Monday, December 22, 2008

Η γοητεία της αυτοκταστροφής ως πολιτική δύναμη.Ο Δράκος

Οι καταλήψεις σε σχολεία,πανεπιστήμια συνεχίζονται.
Προφανώς η πολιτική ανάλυση έχει να επιλύσει το αδιανόητο πρόβλημα.
Πως κάποιοι συμμετέχουν σε μια πολιτική διαδικασία,που εν τέλει στρέφεται εναντίον τους.
Οι απαντήσεις ποικίλουν.
Οι οπτικές είναι τριών ειδών και είναι παραλλαγές μιας συντηρητικής οπτικής.
Η πρώτη ας την ονομάσουμε της οφθαλμαπάτης.
Οι καταληψίες δεν ξέρουν τι κάνουν,δεν καταλαβαίνουν ότι τελικά όλα είναι εις βάρος τους.Και επειδή δεν ξέρουν τι κάνουν ή θα τους συνετίσουμε δια της πειθούς ,της σύνεσης αλλά γιατί όχι της ανεκτής βίας.
Η δεύτερη είναι της συνομωσίας
Εστω και αν υπάρχουν απειροι λόγοι εξέγερσης θα τους αποκακύψουμε ότι πισω απο όλα αυτά κρύβονται αυθεντικές αντιδραστικές δυνάμεις,που υπερτερούν.
Η τρίτη ας την ονομάσουμε της θετικότητας
Οι καταληψίες ξέρουν τι κάνουν και στο ισοζύγιο τους τα θετικά είναι περισσότερα. Χάνουν μαθήματα αλλά κερδίζουν συλλογικότητα εμπειρίες,πολιτικοποίηση
Οι τηλεοράσεις,και ο τύπος παίζουν με την πρώτη
Το ΚΚΕ με την δεύτερη
Ο Σύριζα ,αλλά και η Ελευθεροτυπία οι γενικώς οι προοδευτικοί με την τρίτη.
Θα αναλύσουμε την άποψη ότι οι καταλήψεις εκφράζουν ένα αυθεντικώτερο ιδεολογικό και αισθητικοπολιτικό ρεύμα που είναι αυτό μιας θετικής αποτίμησης του αρνητικού ισοζυγίου.Ενός ορθολογικού φλερτ με την αυτοκαταστροφή.
Οι καταληψίες,διαδηλωτές,οι εξεγερμένοι είναι οι γνώστες του αρνητικού,του αδιεξόδου,της απώλειας,που όμως έχει ένα θετικό πρόσημο.Σαν τα κβαντικά μοντέλα των μαύρων τρυπών με την υπερχειλίζουσα ενέργεια.
Δεν αποδέχονται την συντηρητική σύνεση,την συντηρητική αποκάλυψη της συνωμοσίας,την ψευδοπροοδευτική αποκάλυψη του θετικού ισοζυγίου.
Κατ’αρχάς ας δούμε ποιοι είναι οι σημερινοί 15 plus που κυκλοφορούν στις καταληψεις
Ας δούμε τον τόπο καταγωγή τους
Η μητροπολιτική Αθήνα της πολεοδομικής ασφυξίας.Των ελάχιστων χώρων ,του τσιμέντου.
Ας δούμε τον κόσμο των εικόνων τους
Video games,θρίλλερ και πορνογραφία (όσοι ξέρουν από εφήβους ξέρουν,οι υπόλειποι παρακαλω υπάρχουν και μεσημεριανάδικα για αυθυποβολή)
Αυτό το σύμπαν τόπων και ιδεών δεν διογκώνεται συμμετρικά μεταξύ καλού και κακού,διαστέλλεται μονοδιάστατα προς το απόλυτο κακό που ελκύει χωρίς να αφομοιώνει.
Σαν τα video games,που σκοτώνεσαι από την πιο σκληρή βία,αλλα είσαι ζωντανός,σαν τα θρίλλερ που βλέπει η πιτσιρικαρία και γελάει,σαν τα porno που διακινούν ως Μίκυ Μάους ως γκροτέσκο κόμικ όπου το πορνογραφημένο σώμα είναι παράλογο.
Στο σύμπαν αυτό το καλό δεν υπάρχει ως αντίβαρο,ως άλλος πόλος.Υπάρχει η διαρκής σαγήνη του ερέβους,που όμως είναι τελικά ακίνδυνο.
Ο 15 plus θα κλείσει το κομπιούτερ,θα βγει από το θρίλλερ,θα κρύψει το πορνό,δεν θα δει ένα άλλο video,δεν θα δει μια άλλη ταινία.Στο σύμπαν αυτό είσαι και μετα είσαι στο μη σύμπαν.Είσαι στο συμβατικό πουθενά.
Καταλαμβάνει το σχολείο,σπάει θρανία,χάνει ώρες,ρισκάρει με τις μολώτοφ,ξέροντας τα πάντα,για να παίξει με την άρνηση.
Τα ξέρει όλα,και ξέρει ότι πιθανόν να χάσει.
Δεν είναι καινούργια όλα αυτά.Η διαδρομή προς τον όλεθρο χωρίς ωραιοποιήσεις μας είναι γνωστή.
Ξαναγυρίζουμε στον μαυρόασπρο ελληνικό σινεμά.
Ο Ηλιόπουλος Δράκος μας προσέφερε μια ανεπανάληπτη φιγούρα,του ηδονικού φλερτ με το απόλυτο κακό.
Εμπλέκεται στην ιστορική παρεξήγηση (αυτός ,ένας υπάλληλος εκλαμβάνεται ως ο απόλυτος κακοποιός από μια μικροσυμμορία,και τελικά χάνει την ζωή του στην ληστεία που συμμετέχει έκων άκων) ,και από την πρώτη στιγμή την απολαμβάνει την πορεία του προς την καταστροφή.
Ποιας εποχής είναι παράγωγο ο Δράκος
Των video games,του αμερικάνικου σινεμά με τους ήρωες της μαφίας
Των θρίλλερ της Αγκαθα Κριστι,του Σιμενόν,του Μαρή
Ο Δράκος μπαίνει στην συμμορία,αφού η συμμορία υπάρχει ήδη στον σύμπαν των ιδεών του μετεμφυλίου.
Ο Δράκος συμμετέχει στην αρχαιοκαπηλία,αδιαφορόντας για την «ιερότητα»
Ο Δράκος πεθαίνει ,ωσαν να ξέρει από την αρχή την μοίρα του.
Με ποιον είναι ο Κούνδουρος που στήνει όλο το θέμα του Δράκου;
Μα όλοι είναι κακοί,όλοι κινούνται εντός του κακού,το καλό δεν υπάρχει παρα μόνο αν βγούμε από την αίθουσα.
Το μονοδιάστατο σύμπαν της αυτοκταστροφής των καταληψιών προυπάρχει ,πενήντα χρόνια πριν.
Αδιαφορεί για την ιερότητα,όπως ο Δράκος για τα αρχαία.
Οι δεκαπενταρηδες μας κοιτάνε πολλές φορές με ένα διφορούμενο μελαγχολικό βλέμμα.
Για κοιτάχτε το βλέμμα του Δράκου προσεκτικά.
Οταν πρωτοβγήκε ο Δράκος ήταν η απόλυτη αποτυχία.Ισως η αυτοκαταστροφή ήταν αδύνατο να γίνει αποδεχτή σε μια κοινωνία που ήδη υποφέρει.Χρειάστηκαν 25 χρόνια.
Ελπίζουμε να μην χρειαστούμε αλλα τόσα για να αφομοιώσουμε την γόνιμη αρνητικότητα του σήμερα

17 comments:

Greek Rider said...

@lls νομίζω ότι μια τέταρτη απάντηση στο γιατί γίνονται καταλήψεις είναι το ότι επειδή το σχολείο είναι εντελώς άχρηστο.

Εγώ προσωπικά στο σχολείο δεν έμαθα τίποτα, φαντάζομαι ότι σήμερα μαθαίνουν ακόμη λιγότερα. Το ίδιο σημειώνω και στα πανεπιστήμια.

Πιστεύω λοιπόν ότι τα παιδιά δεν χάνουν απολύτως τίποτα.

Με τις πράξεις τους όμως πετάνε το μπαλάκι σε εμάς λέγοντάς μας ότι δεν δέχονται το μπουρδέλο που τους προσφέρουμε για κόσμο διαβίωσης τους.

Μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω αυτή τη συμπεριφορά.

Άλλωστε όταν γίνονται 150,000 αιτήσεις για 1000 θέσεις στο δημόσιο φαίνεται πόσο απέτυχε το σύστημα.

Αλλά νομίζω ότι τα ίδια υπονοείς και εσύ.

Δ. Δρακονάριος said...

Αγαπητέ LLS,


Λάθος "διαβάζεις" τις κοινωνικές πραγματικότητες.

Λάθος τις ερμηνεύεις.

Λάθος "διαβάζεις" τις ταινίες.

Λάθος συμπεράσματα βγάζεις από αυτές.

Ακόμα και οι πύργοι που χτίζεις στην άμμο, λάθος είναι κι αυτοί. Χωρίς θεμέλια, χωρίς στατική μελέτη, χωρίς καν "αρχιτεκτονικό" σχέδιο... Όλα λάθος...

Κρίμα και πάλι κρίμα...


Χαιρετώ.

ο δείμος του πολίτη said...

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να σπάσουμε τις κινητοποιήσεις σε τρεις ερμηνείες. Το σίγουρα είναι ότι ανά περίπτωση ισχύουν όλα μαζί, όπως και όσα κατέγραψες μετά. Εξάλλου, όπως έγραψα και παλαιότερα, είναι πολύ εύκολα να κρίνεις τους νέους ζώντας μακριά τους ή υποβάλλοντάς τους απαντήσεις.

aerostatik said...

Ο Δράκος και μουσική υπόκρουση στο βάθος τα κάλαντα " Αρχιμηνιά κι αρχιχρονιά "

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Gr
Συμφωνώ απλούστατα ,δεν θέλω σωνει και καλά μια θετική ορθολογική ερμηνεία.
Και το Dark παίζει

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

δειμο
Ταξινομώ ερμηνείες γιατί έτσι αντιμτωπίζονται.
Ζω τους νεους από μια άλλη γωνιά,και δεν με φοβίζει το dark ,gothic που αποπνέουν.
Η χαζουχαρόμενη θετική ορθολογική αισιοδοξία ανήκει στους "μεγάλους".

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Aerostatic
Ναι ,το είχα ξεχάσει,για δες καμια φορά πως δένουν τα γλυκά.

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

ΔΔ
Μην μπαινεις ποτε σε σπιτια που είναι κακοκτισμένα,κακοσχεδιασμένα.
Θα πέσει κανένας τοιχοις και θα σε πλακώσει άδικα,σοαβρό άνθρωπο.

Νοσφεράτος said...

Παντως ωραιο και εξυπνο
Δεν συμφωνω με ολα

Θελω να πώ : ναι μεν υπάρχουν πολλές ερμηνειες
αλλά και πολλές καταλήψεις-πολλων ειδών (δεν ειναι Ολα αυτοκαταστροφή)

Ωραια η αναφορά στον Δρακο.

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Nosferato
Η αρνητικότητα δεν είναι κενή.Ας μην φοβηθούμε.
Αυτό προσπαθώ να δείξω.

Νοσφεράτος said...

Κοιτα ... Υπάρχει και ενα Death Drive.. Παντα υπήρχε ...

Καθώς και η Γοητεια - απο τον καιρό του Ρομαντισμου τουλαχιστον- της αυτοκαταστροφής ...

Και υπάρχει και η πολλές φορες συνυφασένη με τηνν εφηβεια και την Μετα εφηβεια αναγκη και για επιδειξη ζωτικότητας ..Και για μια δευτερη Ρομαντική ταυτότητα ..
Εγώ Διαφωνώ με την εξιδανικευση αυτής της πλευράς της εξεγερσης ..Αλλά καλά κανεις και δειχνεις οτι Υπάρχει και αυτή ...

Οπως και αλλές ομως . Πολλές αλλες .

Δ. Δρακονάριος said...

Αγαπητέ LLS,


Διακρίνω θυμό στα λόγια σου. Δεν θα 'πρεπε! Διαφωνώ με τις περισσότερες απόψεις σου, αλλά δεν είμαι "εχθρός" κι ούτε σε θεωρώ τέτοιον. Αντίθετα, μου είσαι συμπαθής κι ας μη σε ξέρω. Ο κυριότερος λόγος; Έχεις μάλλον την πιό φιλελεύθερη αντίληψη (απ' όσα blogs ξέρω) σχετικά με την αντιμετώπιση της διαφωνίας! Μην τήν χαλάς!...


Χαιρετώ.

pentanostimi said...

θα χρειστουν αραγε 25 χρονια για να αντιληφθουμε τι συμβαίνει;έμενα μου φτάνει το ''χωρις ελπιδα''

Δ. Δρακονάριος said...

Αγαπητέ LLS,


Καλά Χριστούγεννα! Χρόνια Πολλά, Χρόνια Καλά και ό,τι επιθυμείς για σένα και τους γύρω σου!


Χαιρετώ εορταστικά.

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

DD
Νασαι καλά,επισης

Anonymous said...

na se rwtisw kati re LLS.

se ena kosmo opou den uparxei periptosh na fugei aeroplano emborikwn ptisewn apo thn poreia tou, kai na min siko8oun maxitika kai na to kataripsoun,pou kataligei panw stous didimous pirgous,skwtonei 3000 atoma,kai meta perimenoume na doume,pou 8a epite8oun oi viomixanies oplwn tou amerikanikou kefalaiou,gia na feroun oikonomikh anaptu3h,nomizeis oti apla diagrafontas ka8e upo8esh synomosias,auto se kanei pio logiko?pio political correct?

just because you are paranoid dont mean they re not after you,leei o kurt cobain.

o adorno apo thn allh leei oti h mania katadioxhs den einai tpt allo apo thn apopeira tou atomou na prosopopoihsei thn koinwnikh katadiwxh se sigekrimena atoma.

se auto ton kosmo,edw pou exei ftasei,toipota pleon den einai au8ormito,kai toipota den ginetai xwris skopo,spania sumvainoun atuximata entos ths politikhs,kai h eleu8erotupia einai apla eleu8eria tou skopou pou grafete to ka8e ar8ro ths.
ta poluxroma poludaidala 8etika munimata louloudiwn twn e3upnwn pouliwn ego ta pianw apo thn muth me ta maura louloudia ths "metafusikhs" arnhtikothtas tou hegel.den xreiazete na xereis prosopika kapoion gia na katalaveis oti auto pou leei vroma parakmh.

http://www.youtube.com/watch?v=f_eMIwRa6jc&feature=PlayList&p=7B35D0E7868A2D59&playnext=1&index=31

"The Day The World Went Away"

I'd listen to the words he'd say
but in his voice I heard decay
the plastic face forced to portray
all the insides left cold and gray
there is a place that still remains
it eats the fear it eats the pain
the sweetest price he'll have to pay
the day the whole world went away

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Ανωνυμε ΜΑΑ
"the plastic face forced to portray"
Μόλις διάβασα κάτι για την διαφορά πλαστικότητας ελαστικότητας στον Hegel,και κατάλαβα την σημασία της έννοιας αυτής στον συγρονο κόσμο.
Μου μιλάς για πορτραιτα,αναζητώ την "plastic face"