Τα ιστολογικά δρώμενα είναι γνωστά
Με αφορμή μια ανάρτηση στην «Στρουθοκάμηλο» οι Cynical και Radical Desire προβαίνουν σε μια οξύτατη κριτική όπου λίγο ως πολύ εγκαλούνται όσοι προτάσσουν την διαφθορά ως σημείο αιχμής της αριστεράς είτε ενοχοποιούν τους εργαζόμενους (cynical) είτε κινούνται εντός μιας απολιτικής ή συντηρητικής πολιτικής (Radical)
Ευτυχώς τα ιστολόγια έχουν σχόλια ,ευτυχώς που όλοι δείχνουν μια υπομονετική διάθεση διαλόγου και έτσι με την πλοκή ξεκαθαρίζουν τα σημεία διαφωνίας
Προφανώς κανένας από τους ενιστάμενους είναι υπέρ της διαφθοράς, άλλωστε το οξύμωρο είναι ότι η Cynical πρωταγωνίστησε στην καμπάνια «Η διαφθορά είναι φθορά» .
Αυτό το οποίο συνέβη είναι ότι και οι δύο κάνουν ένα σοβαρό λάθος σε σχέση με την θεωρία και την «πράξη» των πολιτών.
Το λάθος τους νομίζω προέρχεται από έλλειψη εμπειριών και παραστάσεων από κινηματικές διαδικασίες και αυτό θα ήθελα να επεξεργαστώ
Τα κινήματα δυσφορίας ή δράσης ή επανάστασης κλπ είναι πολύμορφα, ανεπανάληπτα, πρωτότυπα , αυθόρμητα κλπ
Αυτά μπορεί να είναι πιο αυστηρά οικονομικά ταξικά αλλά περιέχουν και στοιχεία εντός οικονομίας πχ φυσιολατρίας, συνείδησης (αντιρρησίες) ,ατομικών δικαιωμάτων (ομοφυλόφιλοι) ,κατά της διαφθοράς κλπ κλπ
Η πολυπλοκότητα των κινημάτων αυτών δημιουργεί την βάση μιας συζήτησης για την φύση τον προσανατολισμό τους .
Εδώ εισέρχεται το ζήτημα της λεγόμενης «θεωρίας»
Η αριστερά ,σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την συντήρηση, εμπεριέχει μια άλλη δράση μια άλλη πρακτική που είναι ο θεωρητικός στοχασμός για τα τεκταινόμενα της κοινωνίας. Εδώ άλλωστε είναι η μεγάλη υπεροχή της. Οι προβληματισμοί αυτοί έχουν ιστορικό βάθος οξύτατων διαφωνιών, σχισμάτων, βιτριολικών αντιρρήσεων κλπ.Ο θεωρητικός αυτός στοχασμός είναι αναγκαίος γιατί αν δεν ανατραπούν οι συντεταγμένες των κυρίαρχων ιδεών τότε δεν υπάρχει αριστερά. Τα πάντα εκκινούν από τις ιδέες, και για αυτό ο θεωρητικός πόλεμος είναι συστατικό καταστατικό στοιχείο της αριστεράς.
Ας μην πάμε στο παρελθόν
Όσοι ασχολούνται με τα σύγχρονα της αριστεράς ξέρουν ότι οι αντιθέσεις «Derby” «Φιλαθλος» δεν είναι τίποτα προς αυτό που συμβαίνει μεταξύ Ζιζεκ Νεγκρι Λακλάου κλπ .Χαμός οξύτατων διατυπώσεων αποστάσεων .
Οι φίλοι ιστολόγοι δεν κατανοούν πως ,που, και γιατί διεξάγονται οι διαφωνίες. ‘Όλα αυτά γίνονται αυστηρά σε τόπους χρόνους και συνθήκες θεωρητικής διαμάχης. Σε βιβλία ,αμφιθέατρα περιοδικά
Ας δούμε μερικά παραδείγματα
Ο Ζίζεκ είναι βιτριολικός εχθρός μιας mainstream οικολογίας. Καταγγέλλει μια θρησκευτικού τύπου πρόσληψη της φύσης, την καταναλωτική εκμετάλλευση της από διαφόρους. Ο Ζίζεκ όμως δεν είναι κατά των οικολογικών κινημάτων των φυσικών προσώπων που έχουν αυτές τις ιδέες και μάχονται για αυτές. Ο Ζίζεκ δεν θα πήγαινε σε μια διαδήλωση πολιτών για τα δικαιώματα των ζώων να τους «τα πει ένα χεράκι». Εκφράζει τις δηλητηριώδεις αντιρρήσεις του εκεί όπου η αντίρρηση έχει νόημα ,στον χώρο και στους τρόπους των Ιδεών.
Ο Νέγκρι διατυπώνει την θεωρία του πλήθους ,απέναντι σε μια παραδοσιακή έννοια της τάξης αλλά ποτέ δεν διανοείται να πάει ,ας πούμε, σε καμιά διαδήλωση του Παμε και να τους πει «τι κάνετε ρε αναχρονιστικοί»;
Τα κείμενα που αναπτύσσονται για τον εντοπισμό και καταγγελία της διαφθοράς είναι αυθεντικά υπό διαμόρφωση κινήματα βάσης, τα οποία εκφράζουν την αυθεντική πολιτική δυσφορία για το φαινόμενο της διαφθοράς. Είναι πολιτικά όσο και όλα τα άλλα μη αυστηρά ταξικά κινήματα που εμπλουτίζουν την σύγχρονη πολιτική. Όλοι όσοι δυσφορούμε είμαστε ισότιμοι με κάθε μερικό κίνημα που ενυπάρχει
Οι φίλοι ,δεν διακρίνουν καθόλου αυτή την διαφορά, και εκφράζουν μια ριζική αντίρρηση αδικώντας τον εαυτό τους, όχι στο θεωρητικό επίπεδο που υποστηρίζει τέτοια κινήματα αλλά απέναντι στο ιστολογικό ρεύμα αυτό καθαυτό.
Καθαρό foul
Όποιος δυσφορεί με μερικά κινήματα που επιδιώκουν την βελτίωση των συνθηκών πριν από μια ριζική μεταβολή είναι υποχρεωμένος να τα βάλει ευθέως πχ με τον μέγιστο μαρξιστή ιστορικό Hobsbawm , o οποίος τόσο πρόσφατα είπε
Το μέλλον μας είναι οι μικτές οικονομίες. Καθήκον της Αριστεράς είναι να βρει το πώς αυτές θα λειτουργούν.
Εντός αυτής της θεωρητικής βάσης κινήθηκαν όσοι προσπάθησαν να στοχαστούν ως ιστολογικός κινηματισμός για την διαφθορά και την αριστερά
Αντί να αντιδιαστέλλεται ο Μαρξ ,(και να αδικείται κατάφορα) προς ένα αυθεντικό κίνημα, καλό είναι θυμόμαστε τις διαφορές θεωρίας πράξης
Αλλιώς τα κινήματα θα ήταν παρά ένα πολύβουο μελίσσι διαφωνούντων
ΥΣ
Αντιτάξαμε ένα κείμενο του Ν.Σεβαστάκη ακριβώς γιατί εντοπίζει την σημασία των μη οικονομικών θεμελίων της αριστεράς ως απαραίτητο συστατικό της συγκυρίας.
Δουλειά Τσίπα και Φιλότιμο
Η εξουσία ως θύμα
Αντι-θέσεις:Μια κριτική στην πολιτική ρητορική της Αριστεράς
Ποιος και γιατί φοβάται την ιδεολογική κριτική της διαφθοράς.Ενα κείμενο του Ν.Σεβαστάκη
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
8 years ago
29 comments:
@LLS:
Κάποιες παρατηρήσεις;
Πρώτον, προϋποθέτεις τον κινηματισμό ως οργανωτική νόρμα και πρότυπο αυθαιρέτως. Κανείς δεν είπε ότι ο κινηματισμός είναι το μόνο πρότυπο ριζοσπαστικής πολιτικής δράσης και ότι συνεπώς υπάρχουν αυτοί που έχουν την εμπειρία του και καταλαβαίνουν και αυτοί που δεν την έχουν και δεν καταλαβαίνουν την πολιτική πραγματικότητα. Ο κινηματισμός, όπως τον εννοείς βέβαια (βλέπε παρακάτω), είναι απλώς αυτό που προκρίνεις εσύ. Κάποιος που ανήκει στο ΚΚΕ δεν το βλέπει καθόλου έτσι. Ούτε κάποιος που πιστεύει ότι η κομματική πειθαρχία είναι απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεσματικής πολιτικής δράσης. Ούτε κάποιος που, ακόμα και αν απορρίπτει το κόμμα ως μοντέλο οργάνωσης, δεν θεωρεί ότι μπορεί να σταθεί ο υπάρχων κινηματισμός απέναντι στα δεδομένα της παγκόσμιας μονοκρατορίας του κεφαλαίου (τι ακριβώς πέτυχε το κίνημα ενάντια στην παγκοσμιοποίηση; ή το οικολογικό;)
Δεύτερον, επιμένεις στην αδιάκριτη συγχώνευση ετερογενών μορφών κινηματισμού. Λυπάμαι, αλλά ένα κίνημα το οποίο εκφράζει μια δυνητικά οικουμενοποιήσιμη θέση, δεν είναι το ίδιο πράγμα με ένα κίνημα που αφορά καθαρά ταυτοτικές διεκδικήσεις. Πώς να το κάνουμε; Είναι το ίδιο πράγμα το civil rights movement στην αμερική του 50 με το κίνημα της εκκλησίας για αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες; Σκέψου το λίγο προσεκτικότερα νομίζω.
Τρίτον, όπως μόλις σου θύμισα, κινήματα δεν φτιάχνουν μόνο οι "προοδευτικοί" αλλά και οι αντιδραστικοί σχηματισμοί. Ίδε πρόσφατο tea party movement στις ΗΠΑ ή παράδειγμα με εκκλησία πιο πάνω. Το αυτό ισχύει για το πολυπόθητο "κίνημα για την εξάλειψη της διαφθοράς". Η πιο πρόσφατη πολιτική ενσάρκωση της λαϊκής θέλησης για τιμωρία της διαφθοράς εν Ελλάδι ήταν η εκπάγλου ομορφιάς συγκυβέρνηση ΝΔ-ΚΚΕ. Στο κείμενό μου παρέθεσα την διαπίστωση του Badiou ότι τα "κινήματα για την κατάργηση της διαφθοράς" ήταν κυρίως όργανα ακροδεξιάς πολιτικής στη χώρα του. Στην δική μας χώρα, πότε είδες εσύ την πάταξη της διαφθοράς ως ιστορικά ριζοσπαστικό αίτημα; Εκεί επικεντρώθηκε το ΕΑΜ; Ο Λαμπράκης; Το πρώιμο σοσιαλιστικό κίνημα; Δεν νομίζω. Την πάταξη της διαφθοράς την ευαγγελίστηκε, το έχω ξαναγράψει, η χούντα (και όχι μόνο στην Ελλάδα, έτσι; Πλείστα όσα παραδείγματα στην Λατινική Αμερική). Εσύ όμως συνεχίζεις να αποφεύγεις συστηματικά και επιμελώς να αναγνωρίσεις την στοιχειώδη ιστορική αλήθεια ότι ένα κίνημα "κατά της διαφθοράς" δεν έχει καμμία _αναγκαστική, εκ φύσεως_ συνάφεια με την οργάνωση της αριστερής κοινωνικής πολιτικής. Αν και ζητάς διευκρίνηση επί Χόμπσμπαουμ (την οποία είμαι πρόθυμος να σου δώσω) εγώ περιμένω ακόμα έστω στοιχειώδεις απαντήσεις σε ζητήματα που έθεσα και στην ανάρτηση και στα σχόλιά μου εδώ ξανά και ξανά --έχω θέσει ένα κάρο ερωτήματα σε ό,τι αφορά τις διάφορες αιτιάσεις σου για την θέση μου ή την χρήση σου του κειμένου Σεβαστάκη και απάντηση δεν παίρνω σε κανένα, ενώ μου λες και ότι υπεκφεύγω εγώ. (Και την κατεδάφιση Badiou περιμένω παρεμπιπτόντως, αλλά όταν βρεις χρόνο).;-)
Για τον Χόμπσμπαουμ: πρώτον, μέγιστος ιστορικός φυσικά, όχι όμως και πολιτικός επιστήμονας. Όπως ο Νέγκρι είναι σημαντικός πολιτικός επιστήμονας αλλά όχι ιστορικός.
Δεύτερον: ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος ο οποίος αφού είδε και αποείδε προκρίνει τον ιστορικό συμβιβασμό. Ο Gorz τι διαφορετικό έκανε; Ο Habermas που ξεκίνησε από Adorno και κατέληξε στον γραφειοκρατικό νομικισμό;
Σημαντικοί, σημαντικότατοι διανοούμενοι όλοι τους. Αλλά όχι φωνές που εξαναγκάζουν κάποιον να συμφωνήσει λόγω μαρξιστικών ή πρώην μαρξιστικών περγαμηνών. Δεν πάει έτσι το πράμα και το ξέρεις.
Πώς πάει το πράγμα; Για να υπάρξει μικτή οικονομία, αν είναι ποτέ δομικά εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο (και είναι τρομερά δύσκολο με τους όρους συστημάτων που έχουμε τώρα τουλάχιστον μπροστά μας), πρέπει να υπάρχει πολιτική θέληση εκ μέρους της τάξης που στηρίζει το ένα μοντέλο να το εγκαταλείψει μερικώς και να εγκολπώσει μερικώς ένα άλλο. Αυτό βλέπεις να είναι η κατεύθυνση στην σημερινή Ευρώπη; Βλέπεις κάποια διάθεση εγκατάλειψης του δόγματος "κέρδος, κέρδος, κέρδος" ή "περισσότερη αυστηρότητα απέναντι στον εργαζόμενο, λιγότερα δικαιώματα, λιγότερη εξασφάλιση της υγείας του και της παιδείας του"; Αυτό εκφράζει ο Μανδραβέλης, ο Αλ. Παπαδόπουλος, ή ο Παπαδόπουλος-Τετράδης;
Έχεις κάθε δικαίωμα να υπερασπίζεσαι μια κοινωνία όπου συναντιέται ο Χάγιεκ και ο Μαρξ χωρίς να πλακωθούν στις μπουνιές. Εγώ το θεωρώ ανέφικτο, αλλά αυτό δεν σε αφορά και δεν χρειάζεται να σε προβληματίσει. Αλλά υπάρχουν και όρια: α) στοιχειώδης ακρίβεια των όρων με τους οποίους εξάγουμε κρίσεις και συμπεράσματα (στοιχειώδης γιατί η πολιτική δεν είναι φυσική) β) ιστορικό προηγούμενο γ) φύση των συνθηκών στο παρόν. Χωρίς αυτά, η αναγκαία ευλυγισία της σκέψης, με την οποία ως αρχή συμφωνώ απόλυτα, μεταμορφώνεται σε "επιλύω προβλήματα και επιχειρηματολογώ υπέρ της επίλυσης που προτείνω βαφτίζοντας τα σύκα σκάφη και την σκάφη σύκα."
LLS
σε διορθωνω,
το ποστ δεν το εγραψα με αφορμη το κειμενο απο το ιστολογιο "Αριστερη Στρουθοκαμηλος". Το δηλωσα καθαρα και στα σχολια μου, το εγραψε και πρωτο πρωτο ο radical desire στο δικο του ιστολογιο στην αναδημοσιευση του κειμενου μου.
Ετσι πως το γραφεις, φαινεται σαν να καναμε ομαδικη επιθεση στην αριστερη στρουθοκαμηλο, πραγμα που δεν ειναι αληθεια.
Η δικη μου αφετηρια ηταν κειμενο του Καιρου στην κυριακατικη ελευθεροτυπια.
LLS
σχετικα με τα καθε ειδους κινηματα: Τα θεωρω σημαντικα οσον αφορα την ευαισθητοποιηση της κοινωνιας σε επιμερους ζητηματα. Η μικρη μου ομως εμπειρια και τα συμπερασματα που εβγαλα ειναι οτι τα παντος ειδους κινηματα δεν μπορουν ουτε να θεσουν προτασεις κοινωνικου μετασχηματισμου , ουτε να αναλαβουν την υλοποιηση του μετασχηματισμου.
Στη σημερινη δυσκολη συγκυρια, αυτο ειναι φανερο οσο ποτε. Ενα κινημα κατα της διαφθορας το μονο που μπορει να κανει ειναι να ανακυκλωνεται. Αδυνατει ομως να σε βγαλει στην αντιπερα οχθη, γιατι δεν εχει ουτε εργαλεια ουτε ομοιογενεια ουτε συνολικο πολιτικο προγραμμα και στοχο, ουτε οργανωση.
Αντώνη λες, "ένα κίνημα "κατά της διαφθοράς" δεν έχει καμμία _αναγκαστική, εκ φύσεως_ συνάφεια με την οργάνωση της αριστερής κοινωνικής πολιτικής".
Θα προσπαθήσω να θυμηθώ την όποια μαρξιστική μου παιδεία και να σε ρωτήσω: εάν η εργασία αποτελεί την προστιθέμενη αξία και τον παραγωγό του κοινωνικού πλούτου (αλλά και της υπεραξίας που καρπώνονται οι κάτοχοι του κεφαλαίου) και αυτή επί της ουσίας χρηματοδοτεί το κοινωνικό κράτος, τα λαϊκά εισοδήματα και τις συντάξεις, τότε πως δεν αποτελεί αριστερή πολιτική η πάταξη, περιορισμός -πέστο όπως θέλεις- της διαφθοράς που παρασιτεί αυτόν τον πλούτο και περιορίζει τα παραπάνω;
Ειδικά στην Ελλάδα, όπου το σύνολο σχεδόν των δημόσιων υπηρεσιών είναι στοιχειομένες από την διαφθορά και τα παράσιτα, πως είναι δυνατόν να παρασχεθούν ποιοτικές δημόσιες υπηρεσίες χωρίς να περιοριστεί το καρκίνωμα που έχει γίνει σχεδόν εθνική νοοτροπία;
Εάν η αριστερά δεν επαναφέρει την Ηθική της Εργασίας ως αξία, πως θα υποστηρίξει όσους παράγουν τον πλούτο εάν δεν στηλιτεύσει ιδεολογικά και δεν εκθέσει πρακτικά όσους βολεύονται σε ένα πελατειακό σύστημα, απολαμβάνουν δυσανάλογο με την εργασία τους εισόδημα και χάρη στην συντεχνία τους παίρνουν σύνταξη στα 40-50 τους με εθελουσία έξοδο κλπ την οποία καλούνται να πληρώσουν οι παραμένοντες μέχρι τα 67 στην εργασία;
Τον εμφύλιο μέσα στην κοινωνία δεν τον αντιλαμβάνεσαι; Κατάφεραν δωροδοκώντας κάποιες κοινωνικές ομάδες και κάνοντας άλλες συνυπεύθυνες του παρασιτισμού να μην υπάρχει κοινός στόχος και άμυνα. Δεν πρέπει τώρα που μοιράζονται βάρη να πληρώσουν ότι τους αναλογεί οι επίορκοι, οι άεργοι σε μισθολόγιο, οι βολεμένοι από το κόμμα σε ανύπαρκτες υπηρεσίες, οι εκβιαστικά αμοιβόμενοι δυσανάλογα λόγω συντεχνιακής ισχύος; Δεν πρέπει να γίνει αναγκαστική αναδιανομή εισοδήματος με ένα μέρος αυτής της "πληρωμής" υπέρ των αδυνάτων;
Mόνο ένα κίνημα κατά της διαφθοράς και υπέρ δικαιοσύνης στα βάρη και τις αμοιβές μπορεί να ενώσει τώρα μια κοινωνία που σπαράσσεται από αντιθέσεις και δικαιολογημένα ανακαλύπτει την δυσθεώρητη ρεμούλα που δημιούργησε την ιδιαίτερη και ενοχλητική διάσταση του "ελληνικού πρόβληματος".
Νομίζεις ότι η διαφθορά είναι ένα αόριστο και μεταφυσικό ζήτημα που λύνεται με την επανάσταση; Όχι, είναι συγκεκριμένο και μετρήσιμο και απαιτείται δικαιοσύνη και ισονομία τώρα, τώρα που γίνεται η αναγκαστική ληστεία δικαίων και αδίκων - εδώ η αριστερά οφείλει να τοποθετηθεί.
Cynical λες, "Ενα κινημα κατα της διαφθορας το μονο που μπορει να κανει ειναι να ανακυκλωνεται. Αδυνατει ομως να σε βγαλει στην αντιπερα οχθη, γιατι δεν εχει ουτε εργαλεια ουτε ομοιογενεια ουτε συνολικο πολιτικο προγραμμα και στοχο, ουτε οργανωση."
Αυτό ακριβώς λέω: να πάρει την οργάνωση, τα εργαλεία, την ομοιογένεια, τους συνδικαλιστές εκπροσώπους, ό,τι τέλος πάντων χρειάζεται από την αριστερά!
Δεν γίνεται να μιλάμε δύο γλώσσες: υπέρ των δικαιωμάτων των εργαζομένων και ταυτόχρονα υπέρ της μη απόλυσης ή τιμωρίας ή αξιολόγησης των αραχτών, των γαλάζιων ή πράσινων παιδιών που μπλοκάρουν κάθε ποιοτική δημόσια υπηρεσία γιατί έχουν μπάρμπα στην Κορώνη. Αυτοί δεν είναι εργαζόμενοι όπως οι φοροφυγάδες δεν είναι πολίτες - όλοι τους είναι παραβατικοί. Εαν δεν το πει αυτό η αριστερά αλλά απλά περιμένει πότε θα βολέψει και αυτή στο κράτος ή το επιδοτούμενο κόμμα τα δικά της παιδιά, δεν κάνει τίποτα παρά να αναπαράγει την διαφθορά και τον παρασιτισμό προαναγγέλοντας μια επανάληψη του υπαρκτού σοσιαλισμού...
Το κίνημα λοιπόν, το πρώτα απ΄όλα ιδεολογικό απέναντι στην διαφθορά είναι η σφραγίδα μιας αποφασισμένης και σύγχρονης αριστεράς και όχι κάτι το επουσιώδες ή ανακυκλούμενο θέμα. Είναι αν θες αυτό που θα ξεχωρίσει την υγιή κοινωνία που επαγγέλλεται από την κοινωνία των κολλητών και του πελατειακού κόμματος-κράτους. Τότε μπορεί να βγει καθαρή στην κοινωνία και να ενώσει, συσπειρώσει τις δυνάμεις της εργασίας. Αλλιώς;
Τέλος θέλω να σας θυμίσω Αντώνη και cynical, ότι το κίνημα κατά της διαφθοράς θα υπάρξει ούτως ή άλλως - και αν δεν βάλει ιδεολογικές παραμέτρους η αριστερά θα τις βάλει η ακροδεξιά.
Όπως κάνει σε όλα τα υπαρκτά κοινωνικά προβλήματα που η αριστερά δεν αξιολογεί εγκαίρως.
Μην τους χαρίσουμε άλλον έναν τομέα επειδή δεν αντιδράσαμε εγκαίρως και καθαρά (όπως πχ στην ασφάλεια του πολίτη, το μεταναστευτικό και τα γκέτο στην πόλη, το "μακεδονικό" κλπ).
Αντώνη
1.-Μια αρχική διευκρίνηση που αφορά ενα σαφές θέμα παρανόησης.Αν υπάρχει κάποιος που μπόρεσε να με κάνει καπως καλύτερα τον Badiou είναι ο Radical Desire δια αυτού ο μεταφρασμένος Hallward.Τα περι καταδάφισης αναφέρονται σε ενα άρθρο το οποίο θα στο σκανάρω κια θα στο στείλω ιδιωτικώς και θα αναμένω με ανυπομονησία τις σκέψεις σου.Τα όσα έκανεα με τον Τερζάκη τα θεωρώ πολύ παραγωγικά,παρότι ακόμη δεν εχω γνώμη.
2.-Ο Σεβαστάκης αναφέρθηκς ως ενας κατ'εξοχήν διανοούμενος που επίμονα επιμένει σε μια αριστερά εκτος παραγωγισμού,για μια αριστερά αυλων προταγμάτων κα πνυεματικής συγκροτησης.Προς θεού δεν είπα οτι αναφέεται στην διαφθορά
3.-Τώρα η συζήτηση με τις αναφορές και σκέψεις σου μπαίνει στην σωστή διάσταση ,στην ανάλυση μιας θεωρητικής βάσης που νομιμοποιούσε ένα 'αριστερό" κινημα αντιδιαφθοράς.
4.-Διαβάζω με προσοχή το ιστορικό παρελθον μιας δεξιάς ηθικολογίας.Ε καί;
Γιατί να μην στοχαστούμε μια σύγχρονη αριστερή σύλληψη του φαινομένου της αριστεράς στην Ελλάδα;
Και αν αυτό έχει τομές με την άκρα δεξια τι με αυτό
Ο εθνικοσοσιαλισμός είναι τυπος σοσιαλισμού,θα τον αναιρέσουμε.
Η συνταγματική μας πατρίδα έχει και γήινα σύνορα που ομοίως υπερασπιζεται η Χρυση Αυγή.Τι θα κάνουνμε θα αποχωρήσουμε από την κουβέντα;
Η πολιτική κρύβεται ακριβώς στην επινόηση,την "κατασκευή" εννοιών εργαλείων ρευμάτων που αντιμετωπίζουν σύγχρονα προβλήματα
Η Cynical (εντος μιας αντίφασης) έκανε μια τετοια προσπάθεια .Το θεωρώ σημαντικό
5.-Παρακολουθώ με ιδιαίτερη προσχή ενστασεις για μια ηθηκολογία.
Νομίζω οτι θα χρειαστουν κάποιες εξηγήσεις.
Αν ηθική σημαίνει εξωτερικό κανονες συμπεριφοράς ,εχεις δίκιο
Αν ομως ηθική σημαίνει μια διαρκή αναζήτηση εσωτερική σε σχέση με τον εκάστοτε άλλο ,τότε νομίζω οτι ξαναγυρίζουμε στον πυρήνα της αριστεράς
Επαναλαμβάνω η ενσταση σου στην ηθκολογία είναι ΒΑΣΙΜΗ,αλλα νομίζω οτι ορίζεις την ηθική ως αυστηρό πλαισιο εξωτερικών καταναγκασμών.
Ετσι είμαι μαζί σου
Το σκαναρισμένο αντίγραφο σε μερικές ώρες ιδιωτικώς.
Φίλε Γιώργο,
Για μια ακόμη φορά σ' ευχαριστώ για την παραγωγική διάθεση για διάλογο. Το γεγονός ότι εξέλαβες τα όσα έγραψα πολιτικά και όχι προσωπικά με τιμά ιδιαίτερα και με υποχρεώνει. Και δεσμεύομαι να σου απαντήσω όσο αναλυτικά μπορώ. Αλλά θα καθυστερήσω, ίσως και κάποιες μέρες, λόγω άλλων υποχρεώσεων. Ζητώ την κατανόησή σου για αυτήν την καθυστέρηση και απολογούμαι γιατί πρώτα σε εσένα οφείλω λεπτομερείς απαντήσεις.
Φιλικά,
Αντώνης
Στο φτερό, καθώς φεύγω να πάρω το γιο μου. Δουζίνας: "Collective guilt and punishment for the misdeeds of the nation’s rulers is _morally problematic_. The attacks on Greeks for laziness, corruption and inefficiency forget that the debt was amassed by successive Pasok and New Democracy governments over 30 years."
Το άρθρο ολόκληρο: http://vlemma.wordpress.com/2010/04/28/douzinas-social-contract/
Cynical
Προφανώς θα δεχθώ την εξήδηση παρότι η εισαγωγή του κειμένου σου και η πλοκή των σχολίων παρέπεμψε σε μια προσπάθεια υποτίμησης μιας στπάσης κατά της διαφθοράς.
Μάλλον και ο Νοσφεράτος λάθος κατάλαβε με τα εκτενή σχόλια του
Ας είναι
Το πολύ οξύμωρο είναι οτι στο ιστολόγιο σου υπάρχει το υπόλειμα μιας πολύ έξυπνης καμπάνιας
"Η διαφθορά είναι φθορά"
Να υποθέσω οτι δεν ισχύει πλέον;
Δεν θα ήθελα να την δω να τελειώνει άδοξα
Αντώνη
Collective guilt and punishment for the misdeeds of the nation’s rulers is morally problematic. The attacks on Greeks for laziness, corruption and inefficiency forget that the debt was amassed by successive Pasok and New Democracy governments over 30 years. A large part of public spending was used by the alternating political elites to gain party advantage. Election campaigns were fought by opposition parties on a promise to introduce public morality, rationalise public finances or re-found the state. Once the elections were over the new government would forget its promises and go back to the old ways, dispensing largesse to its followers. The majority of the population has not benefited from the windfall. These low-earning people are now asked to bear the brunt of the correction. The two government parties blame each other for the debt, as if there is a single member of the political elite who is not to blame. Economic and moral bankruptcy seem to be fellow-travellers.
Νομίζω οτι το αρθρο αποκαλύπτει τον πολιτικό μηχανισμό διογκωσης του χρεόυς,και βεβαίως αρνέιται το στερεότυπο των Ελλήνων ως "όλοι διεφθαρμένοι".
Κανένας δεν είπε οτι από μονη της η διαφθορά δημιουρησε το χρεός.Αλλά δεν πιστεύω ο Δουζίνας να πιστεύει οτι δεν υπάρχει διαφθορά στην Ελλάδα.
Το θέμα με προβληματίζει και μένα εδώ και μέρες.Όχι τόσο ότι η διαφθορά είναι πρόβλημα σημαντικό της κοινωνίας, όσο το πως αρθρώνεται ένα κίνημα εναντίον της.
Θα συμφωνήσω με το Γιώργο. Δεν είναι θέμα ηθικό είναι πολιτικό με άμεσες επιπτώσεις στον πολιτισμό και την οικονομία.
Που έχει τις ρίζες του;
Γιατί είναι τόσο καθολικό στην Ελλάδα; Δεν είναι απότοκο μόνο του καπιταλισμού, ίσως είναι απότοκο της οκνηρίας ή της απληστίας ιδιότητες ανθρώπινες.
Γιατί η πολιτική καταρρέει και στη θέση της ανδρώνονται κόμματα-εσμοί απατεώνων και κλεπτών; Ίσως γιατί η διαφθορά οξύνει την ταξική αντίθεση και ακυρώνει στην πράξη το κράτος "δικαίου".
Είναι οι πολιτικές μαφίες που επέβαλαν αυτόν τον τρόπο διαχείρισης του κράτους, ή ο πολίτης τους έδειξε ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κάνει τη δουλειά του; Ποιος εκμαύλισε ποιόν;
Υπάρχει συλλογική ευθύνη; Κάτι σαν την ευθύνη του γερμανικού έθνους στο πόλεμο.
Ας ανοίξουν οι ασκοί και ας χυθούν απόψεις. Ως Αίολος ο LLS θα μας φιλοξενήσει. Είμαι σίγουρος ότι θα το κάνει γόνιμα. Πάω να τρέξω λίγο και τα λέμε
@LLS: Επειδή είδα διάλογό με την cynical που μου έδωσε την ξεκάθαρη αίσθηση ότι αισθάνθηκες στόχος συντεταγμένης επίθεσης στην Αριστερή, και επειδή αυτά είναι πράγματα που μου γυρνάν το στομάχι ως πρακτικές και με προσβάλλει και να σκέφτεσαι ακόμα, να πω ορισμένα διευκρινιστικά γιατί προσωπική ηθική έχουμε και παραέχουμε.
1. Στο ιστολόγιο της cynical ήταν το πρώτο κείμενο που διάβασα αυτό που αναδημοσίευσα και δεν έχω ξανασχολιάσει ποτέ. Το λινκ το βρήκα από Νοσφεράτο και όχι από το δικό της ιστολόγιο.
2. Είχα ήδη διαβάσει μια σειρά κειμένων που ανέβασα και στο ιστολόγιο τα οποία με έβγαλαν απ' τα ρούχα μου (Μανδρα, κλπ). Αυτό ήταν τυχαίο κοινό σημείο με το τι είχε δει και η Cynical (αλλά ίσως όχι εσύ)
3. Όταν είδα την ανάρτηση του Γιώργου με παρέπεμψε απευθείας (ίσως άδικα, ίσως λανθασμένα) σε μια ρητορική που πραγματικά νιώθω ότι πρέπει να βρει αντιστάσεις και από την οποία οι καλοπροαίρετη αριστερά, οιασδήποτε απόχρωσης οφείλει, αυτή τη στιγμή να κρατήσει μια κριτική απόσταση. Αυτό πιστεύω και για αυτό έγραψα το κείμενο για να κρούσω ένα κώδικα του κινδύνου. Και νομίζω το ύφος μου ήταν συνεπές με αυτό τον δεδηλωμένο στόχο στην ανάρτησή μου.
Ελπίζω αυτό να αρκεί για να διαλύσει τα όποια σκοτεινά σύννεφα μπορεί να δημιουργήθηκαν στο μυαλό σου για τα κίνητρα μου ή την σύμπτωση απόψεων και timing σε ό,τι αφορά την ανάρτηση της cynical.
''1. Στο ιστολόγιο της cynical ήταν το πρώτο κείμενο που διάβασα αυτό που αναδημοσίευσα και δεν έχω ξανασχολιάσει ποτέ. Το λινκ το βρήκα από Νοσφεράτο και όχι από το δικό της ιστολόγιο.''
Ε παιδια ...δεν μπηκαγια να σχολιασω ..εξ αλλουεχω σχολιασει στης cynical σχετικα...
Απλως να πώ οτι χαιρομαι πολύ που συνεβαλλα ..λικαροντας στο να ανοιξει μιατοσο πλουσια και σοβαρή παραλληλη συζητηση ..
Τουλαχιστον να συζηταμε σοβαρά ...
(καπποια στιγμή θα ηθελα να συγκεντωθουν ολα αυτά ..Μακαρι)
Δείτε και το σημερινό ποστ του βυτίο: http://tovytio.wordpress.com/2010/04/28/upsidedown/
Θα επανέλθω, με πρώτο στόχο την απάντηση στον Γιώργο. Απλά είναι φρικτή αυτή η εβδομάδα όπως εξελίσσεται και θα μου πάρει χρόνο όπως είπα.
Χαιρετώ,
Α.
LLS και Γιώργο,
Η εξαπλωση (εκδημοκρατισμος) της διαφθορας δεν ειναι κατι που δεν προκαλει εμετο στον καθενα. Εχοντας πληρωσει η οικογενεια μου πολλες χιλιαδες ευρω σε νοσοκομειακους γιατρους για χρονια, εχω καθε λογο να αισθανομαι οχι μονο την τσεπη αλλα και την αξιοπρεπεια καταρακωμενη.
Ποιο ήταν ομως το αποτελεσμα της συγκεκριμενης κινησης εναντια στη διαφθορα; Μηδεν. Η κινηση παραμενει ανενεργη. Το ιδιο και οι διαφορες "διαφανειες" στις οποιες μετεχουν μαλιστα και πρωθυπουργοι.
Με τον καιρο συνειδητοποιω οτι η διαφθορα δεν ειναι μια υποθεση κοινωνικη που καταπολεμαται με φυλλαδια και ομιλιες. Δεν ειναι θεμα νοοτροπιας ή κουλτουρας, οπως το να πετας τα σκουπιδια στους καδους και οχι στους δρομους.
Ειναι μεσα στη φυση της λειτουργιας του καπιταλισμου και του κρατους εντος αυτου, και παιρνει διαφορες μορφες.
Ας δουμε τι μπορει να κανει μια τετοια κινηση που απευθυνεται στους πολιτες. Τι θα εχει να τους πει;
Να μην δεχονται να προσληφθουν σε θεσεις "μαιμου";
Να μην παιρνουν φακελλακι, γρηγοροσημο κλπ;
Να μην κλεβουν την εφορια;
Ολες οι παραπανω περιπτωσεις που αποτελουν και την πλειοψηφια οπου ανθει η κοινωνικη διαφθορα ειναι αρμοδιοτητα του κρατους να τις παταξει. Να μην κανει ρουσφετια και να στηνει ελεγκτικους και τιμωρητικους μηχανισμους για τους παραβατες.
Παιδια, ξαναερχομαι παλι σε ατα που εχει μαλλιασει η γλωσσα μου να λεω. Οτι η διαφθορα εχει κατευθυντικοτητα απο πανω προς τ ακατω. Και αν θες να την εξαλειψεις πρεπει να την χτυπησεις στη πηγη της. Αλλιως ματαιοπονεις. Και οταν στοχευεις την εξουσια θελεις οργανωση και κομμα. Δεν γινεται με κινηματα.
Παιδια, δεν βλεπω αλλο τροπο.
Tωρα να πω το εξής: Παρατηρωντας καπως καλύτερα και το παρόν κειμενο και τα σχολια ειδα να υποβοσκει μα ... παρεξηγηση ..
Παιδιά: και αποευθυνομαι κυριως στην Cynical Στον Ραντικαλ και στον Λεφτ...
Ουδεμια διαφορά δεν υάρχει .. Ψαχνομαστε ολοι .. και η αληθεια εχει πολές πλευρές.. Και οσο για μένα να σας πώ πώς νιωθω περηφανος που σας γνωρισα ιστολολογικώς .. Δεν μπορειτε να φανατστειτε τι σκουπίδι αναταμωσα στην Μπλογκοσφαιρα πριν αναταμώσω με τα ιστολόγια σας οπως και μερικών αλλων...
οσο για την ..''διαφορά'' περι της ..''διαφθοράς'' Ε μου θυμιζει εκεινο το ανεκδοτο με τον Χοτζα που συναντα δυο φιλους να μαλώνουν .
Ακουει την εκδοχήτου πρωτου και λεει ''δΙΚΙΟ ΕΧΕΙς
'' ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ''
κι εσύ δικιο εχεις ''
Τοτε παρεμβαινει ενας τριτος και του λέει :
'' Καλά πως γινεται βρε Χοτζα να εχουν και οι δυο δικιο και να μαλώνουν; ''
και ο Χοτζας του λέει : Κιεσυ Δικιο εχεις''
Cynical
Κάποτε χρειάστηκε συγγενικό μου πρόσωπο να κάνει μια εγχείρηση.
Λοίπον τότε έγιναν τα εξής
Συγγενής γιατρός (αριστεροστροφων αντιλήψεων και ρητοριών ) προτείνει να δωθει φακελάκι σε χειρούργο ,στον οποίο έχει γίνει ήδη τηλέφωνο.
Το φακελάκι δίνεται στο γραφείο εντος Δημοσίου Νοσοκομείου όπου επικρατεί το ακόλουθο σκηνικό
Ο φακελάκιας χειρούργος είναι εξέχον μέλος του Πασοκ της περιοχής,σημαίνον στελεχος κίνησης φίλων "Σ.Καζαντζίδη" με φωτογραφίες κλπ .Το αρχετυπο του "γιατρου του λαού".Ο καλος δημοφηλής προσηνής "φίλάνθρωπος"
Τον ίδιο γιατρό είδαμε μετά από μερικά χρόνια στην τηλεόραση να σκιφουλκεί για τους μισθους του ΕΣΥ.
Ο χειρούργος πήρε το φακελάκι και μετα την εγχείρηση εξαφανίστηκε
Το θέλω να πώ
Η απρόσωπη δωρεάν καταγγελία χωρίς προσωπικές ατομικές αναφορές είναι μέρος μιας "αριστερόστροφης" show biz.
Να στο πω και αλλιώς
Μαζύ σου κατα γενικώς της εξουσίας ,γενικώς της διαφθοράς θα έιναι και ΟΛΟΙ οι διεφθαρμένοι.Δεν τους κοστίζει τίποτα
Η γενική αντιδιαφθορά είναι δωρεάν
Κατάλαβες τώρα το σημείο εκκινησης,και την δυσφορία;
Νοσφερατο
Ασε ρε φίλε μου να διαφωνήοουμε και λίγο
Βαρεθήκαμε την ιστολογική φιλοφροσύνη.
Τουλάχιστον καποιοι ξερουμε και να συμφωνούμε και να διαφωνούμε
Κατα τα λοιπα επι του θεματος συμφωνήσαμε.
Χτες ακόμη κόπηκε φίλος μου που οδηγεί μηχανή είκοσι χρόνια χωρίς δίπλωμα στις εξετάσεις, επειδή δεν λάδωσε επαρκώς...
Και στο κόμμα μου (λίγο ακόμη...) τον Συνασπισμό έχουν πάρει τις επιδοτούμενες θέσεις ή τις αποσπάσεις, άτομα της παρέας του προέδρου και επίλεκτοι των τάσεων, χωρίς καμιά δημοκρατική διαδικασία, αξιολόγηση ή διαφάνεια - "αριστερή στροφή" γαρ. Αυτά τα άτομα εκτέθηκαν στην συναλλαγή πριν προλάβουν να δουλέψουν καν, και καταστράφηκαν. Τώρα δουλεύουν για αυτόν που τους δίνει δουλειά - το "μέσον" τους και όχι ιδεολογικά ή πολιτικά. Γι αυτό φτάσαμε σε αυτήν την κατάντια και την ανεδαφικότητα - η διαφθορά κάνει παιχνίδι και εντός.
TΟ ΜΈΤΩΠΟ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΆ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ - ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ...
Γιώργο,
Αν αυτό που σε καιει είναι η ΕΝΔΟαριστερή κάθαρση --για κάθε λαμόγιο πολιτικάντη, καλλιτέχνη και διανοούμενο που το παίζει αριστερός και δρα ως ο πιο άθλιος αστός, εκμεταλλευόμενος εργασία, διορίζοντας το σόι του, κλπ, μπορείς να με γράψεις από τώρα στο γκρουπ.
ΑΛΛΟ αυτό όμως και άλλο γενικεύσεις περί ελληνικής κοινωνίας σε μια στιγμή όπου οι Τέλλογλου και οι Μανδραβέληδες και οι Παπαχελάδες κατεβάζουν ιδέες για άρση του συντάγματος. Είναι πάρα πολύ πονηροί οι καιροί και οι λέξεις είναι νάρκες αυτή τη στιγμή. Θέλουν πάρα πολύ μεγάλη προσοχή. Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη.
Σε ό,τι αφορά την πρακτική ανεπάρκεια της "αντι-διαφθοράς" με κάλυψε ήδη η cynical, τα έχω πει και ο ίδιος. Σε ό,τι αφορά την επικινδυνότητα της ρητορικής, αρκεί νομίζω να δεις ότι ανοίγεται ένα continuum ανάμεσα στο δικό σου κείμενο και στη ομιλία του Αλ. Παπαδόπουλου και από κει σε Μανδραβέλη και Τετράδη και λοιπούς που προτείνουν συνταγές για να μπει ο λαός εις γύψον για να εξυγιανθεί η "κοινωνία" --ερήμην οποιουδήποτε διαρθρωτικού μετασχηματισμού των δομικών στοιχείων της κεφαλαιοκρατικής ισχύος. Ξέρουμε πολύ καλά την τεράστια διαφορά ανάμεσα στην "νομιμότητα" και την δικαιοσύνη" που φέρνει στην επιφάνεια η πλήρως νομότυπη εκμετάλλευση της ανθρώπινης εργασίας από ένα όλο και πιο παρασιτικό κεφαλαιοκρατικό σύστημα, βασισμένο όλο και πιο πολύ στο σπέκουλο, την τοκογλυφία, και την αφαίμαξη πόρων και εξ ορισμού στημένο στην εξαγωγή υπεραξίας.
''Νοσφερατο
Ασε ρε φίλε μου να διαφωνήοουμε και λίγο''
kαλά ρε φιλε μου ..Διαφωνηστε ..Μονο περιμενετεκαι μένα πουχω μπλεξει με δουλειες και δεν προλαβαινω για να ΔΙΦΩΝΣΩ ΚΙ ΕΓΩ..
Ξερεις οτι ψοφάω για ..διαφωνία..
Λοιπόν
να πώ οτι α) ενω το προβλημα της διαφθοράς ειναι κατεξοχήν Πολιτικ΄΄ο
β) Η ηθικολογικη ρητορική κατα της διαφθοράς ειναι το πονομικαό περιο της ακραδεξιας και του Φασισμου..
και συνυφαινεται με εναν Αντιπολιτικό λόγο- (που βεβαια ειναι πολιτικός)
λατρεια του Ηγετη, της Αποφασιοκρατιας -ντεσιζιονισμου
και την ιδεα του'' Αδιαφθορου'' μαχητη
που σε κοινωνικο επιπεδο παραπέμπει σε διαφορους τυπου Ραμπο , τσαρλς Μπρονσον κλπ
και σε πολιτικό
κατευθειαν σε τυπους Αλά Μπερλουσκονι , Μενο βγαινοπουλου , Ψωμιαδη Καρατζαφερη κ.ο.κ
Συνεπώς
εχουμε να κανουμε με ενα εξαιρετικό
μπλεξιμο
και ελπιζω να συμφωνει και εδώ επι της ΟΥΣΙΑΣ ο Λεφτ λίμπεραλ ... ή και να διαφωνει .ακομα καλύτερα .
@Nosferato
@Αντωνη
Νομίζω οτι κάνουμε μια μετατόπιση που ακριβώς συσκοτίζει το πρόβλημα
Σε συνθήκες μιντιοκρατίας, τηελοπτικού λόγου,πληθωρισμού εννοιών τα πάντα γίνονται προνομιακός χώρος της Ακρας Δεξιάς,της συντληρήσης κλπ.
Το continuum που ωραία εντοπίζει ο Αντώνης από την αριστερή ρητορία κατα της διαφθοράς δεν είναι ίδιον της διαφθοράς.Είναι ίδιο ενος πληθωρικού τελικά αντιδιανοητικού λόγου που ξεκινά απο τις εννοιακές ασάφιες και εντός αριστεράς
Ο λαικός πατριωτισμός του ΚΚΕ συνεχίζει στην άλλη ακρη με τη Χρυσή Αυγή
Ο σοσιαλδημοκρατικός παρεμβατισμός έγινε πατριωτικός παρεμβατισμός του Λαος.
Ο φεμινιστικός λόγος καταλήγει σε ηδονοβλεψία του Κωστόπουλου
Τα Continuum του Αντώνη είναι άπειρα και θα συνεχίζονται οσο δεν υπάρχει αυτή η οξεια θεωρητική πρακτική που όλοι μάλλον αποζητούμε.
Ο Negri που μου αρέσει μας ειδοποιεί.Ο "Λαός" είναι η πιο αντιδραστική έννοια.
Μια γενική διαφθορολοία οπως και μια γενική αντινεοφιλελευθερολογία είναι ακροδεξιά συντηρητική κλπ (προσοχή οι Σαμαρας Καρατζαφυρερ είναι αντινεοφιλελευθεροι)
Τι δουλεία έχει όμως αυτό με τα μέτρα -κωδικες που προτείνει στο ιστολογιο αυτό ο Γιώργος-Στρουθοκάμηλος;
Στην μια περίπτωση έχουμε μια ρητορία του αφηρημένου μηα ηθικολογία,από την άλλη τον εντοπισμό του συγκεκριμμένου,που προκαλεί και ρήξεις και οδύνες.
Δεν μιλάμε για ηθικολογίες,μιλάμε για εντοπισμο ενος προβλήματος,την προσπαθεια σαφους εννοιλογησης του (αυτο είναι αριστερά) και την στοχευση του.
Οι ενστασεις του Αντωνη και του Νοσφεράτου (νομίζω ως προκληση) είναι θεμιτές
Αλλά εδώ προσπαθούμε για κάτι αλλό.
Αν προσχωρήσουμε στην λογική του coninuum τότε μόνο οι απεργίες και μόνο το Κεφάλαιο είναι αριστερά.Ολα τα άλλα υπεκφυγές.
Αν προσχωρήσουμε στην λογική του coninuum τότε μόνο οι απεργίες και μόνο το Κεφάλαιο είναι αριστερά.Ολα τα άλλα υπεκφυγές.''
Σωστό
Απο την αλλη αν ταυτισουυμε την παλη κατα της διαφθοράς με την οπτική ενος νεοφιλελευερου λόγου που ταυτιζει απριορι την διαφθορά με τηξν παρεμαβαση του κρατους προνοιας κα την παλη κατα της διαφθοράς με τα αηδιαστικά μουτρα του νεοφιλελλευθερης ΑΛΗΤΕΙΑΣ ( οπως μας προτεινει ενα αρθρο του Τακη Μιχα στην σημερινή ελευθεροτυπία που λεει πάνω κατω να δεχτουμε τις απολυσεις Δ. υΠΑ;ΛΛΗΛΩΝ Ως ΚΑΤΙ ΚΑΛΌ - ΔηΛΑΔΉ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ βΙΑΣΜΌ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΛΈς ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΆ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟς ΕΦραστης της διαφθοράς τα διαφορα ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΛΑΜΟΓΙΑ της Δεξιας κυριως αλλά οχι μόνο ... τοτε γλιστραμε στην Νεοφιλελευθερη ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΉ ΛΑΜΟΓΙΑΡΙΚΗ ουτοπία απο την πίσω πορτα ...)
Συνεπώς
Ουτε σε λογικές τυπου ΚΝΕ ή ΠΡΩΗΝ ΚΝΕ
αλλά και ενα μεγα΄λο οχι στην ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΛΗΤΕΙΑ . εγχωρια και παγκοσμια
εξαλλου ο Βουλγαρακης με το Βατοπε΄δια του στην ελευθερη αγορά ορκιζοτανε οπως και ολοι οι Νου Δες που οδηγησαν την χωρα στην Χρεωκοπία '' χτυπώντας'' δηθεν την διαφθορά και παραδιδοντας στην χωρα επι εξη χρόνια σε ολα τα απληστα Λαμογια ...
Nosferato
Ως προειπαμε συμφωνουμε επι της ουσίας
Αγαπητή cynical, το θέμα της διαφθοράς είναι ΚΑΙ στη φύση του συστήματος αλλά ΚΑΙ στη νοοτροπία μιας κοινωνίας (εδώ όσον αφορά την τάξη μεγέθους και την διάχυσή της σε κοινωνικές ομάδες).
Κάποτε ήταν αριστοκρατικό προνόμιο του "κράτους της δεξιάς" όπως λέει και ο Αντώνης - ύστερα "κοινωνικοποιήθηκε" με την έλευση του ΠΑΣΟΚ και έγινε και "λαϊκός πολιτισμός".
Σήμερα αφορά μέχρι και στελέχη της αριστεράς.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι πια είναι νομιμοποιημένη στην κοινωνία και διαβρώνει την ενότητα στα κινήματα και προκαλεί εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα σε προνομιούχες και μη (όσον αφορά την πρόσβαση στην διαφθορά) κοινωνικές ομάδες. Είναι διαλυτική λοιπόν για οποιαδήποτε κοινωνική αριστερή πολιτική μαζί και για το λαϊκό εισόδημα.
Μιλάμε για ένα ιδεολογικό μέτωπο λοιπόν απέναντί της - μια διαχωριστική γραμμή: από δω οι κοινωνικές διεκδικήσεις από κει οι ευάλωτοι, οι πρόθυμοι, οι εξαγορασμένοι, οι εμπλεκόμενοι. Δεν γίνεται αλλιώς.
Όσον αφορά την οργάνωση και το κόμμα που χρειάζεται για να καταπολεμηθεί -και συμφωνώ- πρέπει να υπάρχει καθαρό μέτωπο - όχι διγλωσσία.
Ένας πχ κώδικας δεοντολογίας σε συνδικάτα και κόμματα, ότι δεν δέχονται εμπλεκόμενους στην διαφθορά θα άνοιγε ένα μέτωπο και θα επανέφερε την αξιοπρέπεια όσων δεν επιθυμούν να βυθιστούν στην συναλλαγή.
Τα συνδικάτα πχ να εκθέτουν επίορκα μέλη τους διαγράφοντάς από το σωματείο και αφαιρώντας τους την δυνατότητα να εξελιχθούν σε εργατοπατέρες και μετέπειτα υπουργούς (γιατί αυτά τα σκοτώνεις μικρά που λέει και το ανέκδοτο...)
Τα κόμματα της αριστεράς επίσης να διαγράφουν με καταστατική διάταξη όσα μέλη τους ελέγχονται για τέτοια συμπεριφορά - γιατί πως θα ζητήσεις να πάνε κάποιοι φυλακή όταν υπάρχουν αμφιβολίες ή και αποδείξεις και για σένα;
Αν εγώ φοροδιαφεύγω στην οικονομική μου δραστηριότητα έστω και εξ ανάγκης δεν μπορώ να θέτω υποψηφιότητα για στέλεχος κόμματος με σοσιαλιστική επαγγελία!
Όλα αυτά τα λέω γιατί με την κοινωνικοποίηση της διαφθοράς, την αποδεχτήκαμε σαν φυσιολογική κατάσταση και τα μεγάλα ψάρια ξεσάλωσαν, ενοχοποιώντας κάθε φορά όποιον τους καταγγείλει ως επίσης διεφθαρμένο ή ως κουφό στις σχετικές καταγγελίες για δικούς του.
Έτσι βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίδιοι. Κι αυτό θα παραμείνει εσαεί εάν δεν περιγράψουμε δεοντολογικά έστω την πολιτική ηθική μας, την ηθική της εργασίας και όχι του παρασιτισμού και των ημετέρων (κατεξοχήν πασοκική καινοτομία).
Post a Comment