Ένα από τα πιο παράδοξα ιστορικά φαινόμενα είναι η ύπαρξη πειρατικής σημαίας. Ενώ η ιστορική πειρατεία είναι αφ’ εαυτής ασύμμετρη, μια πράξη ανταρσίας παράνομου προς νόμιμο, αδύνατου προς δυνατό η ύπαρξη σημαίας στην ουσία εμπλουτίζει τον συμβολισμό της σύγκρουσης. Αν ο νόμιμος έχει σημαία τότε ο παράνομος θα σημειωνόταν αυτομάτως ως μη έχων σημαία, αλλά αυτός όμως διεκδικεί την θετική ταυτότητα της παρανομίας του, την συμβολική ολοκλήρωση της δράσης του ως ισοδύναμο. Ο πειρατής αναρτά την σημαία και καλεί τον αντίπαλο να αναμετρηθούν ως ίσοι ,ως συμβολικά ισοδύναμοι .Η πειρατική σημαία μας υπενθυμίζει πόσο σημασία έχει το πλαίσιο της σύγκρουσης πριν από την ίδια την σύγκρουση.
Αυτά σκεφτόμουνα όταν παρατήρησα με πόση επιπολαιότητα αναλύθηκαν οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΒ, και η οξύτατη επίθεση του στους πολιτικούς. Νομίζω λίγοι κατάλαβαν πως ο Δασκαλόπουλος δεν έκανε απλώς μια επίθεση θέλησε να αλλάξει τους όρους της σύγκρουσης την οποία κανείς δεν μπορεί να αναχαιτίσει αλλά μπορεί να οριοθετήσει. Η ιδέα ότι οι Δασκαλόπουλος Βγενόπουλος διεκδικούν απ’ ευθείας κομματικό ρόλο είναι ισότιμη με την ιδέα ότι η Παπαρήγα θα τραγουδήσει ως guest star συναυλία των Metallica και ότι συνελήφθη ο Καραμανλής με ξανθιά περούκα σε έλεγχο ρουτίνας στην Κουμουνδούρου.
Οι δηλώσεις του Δασκαλόπουλου τεμαχίστηκαν κατά το δοκούν και για όποιον θέλει να τις δει ας ας προσπαθήσει εδω,
Αυτά που περιληπτικά και σε ελεύθερη μετάφραση είπε ήταν
Κατ’ αρχάς είπε στον τριμηνήτη (*) εγγονό της Π.Δέλτα να σοβαρευτεί και να υποστηρίξει τον ΓΑΠ χωρίς όρους για το ΔΝΤ
Μετά είπε στην Αριστερά να κάνει ότι θέλει αλλά σε πολιτισμένα πλαίσια ,χωρίς ακρότητες
Και κατόπιν απευθυνόμενος προς τους «κυβερνητικούς» είπε ,παίδες τα κονομάγαμε όλοι με τις κρατικοκομπίνες, εμείς χοντρά και σεις τα λιγούρια ότι σας δίνουμε, λοιπόν μας πήρανε πρέφα άπαντες, ας αλλάξουμε το τροπάριο. Και ενώ εμείς την κοπανάμε όποτε θέλουμε εσείς οι κρατικοδίατοι θα μείνετε αμανάτι. Λοιπόν ας σοβαρευτούμε. Ας φτιάξουμε κανένα καπιταλισμό της προκοπής τώρα που είναι ευκαιρία.
Αυτά είπε ο γιος του γαλατά του Ταύρου ,και οι πλεγματικοί πολιτικάντηδες κατάλαβαν ότι έχει όρεξη να ανοίξει εκλογικά κέντρα στην Αμφιθέα, τα Άσπρα Χώματα, στο Μπραχάμι κλπ και να μοιράζει σταυρωμένα ψηφοδέλτια στα προποτζίδικα. Και του την βγήκαν από τα αριστερά «ποιος είσαι εσύ που τα λες αυτά» « με ποιο δικαίωμα» κλπ κλπ
Με λίγα λόγια μερίδες της ψευδοελίτ που μας κυβερνά αναζητούν ένα νέο ρόλο μια νέα αρχιτεκτονική ,ως δυναμική διαχείριση της κρίσης ,ως «παράθυρο ευκαιρίας» η οποία όμως δεν αφορά καθ’ εαυτή μια κομματική ανάμειξη ,αλλά μια ιστορική ταξική ανανέωση μέσα από μια νέα ηγεμονία. Το τι πότε και πως είπε ο Δασκαλόπουλος δεν είναι ούτε τόσο απλά ούτε τόσο γραφικά.
Κατ’ αρχάς η Ελληνική οικονομία δεν είναι και τόσο μικρή ή ασήμαντη όσο νομίζουμε. Μικροί και ασήμαντοι είναι οι μισθοί και οι συντάξεις. Οι δε ιθύνουσες δυνάμεις που την οδήγησαν στην κρίση δεν είναι ομοιογενείς, ενιαίες, και ομονοούσες. Μερίδες του κεφαλαίου είναι απόλυτα εξωστρεφείς και αποσυνδεδεμένες από το κράτος (πχ εφοπλιστές), άλλες είναι οργανικά δεμένες μαζί του (προμηθευτές, δανειστές) ,άλλες προσπαθούν μια ενδογενή βιομηχανία κλπ κλπ. Είναι σαφές ότι πολύ χοντρικά ο ΣΕΒ εκπροσωπεί εκείνες τις δράσεις του κεφαλαίου που ιστορικά είναι οι πιο ισχνές στην οικονομία. Αυτές της βιομηχανίας.
Εδώ ίσως θα χρειαστεί να στοχαστούμε σε ένα πιο σύνθετο σχήμα για τον τρόπο που οι ελίτ αναπτύσσονται ,και να αποσυνδεθούμε από την απλοϊκή και τελικώς καταστροφική (για την ανάλυση) έννοια της πλουτοκρατίας. Ακόμη είναι αδύνατο να δούμε την πραγματικότητα αν εγκλωβιστούμε σε μια προσωπική ανάλυση του τύπου «ποιος είναι ο Δασκαλόπουλος» «πως τα κονόμησε» κλπ κλπ. Μόνο αν δούμε τις απρόσωπες δομές και ροές του κεφαλαίου μπορούμε να καταλάβουμε τι ακριβώς επιδιώκεται
Λοιπόν οι βιομήχανοι στην Ελλάδα είναι αφόρητα μικρομεσαίοι με οποιοδήποτε κριτήριο παγκόσμιας κατάταξης .Οι εφοπλιστές είναι απείρως πιο ισχυροί αλλά δεν απασχολούν κόσμο ( μόνο 36,000 σύμφωνα με τις στατιστικές) και τέλος δεν θέλει πολύ εξυπνάδα να δούμε πως το τραπεζικό κεφάλαιο είναι το πιο ευνοημένο και από την δημιουργία της κρίσης αλλά και από την «λύση» της μέσω ΔΝΤ. Προσοχή πρέπει να δούμε αυτές τις διαφορές ως διαφορές δυναμικής και ροής και να μην ξεγελαστούμε με το αν ο Αλφα είναι και βιομήχανος και μέτοχος τράπεζας και με καράβια. Γιατί τελικά οι ροές του κεφαλαίου είναι απρόσωπες και οι καπιταλιστές είναι οι διαχειριστές και εγγυητές της αέναης διόγκωσης του.(1)
Από αυτήν την ταξινόμηση των απρόσωπων ροών προκύπτει μια ενδιαφέρουσα περιπλοκή. Η πιο ισχνή μερίδα του κεφαλαίου είναι εκείνη που αναγκαστικά έχει ανάγκη μιας ορατής ηγεμονίας στο απτό επίπεδο της πολιτικής. Η σύγχρονη αστική τάξη στην ολότητα της δεν έχει καμία ανάγκη ορατής απτής παρουσίας, αλλά ως βιομηχανική είναι οργανικά συνδεδεμένη με την κοινωνία. Είναι πανεύκολο να βγάλεις μερικά δις ως ραντιέρης ή εφοπλιστής στο City ,αλλά κομματάκι δύσκολο να βγάλεις τα ίδια λεφτά από μια βιομηχανία.
Η ίδια η κρίση παραγωγικότητας της χώρας είναι ακριβώς η χαμηλή κερδοφορία της βιομηχανίας σε σχέση με άλλους τομείς.
Η περιπλοκή καθιστά και την «αριστερή» λύση τόσο βασανιστική. Γιατί αν ο βιομηχανικός τομέας ήταν ανεπτυγμένος τότε μια απλή «κοινωνικοποίηση» θα άλλαζε εισοδήματα. Τώρα όμως τι να κοινωνικοποιήσουμε τα δάνεια, τα καράβια που δεν απασχολούν έλληνες; Το ίδιο αδιέξοδο έχει επισημάνει ο Βεργόπουλος εδώ και καιρό λέγοντας πως αν βρεθούν 140 δις είναι αδύνατο να επενδυθούν γιατί δεν υπάρχουν οι παραγωγικές δομές.
Αυτή η δομική συνθήκη περιπλέκεται καθώς η λαϊκή δυσανεξία τροφοδοτείται από ιδεολογήματα κενολογίας ,και απλοποίησης όπως πχ η πλουτοκρατία,ο νεοφιλελευθερισμός κλπ
‘Έρχεται λοιπόν ο Δασκαλόπουλος ως διαχειριστής ως εκπρόσωπος ροών και δυναμικών του κεφαλαίου και προσπαθεί να ορίσει μια συνθήκη ανάπτυξης αυτής της μερίδας όχι ως πολιτικό κομματικό ζήτημα, αλλά ως στρατηγική συμφωνία με τους αναγκαστικούς συνομιλητές του. Η ανοικτή αυτή διακήρυξη εμπεριέχει στοιχεία «αστικής» ευθύνης δηλαδή ανάληψης ευρύτερου κοινωνικού ρόλου ,στοιχεία τα οποία δεν είναι οργανικά σε άλλες ροές του κεφαλαίου. Οι λοιπές ροές του κεφαλαίου κινούνται σε μια συνθήκη «απογείωσης» «απεδαφοποίησης» από την κοινωνία και για αυτό δεν χρειάζονται ούτε συνεντεύξεις ούτε διακηρύξεις.
Αυτήν την στρατηγική στόχευση μιας ανάπτυξης του ατροφικού βιομηχανικού κλάδου, σε μια νέα ισορροπία με την κοινωνία, οι πολιτικοί εκλαμβάνουν ως μπερλοσκουνισμό. Είναι σαν κάποιον που παρακολούθησε την τελευταία συναυλία του Π. Σιδηρόπουλου αλλά το μόνο που θυμάται ήταν τα μακρυά μαλλιά του κιθαρίστα της «Σπυριδούλας».
Η ελληνική οικονομία θα κινηθεί το προσεχές διάστημα σε μια μεγάλη αβεβαιότητα. Οι «κατέχοντες» στοχάζονται, συνδιαλέγονται ,προτείνουν, κάνουν ότι μπορούν. Οι υπόλοιποι τι κάνουν. Κλείνουν τα αυτιά τους, κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.
Η γνώμη μου είναι ότι οι αντιδράσεις των συντηρητικών πολιτικών ήταν σαν τις γκριμάτσες της Τζούλιας μετά το DVD. Υποκρισία για τηλεθεατές του Star.
Η αντίδραση της αριστεράς είναι πιο λογική.
Ωστόσο κατά την γνώμη μου η πιο σωστή στάση θα ήταν να αποδεχτεί η κοινωνία την πρόταση Δασκαλόπουλου ως θετική αυτοδέσμευση ,ως βάθρο μιας πειρατικής μάχης. Δηλαδή μιας μάχης με κανόνες, και σημαίες.
Αν ο Δασκαλόπουλος θέλει μη κρατικοδίατο καπιταλισμό τότε εδώ είμαστε
Να μας πει τι θέλει και πως το θέλει, αλλά και να μας δείξει τι θα κάνει. Που και πως θα επενδύσει. Σε ποιους τομείς ,με ποιες κοινωνικές επιπτώσεις .Επιτέλους ας ξεφύγουμε από τον σιωπηλό άρρητο μαυραγοριτοισμό την σιωπηλή κομπίνα της αρπαχτής. Οχι για τα κέρδη τους αλλά για την προοπτική μας. Για την προοπτική των εργαζομένων όχι σε μια ταξική υποχώρηση αλλά σε μια σαφέστερη οριοθέτηση της ταξικής πόλωσης.
Η έρπουσα κρίση του ληστρικού κρατικοδίαιτου αφανούς κομπιναδόρικου καπιταλισμού απεκάλυψε ότι υπάρχουν καπιταλισμοί που έρπουν φθείρονται αενάως αναπαράγοντας εντός τους όχι την ανατροπή τους αλλά τις νεοπλασίες της ακρότητας που παριστάνει την ανατροπή. Και να παραδώσει η αστική τάξη την εξουσία ποια οικονομία ακριβώς θα διαχειριστεί η «εργατική»;
Πειρατική μάχη με σημαίες ,παρά κρουαζιέρα στις αυταπάτες.
(1) Περιοδικό Θέσεις τεύχοσ 110
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
9 years ago
17 comments:
Και τώρα τι θέλεις Γιάννη μου να σου πω; Ότι έχεις χίλια δίκια και ότι όλα αυτά που λες είναι σωστά;
Ε λοιπόν ναι και είναι σωστά γιατί είναι τελείως λογικά, τελείως έτσι.
Περίμενε τώρα που θα ενσκήψουν οι απανταχού κουμουνάροι να στην πέσουν γιατί δε βλέπεις την επίθεση του κεφάλαιου, τους Μπερλουσκόνηδες κλπ .
Αυτό ήταν και χτες το πρόβλημά μου με το Νικολόπουλο. Αν έχουμε ένα πρόβλημα σήμερα είναι αυτό της παραγωγής, άρα και της δουλειάς μας. Οι ανεγκέφαλοι ζητούν να καταστρέψουν κάθε παραγωγική μονάδα της χώρας στο όνομα του δρόμου για το σοσιαλισμό. Στην προοπτική αυτή εντάσσονται και τα καραγκιοζιλίκια του ΠΑΜΕ και τα αυθαίρετα του Αλαβάνου, και οι εθνικοποιήσεις τραπεζών της ΚΟΕ και δε ξέρω γω τι άλλες παπάρες.
Υπάρχει πολύ και καθαρή βλακεία Γιάννη μου.
Aν η κρατική εξουσία δεν ήταν διεφθαρμένη και έβαζε κανόνες παιχνιδιού στο βιομηχανικό κεφάλαιο και το βοηθούσε μέσω της φορολογίας, θα γλυτώναμε την αποβιομηχάνιση της χώρας. Θάχαμε σήμερα μικρές και μεσαίες βιομηχανικές μονάδες να φτιάχνουν γυαλί, χημικά, μοτέρ (ποιος θυμάται τον Μαλκότση με τις πετρελαιομηχανές του), καρφίτσες, ποδήλατα κλπ, υψηλής τεχνολογίας ( και όχι κινέζικες μούφες). Κοντά σαυτές θα αναπτυσσότανε και μια σχετική τεχνική εκπαίδευση, και έρευνα, θα είχαμε και εργατικό προλεταριάτο, να στελεχώνει και το ΠΑΜΕ και την Αριστερά. Αντί αυτού έχουμε τους κομπραδόρους, τους τραπεζίτες και τα λαμόγια ένα νεκροκαπιταλισμό που μας οδήγησε εδώ. Αλλά τι να καταλάβουν οι ΔΥ της αριστεράς και οι τεμπέληδες αντιγραφείς τσιτάτων. Φόρτωσα πάλι και δεν κάνει στην ηλικία μου.
lls
πως φαινεται οτι εχεις διαβασει Ντελεζ!!
περα απο την αναρτηση σου,εγω θελω να σχολιασω λιγο τον leo.
Διαβαζω τα σχολια του στα μπλογκς,η ιδια πολεμικη εναντιον της Αριστερας,μια συνεχης αναπαραγωγη μιζερων Κατηγορω λες κ για ολα τα δεινα αυτου του τοπου ευθυνεται η Αριστερα.Αρχισαν τωρα κ οι υβρεις για καραγκιοζιλικια του Παμε,για ανεγκεφαλους,κομμουναρους που περιμενουν με το δαχτυλο στο πληκτρολογιο να τη πεσουν σε οποιους διαφωνουν μαζι τους κτλ
Μιζερια.
Ενω αν εβγαινα να πω "καλωσηλθε το ΔΝΤ να μας γ@@@σει",οπως ειπε εκεινος,προφανως αυτο δε θα ηταν καραγκιοζιλικι κ θα εντασσοταν στα πλαισια ενος απαραιτητου ορθολογισμου για τον εκσυγχρονισμο της χωρας.
Για να πω κανα τσιτατο τωρα.
Τι εμπιστοσυνη μπορεις να εχεις σε ανθρωπους που μεσα στη κριση βγαζουν τεραστιες ροες κεφαλαιων στο Λονδινο αγοραζοντας ακινητα στις πλουσιοτερες συνοικιες?
Στα λαμογια που κ επιδοτουνταν ταχα μου να προσφερουν θεσεις εργασιας
κ μετα εβγαζαν εξω τις επιχειρησεις τους στα Βαλκανια για φτηνα εργατικα χερια?
Εχουν εθνικη συνειδηση αυτοι οι ανθρωποι?
Για τον "ληστρικο κρατικοδιαιτο αφανη κομπιναδορικο εγχωριο καπιταλισμο",αυτοι δεν εχουν ευθυνη?
Εχει το Κεφαλαιο γενικα συνειδηση?Νοιαζεται για τιποτα αλλο περα απο την υπερσυσσωρευση κερδων?Η μηπως το Ελληνικο Κεφαλαιο ειναι κακο κ το ξενο,καλο?Τι ηταν η Ζιμενς?Γερμανοι δεν ηταν τα λαμογια της Ζιμενς που διεφθειραν παγκοσμιως συνειδησεις?
Τι ηταν η goldmann/sachs που τη κυνηγαει πια μεχρι κ η Αμερικανικη Επιτροπη Κεφαλαιαγορας?ολοι οι υπερμαχοι του καπιταλισμου δε διερρηγνυαν τα ιματια τους μεχρι προσφατα για το ποσο "σοβαροι τεχνοκρατες"ηταν?
Γιατι να θεωρουνται γραφικοι οι κομμουνιστες κ να μη θεωρουνται γραφικοι οι θιασωτες αντιληψεων τυπου "ο καπιταλισμος μπορει να εχει ανθρωπινο προσωπο"?
Δεν απευθυνομαι σε σενα lls.Εσυ αλλωστε ειχες γραψει οτι πρεπει να κανουμε οτι μπορουμε να αποφυγουμε το ΔΝΤ.Κ αν εχω καταλαβει καλα,πιστευεις σε μια φιλελευθερη σοσιαλδημοκρατια Σκανδιναβικου τυπου.
Μακαρι να μπορουσε να εφαρμοστει εδω κατι τετοιο.Αλλα εδω υπαρχει ασυνειδησια.Περα απο την απατεωνια κ την ανικανοτητα του δικομματισμου,βλεπεις τα μικρα φεουδα που διαφεντευουν τη χωρα,φεουδα μεγαλογιατρων,μεγαλοτσιφλικαδων,μεγαλοβιομηχανων,παραδικαστικα φεουδα,συνδικαλιστικα φεουδα,παντου μικρες εξουσιες που τυραννουν τους αδυναμους
Ποιος θα βαλει ταξη σε αυτο?τι ειναι γραφικοτερο,το να πιστευεις σε εθνικοποιηση τραπεζων κ κοινωνικοποιηση μεσων παραγωγης
η το να πιστευεις οτι αυτοι οι απατεωνες φεουδαρχες θα εξυπηρετησουν με τη βοηθεια του ΔΝΤ τα λαικα συμφεροντα?
Το ΔΝΤ ηρθε εδω για να εξολοθρευσει τη μεσαια ταξη,να μετατρεψει τους μισθους σε μισθους Βουλγαριας,να εντεινει την εκμεταλλευση των εργαζομενων κ να διασφαλισει τα συμφεροντα του ντοπιου κ ξενου κεφαλαιου,της deutsche bank,της wall street κ ολων αυτων των οικονομικων τρομοκρατων που ακομα καποιοι νομιζουνε οτι διαχωριζονται σε καλους κ σε κακους
Celin
Μεταξύ μαύρου και άσπρου υπάρχει και το γκρι, αλλά δεν το βλέπεις. Δεν φταίω εγώ. Και μια ερώτηση.
Δουλεύεις ή είσαι άνεργος; Τι βγάζεις και πως; Περιμένεις την εθνικοποίηση των τραπεζών για να δοθεί το χρήμα στο λαό.
Από την Αριστερά περιμένεις να πει την αλήθεια και όταν αυτή την κρύβει γιατί είτε εξουσιάζεται από βλάκες είτε και αυτή διαπλέκεται τότε καθήκον κάθε αριστερού είναι να την αποκαλύπτει.
Λεο
Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι οτι ζούμε σε εποχές όπυ οι κοινωνίες σχηματίζουν μορφές τις οποίες πια δεν κατανούμε
Είναι ή Ελληνική κοινωνία ταξική και άδικη.Μόνο παρανοικός δεν το βλέπει
Είναι η Ελληνική κοινωνία μετασχηματίσιμη ;Ναι αλλλα με ποιες προυπποθέσεις ποιους αγώνες;
Το δευτερο ερωτημα είναι αυτό που με απασχολεί.
Η κομμουνιστική εργατική διεκδίκηση είναι αναγκαία ιστορικά,αλλά πρέπει να γίνεται με την γνωση ότι καμμία πολιτική δεν επιτυγχανει αυτό που θέλει.
Ο κομμουνισμός εργατισμός είναι άχρηστος όταν γίνεται "απλοικα" ως "αντιπαλο δέος" γιατι παραγνωρίζει πως το σύστημα ορίζει (χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε) και το πεδίο της αντίρρησης του.Δηλαδή πλευρές της Αριστεράς είναι "συμβιβαστικές" άθελα τους από καθαρή άγνοια,και έλλειψη θεωρητικής σκευής.
Celin
θα σε παρακαλούσα να δεις τα εξής΄.
Κατ'αρχάς είμαι φανατικά κομμουνιστής.Είμαι πεπεισμένος για την υποθεση αυτή της αταξικής κοινωνίας.
Δεν είμαι υπέρ του σκανδιναυικύ μοντέλου ως τελειωτικό κοινωνικό σύστημα.
Πρόσεξε όμως
Αν υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε 55% με διακυρηγμένη πίστη στον κομμουνισμό θα επιτύχουμε κανένα κομμουνισμό;
Οχι γιατί υποτιμάμε και δεν καταλαβαίνουμε τι ακρθβως είναι ο καπιταλισμός
Δεν είναι μοο ταξικό αδικο ΄συστημα είναι σύστημα που τρέφεται από την αντίρρηση μας για υτό.Γιατί αυτό ορίζει το πλαίσο της ανατροπής του και έτσι αναπαράγεται.
Μίλησες για Ντελεζ σωστά.
Αυτό ακριβως μας λεέι ο Ντελεζ.
Το σύστημα είναι άδικο ως επίπτωση, η οργανική του διάσταση δεν είναι η αδικία είναι η διόγκωση και η συνεχής αλλαγή.
Θεωρώ όποιον αριστερό πιστεύει πως αν διακυρήσουμε και αναλύοσυμε την αδικία του συστήματος τότε θα γίνουμε πολλοί και θα το ανατρέψουμε οτι δεν καταλαβαίνει τι γίνεται.
Δεν ελπίζω σε κανένα ανθ΄ρωπινο καπιταλισμό.Γιατί τελικά και να το ελπίζω δεν θα γίνει.Το σύστημα ισορροπεί εκει όπου η συγκυρία επιτρέπει
Απλως βλέπω πως το σημείο ισορροπίας κεφαλαίου εργασίας μετατοπίζεται αενάως.
Επίτρεψε μου
Παρατηρώ πως η πλειοψηφία των αυτοριζόμενων αριστερών δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς είναι ο καπιταλισμός.
Αν το καταλάβουμε τότε θα έχουμε μια διπλή στάση που υπαγορεύεται από τις δυο απλές συνθήκες
α.-Ο καπιταλισμός ανατρέπεται
β.-Οσο εμείς "ανατρέπουμε" τον καπιταλισμό αυτός μετασχηματίζεται.
Αν οι ταυτότητες έχουν αξία (δεν έχουν) Δεν είμαι σοσιαλδημοκράτης.Θα ήμουν Πασοκ.Είναι σκεπτικιστής κομμουνιστής.
Ελπίζω να σου ξεδιάλυνα το στίγμα.
leo
θα σου φανει περιεργο τωρα αυτο αλλα υπαρχουν κ ανθρωποι ιδεολογοι που νοιαζονται για το φτωχο κ τον ανεργο,διχως να ειναι φτωχοι κ ανεργοι οι ιδιοι.
Ανθρωποι που βλεπουν την επερχομενη εξαθλιωση με τα μετρα της κυβερνησης κ ανησυχουν,οχι για τη παρτη τους αλλα για τους συνανθρωπους τους.Ανθρωποι που επαψαν να εχουν εμπιστοσυνη σε αυτο το φαυλο πολιτικοοικονομικο συστημα κ εγιναν κομμουνιστες,οχι απο ανασφαλεια ουτε επειδη γεννηθηκαν κομμουνιστες,
αλλα εγιναν κομμουνιστες γιατι δε μπορουν να βρουν την αλληλεγγυη σε κανενα αλλο συστημα.
Τωρα δε θα χαρακτηρισω τις ερωτησεις σου γιατι αν πω αυτα που σκεφτομαι κ τα συμπερασματα που εχω βγαλει,θα τη προσωποποιησω την αντιδικια.
Κ δε θελω κατι τετοιο,ουτε εχω κατι προσωπικο μαζι σου.Με τη νοοτροπια αυτη εχω προβλημα,του απογοητευμενου αριστερου που κατηγορει οπου σταθει κ οπου βρεθει την Αριστερα,γιατι διαψευσε τις προσδοκιες του.
Κ οταν τον ρωτας τι προτεινει,δε λεει τιποτα.Αλλα περιμενει το ΔΝΤ να μας "στρωσει"
Παρεμπιπτοντως,ειμαι Δικηγορος.Κ απο λεφτα,δε βγαζω πολλα αλλα λεφτα υπαρχουν.Πες μου τη διευθυνση σου να σου στειλω κ πιστοποιητικο κοινωνικων φρονηματων
Δε με νοιαζει ο κομμουνισμος,ουτε γεννηθηκα με τον Ζιζεκ ανα χειρας.Αν βρω κατι που με εκφραζει καλυτερα κ κρινω οτι θα αποτρεψει τους συνανθρωπους μου απο το να πεινασουν,κατι δικαιοτερο που θα εξαλειφει τις ανισοτητες κ την υπερσυσσωρευση κερδων,θα το στηριξω με λυσσα.
lls
kαταρχας σε ευχαριστω που μου απαντησες,
αν καταλαβα καλα,θεωρεις οτι ο καπιταλισμος ειναι κατι που μπορουμε να μετασχηματισουμε "εκ των εσω",ενα συστημα δηλαδη τοσο ευπλαστο που εφοσον τρεφεται ακομα κ απο τις αντιρρησεις των ιδεολογικων εχθρων του,θα ηταν ματαιο να πιστευουμε οτι θα πετυχουμε κατι απλα κραυγαζοντας.
Εφοσον λοιπον αυτο το συστημα μπορει κ αφομοιωνει τους παντες,μπορουμε να εκμεταλλευτουμε την αλλη πλευρα της ευκαμψιας του κ να τη χρησιμοποιησουμε υπερ δραστικων αλλαγων που δε θα υπαγορευονται απο ιδεολογικη τυφλωση αλλα απο προσαρμοστικοτητα κ αποφασιστικοτητα κ πραγματισμο
Δε ξερω αν το καταλαβα καλα.Αλλα αν ειναι αυτο που καταλαβα,ειναι εξισου οραματικο κ μεγαλεπηβολο με τον κομμουνισμο κ πρακτικα,δε ξερω καν αν ειναι κατι πιο εφικτο.
Ομως,συμμεριζομαι την αισιοδοξια κ το οραμα σου[δε θα μπορουσα αλλωστε να μη το κανω απο τη στιγμη που κ εγω πιστευω σε κατι εξισου οραματικο!!]
μακαρι λοιπον
Φίλε Celin
Κάθε φορά που αναγκαστικά χρειάΖεται να συνοψισω το τι ακριβώς κάνω στο lls είμαι πολύ άβολα γιατί αυτό δεν είναι εύκολο
Ας σου πω ένα πραγματικό γεγονός
Βρέθηκα σε συνάντηση Έλληνα διεθνιστη και τούρκου εθνικιστη σε Δημόσιο διάλογο για τα Ζητηματα της μουσουλμανικής κοινότητας στην Θράκη .Στο δια ταύΤα συμφωνούσαν σε όλα αλλά άραγε τι συμφωνία ήταν αυτή;
Κανείς δεν θα καταλάβει τίποτα αν αναγκαστικά δεν δει μια τεράστια παρακαταθήκη ιδεών και αξιών πίσω από την συμφωνία
Τώρα μου ζητΆς να συμφωνήσω σε μια πυκνή θέση
Δεν διαφωνώ αλλά δεν καταλαβαινομαστε αν δεν δούμε τα συμφραζομενα τις αξίες και τις ιδέες πίσω από μια μη διαφωνία
Με τιμά μια τέτοια πρόσκληση σε διευκρίνηση αλλά ταυτόχρονα με δυσκολεύει
Όχι δεν γουστάρω καμμιά ανευρη σοσιαλδημοκρατικη μεταρρύθμιση .Το καλό μεγάλο κράτος είναι αυταπατη
Ύοστηριζω όλους τους αντικαπιταλιστικους αγώνες
Ταυτόχρονα όμως βλέπω με δέος
Τις «ακουσιες συνέπειες» τις συνθετοτητες των κοινωνικών ανταγωνισμών και τις αντιφάσεις
Κοινωνίες χωρίς ανταγωνισμούς δεν πανε πουθενά
Αριστερές χωρίς οξύτητα στην σκέψη είναι hobby για αργοσχολους εκτόνωση για απελπισμενους και καρριερες για «αριστερολογους»
Αν έχει αξία στο lls μπορείς να βρεις επαίνους για το Κκε Τους αναρχικούς την Ανταρσυα μεταφράσεις του Negri του ζιζεκ κλπ κλπ
Ταυτόχρονα θα μου άρεσε να είχα μια καθημερινότητα Δανιας
Θα ήθελα να βλέπω μεγαλύτερη εντιμότητα από διανοούμενους που αντλούν κύρος από σπουδές στις μητροπόλεις του καπιταλισμού για να το διατηρήσουν στην Ελλαδα με « δωρεάν αντικαπιταλισμο»
Αντιφατικά ασυναρτητα;;
Ίσως
Πάντως έντιμα σε διαβεβαίω
"..Παρατηρώ πως η πλειοψηφία των αυτοριζόμενων αριστερών δεν έχει καταλάβει τι ακριβώς είναι ο καπιταλισμός.
Αν το καταλάβουμε τότε θα έχουμε μια διπλή στάση που υπαγορεύεται από τις δυο απλές συνθήκες
α.-Ο καπιταλισμός ανατρέπεται
β.-Οσο εμείς "ανατρέπουμε" τον καπιταλισμό αυτός μετασχηματίζεται.""
Αριστος στις διαπιστωσεις των αντιφασεων, αλλα την συνθεση δε βλεπουμε. Οποτε πως δρουμε;
Η συνισταμενη της κριτικης στην αριστερα απο την αριστερα οπως εκφραζεται απο τον leo και αλλους που διαβαζω σε ιστολογια προσκειμενα στην Ανανεωτικη πτερυγα του Συριζα ποιες ειναι;
Παταξη διαφθορας,παραγωγικο δημοσιο,εκσυγχρονισμος του πραγωγικου κεφαλαιου ,της βιομηχανιας και των εξαγωγων κτλ.
Ποια ακριβως ειναι η διαφορα απο τις προτασεις των πιο σκληρων νεοφιλελευθερων εγχωριων υπερασπιστων της αγορας;
Στην υψηλοτερη φορολογηση του κεφαλαιου μονο;
Οταν μαλιστα δεν διαννοουνται στρατηγικη εκτος ΟΝΕ; Εχετε αντιληφθει οτι εντος πλαισιου κανονων της ΟΝΕ η οποια ευλεξια για
αυξηση της ανταγωνιστικοτητας μπορει να προελθει ουσιαστικα μονο
απο την απορυθμιση της εργασιας;
Σας παραμπεπω σε 2 καταπληκτικα ποστ που εξηγουν τεκμηριωμενα τα παραπανω
ευρώ: εθνική επιτυχία ή εργαλείο ταξικής εκμετάλλευσης;
http://youpayyourcrisis.blogspot.com/2010/05/blog-post_04.html
το ευρώ και το «νέο γερμανικό ράιχ»: όταν η μυθολογία υποκαθιστά την πραγματικότητα
http://youpayyourcrisis.blogspot.com/2010/04/blog-post_27.html
Anonymous May 15, 2010 11:33 AM
Εχουμε μια εισαγωγική διαφορά που φαίνεται από τον τρόπο που ρωτάς "στο δια ταύτα" τι;
Αντιλαμβάνεσαι την αριστερά ως τεχνική ορθολογική πολιτική οντότητα η οποία δρα αφού αναλύσει
Η αριστερά είναι ιδεολογικό ταξικό ηθικό και αισθητικό ευρύ κοινωνικό ρεύμα όπου μια μόνο πλευρά είναι η "τεχνική" πολιτική.
Αυτό γίνεται γιατί εντός της συναθροίζονται "μοανδικότητες" με πολυσύνθετα και κάποτε αντιτιθεμενα συμφέροντα.
Αρα όποιος αυτορίζεται αριστερός εντάσσεται σε ένα ρεύμα που του είναι ανθρωπολογικά οικείο και όχι τεχνικά ορθολογικά.
Τα μέλη του ΚΚΕ,οι του Ανταρσυα,οι αναρχικοί,οι ανανεωτικοί,οι αριστερο ρευματικοί είναι όλοι αριστεροί που ουτε είναι δυνατον ουτε καν επιθυμνητό να ομονοήσουν.
Νομίζω σκέπτεσαι στην λογική του εχαμένου παράδεισου μιας φανταστικής ενιαίας στρατιάς.
Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσουμε αυτήν την θεμελιώδη συνθήκη μπορώ να σου ξεκαθαρίσω.
Στο ενιαίο ααριστερό ρεύμα υπάρχει ένας αφανής οργανικός φυσικός καταμερισμός εργασίας
Φαντάζεσαι μια αριστερά χωρίς τους διαχειριστικούς προβλματισμούς των ανανεωτών;
Χωρίς την ηθική ακεραιότητα του ΚΚΕ;
Χωρίς την ενέργεια της ακρας αριστεράς
Χωρίς την ευριματικότητα της αναρχίας;
Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορείς να διαχειριστείς τις ενδοαριστερές σχέσεις.Ως επιθυμητές φυσικές διαφοροποιήσεις υπαρκτων διαφορετικών ρευμάτων.
Αν δε εκφράζουν οι ανανεωτικοί μη τους κάνεις παρέα.Σε ειδοποιω οτι είναι μάλλον αδύνατο και να τους μεταπείσεις,και αυτοί ομοίως κάποιους άλλους.(Μεγαλο θεμα που δεν μπορούμε να συζητηοουμε το γιατί)
Τον προβληματισμό για την έξοδο από το Ευρώ την ΕΕ κλπ τον παρακολουθω,αλλά δεν είμαι καθόλου σιγουρος για τα πορισματα του.Επιτρεψε μου την αιώρηση
Ανώνυμε γράφεις
"Παταξη διαφθορας,παραγωγικο δημοσιο,εκσυγχρονισμος του πραγωγικου κεφαλαιου ,της βιομηχανιας και των εξαγωγων κτλ.
Ποια ακριβως ειναι η διαφορα απο τις προτασεις των πιο σκληρων νεοφιλελευθερων εγχωριων υπερασπιστων της αγορας;
Στο κτλ είναι η διαφορά για την οποία δε λες τίποτα, ενώ ξέρεις αλλά δεν έχει σημασία.
Και από αυτά που γράφεις να μπορούσαμε να κάνουμε τα μισά θα είχαμε μια κοινωνία καλή για τον εργαζόμενο και θα πηγαίναμε για κάτι παραπάνω.
Ενώ τώρα μαραζώνουμε μέσα στην κόλαση ονειρευόμενοι αταξικές κοινωνίες. Αυτή ακριβώς η επίκληση της ουτοπίας είναι που βάζει ψηλά τον πήχη, απογοητεύει τις μάζες και δίνει την εξουσία στους γραφειοκράτες. Αλλιώς δεν κάνεις πολιτική.
Celin δεν σε ρώτησα για τα προσωπικά σου ούτε για τα φρονήματά σου. Είσαι εριστικός αλλά δεν με νοιάζει. Εφόσον είσαι εργαζόμενος καταλαβαίνεις ότι ζεις σε καπιταλιστικό περιβάλλον και πρέπει να κινηθεί η αυτή η οικονομία για νάχεις δουλίτσα και να ζεις και συ και γω. Πρέπει λοιπόν να στηρίξεις την επιχειρηματικότητα, γιατί με την ανεργία δεν τη βγάζεις. Τώρα πήγαινε στον άνεργο και το παιδί του που πεινάει και πες ότι ο Leo είναι νεοφιλελέυθερος και ο Ρούντι πχ αριστερός. Σταρχίδια του. Δουλειά υπάρχει; Αν λοιπόν τα "Αριστερά" κόμματα ήταν Αριστερά και νοιαζότανε για τον εργάτη, αυτό θα έκαναν. Τώρα νοιάζονται μόνο για το μισθό του ΔΥ ( τον δικό μου δηλ) και ζητούν να γίνουν όλοι ΔΥ. Και ξέρεις γιατί; Γιατί οι ηγεσίες της σημερινής αριστεράς είναι ανεπάγγελτες όπως ξέρεις. Ενώ εμείς φιλαράκο τρέχουμε ολημερίς για να τα φέρουμε βόλτα. Άρα δεν υπερασπίζεσαι την αριστερά αλλά ένα γραφειοκρατικό κρατικοδίαιτο σύστημα που έχει βρει ένα βολικό τρόπο να αντλεί την εξουσία του και να ικανοποιεί τη μονομανία του.
Μπορεί να μας χωρίζει ιδεολογικό χάος, αλλά μας ενώνει η εργασία. Με τους άλλους ούτε αυτό.
leo
εισαι επιθετικος οταν απαξιωνεις την ιδεολογια των αλλων λεγοντας για καραγκιοζιλικια του ΠΑΜΕ κ επειδη εχω διαβασει αρκετα σχολια σου,θελησα να απαντησω κ εγω σε αναλογο υφος.Καταλαβαινω οτι κ εσυ δεν τα λες για να αποκομισεις καποιο οφελος,αυτα πιστευεις κ δικαιωμα σου να τα γραφεις σε οποιο υφος γουσταρεις
αλλα καταλαβαινεις κ εσυ οτι καποιοι που θιγονται,δε μπορουν να τα αφησουν αναπαντητα.
Οσον αφορα τους ανεπαγγελτους της πολιτικης.Εχεις καποιο δικιο αλλο οχι απολυτο.Θες να σου θυμησω κ αυτους που ασκουσαν επαγγελμα,ποσο σκατα τα εκαναν?δεν ηταν ο Αλογοσκουφης καθηγητης του london school of economics?o Χριστοδουλακης?ο Ανδρεας Παπανδρεου δεν ηταν οικονομολογος του Χαρβαρντ?
Δεν ειναι επομενως καθοριστικο κριτηριο.Κ,απο την αναποδη τωρα, ο Ομπαμα δε νομιζω να ηταν καποιος ιδιαιτερα επιτυχημενος δικηγορος.Αλλα νομιζω οτι αποδεικνυεται καλος Προεδρος.Οπως κ ο Ρουζβελτ.Επαγγελματιας της πολιτικης νομιζω οτι ηταν.Αλλα με το new deal,εβγαλε την Αμερικη απο τη κριση.
Να σου κανω κ μια ερωτηση,μιλας για τον ανεργο.Πιστευεις οτι με την ελευση του ΔΝΤ,θα βρει δουλεια?μα οι ιδιοι λενε οτι η ανεργια θα αυξηθει,οτι το χρεος θα φτασει στα 450 απο τα 320 δις,οτι θα επελθει βαθια υφεση,μειωση του ΑΕΠ,κ οσον αφορα τον αποπληθωρισμο,ως τωρα τον βλεπουμε μονο στους μισθους,μειωση τιμων δεν εχει ερθει.
Επομενως?
προδιαγραφεται καμια προοπτικη για αυτον?δε σου μιλαω για τους τεμπεληδες,σου μιλαω για εκεινον που ψαχνει για δουλεια αλλα δε βρισκει,σου μιλαω για τον ψιλικατζη που δε παταει μυγα στο μαγαζι του,τον εμπορο,τα μαγαζια που θα κλεισουν.
Αυτοι τι θα κανουν?πως θα ζησουν?
Κ στην τελικη,δεν ειναι ολοι οι Ελληνες τεμπεληδες,παρασιτα κ αεριτζηδες.Γιατι να υπομεινουν αυτες τις αβυσσαλεες ανισοτητες,αυτους που συσσωρευουν κερδη που φοροδιαφευγουν με offshore κ κανεις δε θα τους κανει τιποτα?
Γιατι να υπομεινουν την ατιμωρησια,εχεις δει να τιμωρουνται τα white collar crimes?
Θα αλλαξει αυτο?η ο ληστρικος κρατικοδιαιτος καπιταλισμος θα βρει εναν τροπο ακομα κ τωρα να απομυζει τον εθνικο πλουτο?
leo δε μας χωριζει ιδεολογικο χαος.Την ιδια οργη νιωθουμε κ πικρα.Απλα εγω επιλεγω να τη μετασχηματισω σε πιστη.Πιστη σε μια ιδεα.Εγραφα σε ενα αλλο μπλογκ σημερα,τα λογια του Μπαντιου,χρειαζομαστε το θαρρος να εχουμε μια ιδεα,μια μεγαλη ιδεα,ας πειστουμε οτι δεν ειναι ουτε γελοιο ουτε εγκληματικο να εχει κανεις μια μεγαλη ιδεα.Το καπιταλιστικο προταγμα "ΠΛΟΥΤΙΣΤΕ" ισοδυναμει με το "ΖΗΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΙΔΕΑ".Μα κανεις δε μπορει να ζει χωρις να πιστευει σε μια ιδεα.
Φανταζομαι οτι αυτα μπορει να σου ακουγονται εξωπραγματικα,ουτοπικα,ακομα κ γελοια.Αλλα μετασχηματιζω τη πικρα σε ελπιδα για να μην αποφυγω τη παγιδα του κυνισμου
Δεν αμφισβητω ουτε την αξια ουτε την εντιμοτητα σου lls,στο εχω ξαναγραψει οτι θαυμαζω τη τολμηρη κ πρωτοπορα σκεψη αυτου του ιστολογιου[ΜΗΝ ΕΚΛΗΦΘΕΙ ΩΣ ΚΟΛΑΚΕΙΑ,ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΩ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ,ΟΤΑΝ ΔΙΑΦΩΝΩ ΕΧΩ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΔΙΚΙΑ Κ ΟΤΑΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΕΧΩ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΑΠΟΝΕΙΜΩ ΤΟΝ ΕΠΑΙΝΟ]
Καποια πραγματα δεν τα καταλαβαινω αλλα αν συνεχισω να σε διαβαζω,θεωρω οτι θα μου γινουν κατανοητα.
Λες οτι κοινωνια χωρις αναταγωνισμους δε παει πουθενα,η κοινωνια αυτη που εχει ανταγωνισμους,τη βλεπεις να παει καπου?σε μια κοινωνια με ανταγωνισμους,μοιραιο δεν ειναι να επικρατει παντα ο νομος του ισχυρου?δηλαδη ο νομος της ζουγκλας?νομοτελεια δεν ειναι η ανισοτητα κ η εκμεταλλευση των λιγων απο τοους πολλους?
εγω βλεπω τo καπιταλιστικο προταγμα "πλουτιστε αν το μπορειτε",ως τυρακι στη φακα.Γιατι αυτοι που εχουν το χρημα,στο πλαισιο της κυριαρχουσας μονεταριστικης αντιληψης,ποτε δε θα το μοιρασουν με κανεναν.
Τη φραση του Ουορεν Μπαφετ τη ξερεις."Κ ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΑΞΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ.ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΤΑΞΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΕΡΔΙΖΕΙ"
Τις αποψεις μου καταθετω.Δεν τις θεωρω θεσφατο.Θα προσπαθησω να τις εμπλουτιζω κ διατηρω το δικαιωμα ακομα κ να τις αλλαξω,για αυτο θα συνεχισω να διαβαζω αξιολογες αποψεις απο παντου
Celin
Οταν εννοώ χωρίς ανταγωνισμούς εννοώ "κοινωνικούς" "ταξικούς" ανταγωνισμούς,διαδηλώσεις,απεργίες κλπ.
Το εννοώ ως αντίβαρο σε μια υποτιθέμενη "ταξη και ησυχία".
Δεν εννοώ τον εμπορικό ανταγωνισμό.
Αρα η πολιτική αυτονομία των εργαζομένων ,και της αριστεράς είναι όρος ευημερίας.
Κατα τα λοιπά όλοι κάνουμε ιστολόγια για να μάθουμε από τους συζητητές αλλιώς δεν θα δημοσιεύαμε τίποτε.
Celin
ας καταχραστώ την φιλοξενία του LLS και ας συνεχίσω την κουβέντα μας.
Την πίστη σου την καταλαβαίνω μα δεν την ένιωσα ποτέ. Μόνο σε φυσικούς νόμους πιστεύω και σε πολλούς από αυτούς με ερωτηματικά. ΝΑ πιστεύεις φίλε μου μα και να κάνεις το ωφέλιμο.
Η πίστη σου να μη σου κρύβει το στόχο, ούτε την απάτη όμως.
Η αριστερά πρέπει να γίνει κοινωνική να βοηθήσει την πραγματική ζωή, να γίνει θετική, να γίνει κοινωνική δύναμη αλλαγής. Αυτό το παλιό ΚΚΕ και η ΕΔΑ το ξέρανε, οι σημερινοί το ξεχάσαν ίσως γιατί ζούνε καλά, πολύ καλά και ακούραστα.
Δεν είναι κακό να τους τα χώνουμε, τεκμηριωμένα, ούτε να αμφισβητούμε την εξουσία τους. Τους βελτιώνει(;)
Μπορούμε να παλέψουμε για αλλαγές που θα μας κάνουν καλύτερη τη ζωή. Είναι ρεφορμισμός, αλλά μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει στο ορατό μέλλον άλλη επιλογή. Είμαι 56 χρονών τι άλλο να περιμένω;
Μπες στο blog μου απόψε http://mhmadas.blogspot.com/2010/05/blog-post_15.html
και ξαναμιλάμε.
Ίσως να έχεις δίκιο και να μην μας χωρίζει χάος. Αλλά ότι και είναι μπορούμε να μιλάμε χαλαρά. Μη θίγεσαι από κομματική ευθιξία. Πολιτική είναι δεν είναι το είναι μας.
leo,θα μπω οπωσδηποτε αργοτερα να δω αυτο που μου προτεινεις
αν τα εγραφες οπως τωρα,ποιος θα μπορουσε να σου καταλογισει το παραμικρο?
Εννοειται οτι θα τα γραφεις οπως γουσταρεις κ σιγα μη ρωτησεις κ τους κομμουνιστες η τους συριζαιους για το αν θα τους κατηγορεις οτι κανουν καραγκιοζιλικια η οχι.
Αλλα καταλαβαινεις οτι η κριτικη ασκειται αποτελεσματικοτερα κ ορθοτερα οταν υπαρχει ψυχραιμια!
Ουτε εγω ειμαι ψυχραιμος παντα,το ομολογω.Κ μου εχει κοστισει ως τωρα η παρορμητικοτητα.
Μακαρι ο ρεφορμισμος να εφερνε αποτελεσματα.Μακαρι να φερει στο μελλον.
56 εισαι,σιγα τη μεγαλη ηλικια!Εχεις να περιμενεις πολλα κ ευχομαι οσα δεις,οσα δουμε,να μην ειναι τοσο σκοτεινα κ αραχνα οσο τα περιμενουμε.
lls,τωρα καταλαβα ακομα καλυτερα που το πας κ νομιζω οτι αν εξακολουθησω να σε διαβαζω,θα καταλαβαινω περισσοτερα
Post a Comment