O Gilles Deleuze τοποθετεί το τέρας εντός της ανθρωπότητας.Ισχυρίζεται ότι ο άνθρωπος είναι το ζώο που μεταβάλλει το είδος του.Ας πάρουμε τον ισχυρισμό στα σοβαρά.Τα τέρατα εξελίσσονται και η επιστήμη κάνει αυτό ακριβώς.Η ανθρωπότητα μετασχηματίζεται,αλλά μετασχηματίζει την ιστορία και την φύση της.Το πρόβλημα δεν είναι πλέον να αποδεκτούμε τις ανθρώπινες τεχνικές του μετασχηματισμού ,αλλά να μάθουμε από αυτές να τις προσέξουμε,και να αποφασίουμε αν θα τις χρησιμοποιήσουμε ως πλεονέκτημα ή ως βάρος
(A.Negri The Multitude,p 194 ,μτφ LLS)
Αυτήν την χρονιά είδαμε μια από τις πιο συντηρητικές ταινίες. Η παγκόσμια επιτυχία της είναι ανησυχητική καθώς όσο και ο απλοϊκός τρόπος με τον οποίο η ταινία αυτή αντιμετωπίστηκε από κριτικούς της Αριστεράς. Αναφέρομαι στο Avatar.
Για τους ελάχιστους που δεν το έχουν δει, η υπόθεση αφορά ένα ιθαγενή εξωγήινο πολιτισμό ,μου επιβιώνει σε αρμονία με την φύση και οποίος απειλείται από την επέλαση ενός στρατιωτικού επιχειρηματικού ομίλου που θέλει να εξολοθρεύσει τους ιθαγενείς για να προσποριστεί τα πολύτιμα υπεδάφη. Ένας στρατιώτης του ¨κεφαλαίου» μέσω μιας τεχνολογίας διασπάται ψυχοσωματικά και ενώ το ανθρώπινο σώμα του παραμένει ζωντανό σε στοιχειώδη οργανική ζωή, ο ίδιος μετακομίζει εντός ενός εξωγήινου σώματος. Ακολουθεί η συνειδησιακή σύγκρουση και ο στρατιώτης τελικά αποφασίζει να πολεμήσει με τους ιθαγενείς τους εισβολείς και τελικά να ηγηθεί και να νικήσουν. H υπόθεση διανθίζεται με το απαραίτητο love story, και τους απόλυτους μανιχαισμούς καλών κακών.
Σε πρώτη ανάγνωση η υπόθεση παραπέμπει σε καπιταλιστική επέλαση απέναντι στην φύση ,και με αυτό την ανάγνωση υπνώτισε τους πάντες.
Κατά βάθος αποτελεί μια βαθιά συντηρητική αντιδραστική συναισθηματική αναδίπλωση προς τις πιο παραδοσιακές αξίες της σύγχρονης δεξιάς.
Το κεφάλαιο είναι το πρόσχημα το προκάλυμμα για την οριοθέτηση της ανθρώπινης θετικότητας της επινοητικότητας, της τεχνολογίας, ενώ η ιθαγένεια ,έστω και εξωγήινη, στην «φυσική» αρχαϊκή κοινότητα.
Ο Cameron μας λέει, μακριά από την θετική αναζήτηση, την επινόηση την αμφισβήτηση των παραδομένων, των φυσικών νόμων ,και των «φυσικοποιημένων» κοινωνικών νόμων, και επιστροφή στην παράδοση της «φύσης», και στις παγιοποιημένες αρχαϊκές κοινωνικές δομές. Βεβαίως για αυτό επιστρατεύει την πιο εύπεπτη τεχνολογία ,και τα κλασσικά κλισέ.
Στον αντίποδα του υπέρ αντιδραστικού Avatar πριν αρκετές δεκαετίες είδαμε το αριστουργηματικό Blade Runner .
Εδώ η υπόθεση παραπέμπει απ’ ευθείας στην θετική επινοητικότητα που φτάνοντας στα όρια της δημιουργεί «σχεδόν» ανθρώπους τις «ρέπλικες» .Η ταινία ουσιαστικά παρακολουθεί την τραγική μοίρα των «ανθρωποειδών» που ενώ αρχικά υπερασπίζονται την υβριδική αλλά ελλιπή φύση τους, στο τέλος μέσα από τον ανταγωνισμό τους με τον άνθρωπο διώκτη και κατασκευαστή «ανθρωποποιούνται» δηλαδή αποκτούν συνείδηση της τραγικής ελλειμματικότητας, και τραυματίζονται ψυχικά. Σε μια μοναδική κλασσική σκηνή ο Roy Batty (Rutger Hauer), αυτοκτονεί, ως μια απόλυτη αποδοχή της ανθρώπινης συνείδησης του που ασφυκτιά στο σώμα μιας «ρέπλικας»
Μέσα λοιπόν από το κινηματογραφικό υπερθέαμα , εκβάλουν στην δημοσιότητα οι στρατηγικές ,οι οπτικές ,οι συντεταγμένες του κοινωνικού ανταγωνισμού ,της κοινωνικής πόλωσης.
Παρατηρείται εδώ και χρόνια μια καθήλωση της Αριστεράς σε μια δυσπιστία προς το υπερθέαμα, ένας φόβος ,που πολλές φορές φτάνει στην εχθρότητα την πολεμική.
Το υπερθέαμα εννοείται ως βιομηχανικό προϊόν του ανεπτυγμένου καπιταλισμού, που μαγεύει τα πλήθη, τα καθιστά άβουλα εισιτήρια μιας επαναλαμβανόμενης συνθήκης προσέλευσης και υπακοής.
Απέναντι στον τεχνολογικό γιγαντισμό ,προτιμείται το μικρό το χειροποίητο, το άμεσο ,το προσωπικό, το low budget .
Είναι μάλλον μια συνηθισμένη ρουτίνα ,υπόλειμμα μιας γενικότερης έλλειψης φαντασίας αλλά και αδικίας προς την ίδια την πραγματικότητα. Ο Αϊζενστάιν κάνει υπερπαραγωγές πολίτης Καίην είναι υπερθέαμα κλπ κλπ
Το πιο εξωφρενικό όμως είναι ότι η σύγχρονη αριστερά είναι ένας ακούσιος πρωταγωνιστής ενός αντιδραστικού συντηρητικού επαναλαμβανόμενου υπερθεάματος .Πρόκειται για την τηλεοπτική παραγωγή «αντικαπιταλιστικές κινητοποιήσεις». Δηλαδή το τεράστιο δωρεάν τηλεοπτικό προϊόν που παράγουν οι διαδηλώσεις και οικειοποιούνται μεταστρέφουν επανακατασκευάζουν οι τηλεοράσεις. Πρόκειται τεχνικά για ένα reality show υψηλών προδιαγραφών με ενσωματωμένα όλα τα κινηματογραφικά είδη. Καταδιώξη ,κυνηγητικό ,αγωνία, αίμα, θρίλερ, τρόμος, αθωότητα ,κλάμα. ,θρήνος ,σπλάτερ κλπ
Προσοχή!
Δεν αναφέρομαι σε μια έννοια «εκμετάλλευσης» μιας υποκλοπής ενός νοήματος από τους αυτουργούς του ,στον κόσμο της εικόνας. Δεν αναφέρομαι σε καμία «απαγωγή» του εμμενούς βιώματος της διαδήλωσης ,ως σωματικής εκούσιας δαπάνης, στον χωρόχρονο της πολιτικής συγκυρίας ,από το «πραγματικό» στο «εικονικό». Αναφέρομαι στην αδυναμία να μετατραπεί η σημερινή μιντιακή συνθήκη του γιγαντιαίου τηλεθεάματος προς όφελος των δυνάμεων της μαχόμενης εργασίας.
Αυτό που έγινε με τα θύματα της Marfin είναι μια τρομερή ήττα της Αριστεράς.
Η αντίδραση για την δολοφονία που εκφράστηκε με έγγραφα και ανακοινώσεις ήταν αμελητέα απέναντι στην γιγαντιαία εκστρατεία οικειοποίησης από τις πιο δεξιές συντηρητικές δυνάμεις
Προφανώς δεν αναφέρομαι στην πολιτική προσπάθεια συκοφάντησης της αριστεράς. Αυτή δεν παίζει ρόλο γιατί αυτή είναι πολιτικολογία
Η μιντιακή αντιδραστική αντεπίθεση εκφράστηκε με την περιστολή του γεγονότος στο «τηλεοπτικό» ανθρώπινο, στο μέγεθος που η τηλεόραση κατασκευάζει για τα πρόσωπα μέσα από τις τεχνικές της μελοδραματοποίησης. Μεσημεριανάδικα, κακορίζικοι πανελίστες, μουσικές επενδύσεις, γκρο πλαν, αγανακτισμένοι πολίτες κλπ. Ο συνειρμός απλός. Διαδηλώσεις ,αριστερά ,φόνοι
Εκεί έρχεται η αντίδραση και εξαπολύει μια ιδεολογική αντεπίθεση μεγατόνων γιατί στοχεύει το συναίσθημα
Και τι γίνεται
Έρχεται η αποιδεολογικοποιημένη αριστερά που θαύμασε το αντιδραστικό Avatar γιατί καταγγέλλει το κεφάλαιο!! (μεταξύ μας εδώ κοτζαμ Ζιζεκ μας είπε ότι σχεδόν καλό) ,και αδρανεί να επινοήσει να κατασκευάσει θετικά το δικό της «υπερθέαμα»
Δηλαδή 5,000 άνθρωποι με κεριά, σιωπηλοί, μαζεμένοι σε μια γωνιά θα περνούσαν απαρατήρητοι;
Θα μπορούσα να αραδιάσω δέκα ιδέες για ένα συμβάν που αναγκαστικά θα εισέβαλε στον τηλεοπτικό χρόνο, και να αποδιοργανώσει εκ των ένδον την μιντιακή συνθήκη, και τέλος πάντων όση φαιά ουσία ξοδεύεται για το συνέδριο του Συν θα μπορούσε να επενδυθεί στην «κατασκευή» ενός τηλεοπτικού Blade Runner του πλήθους των εθελοντών.
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
9 years ago
25 comments:
EΙΣΑΙ ....!!!!
ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ ...
(μπραβο... ειλικρινά ...!!
Nosfy
Μά είσαι τοσο ευγενικός ρε φίλε
Μας φιλοξενείς τζάμπα στην πιο δημοφιλή πλατφόρμα .
Αν εσυ ζηλευεις δυο γραμμές τι να κανουμε εμεις με την γεναιοδωρία σου;Χαρακίρι;
Συμφωνω με το Νοσφερατο,αψογο κ μεστο κειμενο,"Ζιζεκικο"
[με την εννοια οτι χρησιμοποιεις τη ποπ κουλτουρα για να φιλοσοφησεις κ να αναλογιστεις]
Ναι,κακως αφησε η Αριστερα την ακροδεξια υποκουλτουρα να προπαγανδισει κ να σκυλευσει τους νεκρους
,πως θα το απετρεπε αυτο?
με τη σιωπηλη συγκεντρωση που αναφερεις
Θα απετρεπε τη προπαγανδα εννοω οτι διαδηλωσεις=αριστερα=φονοι
Γιατι τη σκυλευση,δε θα μπορουσε να την αποτρεψει,ο φασιστας δε γινεται ποτε να αλλαξει τα μυαλα του
Κ αν βλεπεις τηλεοραση,αντιλαμβανεσαι τον εκφασισμο που επιχειρειται πια παντου,ακομα κ στα μεσημεριανα
Μια μικρη ενσταση για το avatar,καταλαβαινω τον συλλογισμο σου κ πραγματικη η συλληψη ειναι εμπνευσμενη,μια αγιοποιηση των ιθαγενων θυμιζει λιγο το ΟΠΙΣΘΕΝ ΟΛΟΤΑΧΩΣ του Χριστοδουλου κ τους νεοσυντηρητικους καουμπουδες
Ομως να πω κ εγω οτι αυτη η "υπερτεχνολογικοποιηση"-αδοκιμος ο ορος αλλα καταλαβαινεις τι θελω να πω-καπου κ εγω νομιζω οτι εκβαναυσωνει κ απομακρυνει τον ανθρωπο απο καποια βασικα ηθικα αξιωματα με τα οποια πορευοταν
Γιατι αποτελεσματα της προοδου δε θεωρουνται κατα καποιο τροπο κ τα spreads,τα cds,τα παραγωγα,δηλαδη ολα τα προιοντα αυτου του ακρως μονεταριστικου νεοφιλελευθερου μορφωματος που εχει ρουφηξει τους ανθρωπους στα σπλαχνα του κ καταστρεφει τον πλανητη με την αμετρη αναπτυξη?
Παντως το blade runner ειναι οντως ταινιαρα κ δε συγκρινεται με τσιχλοφουσκες-επικινδυνες για σενα,για μενα οχι κ τοσο-τυπου avatar!!
Celin
Νομίζω οτι μάλλον δεν το έψαξαν
Προφανώς η συγκυρία είναι αγχωτική με πολλές εντάσεις,αλλά ρε παιδί μου αυτο που έγινε ήταν σημαδιακό.
Επιμένω μια ευρηματική κινητοποίηση θα μαζευε χιλιαδες κόσμο και θα ήταν η καλύτερη υποθήκη για το μέλλον
Σχετικά με την "υπερτεχνολογι-κοποιηση" έχω την άισθηση οτι είναι το σημείο κλειδί.Τα αιτήμτατα παρουσίαζουν μια "νοσταλγια" και μια πίστη στην "φυσικότητα".Ενας νεός ρομαντισμός.Ο ρομαντισμός είναι παντα διπλός,με διάπλατη την πόρτα στην ακρα δεξιά.
Χωρίς να έιναι της ώρας,θεωρώ την τεχνολογία, την επινόηση,την παραγωγή τον χώρο της αριστεράς.
Καμία κοινωνία δεν γίνεται καλύτερη χωρίς θετικά πειράματα,χωρίς πειραματισμό του νέου.
Για αυτό και βρήκα το AVATAR τόσο πετυχημένο αλλα και τόσο αντιδραστικό.Υμνος στο παρελθόν.
Kaταλαβαινω λιγο καλυτερα τωρα την απορριψη σου σε αυτης της μορφης τη νοσταλγια κ συμφωνω
Αλλωστε,πως το λεει κ η ψυχαναλυση?νοσταλγεις συνηθως κατι που ουσιαστικα δεν υπηρξε ποτε κ ολη αυτη η ταση να βυθιζεσαι στο παρελθον σημαινει αναβλητικοτητα,στασιμοτητα,σημαινει προσπαθεια αποφυγης των προβληματων του παροντος
Ότι και να πω για το κείμενο που ανέβασες Γιάννη είναι λίγο. Είναι απλά πανέμορφο και σαν σύλληψη και σαν εκτέλεση. Αλλά μας έχεις συνηθίσει σε όμορφα πράγματα είναι αλήθεια. Αλλά επειδή στο τέλος θέτεις ερωτήματα, έχω κάτι να πω.
Η αριστερά έπαιξε στο δικό της γήπεδο με χιλιάδες οπαδούς να αλαλάζουν και έχασε. Επένδυσε στο μίσος γιαυτό και έχασε. Το υπερθέαμά της είναι ότι μπορεί να φτιάξει ο δογματισμός, ο εργατισμός ο οικονομισμός της. Πράγματα αδιέξοδα, επίπεδα, λίγα.
Αν μπορούσε να απαντήσει στη φασιστική προπαγάνδα που την ακυρώνει, θα μπορούσε όλα να τα είχε κάνει αλλιώς. Το δικό της υπερθέαμα ή χειροποίητο χρειάζεται ανθρώπους που αγαπούν αυτό για το οποίο παλεύουν και συνεπώς μπορούν να σκεφτούν και να καινοτομήσουν. Αλλά εδώ κυριαρχεί το αντίθετο. Είναι πράγματα που χρειάζονται μια άλλη κουλτούρα και οι σημερινές ηγεσίες της Αριστεράς δεν την έχουν. Έτσι κάνουν καλά αυτό που ξέρουν χρόνια οι πιο άχρηστοι από τους ταγούς της. Φωνάζουν και σφίγγουν γροθιές, χτυπώντας αέρα.
Υπάρχει όμως και μια άλλη αιτία.
Τα θετικά πειράματα, η είσοδος της τεχνολογίας στο πολιτικό παιχνίδι, η αντισυμβατική καλλιτεχνική δράση, απαιτούν ανθρώπους που συμμετέχουν, σκέφτονται και δρουν. Αυτούς η αριστερά τους έχει διώξει από τις τάξεις της εδώ και καιρό. Αυτό ήταν αν θέλεις και η πολιτιστική παράμετρος του ευρωκομμουνισμού. Δυστυχώς η αριστερή στροφή είναι η στροφή στην πνευματική βαρβαρότητα.
Κοιτα Λεφτ...
Χρησιμοποιω την Σπηλια μου ως αΠοθηκη θησαυρών ...Αυτο που εσυ ονομαζεις Γεναιοδωρια και ισως απορεις στην ουσια ειναι ΑΠΛΗΣΤΙΑ..
Τρελαινομαι για αυτο που εγω θεωρώ ωραια κειμενα ..Δηλαδή -οχι αψογα αισθητικά - αλλά με εμπνευση και σκεψη...
Ανεξαρτη με το αν διαφωνει η συμφωνει καποιος τα κειμενα σου διαθετουν κατι εξαιρετικά σπανιο στην Μπλογκοσφαιρα : Πρωτογενή σκεψη. Εμπνευση . πως να το πω...
Celin
Ακριβώς φίλε ακριβώς!!!
Λεο
Σωστα περιγάφουμε και οι δύο.Παρα ταύτα δεν μπορεί παρα να υπάρχει "ελπίς".
Δεν δίανούμαι ότι τελικά το παιχνίδι θα το καθορίζουν (σε τελευταία ανάλυση) ο Κορκονέας και δέκα πρεζόνια.
Νοσφυ
Μωρέ καλά σου λέω,είσαι "large" ρε φίλε,πολύ "large".
Καλημέρα
…Συνεπώς καλά και έκανε η αμερικάνικη ακαδημία όσκαρ και βράβευσε το «καουμπόικο» Hurt Locker αντί του Avatar. Negri και Holywood συμπορεύονται στον αγώνα κατά της συντηρητικοποίησης της κοινωνίας... Νομίζω όμως ότι οι ταινίες Hollywood δεν απευθύνονται στην διανόηση. Τα συντηρητικά μηνύματα που υποτίθεται ότι κρύβει το Avatar, σύμφωνα με την ανάρτηση, θεωρώ ότι είναι μάλλον δύσκολο να τα καταλάβει ο μέσος θεατής. Ο μέσος θεατής θα προβληματιστεί (αν τελικά προβληματιστεί) με τα «πράσινα» κλισέ το οποίο δεν θεωρώ κατ’ ανάγκη κακό. Δεν νομίζω ότι το Avatar χαρακτηρίστηκε από την αριστερά ως το οικολογικό αριστούργημα. Απλά ξεφεύγει από τη συνηθισμένη ταινία Hollywood και αυτό το κάνει να ξεχωρίζει.
«Αυτό που έγινε με τα θύματα της Marfin είναι μια τρομερή ήττα της Αριστεράς».
Πολύ βαρύγδουπος ισχυρισμός που δεν ακολουθείται από ανάλογα επιχειρήματα. Αυτό που θα έπρεπε να δούμε είναι ο τηλεοπτικός χρόνος που δίνεται στην άκρα δεξιά και αυτός που δίνεται στην αριστερά. Μετά τη δολοφονία τα ΜΜΕ έδωσαν σχεδόν αποκλειστικά το βήμα στον γραφικό θίασο του ΛΑΟΣ. Η αυθόρμητη αντίδραση 100.000+ κόσμου αποσιωπήθηκε. Κατά τα ΜΜΕ, το ΛΑΟΣ και τα λοιπά παπαγαλάκια η 5η Μαίου δεν ήταν τίποτε άλλο από μία δολοφονία τριών νέων ανθρώπων από αναρχικούς. Γιατί μία δολοφονική ενέργεια 3-4 ατόμων πολύ πιθανόν υποκινούμενων από «παρακρατικούς» να στιγματίζει την αριστερά? Το μόνο ξεκάθαρο είναι ότι η δολοφονία βόλεψε το σύστημα.
Αναστάσιε
Κατ´αρχας η συσχέτιση ποπ κουλτούρας με τα πολιτικά και δρώμενα της αριστεράς οφείλεται στον Ζιζεκ.Το θέμα είναι σχεδόν ξεπερασμένο .
Ο Νεγκρι δεν σχετίζεται με τα Οσκαρ αλλά με την θετικοτητα την ενεργητικότητα που αφορά ακόμα και την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση .Το έβαλα σε αντιδιαστολή προς ένα ερποντα ρομαντισμό που αποθεωνει μια ανύπαρκτη μυθική φύση ,τις φυσικές κοινωνικές σχέσεις κλπ
Δεν αναφέρθηκα σε τραγωδία σχετιζομενη με την δολοφονία αλλά σχετιζομενη στα μετά της δολοφονίας
Ανακλαστικά μηδέν
Τέλος στα αδιέξοδα του τηλεοπτικού χρόνου σύμφωνουμε αλλά διαφωνούμε στην στάση
Εγώ λέω να βρούμε τους τρόπους της υπέρβασης του υπερθεαματος που στήνεται να το «βασανισουμε» το πράγμα να το συζητήσουμε .Αλλιώς η αποδοχή του μοιρολατρικα οδηγεί στην επανάληψη των δολο-
φονιων γιατί απλούστατα οι δράστες επιθυμούν μόνο να πρωταγωνιστήσουν στο ήδη στημμενο θέαμα
Η σφήνα με την ταινία "Blade Runner", ήταν καταλυτική για τον συλλογισμό σου και τον απογειώνει, Γιάννη.
Εξαιρετικό και πάλι το ποστ.
Πολιτική και τέχνη!
Πολύ καλό το κείμενο σου.
Πρέπει να ξεκολλήσει η αριστερά και να βρει νέους τρόπους αντίδρασης.
Δυστυχώς όμως ότι δεν σχετίζεται με βία δεν έχει μαζική συμμετοχή. Και αν έχει δεν θα το δείξει η τηλεόραση.
Αν μαζευτούν 5000 άνθρωποι με κεριά, θα βρεθεί ένας να κάψει κάτι και θα γίνει είδηση. Αλλιώς θα το κάνουν τα μέσα να περάσει απαρατήρητο. Εκτός αν "κοροϊδέψουμε" τα μέσα με κάποιο τρόπο στο να προβάλλουν αυτό που θέλουμε χωρίς να το καταλάβουν.
Χρειάζεται δημιουργικότητα και φαντασία για να πετύχουμε κάτι.
μια ένσταση για το άβαταρ:
Η ταινία είναι πολύ ριζοσπαστική για τα αμερικάνικα δεδομένα και ο όποιος συντηρητισμός διαβάζεται με τον τρόπο που το θέτεις μόνο διαμέσου της δικής μας κουλτούρας,
όχι των Νάβι (ή παραλληλίζοντας με σχετικά παρθένες φυλές του Αμαζόνιου), οι οποίοι έχουν αναπτύξει μια σταθερή κοινωνία και σχέση με τη φύση, όπου ζουν ευτυχισμένοι και φυσικά δεν υπάρχει λόγος να στοχαστούν για αλλαγή εφόσον δεν τίθεται θέμα.
Γιατί εφόσον ζεις ευτυχισμένα και ελέγχεις τη ζωή σου, έστω και μεσα σε ένα μύθο με υπερφυσικά όντα (όχι και τόσο υπερφυσικά αν πρόσεξες, γιατί η ψυχική επικοινωνία είχε αναπτύξει εξελικτικά και τα σχετικά βιολογικα όργανα), τότε ποιός ο λόγος να ρισκάρεις κάτι που ενδεχομένως να προκαλέσει ποικίλες αναταραχές;
Κάτι που στη δική μας κουλτούρα (η ισορροπία δηλαδή) έχει χαθεί προ πολλού στα βάθη των αιώνων και η αλλαγή, ο αναστοχασμός και η ανάπτυξη της τεχνικής συμβαδίζουν ΚΑΙ με αυτό το πρόταγμα, της αναζήτησης της ισορροπίας, αυτονομίας, ευτυχίας, κλπ, οπότε αποκτούν μέσα από αυτό το στόχο την θετικότητά τους
Η αλλαγή συνεπώς για τους Νάβι δεν έχει πρόσημο, ούτε θετικό ούτε αρνητικό. Και αν ο μη γένοιτο προκύψει κάτι νεο θα το μελετήσουν και εν συνεχεία υιοθετήσουν ή απορρίψουν μέσα από τους θεσμούς τους.
Με την ενσωμάτωση σε αυτούς του πρωταγωνιστή, καθώς και με την επίδραση γενικά των Αβαταρ στην κοινωνία τους αναπόφευχτα θα προέκυψε κάτι νέο, ένας συγκρητισμός με το ανθρώπινο και υποθετικά θα εισέλθουν νεωτερικά στοιχεία στην κοινωνία τους που θα τα υιοθετησουν με τον τρόπο τους.
Sfiltro
Μα είναι θέμα επινόησης,προσπάθειας κλπ
Οταν έγινε το θέμα με τον Βοτανικό το σύστημα υπερκεράστηκε γιατί χρησιμποποιήθηκε "εξυπνα" μια νομική επιτυχία.
Ξέρεις οι στόχοι χρειάζονται και μια ικανότητα η τουλαχιστον μια προσπαθεια.
Δ.Γιαννακοπουλο
Εκανεα καλά με το circular για να ξαναπροσεξουμε την επαναλειτουργία των bloopers
Blackened
Καλώς όρισες
Όλες οι συντηρητικές ιδεολογίες έχουν ένα βασικό υποόβαθρο
Την έννοια ενός απώτατου παρελθόντος οπου τα πάντα ενυπάρχουν σε "ισορροπία"
Αυτό είναι μύθος.
Είναι θεραπευτικός όμως γιατί μας βγάζει από τα παρόντα προβλήματα που είναι περίπλοκα.
Με αυτήν την διάσταση είνα συντηρητική γιατί ο "φυσικός" κόσμος των Ναβί είναι ανύπαρκτος,πιο υπαρκτός είναι ο "πόλεμος" της επιβολής.
Οσο για τα αισθητικά κριτήρια της Αμερικής έχω πολλές αμφιβολιες
Εξαιρετικό κέιμενο. Πιάνεις κι εκθειάζεις μια ταινία που λάτρεψα και σε κάθε προβολή της δηλώνω παρών (πέρα από την παπαθανάσεια εξαιρετική μουσική που την πλαισιώνει).
Δέχομαι την κριτική σου για το Avatar, αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι καθώς ο χρόνος της οθόνης αναφέρεται στο ευρύ αμερικανικό κοινό, το μήνυμά της το περνάει. Το θέμα όμως δεν ήταν η επιστροφή στην παράδοση, αλλά κυρίως η αγιοποίηση των Ινδιάνων. Τέλος πάντων.
Στο επί της ουσίας σημείο σου, η αριστερά αναζητεί τρόπους εναγωνίως να ξεφύγει από την περιχαράκωση που την έκλεισε η άρνησή της και ο μόνιμος καταγγελτικός της λόγος (άνευ ουσιωδών προτάσεων και σχεδίων νόμων). Το ΚΚΕ στηρίζει την επικοινωνιακή του πολιτική αποκλειστικά στον "αγώνα", τις πορείες, τις απεργίες την μόνιμη διαφωνία και την υπερπροβολή της "πλουτοκρατίας". Αντίθετα, ο ΣΥΝ έρμαιο της αδυναμίας διαλόγου στο εσωτερικό του, χειραγωγούμενο εργαλείο των ΜΜΕ προσπαθεί να βρει τρόπο να εμφανιστεί στην τηλεόραση μέσα από την προβολή δίπλα σε αστικά κόμματα. Ωστόσο, δεν έγινε φανερό ότι τα λεγόμενα συνεναινετικά κόμματα κερδίζουν στην τηλεόραση επειδή έχουν εξουσία. Αντίθετα, ο ΣΥΝ έπρεπε να συνδέει πράξεις (σε σωματεία κτλ) με εικόνα.
Η επικοινωνιακή σου πρόταση είναι σωστή, ξεχνάς ότι για το χαμό έπρεπε να φταίει το κεφάλαιο κι όχι οι προβοκάτορες. Ξεχνάς ότι επελέγη ως επικοινωνιακή τακτική να χτυπηθεί (πολύ γρήγορα μάλιστα) ο Βγενόπουλος κι όχι η ίδια η πράξη. Μα με κάτι τέτοια τελικά οδηγούνται στην απομόνωση.
Δείμο
Οντως το BR είναι σημαντικό από πολλές απόψεις
Θεωρω το Avatar υπερ αντιδραστικό γιατί ακριβως είναι εύπεπτο και δημοφιλές
Για τα λοιπά συμφωνούμε εν γένει,αν και νομίζω ότι το χθεσιμό φιάσκο μιας ισχνής πορείας "πενθους" έδειξε πολλά
Το πρόβλημα όταν προσπαθούμε να συνδέσουμε μία ουσιαστική οπτική των πραγμάτων με μία κινηματογραφική κριτική, είναι ότι κινδυνεύουμε να παρασυρθούμε. Μην ξεχνάς ότι και το BR έκοψε χιλιάδες εισιτήρια. Για το πνεύμα της εποχής του ήταν εμπορικότατη ταινία -που δεν έλεγε και πολλά. Σήμερα, δεκαετίες αργότερα, θεωρείται τόσο κλασσική ταινία ώστε απομυθοποιείται.
Πάντως όντως η πορέι απέδειξε το ρόλο/αποτέλεσμα των προβοκατόρων.
ΛΛΣ το πιασες! Δεν είναι τυχαίο κατηγορία "αριστερών" που μισώ περισσότερο είναι οι κριτικοί τέχνης. Αυτοί είναι που ενσαρκώνουν τον "αριστερό μαρθοβουρτσισμό" πλήρως. Αυτός ο λόγος ο ελλιπής σε προτάσεις αλλά υπερπλήρης σε κλισέ και καταδίκη της "απληστίας", του "Αμερικανικού Ονείρου" (το οποίο φταίει για τα πάντα, στην χώρα που έκανε ιερό το δικαίωμα στο δημοσιουπαλληλείν). Αυτοαποκαλούμενοι προοδευτικοί οι οποίοι έχουν όχι μόνο ξεχάσει τον Νίτσε, αλλά μοιάζουν έτοιμοι να πέσουν με τα μούτρα σε πλήρη μετα-χριστιανική κολεκτιβιστική μιζέρια απλά και μόνο επειδή "η ατομοκρατία είναι κακή επειδή είναι άπληστη και "καπιταλιστική""
Βεβαία συμφωνώ ότι το ΚΚΕ δεν φταίει για την επίθεση και πιστεύω και εγώ ότι είναι προβοκάτσια (ή σημάδι απολιτίκ χουλιγκανισμού). Το ΚΚΕ αν μη τι άλλο έχει πάρει ΥΠΕΡΣΥΝΤΗΡΙΤΙΚΕΣ θέσεις σε τέτοιου είδους φαινόμενα! Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να χαλάσουν την στάση τους τώρα (ειδικά ΑΥΤΟ το κόμμα που θα μείνει στην ιστορία για την μονολιθικότητα του). Το θέμα ήταν η ξιπασμένη και αναίσθητη στάση που πήρε στο θέμα όπως και όλη η αριστερά λίγο πολύ. Αυτό ήταν που έκανε δυνατή την δεξιά προπαγάνδα! Δεν είναι δυνατόν να (ορθώς) ξεσηκώνεις την Αθήνα, λόγω δολοφονίας από μπάτσο, αλλά να σφυρίζεις αδιάφορα, όταν ένας δικός μας κάνει την «λαδιά»! Εκεί υποψιάζεται ο άλλος ότι η ευαισθησία σου είναι «επιλεκτική» και όταν δεν πουλάς οικονομικές θέσεις αλλά «ευαισθησία», το μαγαζί φαλιρίζει!
ΥΓ: Χαίρομαι που σού αρέσει το βίντεο με Κέυνς και Χάγιεκ!
Dennis
Δεκτή η επέκταση σου
Οντως το βίντεο είναι τρομερό!!
Ηλίθιο κείμενο, παίρνεις δύο ταινίες τις βάζεις στο μίξερ της ιδεολογίας σου και βγαίνει ένας αχταρμάς που οι ημιμαθείς σου είπαν πως είναι υπέροχος... Χαμηλό επίπεδο, ζέση μαθητή 5ης δημοτικού και υποτίθεται "επαναστατικός" λόγος. Μελέτησε πρώτα τη θεωρία της ουτοπίας και μετά ξανα-ασχολήσου. Κάτω από τη βάση!
Anonymous
Ευχαριστω για την ετεροχρονισμένη (δυο χρόνια) βαθμολογία.
Θα μελετησω και θα επανελθω.
Post a Comment