Η Αυγή της 4/5 Μαίου φιλοξενεί τον Κ.Λαλιώτη,υπο την μορφή βιβλιοκρισίας του για το βιβλίο του Π.Παπακωνσταντίνου "Το Χρυσό Παραπέτασμα".Μάλιστα το κείμενο φιλοξενείται στα ενθέματα της Αυγής,που μας έχουν συνηθίσει σε ένα πιο λεπτό ακαδημαικό λόγο.
Τα τα προφανή μικροπολιτικά συμφραζόμενα ,αυτής της φιλοξενίας δεν μας αφορούν.
Μας αφορά ο πολιτικός λόγος αυτής της παρέμβασης
Τσιτάρουμε μερικά αποσπάσματα
"η απόλυτη ενσωμάτωση της Κίνας στο σύστημα της Αγοράς"
"ζούμε τον φαύλο κύκλο της χειρότερης κρίσης μετά τον β παγκόσμιο πόλεμο"
"οι πρότινος ιδιοτελείς αλαζόνες φανατικού κύρηκες και φανατικοί πιστοί του Νεοφιλελευθερισνού,της Δεξιάς, και του Σοσιαλφιλελευθερισμού της "συνθηκολογημένης Σοσιαλδημοκρατίας" που πίστεψαν και και θεοποίησαν την ελεύθερη ανταγωνιστική και αυτορρυθμιζόμενη Αγορά,έχουν μείνει ενεοί και μετέωροι"
"Πολοί ανακαλύπτουν πια έστω και καθυστερημένα την σοφία του "Μαρξ" "Κευνς" του "Γκαλπραίηθ" και άλλων επιφανών οικονομολόγων,αλλά και το όραμα,το σχέδιο και το πρόγραμμα, μεγάλων ηγετών του 20 αιώνα"
"Τώρα οι οι θιασώτες του Νεοφιλελευθερισμού ,έντρομοι και γονυπετείς αποκωδικοποιώντας τα μυστικά των κύκλων του Κοντράντιεφ,προσκυνούν το Κράτος"
Η λίστα μπορεί να μεγαλώσει και άλλο.
Σε δύο σελίδες εφημερίδας ο Κ.Λαλιώτης προχωρά σε μια σειρά διαπιστώσεων που έχουν όλα τα χαρακτηριστικά του χονδροειδούς Μαρξίζοντος Λαικισμού.
Η έννοιες της Αγοράς και του Κράτους προσλαμβάνονται με όρους Αγίας Γραφής.
Η Αγορά είναι μία,μυστηριώδης,δυνατή και ανεξερεύνητη .Μάλιστα η Κίνα προσεχώρησε στο σύστημα της !! Καλά οι Καστοριάδης Μπρωντέλ, κλπ που μας έχουν παραδώσει ολόκληρες πραγματείες είτε για την δημοκρατική φύση των αγορών είτε για την ποικιλία των μορφών που παίρνουν,είτε για την σαφή εννοιολογική διάσταση μεταξύ Καπιταλισμού και Αγοράς ,μπορούν να αδειάσουν την γωνιά!
Μάλιστα κάποιοι άλλοι προσκυνούν το Κράτος.Καλά ούτε ο πιο αφηρημένος Χέγκελ δεν είχε φανταστεί ,τέτοιες τελετές για το Υπερβατικό Κράτος.Τέτοιο ενιαίο συμπαγές αδιαίρετο κράτος μόνο στον Αισχύλο μπορούμε να ξαναδιαβάσουμε.
Το κλασσικό σωτηριολογικό κλισέ,ότι η "κριση του μέλλοντος αιώνος αμήν!" είναι εδώ κοντά μας,έτσι για να είμαστε εμείς οι ευλογημένοι που θα έχουμε την εμπειρία της ,υπάρχει επίσης.
Οχι μόνο έχουμε κρίση αλλά μπήκαμε και στον φαύλο κύκλο της.
Στο μεταξύ όλοι οι κακοί είναι μαζί.Μάλιστα είναι ιδιοτελείς και αλαζόνες και φανατικοί.Κάτι από κοινωνιολογία Φώσκολου και Λάμψης
Τέλος ευτυχώς που στην ανθρωπότητα υπάρχουν και οι Σοφοί.Μερικοί έχουν εμφανιστεί σε διάφορα παραμύθια,άλλοι σε Πρωτόκολλα,και μερικοί καλοί σοφοί ,έτσι ομαδικά έχουν γίνει αντικέιμενο ανακάλυψης από έντρομους Νεο Φιλελεύθερους.
Μα καλά αυτός ο Λαλιώτης,που μαθαίνουμε ότι εργάζεται στον Λιβάνη,εκτός απο τους Ιλλουμινάτι,και τον κώδικα Ντα Βίντσι ,δεν άνοιξε βιβλίο;
Τα δε ενθέματα της Αυγής, που μοστράρουν τέτοια κείμενα μάλιστα πρωτοσέλιδα,αυτή την εκδοχή του "Σοσιαλισμού" λιγουρεύονται για να προσεταιριστούν με τα μεγελόπνοα σχέδια του Αλαβάνου;
Burhanuddin Baki : Badiou's being and event and the mathematics of set
theory
-
Το βιβλίο υπέδειξε ο φίλος Weltschmerzk.K
Πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο βιβλίο που ίσως περατώνει και το σκοπό
του ιστολογίου: Την εξοικείωση μη μα...
9 years ago
7 comments:
@LLS καλημέρα και καλή βδομάδα. Προσπάθησα χωρίς λαϊκισμό ή προκατάληψη να κάνω μια ρεαλιστική πρόταση για όλα τα θέματα που συζητάμε (στη σελίδα μου) χωρίς συνθήματα και την κατέθεσα και στο wikipolitics.gr
Όποια και να είναι η κρίση σου (ακόμη και αν δε συμφωνείς) την περιμένω.
περίμενες απ΄τον Λαλιώτη κάτι διαφορετικό ?
Υ.Γ. ο Λιβάνης έβγαλε και το βιβλίο του Robert Anton Wilson "Οι Μασκες των Ιλλουμινάτων" που το συστήνω ανεπιφύλακτα...
Μήπως παραείσαι αυστηρός;Προσωπικά θεωρώ το Λαλιώτη γελοίο πολιτικό και συνήθως οι δηλώσεις του δηλώνουν αμορφωσιά και ανοησία.
Αλλά δεν μπορείς να αρνηθείς ότι τη στιγμή που μιλάμε η παγκόσμια αγορά περνάει τρομακτική κρίση!Η αυτορύθμιση φαίνεται ότι απέτυχε!Το αόρατο χέρι "κόλλησε" στην κερδοσκοπία από τα επικίνδυνα στεγαστικά δάνεια!
Το να αναζητάς την παρέμβαση του κράτους σε τέτοιες δύσκολες στιγμές δεν νομίζω ότι σε κάνει λαϊκίζοντα μαρξιστή.Το να επικαλείσαι τα ονόματα των Κέυνς, Γκάλμπρεϊθ και για να συμπληρώσω Ρωλς, Σεν ή Πόππερ δεν πρέπει να σε κάνουν οπαδό ούτε του Χέγκελ άλλα ούτε και του Αλαβάνου.
@john25
Το σχόλιο αφορά μια απλοική πολιτική σύλληψη που κινείται σε εύπεπτα δίπολα καλού κακού.
Δεν υπάρχει Αγορά,αλλά πολλές αγορές.Η συνηθισμένη κριτική σε μια γενική "Αγορά" υποκρύπτει μια άρρητη φαντασίωση μη Αγοράς που κατα την γνώμη μου είναι καταστροφική(δες σχολιο για Καστοριάδη Μπρωντέλ).
Η κρίση των subprimes είναι καραμπινάτη ,ανικανότητα ελεκτικών μηχανισμών,και πρακτικών σε οριακή νομιμότητα.Ταυτόχρονα υπάρχουν εκατοντάδες αγορές που λειτουργούν χωρίς τα προβλήματα των subprimes.
Οι αγορές είναι τεχνικά οριζόμενα συστήματα,και δεν υπάρχει φυσική αγορά.
Με μια έννοια απλοιικοί πρωτόγονοι φιλελεύθεροι και λαικιστές αριστερίζοντες συμφωνούν σε ένα "ψεμα".Οι πρώτοι εμφανίζουν την Αγορά ως κάτι "φυσικό" και οι δεύτεροι αρνούμενοι αυτή την φυσική έννοια,παραπέμπουν υπόρρητα στη φαντασίωση μιας άλλης "φυσικής' έννοιας του "Κράτους"
Και άλλες "φυσικές" έννοιες μπορούν να μας οδηγήσουν σε τρομερά αδιέξοδα ,όταν τις μεταχειριζόμαστε ως θεολογία άκριτα και δεν ορίζουμε το περιεχόμενο .πχ"Δημοκρατία" , "Λαός"
Ο Λ,(και μαζύ του φοβάμαι η πλειονότητα ) έχει φιάξει ένα ευθύγραμμο σχήμα στο οποίο όλα είναι τόσο προφανή ακόμη και οι λύσεις.Πάντως όπου βλέπω επιτυχημένες κοινωνίες,δεν βλέπω πολύ απλές λύσεις.
Ευτυχώς δυστυχώς η πρόοδος γίνεται ,με συστήματα μεγαλύτερης πολυπλοκότητας και πολλών διαδράσεων.
Προσωπικά όταν χρησιμοποιώ την έννοια "αγορά" εννοώ το "αόρατο χέρι" του Adam Smith, την ικανότητα δηλαδή κάθε αγοράς να αυτορυθμίζεται, εξασφαλίζοντας την μέγιστη ευημερία για όλους.Προφανώς και οι αγορές είναι τεχνικά οριζόμενα συστήματα και θεωρώ αστεία και την "φυσικότητα" των αγορών που προβάλλουν οι νεοσυντηρητικοί και τον κρατικισμό των αριστερών.
Απλά νιώθω την ανάγκη να υπερασπιστώ την κρατική παρέμβαση στις περιπτώσεις που η οικονομική αποτελεσματικότητα αποτυγχάνει.Οι αγορές έχουν όρια και αυτό δεν το λέω προς υπεράσπιση κανενός Λαλιώτη αλλά επειδή νομίζω ότι η πολυπλοκότητα των επιτυχημένων συστημάτων που αναφέρεις βασίζεται κυρίως στην συνειδητοποίηση αυτού του χαρακτηριστικού.
Θα ήταν αδύνατο να μην συμφωνήσουμε συνονόματε
Αν το 25αρης είναι ηλικία΄,τότε το χειρότερο για μένα ,που δεν μπορώ να συμμερισθώ το συστατικό αυτό.
Στο ιστολόγιο αυτό,προσπαθούμε να σκεφτούμε στην ιδέα,μιας οικειοποίησης της ιδέας της Αγοράς από την αριστερά,γιατί φοβάμαι ότι την αντιμετωπίζουμε ως αναγκαίο κακό,και όχι ως εργαλείο θετικών λύσεων.
Από κολημα διαβάζουμε Unger (υπουργό του Λούλα τώρα) στην Βραζιλία,και ο τύπος έχει εξαιρετικές ιδέες γαι αυτή την κατεύθυνση.
Όχι, το 25άρης είναι επίθετο, είμαι στα 19.Και δεν πειράζει που δεν συμμερίζεσαι την ηλικία.Το σημαντικό είναι η συμφωνία των απόψεων που υπάρχει σε μεγάλο βαθμό!
Ο Αμάρτυα Σεν έχει πει ότι οι αγορές είναι σαν το διάλογο.Η κατάργηση τους ουσιαστικά σημαίνει κατάργηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων των ανθρώπων.Πιστεύω πως η αγορά είναι ο καλύτερος τρόπος οργάνωσης των οικονομικώς σχέσεων.Δυστυχώς για διάφορους λόγους δεν επιτυγχάνουν το μέγιστο της αποτελεσματικότητας(εξωτερικότητες, κερδοσκοπία κλπ)και για αυτό χρειάζεται η κρατική παρέμβαση του κράτους για να διορθώσει αυτές τις ατέλειες.
Αλλά τι σου γράφω;Πράγματα που ήδη ξέρεις και συμφωνείς!Εξαιρετικό blog λοιπόν και μάλλον θα τα λέμε σύντομα!
Post a Comment