Monday, May 12, 2008

O T.Negri για τον Μάη του 68


Το ιστολόγιο αυτό έχει μια σαφή πολιτική πυξίδα που πάλεται μεταξύ της Αριστεράς και του Φιλελευθερισμού.
Έχουμε μια σταθερή δυσανεξία στην εισαγωγή θεολογικών και μεταφυστικών εννοιών στην πολιτική και μια απόσταση από εκείνες της πλευρές της Αριστεράς που ο Φ.Ηλιού ονόμασε "Μαρξιστογενή Λαικισμό"
Ετσι λοιπόν ,αντιλαμβανόμαστε ένα project της Αριστεράς ,με τα εργαλεία του Gramsi ως πόλεμο θέσεων ,ως αλεπάλληλα κύματα μεταρυθμίσεων που βελτιώνουν την θέση των εργαζομένων στην κοινωνία.
Ενώ όμως αναζητάμε τις μεταρρυθμίσεις,πιστεύουμε ότι αυτές μπορούν να γίνουν μόνο όταν "φωτιστούν" από το πλέγμα αξιών της Αριστεράς
Από τις αξίες αυτές η οξύτερη είναι η διανοητική αυθάδεια, η διαρκής αντίρρηση, το πνεύμα του μαθητή του τελευταίου θρανίου.
Μια μεταρρύθμιση που δεν προσπαθεί να διαλέγεται με τους Marx, Gramsci ,Althusser ,κλπ είναι μια "σούπα" άνοστη άγευστη.
Δεν είναι εκκεντρικότητα για ένα "μεταρρυθμιστή" αλλά διαβάζω και ξαναδιαβάζω τελευταία , τον "ύστερο" Negri.
Ναι τον υποτιθέμενο ιδεολογικό ηγέτη των "Ερυθρών Ταξιαρχιών"
Ανακαλύπτω ένα πνεύμα πρωτοπόρο,με πρόσβαση σέ όλο το διανοητικό οπλοστάσιο της ανθρωπότητας ,που προσπαθεί να διευρύνει τον πνευματικό ορίζοντα για μια συχρονη επανάσταση
Ως γνωστό o Negri δεν είναι και στην καρδιά!! της επίσημης Αριστεράς.
Την ώρα που η λαικιστική Αριστερά των Παπαρήγα, Αλαβάνου,Φαμπιούς πανυγηριζε για το όχι στην Ευρωπαική συνθήκη στην Γαλία ,ο Negri είχε διατυπώσει με σαφήνεια το ναι.
Ασπάζομαι απολύτως την θέση του μεταμοντέρνου ,ότι τελικά ο συγγραφέας είναι ο εκάστοτε αναγνώστης,και έτσι μπορώ με την απλοικότητα του μη ειδικού,να αναγορεύσω τον Negri ,ως ένα από τους σημαντικώτερους πολιτικούς φιλόσοφους της εποχής μας.
Στην δική μου ανάγνωση ο τύπος είναι ένας επαναστάτης φιλελεύθερος αριστερός (όλα μαζί ίσως πλεονασμός) και ο καγχασμός μου είναι προς όσους συντηρητικούς αποστρέφουν το βλέμμα τους από ένα "τρομοκράτη"
Στα ανύπαρκτα όρια της επιθετικής και λαθραίας άγρας άρθρων ,έκλεψα το άρθρο που υποκρύπτεται κάτω από τον τίτλο από το ιστολόγιο "Κοινωνικά κινήματα και δίκτυα" του καθηγητή Μ.Μπουντουρίδη και το μοστράρω με περηφάνεια.
Ο Negri μιλάει για τον Μάη του 68!!
Ανούσιες κοινοτοπίες,περιττούς οδυρμούς ,χαρούμενες αναλύσεις μπορούμε να τις ανακαλύψουμε αλλού.
Για όσους θέλουν να διαβάσουν Negri,υπάρχει η Αυτοκρατορία στα Ελληνικά,αλλα δυστυχώς απουσιάζουν το καλύτερο του (κατά τη δικιά μου "συγγραφή") Savage Anomaly (για τον Σπινόζα) η συνεχεία της Αυτοκρατορίας The Multitude .
Οσοι νομίζουν ότι ο Negri αφορά ιδεοληπτικούς των κινημάτων και των ομομαζόμενων "κινημάτων" χάνουν την ευκαιρία να διαβάσουν την Αριστερά του 21 αιώνα
Κλικ στον τίτλο και ο Negri στο "πιάτο"

7 comments:

Λάμπρος Τσουκνίδας said...

Ενδιαφέρουσα περίπτωση

Sxoliastis said...

... ...και επικίνδυνη γιά σχολιασμό.... δύσκολοι καιροί... πονηροί...

LLS said...

Νομίζω ότι κατάλαβα το νόημα των μινιμαλιστικών μυνημάτων,αλλά επιμένω ο ΑΝ είναι κριτικός διανοούμενος ,που συνεισφέρει πολλά στην κατανόηση του σύχρονου κόσμου.
Η στάση του στο Ευρωπαικό δημοψήφισμα "θάφτηκε" κυριολεκτικά.
Η εξώθηση του στον "εξωτικό" χώρο ,συμφέρει όλες τις λαικιστικές εκδοχές της Αριστεράς (ΚΚΕ,Συριζα) και προπαντός τους συντηρητικούς.
Η ελλειπτικότητα και η σπάνις των παρρεμβάσεων του δεν είναι χωρίς νόημα.

Sxoliastis said...

Την καταλυτική (και τιμητική, πρέπει να πω) ερώτησή σου στο blog μου, την απάντησα... αλλά ισως την θέση μου την φωτίζουν καλύτερα οι απαντήσεις μου στην τελευταία ανάρτηση του Greek Rider...

Οσο για την ...ελλειπτική μου απάντηση... μάλλον κρύβει την αγνοιά μου σχετικά με τα γραπτά του Negri

ο δείμος του πολίτη said...

Με το Negri διαφωνώ σε πολλά σημεία. Το γεγονός ότι διατυπώνει πολιτικές θέσεις και είχε βέβαια δράση πολιτική, δε σημαίνει ότι είναι και φιλόσοφος.

Για ένα Μάη, για μια δεκατία ολόκληρη, δεν ξέρω πόσοοι έχουν το πολιτικό δικαίωμα να μιλάνε, ειδικά όταν οι ίδιοι ως επί το πλείστον είναι εκείνοι που πισωγυρίζουν στην προ-Μάη κατάσταση.

LLS said...

ΔΤΠ
Να με συγχωρείς αλλά αγνοώ τι ορίζεις φιλόσοφο.
Είναι θέμα γούστου,και δεν μπορώ να αποδειξω ορθολογικά (μεταξύ μας δεν έχω και την ικανότητα) ,αλλά ο Ν (τουλάχιστον στην Αυτοκρατορία που μπορούμε να διαβάζουμε όλοι) στρώνει τον κ.... κάτω και προσπαθεί να καταλάβει τι στο καλό γίνεται στον κόσμο σήμερα,και ο φιλευθερος ιντερνετικός καπιταλισμός ενσωματώνει τα πάντα σήμερα.
Ατελώς,πιθανόν...
Πάντως είναι όαση μέσα στον ορυμαγδό διαφόρων τοποθετήσεων που είναι είτε ηθικολογικές κατηγορίες,και εν γένει είτε αντιπλουτοκρατικές απόψεις.
Είμαι σίγουρος ότι ο Ν παραμένει "ορφανό" της Κριτικής Διανόησης,και το ελληνικό κοινό έχασε πολλά που δεν μεταφράστηκε τουλάχιστον το β μέρος της Αυτοκρατορίας.
Οσον αφορά καθαρή φιλοσοφία τότε τουλάχιστον εγώ που είμαι αποσπασματικός και ερασιτέχνης αναγνώστης φιλοσοφίας ,κατάλαβα γιατί ο Σπινόζα μπορεί να "φωτίσει" τον 21 αιώνα ΜΟΝΟ απο το SA Νεγρι.

Anonymous said...

http://www.theseis.com/76-/theseis/t79/t79f/autokratoria.htm
Κριτική για τον Negri απο Γαβριηλίδη περιοδικό θέσεις