Πριν περίπου 50 χρόνια στην Αθήνα διεξάγεται μια μάχη,που έμελλε να μείνει στην ιστορία με τον όρο «Δεκεμβριανά».
Η μάχη έληξε και είχε νικητές και ηττημένους,γιατί διεξήχθη σε ένα βιοπολιτικό κόσμο διπολικό,απόλυτο που μπορούσες να αναλύσεις με την κλασσική ορολογία του «φίλος» «εχθρός».
Οι δύο παρατάξεις συστοιχήθηκαν μέσα στα όρια τους (ιδεολογικά,πολιτικά,εδαφικά) και ανέπτυξαν την επιθετικότητα τους στο έπακρο.
Δεν δε θέλω να αποφευγω την αποτίμηση του ιδεολογικου και ηθικού έρματος της κάθε παράταξης,αλλά πριν από την αποτίμηση του περιεχομένου της μάχης,υπάρχει η εκτίμηση της μορφής της σύγκρουσης.Και αυτή η μορφή είναι θεμελιώδης ,βασική,απρουπόθετη ή «εμείς» ή «εσεις».Την οντολογία αυτής της σύγκρουσης ανέλυσε πρωτος ο Καρλ Σμιτ ,και επεξεργάστηκε παραπέρα ο δικός μας Παναγιώτης Κονδύλης.
Τα Δεκεμβριανα της μεταμοντέρνας Ελλάδας,όμως διεξάγονται σε ένα άλλο κόσμο,σε ένα άλλο σύμπαν,σε μια συνθήκη καινοφανή,που το επίδικο διακύβευμα της μάχης,διαχέεται στην μορφή της.
Αυτή η νέα συνθετότητα ,μας είναι απροσπέλαστη,γιατί σκεφτόμαστε με τους όρους των Δεκεμβριανών του εμφυλίου,αναζητώντας το εμεις εσεις την στιγμή που το βιοπολιτικό έδαφος σχηματίζεται από άλλες τεκτονικές πλάκες,με άλλους σχηματισμούς.Την στιγμή που ο φίλος εχθρος του Σμιτ ,δεν λειτουργεί ως εργαλείο πολιτικής ανάλυσης,και ίσως μας βοηθήσει ο Homo Sacer του Τζορτζιο Αγκάμπεν.
Μας αρέσουν οι ιστολογικές αμπελοφιλοσοφίες,και συνεχίζουμε
Ο Αγκάμπεν μελέτησε τον Homo Sacer ,που ήταν μια νομική κατάσταση που νομοθετικά προσδιορίστηκε στην Ρωμαική Αυτοκρατορία,και αφορά αυτόν που ενώ είναι ένοχος δεν εκετελείται ,δεν θυσιάζεται,αλλά και όποιος τον φονεύσει δεν κατηγορείται για ανθρωποκτονία.
Ο Homo Sacer είναι σε μια γκρίζα ζώνη σε μια «μη περιοχή» του νομικού συστήματος,όπου η ζωή του δεν ορίζεται με σαφήνεια ως επίδικο ζήτημα,και άρα η αφαίρεση της δεν έχει απαξία.
Μην πάμε μακρυά,οι αιχμάλωτοι του Γκουαντανάμο,οι πρόσφυγες χωρίς χαρτιά, είναι HS,καθώς η ύπαρξη τους δεν διέπεται από κανένα σαφές δίκαιο που θα όριζε με σαφήνεια και την τιμωρία τους.Αρα η ζωή τους, η «γυμνή ζωή» που ονομάζει ο Αγκάμπεν είναι υπό αίρεση κάθε στιγμή,είναι ασήμαντη όχι ως εχθρική,αλλά ασήμαντη ως μη υπαγόμενη σε καμία ρύθμιση.
Αυτός ο «ιερός άνθρωπος» μας βοηθά να σκεφτούμε ότι ενω οι πολιτείες μας περιπλέκονται,οι θέσμοι μας διακλαδώνονται σαν ριζώματα,το νομικοπολιτικό έδαφος που συγκρατεί την κοινωνία μας παρουσιάζει όλο και περισσότερες γκρι ζώνες ασαφείς ζώνες όπου οι άνθρωποι απογυμνωνονται από δικαιώματα,όχι κρινόμενοι ένοχοι,αλλά καθιστώμενοι υποκείμενα αιωρούμενα,ταλαντευόμενα.
Ζούμε την εποχή που η κοινωνία μας παράγει συστηματικά όχι μόνο τους Homo Sacer ,αλλά την βιοπολιτική ζώνη της αιώρησης τους.
Ολοι δυνητικά μπορούμε να βρεθούμε σε αδιαφανή εδάφη ,αίρεσης της υπόστασης μας.Ο κίνδυνος ποικίλει ανάλογα με την εκκίνηση.
Ο πρόσφυγας χωρίς χαρτιά,μέχρι να καταγραφεί δεν «υπάρχει» στην κυριολεξία,αλλά και ο «νοικοκύρης» δανειολήπτης σε ένα βάθος χρόνου μπορεί να διολισθήσει στην ακρή του νομικού πλαισίου.
Προς θεού δεν είμαστε HS,αλλά η πολιτεία μας ρέπει ενδογεννώς,από μια δομή βάθους, στην αδιαφάνεια ,την πλαστικότητα,την ρευστότητα της νομικοπολιτικής της οργάνωσης.Και στα όρια αυτά όλο και περισσότεροι πλησιάζουν,φλερτάρουν άκοντες με την «γυμνή ζωή»,την ζωή που στερείται όχι δικαιωμάτων ,αλλά δικαίου.
Σ’αυτό το ρευστό περιβάλλον κινούμαστε άπαντες
Ο Αλέξανδρος χάνει την ζωή του από ένα πυροβολισμό, ο επαγγελματίας την στέγη του από εμπρησμό,έτσι από το αναπάντεχο,το ρευστό.
Η κοινωνία ,τα μέσα,η πολιτική βράζουν,κοχλάζουν ,και οι λάβες εκχύνωνται.
Προς τα που άραγε;
Ποιοι εναντίον ποιων άραγε;
Κερδίζουν ποιοι άραγε;
Ολοι κοιτάνε απορημένοι,παγωμένοι,έκθετοι στην ελαστικότητα των νοημάτων,των πολιτικών,των προταγμάτων.
Να πω την αμαρτία μου
Οσα διαβάζω,ακούω, αφουγκράζομαι κινούνται ,και κινητοποιούνται με τα νοηματικά εργαλεία των προηγούμενων Δεκεμβριανων.Αναζητουν «φίλους» «εχθρους».Δεν θα βγάλετε νόημα σύντροφοι μου,φίλοι μου.Δεν στέκεται το σχήμα.
Είμαστε όλοι δυνητικοί Homo Sacer, «ιεροί ανθρωποι» σε γκρι ζώνες ,και αυτές οι νέες περιοχές θέλουν νέα εραλεία κατανόησης,συμμετοχής ,πολιτικής.
Η μάχη έληξε και είχε νικητές και ηττημένους,γιατί διεξήχθη σε ένα βιοπολιτικό κόσμο διπολικό,απόλυτο που μπορούσες να αναλύσεις με την κλασσική ορολογία του «φίλος» «εχθρός».
Οι δύο παρατάξεις συστοιχήθηκαν μέσα στα όρια τους (ιδεολογικά,πολιτικά,εδαφικά) και ανέπτυξαν την επιθετικότητα τους στο έπακρο.
Δεν δε θέλω να αποφευγω την αποτίμηση του ιδεολογικου και ηθικού έρματος της κάθε παράταξης,αλλά πριν από την αποτίμηση του περιεχομένου της μάχης,υπάρχει η εκτίμηση της μορφής της σύγκρουσης.Και αυτή η μορφή είναι θεμελιώδης ,βασική,απρουπόθετη ή «εμείς» ή «εσεις».Την οντολογία αυτής της σύγκρουσης ανέλυσε πρωτος ο Καρλ Σμιτ ,και επεξεργάστηκε παραπέρα ο δικός μας Παναγιώτης Κονδύλης.
Τα Δεκεμβριανα της μεταμοντέρνας Ελλάδας,όμως διεξάγονται σε ένα άλλο κόσμο,σε ένα άλλο σύμπαν,σε μια συνθήκη καινοφανή,που το επίδικο διακύβευμα της μάχης,διαχέεται στην μορφή της.
Αυτή η νέα συνθετότητα ,μας είναι απροσπέλαστη,γιατί σκεφτόμαστε με τους όρους των Δεκεμβριανών του εμφυλίου,αναζητώντας το εμεις εσεις την στιγμή που το βιοπολιτικό έδαφος σχηματίζεται από άλλες τεκτονικές πλάκες,με άλλους σχηματισμούς.Την στιγμή που ο φίλος εχθρος του Σμιτ ,δεν λειτουργεί ως εργαλείο πολιτικής ανάλυσης,και ίσως μας βοηθήσει ο Homo Sacer του Τζορτζιο Αγκάμπεν.
Μας αρέσουν οι ιστολογικές αμπελοφιλοσοφίες,και συνεχίζουμε
Ο Αγκάμπεν μελέτησε τον Homo Sacer ,που ήταν μια νομική κατάσταση που νομοθετικά προσδιορίστηκε στην Ρωμαική Αυτοκρατορία,και αφορά αυτόν που ενώ είναι ένοχος δεν εκετελείται ,δεν θυσιάζεται,αλλά και όποιος τον φονεύσει δεν κατηγορείται για ανθρωποκτονία.
Ο Homo Sacer είναι σε μια γκρίζα ζώνη σε μια «μη περιοχή» του νομικού συστήματος,όπου η ζωή του δεν ορίζεται με σαφήνεια ως επίδικο ζήτημα,και άρα η αφαίρεση της δεν έχει απαξία.
Μην πάμε μακρυά,οι αιχμάλωτοι του Γκουαντανάμο,οι πρόσφυγες χωρίς χαρτιά, είναι HS,καθώς η ύπαρξη τους δεν διέπεται από κανένα σαφές δίκαιο που θα όριζε με σαφήνεια και την τιμωρία τους.Αρα η ζωή τους, η «γυμνή ζωή» που ονομάζει ο Αγκάμπεν είναι υπό αίρεση κάθε στιγμή,είναι ασήμαντη όχι ως εχθρική,αλλά ασήμαντη ως μη υπαγόμενη σε καμία ρύθμιση.
Αυτός ο «ιερός άνθρωπος» μας βοηθά να σκεφτούμε ότι ενω οι πολιτείες μας περιπλέκονται,οι θέσμοι μας διακλαδώνονται σαν ριζώματα,το νομικοπολιτικό έδαφος που συγκρατεί την κοινωνία μας παρουσιάζει όλο και περισσότερες γκρι ζώνες ασαφείς ζώνες όπου οι άνθρωποι απογυμνωνονται από δικαιώματα,όχι κρινόμενοι ένοχοι,αλλά καθιστώμενοι υποκείμενα αιωρούμενα,ταλαντευόμενα.
Ζούμε την εποχή που η κοινωνία μας παράγει συστηματικά όχι μόνο τους Homo Sacer ,αλλά την βιοπολιτική ζώνη της αιώρησης τους.
Ολοι δυνητικά μπορούμε να βρεθούμε σε αδιαφανή εδάφη ,αίρεσης της υπόστασης μας.Ο κίνδυνος ποικίλει ανάλογα με την εκκίνηση.
Ο πρόσφυγας χωρίς χαρτιά,μέχρι να καταγραφεί δεν «υπάρχει» στην κυριολεξία,αλλά και ο «νοικοκύρης» δανειολήπτης σε ένα βάθος χρόνου μπορεί να διολισθήσει στην ακρή του νομικού πλαισίου.
Προς θεού δεν είμαστε HS,αλλά η πολιτεία μας ρέπει ενδογεννώς,από μια δομή βάθους, στην αδιαφάνεια ,την πλαστικότητα,την ρευστότητα της νομικοπολιτικής της οργάνωσης.Και στα όρια αυτά όλο και περισσότεροι πλησιάζουν,φλερτάρουν άκοντες με την «γυμνή ζωή»,την ζωή που στερείται όχι δικαιωμάτων ,αλλά δικαίου.
Σ’αυτό το ρευστό περιβάλλον κινούμαστε άπαντες
Ο Αλέξανδρος χάνει την ζωή του από ένα πυροβολισμό, ο επαγγελματίας την στέγη του από εμπρησμό,έτσι από το αναπάντεχο,το ρευστό.
Η κοινωνία ,τα μέσα,η πολιτική βράζουν,κοχλάζουν ,και οι λάβες εκχύνωνται.
Προς τα που άραγε;
Ποιοι εναντίον ποιων άραγε;
Κερδίζουν ποιοι άραγε;
Ολοι κοιτάνε απορημένοι,παγωμένοι,έκθετοι στην ελαστικότητα των νοημάτων,των πολιτικών,των προταγμάτων.
Να πω την αμαρτία μου
Οσα διαβάζω,ακούω, αφουγκράζομαι κινούνται ,και κινητοποιούνται με τα νοηματικά εργαλεία των προηγούμενων Δεκεμβριανων.Αναζητουν «φίλους» «εχθρους».Δεν θα βγάλετε νόημα σύντροφοι μου,φίλοι μου.Δεν στέκεται το σχήμα.
Είμαστε όλοι δυνητικοί Homo Sacer, «ιεροί ανθρωποι» σε γκρι ζώνες ,και αυτές οι νέες περιοχές θέλουν νέα εραλεία κατανόησης,συμμετοχής ,πολιτικής.
Info
G.Agamber Homo Sacer 1995
Π.Κονδυλη Ισχυς και Απόφασφ 1991
16 comments:
Kαι ομως περα απο αυτές τις γοητευτικές φιλοσοφιες
υπάρχει ισως Και -
-συν το μεταμοντερνο σκηνικό
Η Πασιγνωση πιά αιωνια βλακεια , ανικανοτητα , Χοντροκοπια , , και παρακρατικότητα (αν μου επιτρεπεις τον ορο -)
Της ελληνικής Καραμανλικής Δεξιας
nosferato
Δεν αντιλέγω Νοσφερατο.
Αλλα από την σπηλια σου νομίζω είδες,καινοφανείς συμμαχίες ad hoc.
Μερικά μπλογκ.
1.-Χουλιγκανς,προσφυγες,εξεγερμένοι,ποινικοί
2.-Μικροκαταστηματαρχες,ΚΚΕ,χρυσαυγίτες,παπαχελάδες
Αν θέλεις να ανακυρήξουμε τον υπ'αριθ ένα ένοχο,δεν χωράει συζήτηση.Αν σκεφτούμε τι γίνεται γενικώτερα,είμαι πολύ συγκρατημένος να βγάλω το φιρμάνι.
"Μας αρέσουν οι ιστολογικές αμπελοφιλοσοφίες,και συνεχίζουμε"
Αυτο τι ειναι; Προκαταβολικη δικαιολογια για την "επιθεση"
του Σχολιαστη;
"..εδαφος σχηματίζεται από άλλες τεκτονικές πλάκες."
Διακρινω λανθανουσα επιροη απο Ανδρουλακη.
Αν ειμαστε σε επαναστατικη περιοδο
θα ηταν εκ των πραγματων ορισμενοι
οι φιλοι-εχθροι. Αυτη ειναι η εποχη μας , αυτα τα μηνυματα εκπεμπουν και οι "εξεγερσεις" της.
Η σοφια του συγρονου καπιταλισμου
σου τα παρεχει ολα στα χαρτια. Θεωρητικα εχεις απεριοριστες δυνατοτητες και ευκαιριες (οπως και πιθανοτητες για το χειροτερο).
Εισαι μισθοσυντηρητος με αβεβαιο μελλον και ταυτοχρανα εργοδοτης
του αλβανου στην κατοικια και
κανεις διακοπες στην Ελβετια σε 5* σαλε με οικονομικα πακετα...
Νικος
Ασχέτως ειδικών θεμάτων χαίρομαι για το άρθρο σου.
Μου άρεσε πολύ.
Θεωρώ βέβαια ότι υπάρχουν διαφορετικά συμφέροντα και πολλές φορές η κοινωνική ειρήνη δεν συμφέρει τους αδύναμους.
Niko
"Εισαι μισθοσυντηρητος με αβεβαιο μελλον και ταυτοχρανα εργοδοτης
του αλβανου στην κατοικια και
κανεις διακοπες στην Ελβετια σε 5* σαλε με οικονομικα πακετα"
Λες και εσύ τα ίδια,από μια άλλη οπτική γωνιά.
Διακρίνεις λάθος,και για τον σχολιαστή και τον Ανδρουλάκη (κυρίως)
GR
Οκ να που συμφωνούμε ενίοτε.....
Προφανως λεω τα ιδια. Τα εκλαικευω!!!
Κανουμε και λιγο χιουμορ.
..τεκτονικές πλάκες..
συνεχεια το αναφερει ο Μ.Α
Νικος
Φίλε LLS,
Ας μπω στον κόπο να σχολιάσω τις -παραδεδεγμένες από εσένα- αμπελοφιλοσοφίες σου.
Και πρώτα τα "Λογικά άλματα":
Ξεκινάς με αναφορά στην "απολυτότητα" -καθαρότητα θα πω εγώ- των Δεκεμβριανών... θεωρείς ότι εκεί υπήρχαν μόνο φίλοι και εχθροί... πρώτο λάθος: Αν υπήρξε κατάσταση που δικαιώνεται ο όρος HS είναι ακριβώς τα Δεκεμβριανά: Εκεί υπήρξαν οι εχθροί (δίπολο) αλλά και οι "αμέτοχοι"... η μή έχοντες παράταξη... οι εν δυνάμει "νεκροί" με δολοφόνους ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ του διπόλου των εχθρών... εσύ τους αγνοείς...
Στην συνέχεια, μιλάς γιά "Τα Δεκεμβριανά της Μοντέρνας Ελλάδας"... δίνοντας ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ στην σημερινή κατάσταση τα νοήματα που κουβαλάει η λέξη "Δεκεμβριανά"... πάλι αυτές οι "λέξεις"... πάλι η ατελέστατη μέθοδος που στερεί την όποια καθαρότητα στον συλλογισμό... (συνιστώ να διαβάσεις Sartr, αν θες "καθαρές" αναλύσεις, αυτό τον σκόπελο πρέπει να μάθεις να τον αποφεύγεις, μόνο αδυναμία υποδεικνύει).
Δεν υπάρχει ΚΑΜΜΙΑ σχέση της σημερινής κατάστασης με τα Δεκεμβριανά... ΜΑ ΚΑΜΜΙΑ... βρες μου κάτι, οτιδήποτε... και όσοι νομίζουν οτι όλα σήμερα "κινητοποιούνται με τα νοηματικά εργαλεία των προηγούμενων Δεκεμβριανων" αυθαιρετούν ... και όσοι εν γνώσει τους χρησιμοποιούν τα ίδια "εργαλεία" (κανένα εργαλείο δεν είναι άμοιρο του "περιβάλλοντος" και του "χρόνου" στον οποίο χρησιμοποιείται) και -κυρίως- βλέπουν επαναστάσεις, είναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτοί που περιγράφω στην τελευταία μου ανάρτηση, που με .... (το Blog σας είναι ...σεμνό) τρέχουν να αγκαλιάσουν το όραμα της "επανάστασης" που νομίζουν ότι βλέπουν...
Αυτό και μόνο αρκεί... αφού δηλαδή δεν υπάρχει καμμιά σχέση Δεκεμβριακών με τα σημερινά -αυταπόδεικτο- όλα τα υπόλοιπα ...περιττεύουν... δηλαδή, συνδέεις λεκτικά τα Δεκεμβριανά με το σήμερα, και μετά τα αποσυνδέεις μέσω ...του HS... προς τι? Αν δεν σε ήξερα, θα έλεγα γιά να μας δείξεις την ...ευρυμάθειά σου... αλλά δεν είναι αυτό...
Κάποιοι θα σου πουν ότι τα "εργαλεία" ανάλυσης μπορεί να είναι διαχρονικά... ορισμένα είναι, τα περισσότερα όχι, θα συμφωνήσω μαζί σου...
Πράγματι, "«ιεροί ανθρωποι» σε γκρι ζώνες ,και αυτές οι νέες περιοχές θέλουν νέα εργαλεία κατανόησης,συμμετοχής ,πολιτικής" είναι σήμερα περισσότεροι παρά ποτέ... το σύστημα είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ πολύπλοκο... γι' αυτό και οι άνθρωποι στις "γκρίζες ζώνες" είναι περισσότεροι... εσύ τους ονομάζεις HS... εγώ θα τους προσομοίαζα με "κβαντικούς" ανθρώπους... κάτι σαν "ανθρώπους" του Σρέντιγκερ των οποίων η κατάσταση επηρρεάζεται (μα απόλυτα) από τον "παρατηρητη"... εγώ θα ήθελα τα νέα "εργαλεία" κατανόησης να είναι πράγματι εργαλεία ..."κατανόησης" και όχι εργαλεία του "ακατανόητου", γιατί η "συμμετοχή" και η "πολιτική" που αναφέρεις, χωρίς κατανόηση από τον λαό είναι κενό γράμμα...
ΥΓ: Και ...διόρθωσε την αναφορά, είναι Giorgio Agamben. Τον Schmitt γιατί τον αναφέρεις, μόνο ο Agamben έχει σχέση με τα γραφόμενά σου...
sxoliasti
-Τα Δεκεμβριανα,αναλύονται εύκολα και σχετικά απλα,απο τις δράσεις των αντιμαχομένων.Παντα υπάρχουν ενδιάμεσοι,αλλα πόσο ρόλο έχει σημασία
-Τα σημερινά Δεκεμβριανα είναι δικός μου όρος,αλλά διάλο δεν είναι και τόσο φαουλ.Δεν έχουμε τόσο τρελλους Δεκεμβρηδες
-Δεν καταλαβαίνω γιατί σωνει και καλα ότι γραφουμε πρέπει να είναι σαν ευκλειδιο θεώρημα.Λογικό που να αποδείχνει κάτι στο τέλος.Εχεις ποτε αναλύσει τα κείμενα στα αναποδα,με αυτο το κριτήριο;
-Μην είσαι τόσο σίγουρος για τα ταπεινα κριτήρια των ιστολόγων.
-Μου αρέσει η αντίστοιχη σύλληψη του "κβαντικού ανθρώπου",αν και είναι τελείως διαφορετική από τον HS.
-Μεταξύ μας ,δεν έχω αναλάβει καμία διαφωτιστική δουλεία,άρα το τι γίενται κατανοητό δεν με αφορά,και κατα βάθος ουτε εσένα.Δεν σε βλεπω και να δυσκολεύεσαι με το LLS,αντιθέτως θάλεγα πιάνεις κάτι παραπάνω
-Η ανορθογραφίες είναι μέρος της αισθητικής του ιστολογίου αυτου.
-Τέλος νομίζω ότι η προσέγγιση σου για τα γεγονότα ,είναι εντός του πλαισίου φίλος-εχθρος μόνο που προσπαθόντας ,ανακαλύπτεις πολούς φίλους και εχρθρους σε δίαφορες θέσεις.Και αυτό δεν σε διαχωρίζει από αυτούς που πρέβλεπαν 8,6 ρίχτερ για να πέσει το συστημα....
Δικός είναι ο άνθρωπος του Στρεντιγκερ,γιατί δεν τον χρησιμοποιείς.Εκτός αν φοβάσαι (μάλλον αυτό είναι ) τον Χαιζενμπεργκ και τις εγγενείς απροσδιοριστιές του.
Καλέ μου φίλε LLS,
Είανι απόλαυση να διαβάζω τις απαντήσεις σου... ιδιάιτερα όταν υπερβαίνουν τις ...4 γραμμές!
Το να λες "γράφω ότι μου γουστάρει και καταλήγω σε ότι συμπεράσματα μου αρέσουν χρησιμοποιώντας όποια μέθοδο θέλω" είναι -πράγματι- ακαταμάχητο επιχείρημα!
Τα κείμενα στα "Ανάποδα" μιλούν πρώτα στο συναίσθημα και μέσα από αυτό στη λογική... προσπαθούν συνήθως να αναδείξουν την εν απολύτω ανεπαρκεία "κοινή λογική"... το επί το ...ελληνικότερον "common sense"... δεν θεωρητικολογούν όπως κάνεις εδώ, δεν αναφέρονται σε ...λεπτεπίλεπτες διαφορές μεταξύ μετακουλτουριάρηδων φιλοσόφων της συμφοράς, γι αυτό και η ...λογική συνέπεια εδώ είναι σχεδόν ...απαραίτητη, αλλοιώς πως να τα αντιμετωπίσουμε? Σαν ευθυμογραφήματα? ...το έχω προσπαθήσει, αλλά τους λείπει χιούμορ...
Στα σοβαρά, τώρα... όπως κατάλαβες, δεν διαφωνώ με την ουσία της ανάρτησης, διαφωνώ με την μεθοδολογία... και βέβαια υπάρχουν σήμερα "κβαντικοί" άνθρωποι, και βέβαια χρειάζονται νέα εργαλεία... το ιστολόγιο αυτό διατυπώνει νέες σκέψεις, ιδέες... και αυτές πιστεύω ότι έχουν κάποιο σκοπό, να αναπτύξουν μιά συνεκτική θεωρία... επειδή λοιπόν κατά βάθος εκτιμώ πολύ την προσπαθεια, τολμ'ω να κάνω ...συστάσεις γιά τα "μέσα" που χρησιμοποιεί, τις αναφορές, τις μεθόδους...
Κάθε θεωρία στην οποία δεν ενυπάρχει η "πράξη" δεν έχει την παραμικρή αξία... και η πράξη προκύπτει από τα συμπεράσματα της θεωρίας... και τα συμπεράσματα είναι λογική συνέπεια της ανάλυσης... και όλα αυτά πρέπει να είναι κατανοητά από τους "υπέυθυνους", τους "αποδέκτες" της πράξης... τον λαό...
Γι' αυτό και οι ...προτροπές μου...
Μην υποτιμάς τόσο το ιστολόγιό σου... όσο και αν προσθαθήσεις, ευθυμογράφημα δεν γίνεται... προσπαθησε λοιπόν να το φέρεις προς τα εκεί που παραγματικά στοχεύεις...
...και σταμάτα το γνωστό ¨"οσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια"... και αλεπού μπορείς να γίνεις και να τα ...φτάσεις...
ΥΓ: Ρε LLS τώρα το ...αντελήφθην... ποιά "μεταμοντέρνα" Ελλάδα και ...κουραφέξαλα? Πότε η Ελλάδα πέρασε από το μοντέρνο γιά να φτάσει στο "μεταμοντέρνο"?
Να... κάτι τέτοια γράφεις και μετά...
Κάθε θεωρία στην οποία δεν ενυπάρχει η "πράξη" δεν έχει την παραμικρή αξία... και η πράξη προκύπτει από τα συμπεράσματα της θεωρίας... και τα συμπεράσματα είναι λογική συνέπεια της ανάλυσης... και όλα αυτά πρέπει να είναι κατανοητά από τους "υπέυθυνους", τους "αποδέκτες" της πράξης... τον λαό...
Sxoliasti
Άλλος εχει το ονομα ,αλλος την χάρη.
Με τέτοιες βαριές υποθήκες από τους φίλους ,το LLS θα καταρεύσει,πριν την ώρα του.
Εχεις δηκτικά γράψει ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν το μεταμοντέρνο τι σημαίνει.
Μα ακριβώς η ελλάδα είναι μεταμοντέρνα,δηλαδή ρευστή με όλα τα στυλ και ύφη σε ανάμειξη.
Αγαπητέ LLS,
Πραγματικά ξεπέρασες εαυτόν! Αναρωτιέμαι αν τα θέλεις αυτά που γράφεις, ή σου ξεφεύγουν! Ορισμένα από όσα σου σούρνει ο @Σχολιαστής είναι απολύτως εύστοχα. Απλώς, έχουν ένα μειονέκτημα: Είναι λίγα!
Έχει γούστο όταν λές ότι "τα σημερινά Δεκεμβριανά είναι δικός μου όρος, αλλά διάλο δεν είναι και τόσο φάουλ"!
Ξέρεις αγαπητέ LLS, έχω μιά γνωστή που έχει γεννηθεί 4η Αυγούστου. Είναι φάουλ να την αποκαλέσω Τεταρτοαυγουστιανή;
Χαιρετώ (ενεός).
ΔΔ,
Μάλλον κάνεις λάθος... δεν του σούρνω τίποτα... απλά επισημαίνω την ...συνεχή και επίμονη άρνησή του να πάρει το, Blog του στα σοβαρά...
Και επειδή κάθε έλληνας και ένας μικρός Φρόυντ (γιά τους άλλους, όχι γιά τον εαυτό του) θα πω ότι αυτό το κάνει σκόπιμα ώστε να ...μην κριθεί ποτέ σοβαρά... φόβος είναι, ελλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του...
LLS,
Αν το μεταμοντέρνο το εννοείς ως ...μπάχαλο, καμμία διαφωνία...
pou tis eides autes tis sumaxies re LLS?
katse na pesei ligo o kapnos pou bainei apo ta para8ura twn thleorasewn kai ta protoselida twn efhmeridwn kai tis symaxies 8a tis deis meta,sigoura oxi mesw twn Meswn.
ego ena vlepw pros to paron.
opoios den einai se 8esh na stirixei logika thn va8uterh strathgikh tou exei perasei sto Paraskinio ths politikhs koukoulas kai tautoxrona sto proskinio enos parapetasmatos kapnou twn MME.
Dhles politikes topo8etiseis apo thn mia kai apo8eosh mias pseutosuginishs gia thn neolaia apo thn allh.osotoso uparxei kai h ergatikh taxh.
oles oi antidraseis sth sigiria logikotates,ostoso h pragmatikothta
8a epilexei me biaia krithria poies 8a apotelesoun to aurio kai poies 8a tis xerasei sta moutra twn empneustwn tous.
h farsa mias epanodou ths agalias ths sosialdimokratias ,les kai zoume to 91 ,den kola me toipota stis torines sun8ikes apeleu8eroshs twn agorwn kai ths oikonomikhs krishs.
h monh dhmosia epixeirhsh pou borei na suntirei kratikodiaitous politikantides simera kai exei minei or8ia einai h kratikh katastolh kai h astinomia, pou mazi me tous eidikous frourous ftanei kapou sta 100k atoma.
mia epanudrish tou koinonikou kratous, opws kai na to fantasionetai o ka8e afelhs mesa se autes tis sun8ikes, den borei para na apotelesei kratos katastolhs.apo thn mia politikh kai oikonomia kleftwn kai astunomwn,keynsianou sunergiou katastrofhs kai anoikodomishs,eguhsh gia thn apodotikh leitourgia ths forologias ,pou sumazeuei thn axiopreph zwh autwn pou zoun me Titlous,sumazeuontas spreads omologwn ,kai elikoptera-friedman-apatsi apo thn allh na petane xrhma panw stis trapezes.
twra 8elw na dw poios stirizei tis eleu8eries tou atomou kai tautoxrona epikrinei ton kratiko paremvatismo enw anafwnei ka8e 3 k ligo:H kaluterh ependush se periodous krishs einai ta kratika omologa pou apodidoun me thn eguhsh tou KRATOUS kai tou SDOE.
Kai meta an tolma na fwna3ei kai "Mpatsoi gourounia dolofonoi" san to exofulo ths Eleu8erotupias.
itan ena mikro karavi....kai tote rixane to kliro na doune poios 8a fagw8ei....
ergatikh taxh!, anafonoun oloi, pou einai epanastatika ata3ideuth.
sto meta3u...epistrepste stis thleoraseis sas kai deste tis zones asfaleias. provlepontai anataraxeis kai kena aeros entos tou skafous.an pnigite apo ton kapno ths propagandas den 8a pesoun maskes oxugonou epidi den uparxoun.
http://www.youtube.com/watch?v=UUXBCdt5IPg&feature=related
"Vicarious"
Eye on the TV
'cause tragedy thrills me
Whatever flavour
It happens to be like;
Killed by the husband
Drowned by the ocean
Shot by his own son
She used the poison in his tea
And kissed him goodbye
That's my kind of story
It's no fun 'til someone dies
Don't look at me like
I am a monster
Frown out your one face
But with the other
Stare like a junkie
Into the TV
Stare like a zombie
While the mother
Holds her child
Watches him die
Hands to the sky crying
Why, oh why?
'cause I need to watch things die
From a distance
Vicariously I, live while the whole world dies
You all need it too, don't lie
Why can't we just admit it?
Why can't we just admit it?
We won't give pause until the blood is flowing
Neither the brave nor bold
The writers of stories sold
We won't give pause until the blood is flowing
I need to watch things die
From a good safe distance
Vicariously I, live while the whole world dies
You all feel the same so
Why can't we just admit it?
Blood like rain come down
Drawn on grave and ground
Part vampire
Part warrior
Carnivore and voyeur
Stare at the transmittal
Sing to the death rattle
La, la, la, la, la, la, la-lie
Credulous at best, your desire to believe in angels in the hearts of men.
Pull your head on out your hippy haze and give a listen.
Shouldn't have to say it all again.
The universe is hostile. so Impersonal. devour to survive.
So it is. So it's always been.
We all feed on tragedy
It's like blood to a vampire
Vicariously I, live while the whole world dies
Much better you than I
Ανωνυμε ΜΑΑ
Δεν καταλαβαίνω που διαφωνούμε ειλικρινά.
Στις παρατηρήσεις σου για ακατανόητη επαναφορά της Σοσιαλδημοκρατίας αλα 90'ς,και την κρατικιστική διόγκωση του κράτους ελέγχου και καταστολής,υπερθεματίζω.
Stay tuned
anonyme MAA//μερος 2ο
Ο όρος συμμαχίες είναι αδόκιμος ίσως.Υπήρξαν παράλληλα προταγματα.
Υπηρξε ένα στίγμα "διατήρηση της τάξης" από αντίθετες πλευρές και ένα στίγμα"ανοχή στο φλερτ με την παραβατικότητα" από άλλες πλευρές.
Η ανάρτηση προσπαθεί (και ίσως δεν καταφέρνει) να πει πως ,αυτα τα παραλληλα προταγματα ,παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο,ενω οι αναλύσεις του "ποιος ποιον" δεν μπορούν να εξηγήσουν.Ο δύστροπος φίλος μου σχολιαστής το πιασε το θέμα μέσω μιας άλλης έννοια (του κβαντικού ανθρώπου) και μου αρεσε αυτή η οπτική (παρότι ψιλο conservative είναι καλός παναθεμα τον).
Εξ'ου και η αμηχανία,το παγωμα,το σοκ.
Μεταξυ μας δεν ήξερα τους Tool,και τους χάρηκα.
Post a Comment