Στέλνω τα παιδιά στα φροντιστήρια για να προετοιμαστουν στις Πανελλήνιες.
Απολύτως οικειοθελώς.
Κανένας δεν με έχει υποχρεώσει,κανένας νόμος.
Σε μια χώρα των πιο κλειστών κρατικοδίαιτων επαγγελμάτων,όπου εμμέσως πληρώνω δεκάδες φόρους υπερ τρίτων και δεκάδες επαγγέλματα ζουν από την νομική συντεχνιακή προστασία,εγώ πληρώνω φροντιστήρια ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΚΟΥΣΙΑ.
Για μένα λοιπόν συνωστίζονται όλοι οι δημοσιολογούντες και με κολακεύουν ,με προστατεύουν για κάτι που κάνω με την θέληση μου.
Δεν είναι τρελλό;
Το απολαμβάνω γιατί είναι ο κλασσικός υποκριτικός επινενοημένος οίκτος.
Γιατί αυτοί που με οικτήρουν με κολακεύουν το κάνουν για τους πιο ιδιοτελείς δικους τους λόγους.
-Οι καθηγητές του Λυκείου πρώτοι από όλους.
Κατ’αρχάς η πλειοψηφία τους είναι καθηγητές για τις 15 ώρες δουλίτσα την βδομάδα,χωρίς καμία αξιολόγηση,70 μερούλες διακοπές και ψυχολογικά προβλήματα ανίας.Οι εξαιρέσεις υπάρχουν για τον κανόνα.Ασε που το 25 % απο αυτούς είναι αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες εκτός τάξης,όπου κύριος οίδε τι κάνουν.
Μέσω της Ολμε ,με σκέφτονται συνέχεια,και φροντίζουν (ρητορικά βέβαια) για να απαλλαγώ από το άγχος μου ,ενώ το άγχος μου είναι ότι τα παιδιά πάνε σε σχολία που οι μισοι καθηγητές κοιτάνε την ώρα να πάνε σπίτι.Στο μεταξύ και οι πιο άσχετοι απο αυτούς κάνουν τα ιδιαίτερα με μαύρα λεφτα,δηλαδή οι προαγωγοί της τυπικής παραπαιδείας.
-Μετά οι Πανεπιστημιακοί.
Αυτοί μεταξύ τους συζητάνε και αν μπορούσαν θα έβαζαν το 1/5 μόνο στις σχολές ,αλλά δημόσια είναι υπέρ της ανευ εξετάσεων εισόδο στα ΑΕΙ.Ζούνε περίπου στον 19 αιώνα όπου ακούγαμε διδακτορικό και νομίζαμε ότι περνάει ο βασιλιάς,και νομίζουν ότι επειδή ο άλλος λέγεται ας πούμε επίκουρος ,θα τον ακούσουμε κλαρίνο.
Σιγά ρε μεγάλε,η πλειοψηφία είστε καθηγητές από ενδοελληνικό ανατροφοδοτούμενο Lobbying ,και το αυτονόητο,δηλαδή καμία διεθνη ερευνητική επιτυχία ,το μοστράρετε για επίτευγμα.
Η αγοραφοβία σας,ο τοπικιστικός εγκλεισμός σας είναι χειρώτερος και από χωρίο στην Υεμένη.Είκοσι χρόνια τώρα οι πιο μορφωμένοι (υποτίθεται...) κάτοικοι αυτής της χώρας,πρωταγωνιστούν στον πιο επαρχιωτικό εγκλεισμό.
-Μετα οι δημοσιογράφοι της τηλεόρασης.
Οι κυνηγοί τρόμου ,πανικού και χαζοχαρουμενίας.Τα ξέρουν όλα για την παιδεία,όπως για τους σεισμούς,τις καταστροφές,τον Ζαχόπουλο.Οι ηδονισμένοι στην υστερία ,την υποκρισία της έντασης,του στόμφου,και της μπαλαφάρας.
Κατηγορούν τα κυκλωματα παιδοφιλίας,αλλά ζουν από την διανοητική,την υπερβατική παιδοφιλία,της ελληνικής οικογένειας και κενολογούν.
Ολοι αυτοί έχουν αναλάβει εργολαβικά να με σώσουν από κάτι που συμμετέχω οικειοθελώς.
Ολοι αυτοί προφανώς υποκρίνονται,γιατί μεταξύ μας (σσσσσσς) ξέρουμε τι ακριβώς γίνεται.
Στέλνω τα παιδιά (όσο τα τα στέλνω και όπου τα στέλνω ) γιατί ενώ επικαλούμαι μια κοινωνική ανάγκη ,ένα κοινωνικό δικαίωμα ,αυτο γίνεται από ενα καθαρό ατομικό γόνιμο κίνητρο.
Τα στέλνω (όσο τα τα στέλνω και όπου τα στέλνω ) γιατί θέλω να ξεπεράσω τον εκάστοτε μέσο όρο επιδόσεων ,ανεξάρτητα ποιος είναι αυτός.
Το κίνητρο μου είναι γόνιμα,εμπλουτιστικά ατομικό,ιδιοτελές με την ευρυχωρία τού όρου.Θέλω το καλύτερο για τα παιδιά,σε σχέση με αυτό που αντιλαμβάνομαι ως μέσο ή κατώτερο επίπεδο.Αρα δεν θα σταματήσω ποτέ,να αναζητώ το καλύτερο,το αρτιώτερο,το πιο επιθυμητό.
Επειδή δε αφορά και ένα πυρηνικό θέμα,παραβιάζω όλους τους κανόνες οικονομίας.Κόβω από παντού για το καλύτερο,άρα δεν έχει νόημα να μου καθορίσει κανένας τι κάνω.Και σχολείο Φιλανδίας να μου κάνουν εγώ θα κοιτάξω να υπερκεράσω αυτό που εννοείται ως κατώτερο ή μέσο επίπεδο.
Ασκω ένα δικαίωμα,που είναι απόλυτα κοινωνικό μόνο όταν το ασκώ πραγματικά ατομικά,ιδιοτελώς.Αν δεν κάνω το έκαστοτε καλύτερο για τα παιδιά μου,τότε δεν ωθώ την κοινωνία να κάνει τα πάντα για όλα τα παιδιά.
Ακριβώς λοιπόν χρησιμοποιώ τα φροντιστήρια,ως μοχλό πίεσης προς την δημόσια παιδεία.Δεν είμαι θύμα, στέλνω ένα μύνημα και αυτοί οι βλάκες κοιτάνε το χέρι μου.
Για να τα στείλω στο φροντιστήριο,έχω προεπιλέξει τον καθηγητή τους,τα δίδακτρα (σε όσο επίπεδο αντέχω) και αν δεν είμαι ευχαριστημένος τα αλλάζω,διαμαρτύρομαι στον καθηγητή.Στο σχολείο δεν επιλέγω τίποτα,δεν ελέγχω τίποτα,όλα δουλεύουν από ρουτίνα.Μα το ίδιο κάνουν και τα παιδιά.Πάνε σχολείο κατακρατώντας δυνάμεις για το απόγευμα.
Αυτό όμως ας μείνει μεταξύ μας.
Δημόσια μπορούμε να φαντασιωνόμαστε ,αριστεία χωρίς άμιλλα καθηγητών,χωρίς αξιολόγηση ( η Ολμε την θέλει αλλα χωρίς επιπτώσεις στον μισθό και στην ανέλιξη!!!!!),μπορούμε να λέμε ότι όλοι οι έφηβοι έχουν δικαίωμα στο όνειρο τους (καλά και εγώ ήθελα να γίνω ο Γκάλης)
Θα μου πεις τώρα και στα φροντιστήρια δεν βλέπεις τι γίνεται
Να σου πω κατ’αρχάς ότι για μια εικοσιπενταετία οι σοβαροί επιστήμονες ήταν οι Φροντιστές (Μανωλικίδης,Μπελεζίνης,Ντάνης,κλπ)
Τώρα εντός φροντιστηρίων κυκλοφορεί κάθε καρυδιάς καρύδι.
Η μεγάλη κατηγορία είναι οι παγαπόντηδες της παραπαιδείας.Οι διορισμένοι με τα κρυφά μαθήματα.
Μετά ακολουθούν οι νομότυποι και νόμιμοι
Βέβαια οι φυλές είναι πολλές
Αρπακολατζήδες που με δυο ταμπέλες και πενήντα αφίσες ,μαζεύουν 20 μαθητές και εκμεταλεύονται τα παιδιά με τα διδακτορικά για 7 ευρώ την ώρα.
Ταυτόχρονα όμως και οι παραδοσιακοί καθηγηταράδες με έμπνευση μεράκι για τον πίνακα (μακραν υπεράνω του μέσου όρου του Λυκείου) ,που συνδιάζουνε το τερπνό μετα του ωφελήμου (που απομειούται λόγω κρίσεως)
Οι νόμιμοι όμως είναι εντός επιλογών των γονέων.
Αν δεν κάνουν καλό μάθημα ,αυτό κυκλοφορεί γρηγορότερα και από το ιντερνετ.Δεν έχουν δουλειά απλά.
Τελικά σταθερη δουλειά έχουν μόνο οι σοβαροί.
Εχω φίλους καθηγητές φροντιστηρίων και καθηγητές διορισμένους
Οι φροντιστές μιλάνε για την δουλεία τους,πως πάει ο Κωστάκης,που υστερεί,πως θα τα παει στις εξετάσεις,ύλες,μαθήματα προγραμματα μεταβολές.Οι διορισμένοι μιλάνε για την Γάζα,τις αρχαιρεσιες της Ολμε,την επερχόμενη απεργία και το εκπαιδευτικό πρόβλημα (εξ αποστάσεως και μόνο με ορολογία ΟΟΣΑ) και ένα ιδιαιτεράκι που «εσκασε»
Ο Σπηλιωτόπουλος άρχισε διάλογο για την Μέση εκπαίδευση.Οι κόλακες μου ξαναρχίσανε.
16 comments:
Λιγο άσχετο αλλά θα θυμάμαι για πολύ καιρο τον συναδελφο μου αγρότη να ορείεται στα κανάλια οτι δεν έχει λεφτά για... φροντιστήρια.
Νομίζω λέει κάτι αυτό.
@lls σωστές κατά τη γνώμη μου πολλές από τις περιγραφές σου. Μπορεί κάποιοι να κοιτάνε το ίδιο πράγμα και να βλέπουν διαφορετικές εικόνες.
Π.χ. για τη μέση εκπαίδευση οι καθηγητές την βγάζουν ωραία. Θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι φταίνε αυτοί ή το πολύ, πολύ το σύστημα του δημοσίου που τους κάνει άχρηστους, ακόμη και τους καλούς.
Νομίζω ότι σίγουρα δεν λειτουργεί σωστά το δημόσιο στη μέση εκπαίδευση. Όμως η παιδεία είναι ένα αγαθό που ξέπεσε μαζί με την μέση εκπαίδευση διότι δεν υπάρχουν πια "Κοινωνικά Πρότυπα". Ακόμη και στις ΗΠΑ (ιδίως εκεί) η μέση εκπαίδευση νοσεί, μόνο οι πλούσιοι έχουν υψηλή παιδεία. Τα κοινωνικά πρότυπα που μας λείπουν είναι αυτά που έχουν αντικατασταθεί με τα πρότυπα της αγοράς. Ένας καθηγητής δεν βρίσκει πλέον κανένα νόημα σε αυτό που κάνει εφόσον αυτό που μετράει για την κοινωνία είναι μόνο τα έσοδα και η χρησιμοθηρική λογική του κέρδους. Επαγγέλματα που βασίζονται σε κοινωνικές αξίες απαξιώνονται.
Η ίδια απαξίωση υπάρχει για παράδειγμα και με τους ιπτάμενους ίκαρους της ΠΑ, εφόσον όλα είναι χρήμα οι βάσεις πέφτουν και κανείς δεν επιθυμεί να γίνει πιλότος. Πριν από 20 χρόνια στη ΣΜΑ πήγαιναν όσοι δεν μπορούσαν να γίνουν ιπτάμενοι, τώρα εκεί πάνε οι περισσότεροι.
Πόσο μπορεί να τιμολογήσει η σημερινή κοινωνία τον κίνδυνο του πυροσβέστη, ή την αυτοθυσία του διασώστη. Προφανώς αυτά δεν τιμολογούνται, όπως δεν τιμολογείται και η εργασία του καθηγητή. Αυτά τα επαγγέλματα στηρίζονται στα κοινωνικά πρότυπα. Εφόσον όμως η συνύπαρξη όπως έχουν δείξει και σύγχρονες έρευνες είναι πολύ προβληματική λόγω της πλήρους κυριαρχίας των προτύπων της αγοράς , βιώνουμε μια παρακμή αυτών των επαγγελμάτων.
Αισθάνεται κάποιος σήμερα υπερήφανος αν είναι καθηγητής;; Κανείς. Αντίθετα θα αισθάνεται υπερήφανος αν πουλούσε τσόντες στο ίντερνετ και κονομούσε του κερατά. Στις ΗΠΑ δεν σε ρωτάνε τι δουλειά κάνεις αλλά σε ποια εισοδηματική κατηγορία ανήκεις.
Εφόσον όλα ανάγονται στην εισοδηματική κατηγορία έχουμε πρόβλημα. Ο κόσμος δεν λειτουργεί αποκλειστικά με το χρήμα. Πολλές φορές το χρήμα μπλοκάρει την λειτουργία του.
Αυτά για τη μέση εκπαίδευση, για τα πανεπιστήμια συμφωνώ σε αυτά που λες και γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι τα πράγματα είναι χειρότερα από όσο δείχνουν.
LLS,αρχίζω να εχω εντονο προβλημα με τις αναρτήσεις σου. Δεν εχω πραγματικά να προσθέσω ή να σχολιάσω τίποτα. Απλά συμφωνώ και επαυξάνω.
Για ...άλλαξε στυλ...δεν μπορω να λέω για δευτερη συνεχόμενη φορά...πες τα χρυσόστομε.Καταντάει ανιαρό.
Niko
Τα φροντιστήρια ,το αν , γιατί ,ποτε,πόσο είναι ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.
Είναι σίγουρο ότι πολλοί δεν μπορουν να πάνε φορντιστήριο,αλλά και τότε έχουν να ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΝ ως ενήλικες τι θα κάνουν.
Είναι τρελλό να υφίσταται σωτηριολογικη κουβέντα για κάτι εκούσιο.
Και η σωτηριολογική κουβέντα για εκούσιες αποφάσιε είναι ΥΠΟΠΤΗ
Εμένα η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να εφαρμοστεί το σύστημα των κουπονιών και η κρατική παιδεία να καταργηθεί τελείως.
GR
Η αλλαγή των κοινωνικων προτύπων είναι μακρόσυρτη διαδικασία ωρίμανσης.Και εκεί παίζει ρόλο ο δημόσιος έλεγχος.
Στο μεταξύ ,εκείνο που λείπει είναι οι αντίρροποι μηχανισμοί ελέγχου.Την στιγμή που είναι απαραίτητο να αναβαθμηστουν οι καθηγητές ΜΕ,μισθολογικά αυτοί δυσανασχετουν στην αξιολόγηση.Είναι τελείως τρελλό.
Τα φροντιστήρια δεν εκφράζουν παρά την πλήρωση αυτού του κενού.Αν υπήρχε μηχανισμός αριστείας στους καθηγητές κανείς δεν θα έτρεχε στα φροντιστηρια.
Κατερινα
Κατάρχας καλωσορίζω και παλι την ιστολογική φιγούρα που έλλειψε.
Υπομονή και οι επινενοημένες δύστροπες αναρτήσεις LLS επανερχονται οσονουπω.
Λουκιε
Οποιδήποτε σύστημα που βασίζεται στην ανοικτή Ατομική Ευθύνη όλων των μερών της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την διασφάλιση ισων ευκαιρειών στα παιδιά είναι επιθυμητό.
Συστηματα με κουπόνια,προάγουν την ευθύνη των εκπαιδευτικών αλλά και αυτά προαπαιτουν εμπιστοσύνη,πριν γίνουν εμπόριο κουπονιών
Μπα?
Ταξείδι στην ...πραγματικότητα?
Εξαιρετικό... μακάρι να το συνεχίσεις...
sxoliasti
Αν δεν με εμποδίσουν ΑΝΑΠΟΔΙΕΣ που περιορίζουν τα οράματα,θα το συνεχίσω.
Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες μια και τα έχω βιώσει από πρώτο χέρι και ως μαθητής πριν χρόνια αλλά και ως καθηγητής τώρα. Αλλά μάλλον εμείς των φροντιστηρίων δεν πρέπει να αποκαλούμαστε καθηγητές διότι παρόλο που παίρνουμε άδεια εργασίας από το υπουργείο παιδείας η δουλειά μας δεν αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία.
Τα σχολεία έχουν αφεθεί στην μοίρα τους. Κανείς δεν ελέγχει κανέναν, και σιγά σιγά, (μάλλον γρήγορα-γρήγορα) έχει γίνει πράξη αυτό που κατά βάθος θέλει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Αμόρφωτους ψηφοφόρους για να μπορεί να τους ελέγχει.
Αλλά στα σχολεία ακόμα και οι καθηγητές που δουλεύουν κάποια στιγμή θα βαρεθούν και θα γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι. Διότι αν πάνε να κάνουν κανονικό μάθημα αρχικά θα τους την πέσουν οι συνάδελφοι τους που θα φαίνεται η ανεπάρκεια τους, ή θα τους πει ο σχολικός σύμβουλος να ρίξουν το επίπεδο γιατί όλα τα τμήματα του σχολείου πρέπει να συμβαδίζουν, ή θα τους πει ο διευθυντής πως ρίχνουν τον βαθμολογικό μέσο όρο του σχολείου και θα μειωθούν οι εγγραφές, ή θα παραπονεθεί ο σύλλογος γονέων πως κουράζει τα παιδιά τους, ή κάποια από αυτά θα του σπάσουν το αμάξι. Για να μη μιλήσω για εγκυκλίους στ γυμνάσια που αναφέρουν πως οι καθηγητές δεν πρέπει να βάζουν κακούς βαθμούς στα παιδιά, ανεξαρτήτως επιδόσεων γιατί το γυμνάσιο έχει ρόλο κοινωνικό. ΔΕΝ κάνω υποθέσεις. ΟΛΑ τα προαναφερθέντα έχουν γίνει. Αλλά και ο κόσμος των φροντιστηρίων δεν είναι τέλειος, κάθε άλλο. Ο γονιός επειδή πληρώνει και επειδή έχει και το ελληναρίστικο λιγάκι (ως πολύ) μέσα του, θεωρεί τον καθηγητή απλά ως υπάλληλο του και το δείχνει αυτό και στο παιδί. Διότι (ειδικά στα μικρά φροντιστήρια) τα παιδιά είναι πελάτες και οι πελάτες έχουν πάντα δίκιο... Έχω δουλέψει σε 8 φροντιστήρια τα τελευταία χρόνια και έχω νιώσει από περήφανος για την δουλειά μου, μέχρι σκουπίδι που πουλιέται για να πληρώσει το νοίκι του.
Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για τις ευθύνες τις πολιτείας, των εκπαιδευτικών και των γονιών για τα χάλια της παιδείας, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Κάτι πρέπει να κάνουμε για να αλλάξει. Αλλά το θέμα είναι όχι να βρούμε τι πρέπει να κάνουμε, αλλά να αποφασίσουμε πως δεν αρκεί να γκρινιάζουμε για το τώρα, μη θέλοντας όμως να αλλάξει οτιδήποτε. Σταματάω την πολυλογία. Λυπάμαι αν σας κούρασα
sfiltro
Η παρέμβαση σου είναι καταπληκτική γιατί ακριβώς δείχνει την πολυπλοκότητα του θέματος.
Και μάλιστα απο κάποιον που ζει τα πράγματα από μέσα.
Ενα ένα σίγουρο.
Η παιδεία δεν είναι παιδεία,και η παραπαιδεία δεν είναι παραπαιδεία.
Άρα και οι απλοικές λύσεις,δεν είναι λύσεις.Και οι ευθύνες διασπείρονται παντού.
Νομίζω ότι και οι γονείς ΚΑΚΩΣ κολακεύονται γιατί δεν είναι άμοιροι,και ούτε μπορούν να παριστανουν το θύμα για κάτι που δεν τους υποχρεώνει κανείς.
Η κατάθεση σου είναι μια ανάρτηση από μόνη της,και ίσως θα άξιζε τον κόπο να την αναδείξουμε χωριστα
Χαιρετώ
Εξαιρετικό άρθρο. Ειδικά στο κλείσιμο γίνεται αγγίζει την τελειότητα. Μέσα από το συναίσθημα και την πολιτική κουλτούρα του συγγραφέα, αυτό το Post καλύπτει όλη την ανύπαρκτη ελληνική δημόσια παιδεία.
Θα υπερασπιστώ τους διορισμένους, ως προς το ότι το ίδιο το κράτος μέσα από τα αναλυτικά του προγράμματα τους κόβει κάθε ελπίδα παραγωγής σκέψης, κάθε ελπίδα δημιουργίας. Υποχρεώνονται στην παπαγαλία και μένουν εκεί. Αν όμως το σχοπλέιο στόχευε στην παραγωγή κριτικής σκέψης, τότε και οι καθηγητές δε θα είχαν ελαφρυντικά.
Δειμο
Αντανακλα εμπειρίες μιας εξαιρετικα ΣΥΝΘΕΤΗΣ πραγματικότητας,στην οποία όλοι έχουν από ένα μικρό μερίδιο (ανάλογα μοιρασμένο) ευθύνης.
ΟΥΔΕΙΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ
(γονέας,καθηγητής,υπουργείο,φροντιστης)
Χαιρετώ
Κανείς από τους σημερινούς υπερασπιστές του ελληνικού σχολείου, συνδικαλιστές, καθηγητές, πολιτικούς, δεν θα έστελνε το παιδί του να μάθει γράμματα αποκλειστικά και μόνο στο Λύκειο ή το γυμνάσιο. Τη δυνατότητα επιλογής, που για τα παιδιά τους και την οικογένειά τους της θεωρούν υπέρτατο και αναφαίρετο γονικό δικαίωμα, για την κοινωνία στο σύνολό της τη θεωρούν κατάπτυστη και απευκταία εξέλιξη. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.
Ναι στην επιλογή. Ναι πάνω απ' όλα στο ποιοτικά αναβαθμισμένο Λύκειο. Λύκειο στα πρότυπα του ΙΒ
G700
Συμφωνούμε
Η σύγχρονη παιδεία πρέπει να στοχεύει στην αγαφάνιση των αφετηριακών ανισοτήτων στην εκπαίδευση,μέσα από την πολυμορφία και την δυνατότητα επιλογών,και όχι την θεωρητική εξίσωση της λεγόμενης "δωρεαν" παιδείας
Είδα με ενδιαφέρον την αναρτηση σας αμέσως,με την δημοσίευση και τις δηλωσεις Βενιζέλου.
Αν μπορουν να υλοποιηθούν είναι ένα βήμα μπροστά
Post a Comment