Δεχθήκαμε την συμβουλή να διαβάσουμε και άλλο Nozick,για να μη λέμε βλακείες,και στα καλά καθούμενα, παρατησα τα μαθήματα μου στο ιστοσχολείο Greek Rider-Cynical (για τους λάτρες της αυτομόρφωσης) και έχασα τουλάχιστον οκτώ ημερήσιες αναρτήσεις,και άντε μετά να περάσεις το εξάμηνο (Μωρε θα κάνω εγώ μια ιστοκατάληψη και θα καθαρίσω)
Και τώρα ο αδέσποτος ιστολόγος θα κάνει κάτι νιανιά,(κάτι που δεν ήθελε) μπας και μερικοί σταματήσουν να τρελλαίνονται άδικα
1.-Διαβάζουμε όλους τους Φιλελεύθερους στο ιστορικό και νοηματικό πλαίσιο της εποχής τους
2.-Ολοι οι Φιλεύθεροι κάνουν οξύτατη και ευστοχότατη κριτική στο σύστημα του κρατικού προγραμματισμού και επομένως σε κάθε κοινωνικό σύστημα που παίρνει σκληρά ιεραρχικά χαρακτηριστικά
3.-Επειδή είναι διανοητικά τσακάλια, η κριτική τους είναι εύστοχη ,που πρέπει και θα ενταχθεί στο διανοητικό project της κριτικής του υφιστάμενου συστήματος
4.-Αυτό είναι το νόημα της αλα LLS ανάγνωσης και όχι καμιά ασύστολη τσιτολογία που βγάζει τερατάκια.
5.-Σύντρφοι λόγω ιδεολογικής πόλωσης και μιας ιστορικής ιδιομορφίας της ΕΣΣΔ,δεν έχει γίνει καμία σοβαρή διαλογική συζήτηση,αλλά τώρα δεν έχουμε κανένα ταμπού.
6.-Θα ήθελα να είχα τον Nozick και τον Hayek σε μετεμψύχωση,μωρέ και οι δύο θα ήταν κάπου μεταξύ ΑΡΣΗ,εγγράμματου Πασοκ,ΦΙΣ
7.-Θα ήθελα να είχα κανένα σοβιετικομαρξιστικό τσακάλι σε μετεμψύχωση ,μωρέ σε καμιά Αλ Κάιντα θα ήτανε ή καμιά πολύγαμική σέκτα στο Τεξας
8.-Σύντρφοι για τους σοβαρούς ανθρώπους There Is No Alternative (TINA) ,υπάρχει μονό Ανελέητη Κριτική χωρίς Σωτηριολογία,πολλαπλών αποχρωσεων (αριστερών,δεξιών,ροζ).Αριστερο δεξιές πολώσεις είναι για ψηφίζουμε ποιόν θα κριτικάρουμε αενάως.
Με κλικ στον τίτλο θα διαβάσεις ένα άρθρο που υποτίθεται λέει γιατί οι διανοούμενοι δεν γουστάρουν καπιταλισμό.Γραμμένο το 1986.
Αυτός που μου το έστειλε ξέχασε το 1986,και σου λέει θα που θα αποδείξω ότι ο LLS ,είναι αυτό που λέει η βινιέτα αριστερά Loua Loua Scores,και οι αριστεροφιλελευθερες συνθέσεις είναι σαν την διαφήμιση του silk cut,μετάξι να έχει και ας είναι με ότι θέλεις.
Λοιπόν διάβασα πρώτα την ημερονηνία (1986) και μετά από σα μωρό παιδάκι κάθησα και σκέφτηκα σε ποιους διανοούμενους και σε ποια αριστερά αναφέρεται ο τύπος,κατάλαβα ότι ο τύπος αναφέρεται στην κρατικοπρογραμματιζούμενη αλά Αλέκα αριστερά.
Αυτήν έβλεπε αυτή κριτήκαρε ο τύπος.
Τα λέει πολύ καλά,και γι αυτό μας αρέσει ο Nozick,αλλά δεν πάθαμε ακόμα το Αλτσχαίμερ, να πλακωθούμε για κάτι που τελείωσε,αλλά κοιτάμε να ξεσηκώσουμε την οξύνοια του,τον τρόπο που διατυπώνει τα επιχειρήματα, το πως το πιάνει το πράγμα.
Νομίζω ότι το πράγμα είναι καθαρό και αφού ξεχάσαμε γιατί οι διανοούμενοι της Αριστεράς γουστάρανε το 1986 (!!!!) κάτι ψιλό ΕΣΣΔ ,το κοιτάξαμε το πράγμα αλά Loua Loua Scores και εν γνώσει τον συνεπειών του νόμου αποφαίνομαι.
Ρε έφαγα τη νίοτη μου να καταλάβω τον Φουκώ και τους Αλτουσερέδες για τους ιδεολογικούς μηχανισμούς του κράτους,και τις αυταρχίες που εν είδει software εμβολιάζουν το σύστημα και τελικά το διαμορφώνουν ,και δεν είχα δει το φως μου με κανένα αριστεριστή Νοζικ;
Ρε σύντροφοι,όποιος κάνει κλικ στον τίτλο, και θα δείτε τα εξής
Ο σύντροφος Νόζικ λέει (ούτε στο Αυτονομία και Βαρβαρότητα δεν τολμάνε να τα πούν) τα εξής
Αμα έχεις ένα σχολείο, που ο Δάσκαλος σαν Ιερέας τα λέει ,και οι καλοί μαθητές αμοίβονται με το βλέμμα και τον βαθμό για τις μαθησιακές και ρητορικές ικανότητες ,τότε
α.-Οι καλοί αυτοί μαθητές εθίζονται σε ένα μονομερή μηχανισμό ανταπόδωσης ενταγμένο στην ιεραρχία,και τελικά γίνονται συντηρητικούρες του κερατά.
β.-Επειδή η ανοικτή κονωνία, αναπτύσει (δυνητικά) ένα περιβάλλον που απαιτεί μια ποικιλια δεξιοτήτων ψυχοσωματικών σε μια άπειρη διαστρωμάτωση ,τα σπασικλάκια της παραγράφου α, ψιλοστρεσάρονται ,γιατί η κοινωνία δεν είναι σαν το σχολείο που μεγάλωσαν.Να το πούμε απλά, άμα είσαι ο καλός μαθητής στο δημοτικό, το καλο σημαίνει επιβεβαίωση από τον Ιερέα Δασκαλο,σε μια άλλη συνθήκη τρελλαίνεσαι γιατί δεν ισχύει το ίδιο σύστημα στην ανοικτή κοινωνία.
Δεν είμαι και η Cynical να γράψω ένα σεντόνι σε 17 συνέχειες και 1003 σχόλια, και πρέπει να σταματήσω λόγω δουλειάς.
Οποίος γουστάρει Κρτική στον διαχωρισμό πνευματικής σωματικής άσκησης, στο σύστημα αξιολόγησης και επιβεβαίωσης των μαθητών,στην μεταφυσική (ιδίως στην Kreeka Vabarik) αίσθηση της υπεροχής της διάνοιας,κλπ ας διαβασει και λίγο Nozick,τους άλλους (τους δικούς μας τους Αριστερούς ντε) τους έχει αναλάβει η επαγγελματική αριστερή διανόηση και τους έχει μετατρέψει σε νυσταλαίες ακαδημαικές διαλέξεις κατάλληλες ικανές να αποκοιμήσουν και οπαδό των Def Leppard σε έκτσαση
9 comments:
Νυσταλέες, όχι νησταλαίες.
thanks
Πότε έκανα καλε 17 συνεχειες; 12 ήταν οι πιο πολλές. Τον κακο λογο στην ακρη της γλωσσας τον εχεις πια...
Κοίτα παιδι μου, οπως και να το κανουμε ο Νοζικ δεν ειναι ελκυστικος. Ασε που οι αριστεροι των βλογς τον βλεπουν και κοβουν λάσπη..
@cynical
Δεν φτάνει που οι ανορθρογραφίες μου είναι στο στόχο του κάθε ανώνυμου,έπεσα και στο έλεος των πληθωρικών.
Ευτυχώς που κρατάω το προνόμιο του αριστερού Νόζικ,αλλιώς θα είχα πέσει τελέιως στα μάτια μου.
Ατεμη βλογοκοινωνία.......
Θα ήθελα να επισημάνω οτι το ..πόνημα του Nozick "Why Do Intellectuals Oppose Capitalism?" το έστειλα εγώ, αλλά δυστυχώς δεν κατάλαβες γιατί στο έστειλα...
Ευχαριστώ ιδιαίτερα γιά τα τοσο προσβλητικά σχόλια "περι υφους" μουστο Ιστολόγιο του ...σεβαστού σου Χαρίδημου Φ. Τσούκα (το Φ... οτι καταλαβαίνεις)
Υπόσχομαι να μην σε ξαναενοχλήσω... προς τι, αλλωστε...
@σχολιαστή
Αν ψάχνουμε για προσχήματα ,για να διακοπεί ένας διάλογος που γίνεται με τόσες ατέλειες και διακοπές,πάντως oxi με ευθύνη του LLS, OK
Αν η δημόσια έκφραση της στεναχώριας μου (που έγινε και στον Τσούκα) μπορεί να σώσει τα προσχήματα ,ξανατίθεται,και ειναι απλή
Γιατί να χάνεται ένας ΑΠΑΡΑΜΙΛΟΣ πλούτος σκέψεων πληροφοριών, πίσω από τον ΔΗΘΕΝ ΚΥΝΙΣΜΟ κάποιου στοχαζόμενου σχολιαστή......;;;;;;
@lls διάβασα τη συνέντευξη του Ρόμερ:
Εφόσον ο Ρόμερ πιστεύει στην ιδιοκτησία της παραλίας από την κοινότητα, σε ένα άλλο ήθος, στην μείωση της δύναμης των εταιρειών στην αυξημένη φορολόγηση των εταιρειών και άλλα τέτοια νομίζω ότι ο άνθρωπος αυτός είναι πολιτικά πολύ αξιόλογος και η συνέντευξη πολύ καλή.
Οι απόψεις του πλησιάζουν πιο τεκμηριωμένα σε έναν ελευθεριακό σοσιαλισμό (μήπως γι' αυτό δεν μπήκε μεγάλο μέρος της συνέντευξής του στην Καθημερινή;).
Εφόσον ο Ρόμερ περιγράφει την ανάγκη ριζικής αλλαγής του καπιταλισμού δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην υπάρχει και μια πιο δυναμική και έντονη κριτική εναντίον του καπιταλισμού.
Νομίζω ένας άλλος πολύ παρόμοιος στη σκέψη με τον Ρόμερ είναι ο Βέλλερστάιν (Wallerstein). Αν ζει ακόμη θα ήταν θαύμα αν βλέπαμε μια συνέντευξή του.
ΟΜΩΣ εφόσον ο καπιταλισμός δεν είναι ηθικά ένα αποδεκτό σύστημα όπως λέει ο Ρόμερ γιατί να μην αποδεχτούμε και μια πιο σκληρή κριτική του; Μια εξωτερική πίεση στον καπιταλισμό δεν θα έκανε κακό ιδίως τώρα που η Πετραλιά συμφώνησε δια της σιωπής της στο 65ωρο!!
Ομολογώ ότι μεταξύ Ρόμερ και Nozick προτιμώ τον πρώτο.
@Greek Rider
Νομίζω ότι σαφές, και προσπαθώ να το κάνω σαφέστερο όσο μπορώ, ότι δεν τίθεται ζήτημα υιοθέτησης στο σύνολο ενός Nozick,ή Hayek,και μάλιστα σε αντίθεση προς ένα Roemer ή Cohen.
Ομολογώ ,όχι, με σαφήνεια, ανιχνεύω εκείνα τα στοιχεία των φιλελευθέρων που κατα την γνώμη μου έχουν αξία.Δεν είμαι οπαδός της απόλυτης συσχέτησης της πολιτικής φιλοσοφίας με την πολιτική διαμάχη,και επομένως διεκδικώ (τουλάχιστον για μένα) το δικαίωμα να τους διαβάσω χωρίς προκατάληψη,αυτόνομα.
Να πω την μαύρη αλήθεια,(μιλάω μόνο για μένα) μωρέ κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Τέλος όπως ανάφερα στην ΕΚραυγή αν μπορούσε να δει κάποιος τον Unger ,θα έβλεπε πολλά κοινά.
@lls σε αυτό που λες συμφωνώ απόλυτα, παντού υπάρχουν σωστές ιδέες, το πίστευα πάντοτε (ίσως και γι' αυτό βρέθηκα πολύ πιο αριστερά από εκεί που νόμιζα παλαιότερα ότι θα μπορούσα).
Σε όλους όσους έχεις αναφέρει υπάρχουν πολλά θετικά.
Εγώ προσωπικά πάντως πέρα από θεωρητικά επιχειρήματα προσπαθώ να σχολιάζω πολύ κριτικά όχι από φανατισμό και δογματισμό που δεν είχα ποτέ για τίποτα αλλά επειδή βλέπω μπροστά μου πολλά αδιέξοδα και αδικίες.
Φιλοσοφικά μια σκληρή πρακτική κριτική δε νομίζω ότι είναι κακή ιδέα.
Αν το σύστημα είναι πολύ ισχυρό δεν θα έχει πρόβλημα. Αλλά για να το δούμε αυτό θα πρέπει να υπάρξει μια σκληρή σύγκρουση που απαιτεί μεγάλη συμμετοχή.
Post a Comment