Πριν από σχεδόν ενάμιση χρόνο μια φίλη εκπαιδευτικός που εργάζεται στην περιοχή Νικαίας , μας μίλησε για ένα καινούργιο φαινόμενο στην περιοχή. Οι παρέες των παιδιών ηλικίας 15-18 οι οποίες παραδοσιακά έπαιζαν μπάλα στις πλατείες ή αποτελούσαν τους πυρήνες των οπαδών των ομάδων είχαν επιδοθεί σε ένα καινούργιο «παιχνίδι» : το κυνήγι Πακιστανών
Η ιδιαιτερότητα του φαινομένου είναι το εξής: Δεν πρόκειται για μια τυπική ακροδεξιά πολιτική τραμπούκικη δράση, αλλά για την διάχυση της ρατσιστικής ιδεολογίας σε ένα κοινωνικό στρώμα ως υποκατάστατο διασκέδασης ως ένα extreme game της γειτονιάς. Οι νεαροί κυνηγοί κεφαλών δεν μισούν τους Πακιστανούς, απλώς τους θεωρούν ως «εχθρό» ένα από τους πολλούς που συναντούν σε internet game. Οι νεαροί έσπαγαν πλάκα.
Αν προσπεράσουμε τα γνωστά για την πολιτιστική και οικονομική κατάσταση της περιοχής, που δημιουργούν ένα υπόστρωμα , εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η φυσικότητα, η ευκολία , η απρόσκοπτη εξέλιξη του φαινομένου, που γεννάται στο θερμοκήπιο της σχόλης και της πλάκας. Το Χρυσαυγίτη της διαδήλωσης για τα Ίμια , έχεις τρόπους και να τον κατανοήσεις και να του αντιπαρατεθείς. Τον δεκαεξάχρονο που αντλεί την ίδια ηδονή παίζοντας μπάλα και κυνηγώντας Πακιστανούς έχεις δυσκολία κατανόησης ,ανάλυσης και παρέμβασης. Ο Πακιστανός ως «εχθρός» είναι στοιχείο μιας πολιτικής ταξινόμησης , ο Πακιστανός ως «θήραμα» είναι στοιχείο μιας ευρύτερης ανθρωπολογικής αλλαγής.
Ευτυχώς σχεδόν δύο χρόνια μετά το θέμα παίρνει διαστάσεις
Την Κυριακή 27 Μαρτίου στον Άγιο Νικόλαο Νικαίας, στις 3 γίνεται μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας
25 comments:
Η νεανική βία όλο και αυξάνεται. Βέβαια, το φαινόμενο δεν είναι πρωτόγνωρο ούτε αδικαιολόγητο. Η βιοτική κοινωνική βία, η βία -όπως εισπράττεται μέσα από δελτία ειδήσεων- και ο ατομισμός των γονέων δίδαξαν πολλά στους πιτσιρικάδες.
επιτελουςαρχισαμε να μιλάμε γι αυτο .
το τι συμβαινει δηλαδή στην κοινωνια
το αναδημοσιευσα
Δείμο
Ειναι ενα μαζικό φαινόμενο που καλύπτει μια ευρύτερη περιοχή.
Δεν μιλαμε για ρατσιστική τρομοκρατια τυπου Αγ.Παντελεήμωνα, αλλά για γενικευμένη μάχη μεταφορά από internet games
Τι να πρωτοδημοσιεύσεις από την κοινωνία άραγε;Ας αφήσουμε τις περιγραφές στους λογοτέχνες τις κάνουν εξ'ορισμού καλύτερα
Συνεισφέρω ένα σχετικό link για
"το τέλος της ελληνικής αθωότητας"
(αν υπήρχε ποτέ κάτι τέτοιο...)
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_20/03/2011_436155
Μια πολύ παλιά σχετική ανάρτηση:
"έκαψαν το σπίτι των Πακιστανών έτσι για πλάκα"
http://mhmadas.blogspot.com/2010/03/blog-post_10.html
Να σηκώσουμε το θέμα, επιτέλους. Γιάννη ακολουθώ
Φυσικά και δε διαφωνούμε καθόλου.
Από την άλλη πάλι δεν είναι και τόσο απλό να το παρατηρήσουμε απλώς ως ένα παιχνίδι πλάκας. Γιατί πχ δεν το κάνουν και σε έναν Έλληνα;
Τα ελληνόπουλα μεγαλώνουν στη φαντασίωση μιας συνοχής σε αντιδιαστολή με τον μετανάστη που περιπλανιέται και άρα δεν έχει σταθερότητα στην ύπαρξή του.
Το μίσος λοιπόν προς τον Πακιστανό είναι γιατί τα ελληνόπουλα θέλουν να ξορκίσουν το ενδεχομενικό της ύπαρξης.
Η ανασφάλεια των παιδιών καλύπτεται από την εθνικιστική φαντασίωση μιας πλήρους ταυτότητας. Αυτή η παρανοϊκή κατάσταση καθιστά ανέφικτη κάθε ανάμιξη με την ετερότητα.
Γιάννη
Ευχαριστώ για την εξαιρετική συνεισφορά για τον διάλογο.
Ας πουμε κατι τετοια δικαιώνουν τα social media.Πως αλλιώς θα ερχομουν σε επαφή με αυτόν τον προβληματισμό;
Λεο
Όντως παρόμοια κατάσταση
Επιθετικός ρατσισμός για πλάκα!!
Το πιο επικίνδυνο σύμπτωμα..
Να πω την αμαρτία μου, όταν πρωτοξεκίνησαν οι τηλεοπτικές γραφικότητες Καρατζαφέρη και Σια προ 15 ετίας, ελαφρώς κορόιδευα.
Μέσα σε αυτόν τον πολιτισμό της βλακείας αναπτύχθηκε αυτό το τέρας.
Τι να πω
Φίλοι εκπαιδευτικοί που ξέρουν το ζήτημα στην Νικαια περιγράφουν κάτι εξαιρετικά μαζικό, πολύπλοκο.Οι πιο υποψιασμένοι έιναι πολύ ανήσυχοι, μα πολύ...
Rakis
Συμφωνούμε
Το θέμα της πλάκας είναι ανησυχητικό γιατί δείχνει μια πυρηνική, βαθύτατη διείσδυση της ρατσιστικής ιδεολογίας.
Αγαπητέ LLS
Θυμάμαι που βγαίναμε απο τις ταινίες του Haneke ("Benny's video", "Funny Games" κ.λπ.) και λέγαμε "εμείς δεν είμαστε έτσι". Κούνια που μας κούναγε.
Left,
δε θα λεγα "διείσδυση" αλλά εξ αρχής υποκειμενοποίηση στη βάση της ρατσιστικής ιδεολογίας.
Γιάννη
Συμπερίλαβε και εμένα στο "μας" κούναγε
Rakis
Διαφωνώ μαζύ σου, χωρίς επιχειρηματολόγια.Απλά αρνούμαι να δεχθώ ότι μια γενιά "υποκειμενοποιείται" σε ένα κόσμο όπου μερικοί είναι "θηράματα".Μου φαίνεται αφοπλιστικά απαισιόδοξο.
καταλαβαινω τι υποστηριζει ο Rakis.Δυστυχώς ετσι ειναι για μια μεριδα παιδιων ..που συνεχως μεγαλωνει
Nosfy
Και εγω καταλαβαίνω, αλλά αρνούμαι να το δεχθώ......
Μην αρνησου δεξου το. Για να κανουμε κατιπρεπει κατα αρχας να δουμε τι συμβαινει εξω απο το στενά οριζομενο πολιτικο . Το Πολιτικο εχει προ πολλου ξεφυγει ενώ εμεις ταιζουμε το αδειο κλουβι του..
Στις δεομές , στη νεολαια , εκει οπους εχει εγχαραχτει εδώ και χρόνια ο Βομβαρδισμός της Τηλεορασης , του διαδικτυου στην απελπισια των σεσεων εκει εδρεευει πια - κερματισμένο, το Πολιτικό
---
Επίσης τρία κείμενα του Αρανίτση κάπου κοντά στα Δεκεμβριανά που πολλοί είχαν τότε κοροΪδέψει ως απολίτικα.
1.
http://archive.enet.gr/online/online_print?id=28821260
2.
http://worldcity.wordpress.com/2009/02/23/%CE%BF%CE%B9-%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%B3%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD/
3.
http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,id=56868836
Μια συμβολή στην πάντα ενδιαφέρουσα κουβέντα. Στα δυτικά προάστεια που εργάζομαι πάντα ως εκπαιδευτικός το συναντάω κυρίως σε παιδιά γυμνασίου ή και δημοτικού, όχι κατ' ανάγκη Έλληνες. Και οι Αλβανοί πχ έχουν παρόμοια αντίδραση απέναντι στους Πακιστανούς. Προφανώς θέλουν να ανταποδώσουν όσα οι ίδιοι ή γονείς τους έχουν υποστεί.
Μια άλλη διάσταση είναι το γεγονός ότι οι Πακιστανοί δεν έχουν γυναίκες και μένουν πολλοί μαζί σε κοινόβια. Αυτό για κάποιους άγνωστους λόγους "ενοχλεί" τα παιδιά, ίσως η στέρηση της οικογένειας, ο φόβος ότι θα βρεθούν και αυτοί κάποια στιγμή σε ανάλογη κατάσταση, και τα κάνει να αντιδρούν έτσι. Δεν είναι μια απλή ρατσιστική αντίδραση που αύριο θα ξεθυμάνει. Έχει στοιχεία ψυχολογικά και απαιτεί διερεύνηση από ειδικούς. Αλλά η κοινωνία μας είναι αλλού.
Νοσφυ
Καλά τα λες, αλλά και τα "πρεπει" σου είναι ζόρικα... .Ας ελπίσουμε
Γιάννη
Όντως ενδιαφέροντα τα κείμενα, αν και εμπεριέχουν και ένα στοιχείο που γενικά με απωθεί
Την θρηνωδία του ενήλικα προς τα παιδιά με το γνώρικο κλισε "τα δικά μας νιάτα ήταν καλύτερα".
Εκτός από αυτό όμως όπως πάντα είναι εμβριθής και διεισδυτικός
Λεο
Δεν έχω παρά εξωτερική σχεση με τα συμβάνατ αυτά , και έτσι σε διαβάζω με μεγάλη προσοχή.
Είναι σαφές ότι αυτο που βράζει στα "υπόγεια" της κοινωνίας δεν είναι γνωστή συνταγή......
Ρεπορταζ απο την Εκδήλωση ΄όπως μου την μετέφεραν
Περίπου 200 ατομα.Πλειψηφία Πακιστανοί.Έλειψε το τοπικό "λαικό" στοιχείο.Υπήρξαν και μικρές αντιδράσεις δυσαρέσκειας από μερικούς. Κυρίως βρέθηκαν οι γνωστοί των κινημάτων και δημοτικών κινήσεων της περιοχής.Οι λόγοι ήταν σχεδόν "κοπτοραπτική" και ξύλινοι. Μοναδικός που ενέπνευσε ο εκπροσωπος των Πακιστανών
Και ένα ιντερνετικό περίεργο, αλλά και ενδεικτικο :Η εκδήλωση δεν είχε την απαιτούμενη δικτυακή προβολή ακόμη και από γνωστούς κινηματικούς ιστοτοπους.
εξαιρετικά ενιαφεροντα τα κειμενα του Αρανιτση
Post a Comment