως αυτή την θεματολογία,στην τεχνική IT πλευρά (servers,software,κλπ)
Επίσης θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι για την διάυγαση μερικών ζητημάτων ,τα λέμε και εν είδει πολιτικού καφενείου,σε τακτα διαστήματα.
Ισως η επόμενη συνάντηση σε ενδιαφέρει
Stay Tuned

Anonymous said...

I stay tuned - czubul (at) yahoo.com

Greek Rider said...

@Γιάννη νομίζω ότι ιδιωτικά θα συμφωνούσαμε σε πολύ λιγότερα πράγματα.

Left Liberal Synthesis said...

GR
Αποκλείεται,εγω δεν διαφωνώ ποτέ κάθεατα με τους συνομιλητές μου.
Ξερεις και η διαφωνία για να γίνει θέλει συναίνεση....