Την Τετάρτη που μας πέρασε έγινε μια απόπειρα πανευρωπαϊκής κινητοποίησης ενάντια στην πολιτική της λιτότητας χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Υποτονικές διαδηλώσεις, απεργίες με μικρά ποσοστά, έλλειψη συντονισμού, χλιαρά πράγματα. Οι αισιόδοξοι βλέπουν μια δύσκολη αρχή και ελπίζουν σ’ ένα καλύτερο μέλλον. Οι απαισιόδοξοι πάλι βλέπουν δομικά στοιχεία στην απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος και αναζητούν τις αιτίες. Το σίγουρο είναι ότι το κλίμα στην Ευρώπη δεν είναι αντίστοιχο με τα περιοριστικά μέτρα που επιβάλλουν οι ποικιλόχρωμες κυβερνήσεις, δεξιές, κεντρώες και σοσιαλιστικές. Αν στη Ιρλανδία η πηγή του κακού είναι οι τράπεζες, στην Ισπανία η φούσκα των κατασκευών και στην Ελλάδα το πελατειακό κράτος, το αποτέλεσμα για τον εργαζόμενο λαό είναι το ίδιο. Περιοριστικά μέτρα, ανεργία, μείωση μισθών, υποχώρηση του κοινωνικού κράτους, μια συνολική οικονομική ύφεση, η οποία κλιμακώνεται και θα γίνεται ολοένα και περισσότερο αισθητή. Το καθολικό αίσθημα της αδικίας δεν φαίνεται ικανό, προς το παρόν τουλάχιστον, να ανατρέψει την ιδιώτευση και να σημάνει την αρχή ενός ρωμαλέου διεκδικητικού κινήματος.
Τι συμβαίνει; Η αριστερά έπαψε να είναι ελκυστική; Οι μεγάλες αφηγήσεις τις είναι παλιές και ξεπερασμένες; Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν ενταχθεί πλήρως στο σύστημα διαπλοκής με την εξουσία και έχουν απαξιωθεί; Η ιδεολογία του προσωπικού βολέματος και της ατομικής λύσης έχει επικρατήσει; Οι εσωτερικές έριδες, η παθολογία της μικροεξουσίας έχει κάνει την αριστερά αναξιόπιστη; Προφανώς όλα αυτά ισχύουν, όλα σίγουρα παίζουν το ρόλο τους σε μικρό ή μεγάλο βαθμό. Θα ήθελα όμως να σταθώ σε κάτι διαφορετικό που το θεωρώ καθοριστικό.
Νομίζω ότι ένας ιδεολογικός ξεπεσμός έχει κατακλύσει την Ευρώπη και αυτό είναι «επιτυχία» του καπιταλιστικού συστήματος. Σε ολόκληρη της Ευρώπη κυριαρχεί ένας φιλελευθερισμός φτωχός από πραγματικές ιδέες, με ασήμαντους ηγέτες, σχεδόν υπηρέτες του χρηματιστηριακού κεφάλαιου. Ένα πολιτικό προσωπικό χωρίς οράματα, χωρίς διάθεση πολιτικής ενοποίησης, χωρίς δύναμη επιβολής στους μηχανισμούς της αγοράς. Μια διαρκής υποχώρηση της πολιτικής, μια υποταγή στο χρήμα. Όλα τα ευρωπαϊκά νεοφιλελέυθερα ή σοσιαλδημοκρατικά κόμματα βρίσκονται σε μια διαρκή κρίση, οι διανοούμενοι του αστισμού έχουν σιγήσει, οι πάντες προσπαθούν να διαχειριστούν αυτό που βρήκαν, φοβούνται να διατυπώσουν οποιαδήποτε μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα. Το κοινωνικό κράτος υποχωρεί και οι κοινωνίες γίνονται έρμαια των οικονομικών ελίτ.
Η σημερινή οικονομική κρίση είναι μια κρίση του μεταπολεμικού δημοκρατικού μοντέλου. Κόμματα και ηγεσίες ανίκανες να χαράξουν νέες πορείες αφέθηκαν να παρακολουθούν τα παιχνίδια των ραντιέρηδων και των τραπεζιτών, μέχρι αυτά να οδηγήσουν τις χώρες τους στο χείλος του γκρεμού. Αν δείτε την Ελλάδα, ακόμα και σήμερα οι πολιτικές ηγεσίες φαίνονται να μην αισθάνονται την κατάρρευση, να σκέφτονται ακόμα το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος και να πασχίζουν να γαντζωθούν στην εξουσία.
Θα περίμενε κανείς η κρίση του φιλελευθερισμού να γεννήσει νέες αντίπαλες θεωρίες. Συμβαίνει το αντίθετο. Στην Ευρώπη είναι εγκατεστημένη μια ιδεολογία κατανάλωσης του ασήμαντου, μια ιδεολογική πανούκλα αγοράς που έχει απονεκρώσει πρώτα και κύρια τη μεσαία τάξη. Στο μέτρο που η παραγωγή μεταφέρεται στην Ανατολή η αυθεντική εργατική τάξη συρρικνώνεται ή καταστρέφεται, η μεσαία γίνεται η τάξη της μεγάλης μάζας. Οι αγωνίες της όμως γίνονται ολοένα και πιο φτηνές και αυτό την κάνει ιδεολογικά αδύναμη. Είναι φυσικό. Τα κυρίαρχα ΜΜΕ και το διαδίκτυο μεταφέρουν καθημερινά την ιδεολογία της αγοράς σε κάθε σπίτι, τα κυρίαρχα πρότυπα διαμορφώνουν μαζικά τη νεολαία, ακόμα και η τέχνη χάνει καθημερινά τον φύσει επαναστατικό της χαρακτήρα. Ποτέ η rock ή η pop μουσική δεν ήταν τόσο ρηχή σε νοήματα και τόσο προβλέψιμη σε μουσικούς συνδυασμούς. Ποτέ το ευρωπαϊκό σινεμά δεν αναμασούσε τα ίδια και τα ίδια, επιμένοντας στα αστικά στερεότυπα και τις χολιγουντιανές εκδοχές των κοινωνικών συγκρούσεων, ποτέ η απουσία μιας έξτραβαγκάντσιας δεν ήταν τόσο ηχηρή. Ακόμα και ο ερωτισμός περνάει κρίση. Μια ηθικολογία, μια υποκριτική πολιτική ορθότητα χωρίς έρμα σέρνεται παντού, την ίδια στιγμή που η παιδεραστία γίνεται και επισήμως μέσω της δημοσιοποίησης και της δήθεν καταδίκης, βασική ιδεολογική αποσκευή της παπικής εκκλησίας. Η εναλλακτική έκρηξη της δεκαετίας του 60 και οι σοσιαλιστικές ελπίδες αυτής του 70, έδωσαν τη θέση τους στον κομφορμισμό, στην ιδιώτευση.
Στην σημερινή Ευρώπη οι άνθρωποι δουλεύουν πολύ για να αγοράσουν πολλά κινέζικα προϊόντα μιας χρήσης, για να καταναλώσουν φτηνό θέαμα και να πάνε διακοπές σε ξενοδοχεία all inclusive.
Η κατώτερη μεσαία τάξη μπορεί να μην είδε τα προηγούμενα χρόνια τους μισθούς της να αυξάνονται, είδε όμως την καταναλωτικής της δύναμη να φουσκώνει με τα δανεικά και το πλαστικό χρήμα και νόμισε ότι άλλαξε κατηγορία. Απέκτησε κουτιά - οικίες με γκαζόν και θέση πάρκινγκ και νόμισε ότι βρήκε μια θέση στον παράδεισο. Τώρα τρώει τη σφαλιάρα, αλλά δεν έχει χέρια να προστατευτεί, πόσο μάλλον να αντεπιτεθεί.
Η ανώτερη μεσαία τάξη είδε τις φούσκες των κατασκευών, της διαφήμισης, των τραπεζών και των νέων τεχνολογιών να αυξάνουν παράλογα τα έσοδά της και πίστεψε και αυτή στην ταξική της μετάλλαξη. Τώρα που η ύφεση παγώνει τα project και «τα έξυπνα προϊόντα», αισθάνεται ότι για να συνεχίσει τον τρόπο ζωής της πρέπει να βγάλει από το σεντούκι και αυτό δεν της αρέσει καθόλου. Η διάθεση των πολιτικών ελίτ να τη σώσουν μέσα από την στήριξη των τραπεζών, δεν σημαίνει ότι και θα το επιτύχουν.
Οι μάζες των μεταναστών που έχουν κατακλύσει την Ευρώπη επωμίζονται όλες τις χειρονακτικές και «βρώμικες» δουλειές, αφαιρώντας από τους «ευγενείς» πολίτες την ικανοποίηση που νιώθει κάποιος όταν λερώνει τα χέρια του, κάνοντας κάτι. Τα παιδιά παίζουν βίρτσουαλ, και αθλούνται σε οργανωμένα κέντρα. Το απολυμαντικό έγινε αξεσουάρ. Η παχυσαρκία, η κατανάλωση φαγητών - σκουπιδιών και η υστερία του καρκίνου που μας απειλεί, αφαιρούν χαρά και προσθέτουν προβλήματα. Η πρόοδος της τεχνολογίας κάνει πιο «εύκολη» τη ζωή αλλά και το θάνατο. Αδύνατο να ελέγξεις τα όρια, η αγορά σου επιβάλλεται και σε εγκλωβίζει.
Δίπλα στους γρήγορους δρόμους και τις όλο υποσχέσεις διαφημίσεις, σέρνονται οι "εκτός", τα κοινωνικά «σκουπίδια» που μόνο με την όψη τους τρομάζουν τους νοικοκυραίους. Ψήγματα ή ρεύματα ρατσισμού γεννιούνται και σβήνουν, ή ζουν στο περιθώριο και περιμένουν. Ακόμα και η ακροδεξιά, ενώ μπόρεσε να αναπτυχθεί ως πολιτικό ρεύμα δεν έχει καταφέρει να επιβάλλει την ιδεολογία της σε μια αποϊδεολογικοποιημένη κοινωνία. Πέρασε και αυτή στο λαϊκισμό. Η Ευρώπη δείχνει ανίκανη να αφομοιώσει τις στρατιές από την Ασία και τη Αφρική πράγμα που έκανε άλλοτε με επιτυχία. Η βόμβα του υπερπληθυσμού την απειλεί. Αν ο Σαρκοζί μπορεί να διώχνει τους Ρομά σχετικά άνετα, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα μπορέσει να ελέγξει το «μίσος», όταν αυτό θα ξαναβγεί στους δρόμους.
Όλα αυτά είναι οι συνέπειες ενός φιλελεύθερου κυρίαρχου μοντέλου που πεθαίνει, αλλά ταυτόχρονα παρασέρνει και οποιαδήποτε εστία αμφισβήτησής του. H θεωρία του διπολισμού ή αν θέλετε ο νόμος της επαγωγής, νομίζω ότι εδώ επιβεβαιώνονται. Απέναντι σε μια φτωχή κυρίαρχη ιδεολογία, είναι εξίσου φτωχή και κάθε εναλλακτική πρόταση.
Η κρίση βρίσκει την Αριστερά αποκαμωμένη από το θανατερό κλίμα που έχει επιβάλλει ο αντίπαλος. Η κατάρρευση του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού δεν μπορεί να είναι εσαεί η αιτία. Σίγουρα οι ανανεωτικές αριστερές ιδέες που στηρίχτηκαν στην καταγγελία του σοβιετικού μοντέλου, βρέθηκαν χωρίς αντίπαλο μετά την κατάρρευση. Ταυτόχρονα όμως η Ευρωπαϊκή Αριστερά καταναλώθηκε στην καθημερινή πολιτική μάχη και εγκατέλειψε την θεωρητική αναζήτηση. Πίστεψε πως προβάλλοντας τις αντιθέσεις της με το σοβιετισμό και λύνοντας τις εσωτερικές θεωρητικές διαφορές της, έχει καθαρίσει. Νόμισε πως η κοινωνία αυτό περίμενε. Τραγικό παράδειγμα η κατακερματισμένη εικόνα της, στην Ελλάδα.
Άλλες ομάδες πίστεψαν ότι αν πλησιάσουν τη σοσιαλδημοκρατία και δεχτούν οφίτσια και εξουσίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση στα χρόνια προβλήματα του καπιταλισμού. Δυστυχώς έγιναν μέρος του προβλήματος και εξαφανίστηκαν, όπως στη Ιταλία. Στη Γαλλία η Αριστερά κατέρρευσε από μόνη της, ίσως γιατί δεν πέρασε ποτέ από το στάδιο του ευρωκομμουνισμού.
Όλα αυτά στοιχίζουν. Η Αριστερά αρκέστηκε στην εύκολη καταγγελία, δεν όρισε ποτέ αυτή την ατζέντα. Αρνήθηκε να σχεδιάσει αυτή την πορεία των πολιτικών εξελίξεων, βρισκότανε πάντοτε σε θέση άμυνας να αντιπαλεύει πολιτικές που ήδη είχαν γίνει νόμοι των χωρών και της ΕΕ. Ήταν συνεχώς πίσω στο σκορ, αναζητούσε την ανατροπή που ποτέ δεν ερχότανε, έκανε επίκληση στο ηρωικό παρελθόν της, μπόλιαζε τη νέα γενιά με την κακομοιριά του συνεχώς ηττημένου. Κατάφερε και έδιωξε τους νέους από κοντά της. Σήμερα κλείνει το μάτι στους αναρχοαυτόνομους και τους χούλιγκαν, σε παθολογικές περιπτώσεις, για να πυκνώσει τις γραμμές της. Ο οπορτουνισμός, τελευταίο στάδιο της πολιτικής καχεξίας.
Η αριστερά σήμερα δεν έχει μοντέλα να παρουσιάσει, δεν έχει οράματα για να θρέψει με αυτά την «καλοζωισμένη» μεσαία τάξη, που τώρα βλέπει το τραπέζι της να αδειάζει. Η λογική της διαχείρισης των πολιτικών κρίσεων με μικροπολιτικές εφάμιλλες των φιλελεύθερων κομμάτων, αφήρεσε από τις προοδευτικές δυνάμεις την ιδεολογική ανωτερότητα. Η λέξη «ιδεολόγος» κάποτε παρέπεμπε σε Αριστερό, σήμερα δεν υπάρχει καθόλου. Μετά την αποκάλυψη της φρίκης του υπαρκτού σοσιαλισμού, και την ταυτόχρονη ανάπτυξη του κινήματος των Πρασίνων, η αριστερά προσπάθησε να εντάξει στα όπλα της την οικολογία χωρίς όμως να την πιστεύει. Και πώς να την πιστεύει, όταν η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, ήθελε βιομηχανική και τεχνολογική ανάπτυξη, άρα περισσότερη παραγωγή, άρα περισσότερη υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Οι λογικές της ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον είναι πολύ τέλειες για νάναι εφαρμόσιμες σε μαζική κλίμακα. Η μέθεξη αριστεράς και οικολογίας δεν περπάτησε. Οι ιδεολογικές αγκυλώσεις στα δόγματα και τις αρχές του Μαρξισμού και Λενινισμού, δεν επέτρεψαν πραγματικές πολιτικές αναζητήσεις.
Η σημερινή κρίση βρήκε την Αριστερά παγκοσμίως χωρίς καινούργια όπλα, χωρίς νέες θεωρίες. Διαβάζω σημαντικούς νέους θεωρητικούς, αλλά δεν βρίσκω μια στέρεα δομημένη σκέψη, απόρροια της ρευστότητας που επικρατεί. Ιδέες, προτάσεις, ουτοπίες, ιδεολογικά σπαράγματα, γενναίες αντιφάσεις, που δεν μπορούν να συγκροτήσουν παγκόσμια κινήματα, να ξεσηκώσουν κόσμο, να επιβάλλουν μεταρρυθμίσεις ή ανατροπές. Σίγουρα είναι θετικά και συχνά ενδιαφέροντα, αλλά δεν μορφώνουν έναν άξονα δράσης. Και εδώ ο κατακερματισμός σημαίνει αδυναμία. Η απεγνωσμένη προσπάθεια των ελίτ να σώσουν το σύστημα φαίνεται να μην βρίσκει αντίπαλο, άσχετα με την έκβαση των πολιτικών τους. Συνεπώς σε ότι τελικά διαμορφωθεί αύριο, η αριστερά δεν θα έχει συνεισφορά, θα συνεχίσει να είναι από πίσω. Ίσως να μην έχει πια να αφηγηθεί μια νέα μεγάλη πορεία, ίσως αυτή η άλλη πορεία να μην υπάρχει, ίσως η κοινωνική ζωή να είναι οι κύκλοι του καπιταλισμού. Ωστόσο, αυτό δεν θα το μάθει ποτέ αν δεν αναζητήσει ένα νέο δημοκρατικό κοινωνικό μοντέλο, προσαρμοσμένο στη νέα εποχή, αν δεν μπορέσει να πείσει τη μεσαία τάξη ότι ένας άλλος κόσμος με λιγότερα πλαστικά και περισσότερη πραγματική ζωή είναι εφικτός.
Συνδέσεις
Μη μαδάς την μαργαρίτα
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
9 years ago
55 comments:
1. εξαιρετική αναλυση.
2.εχω την αισθηση διαβαζοντας τοοτι ζουμε στην εποχή που του στιγμαιου...
-ο καπιταλισμός ετσι κα αλλιως ειναι ενα συστημα οπου καθετι τι το σταθεθερό εξατμιζεται -οπως ελεγε καποτε ο Μαρξ.. αυτό επιταχυνεται επ αερο ,Προιντα μιας χρησης ,φτιαγμένα για να καταναλωθουν και να εταχτουν αμεσα .Μια κοινωνια των σκουπιδων .
Σχεσεις μιας χρησης..οπουτο κυριο που αναζητουμε δεν ειναι η ανθεκτικοτητα (ο δεσμός που λεγαμε παλια αλλά τοαντιθετο: η ευκολιαμε την οποια θα κανουμε delete)...
Σ'αυτή την κοινωνια της αγχωτικής -υστερικής καταναλωσης οι Ιδεολογιες -ως προιοντα της πρωτης φασης της νεωτερικοτητας ..και αυτέ δεν μπορουν νααντεξουν :Γινονται απεγνωσμένες φυγές , απελπισμένη αρνηση της αφιβολιας ,καταφυγιο, κουκουλι, αμυνες : Συνεπώς δεν μορουννα χρησιμευσουν για κινητοποιηση και δραση αλλά για Ταυτοτητες .
ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ
Όχι απλώς ανάλυση αλλά θεμελιακο κείμενο
Ας το κρατήσουμε στο αρχείο μας
@ Leo,
1. "η αριστερά προσπάθησε να εντάξει στα όπλα της την οικολογία χωρίς όμως να την πιστεύει.
Και πώς να την πιστεύει, όταν η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, ήθελε βιομηχανική και τεχνολογική ανάπτυξη, άρα περισσότερη παραγωγή, άρα περισσότερη υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Οι λογικές της ανάπτυξης με σεβασμό στο περιβάλλον είναι πολύ τέλειες για νάναι εφαρμόσιμες σε μαζική κλίμακα. Η μέθεξη αριστεράς και οικολογίας δεν περπάτησε.
Οι ιδεολογικές αγκυλώσεις στα δόγματα και τις αρχές του Μαρξισμού και Λενινισμού, δεν επέτρεψαν πραγματικές πολιτικές αναζητήσεις."
2.Ιδέες, προτάσεις, ουτοπίες, ιδεολογικά σπαράγματα, γενναίες αντιφάσεις, που δεν μπορούν να συγκροτήσουν παγκόσμια κινήματα, να ξεσηκώσουν κόσμο, να επιβάλλουν μεταρρυθμίσεις ή ανατροπές.
Σίγουρα είναι θετικά και συχνά ενδιαφέροντα, αλλά δεν μορφώνουν έναν άξονα δράσης.'
Σπίθας
Ναι, Leo.
Γι΄αυτό συνεχίζουμε, ώστε να υπάρξει ανάσχεση, σ΄αυτές τις καταστάσεις
Ρεαλιστική ελπίδα Η ελπίδα ενός άλλου κόσμου έχει, πρώτα, ανάγκη από έναν άλλο πολιτικό λόγο, ρεαλιστικά ελπιδοφόρο.
Posted on 1:28 μ.μ. by ΣΠΙΘΑΣ
Αντώνης Μανιτάκης:
- Η ελπίδα ενός άλλου κόσμου έχει, πρώτα, ανάγκη από έναν άλλο πολιτικό λόγο, ρεαλιστικά ελπιδοφόρο.
**Που να πατά στη γη, να αρχίζει από τα καθημερινά και τα συγκεκριμένα...
- Ο ελπιδοφόρος πολιτικός λόγος, που θέλει να ονομάζεται αριστερός και να καμαρώνει ως τέτοιος, αναζητά και διαμορφώνει προτάσεις και λύσεις εφικτές..
- Οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι και δεν σηκώνουν λόγους μεγαλόστομους, μονοσήμαντους και αναντίστοιχους με το πολιτικό ανάστημα αυτών που τους εκφέρουν.
- Ελπιδοφόρος είναι ο λόγος ο πολιτικά ταπεινός. Η πολιτική οίηση εκτρέφει λόγο αναξιόπιστο και απωθεί, δεν πείθει, απογοητεύει..."
Νοσφεράτο, LLS και Σπίθα χαίρομαι βρίσκετε ενδιαφέρουσα την ανάρτηση. Περισσότερο όμως χαίρομαι που μπορώ να επικοινωνώ μαζί σας. Δεν είμαστε επαγγελματίες, ψυχοθεραπεία κάνουμε, αλλά βγαίνει και κάτι. Κάπως έτσι θα πηγαίνουμε. ΝΑστε καλά
αγαπητε leo ''Δεν είμαστε επαγγελματίες, ψυχοθεραπεία κάνουμε, αλλά βγαίνει και κάτι''
θελω να σου πώ οτι αυτο ειναι απο μόνο του ανακουφιστικό.. Να βλεπεις αγνωστους σου ανθρωπους να φτανουνσε παρομοιους συλλογισμους . Δεν τα ξερουμε ολα ..Ψαχνουμε στα Τυφλά .. Και το να βαζουμε κομματια στο ενετλώς αγνωστο παζλ του σημερα ,στον σημερινό αγριοτοπο του Πολιτικου, το να βλεπουμε οτι και αλλοι ψαχνουν και οτι επιτελους γινεται μια συζητηση χωρις τρελλή και ακατανοητη αντιπαραθεση ειναι απο μόνο του γονιμο. Νασαι καισυ καλά και σε ευχαριστουμε που εγραψες ενα κειμενο σαν κι αυατό
Ζητώ συγνώμη από τους σχολιαστές για την παρέκβαση.Ο διαχειριστης του ιστολογίου θα καταλάβει.
Γιώργος Μενεϊδης:
(5.2.1958)-(5.10.1984)
Είκοσι έξι χρονων διαμάντι.
Είκοσι έξι χρόνια φτωχότεροι.
Μ.Π.
@ Leo
Αν δεν εκφράσουμε τις απόψεις μας και δεν ψαχτούμε μεταξύ μας, αλλά και με ανθρώπους, που δεν "κλείνουν" τα μάτια και τ΄αυτιά, Leo..
Τότε, άστα να πάνε.!
Ανιχνεύουμε και αναζητούμε τις πολλές και διάφορες οπτικές,
επίσης προβάλλουμε θέματα, κάνοντας και τον συνήγορο του διαβόλου, ενίοτε.
Δεν προωθεί η άκριτη συναίνεση, ούτε η στείρα αντιπαράθεση.
Θα ζωηρέψει και η συζήτηση, χωρίς κακή διάθεση, βέβαια.
Μέχρι που θα επέμβει ο Νόσφυ και θα συμφωνήσει, μάλλον,
αλλά καλό είναι να είμαστε σε εγρήγορση..γιατί σύντομα θα βρεί το αδύνατο σημείο μιας θέσης, ώστε να αναζωπυρωθεί και να διευλευκανθεί κάθε λεπτομέρεια..:)
( Κάτι που δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί, οπότε χρειάζεται πολλαπλή ετοιμότητα κια διαρκή εγρήγορση..
Θα ζωηρέψει και η συζήτηση, χωρίς κακή διάθεση, βέβαια.
Μέχρι που θα επέμβει ο Νόσφυ και θα συμφωνήσει, μάλλον,''
μπορει και να διαφωνησει..ειπαμε ..αντιφασεις ;)
νοσφερατος
Που θα διαφωνήσεις, Νόσφυ ;
:)
Για να δούμε!
Γιατί,πιθανόν να έπονται συμφωνίες..
εις τας διαφωνίας σου !!
ή ετοιμάσου για ομοβροντίες σχολίων, από τους συνχολιαστές, που είναι έτοιμοι και αναμένουν.:)
(Δεν τα παρατάνε ο Γιάννης, ο Leo, εύκολα...)
θα ..διαφωνησω αλλά ααργοτερα ..εχω αλλα μετωπα τωρα ..
Παρεμπιτοντως ο Ο εμμεσως πλην σαφώς σου ζητά συγνωμη ..Δωστου το κι εσύ να τελειωνουμε τουλαχιστον με αυτό.
Από μένα δεν υπάρχει θέμα και το τόνισα.
Δεν έχω διαφορές.
Είπε μια κουβέντα, αλλά ήταν της στιγμής, είμαι σίγουρος και δεν το προσωποποιώ,
Κανένα θέμα.
Πολιτικές χωρίς να χαλιώμαστε, είναι το ζητούμενο. Αυτό προτείνω, τίποτε άλλο..
ο.κ Σπιθα παει κιαυτο..
MΠ
Όλοι φτωχότεροι αλλά κυρίως όλοι άφωνοι έκτοτε.
Για κάποιο λόγο ένα blog μάλλον είναι ο καλύτερος τοπος για μια εγγραφή ,αλλά ας επιφυλλαχτούμε για το ποια εγγραφή. Η δική σου η πρώτη ήδη.
Brassai η φωτογραφια;
Ωραια η συζητηση σας.Η αριστεροι που στελεχώνουν την αριστερα,ειναι τελειως μπουκομενοι απο το φαγητο και δεν μπορουν να μιλησουν.
Εχω την εντυπωση οτι ο ερωτας του φαγητου ειναι σε βαρος αλλων...
@ ζάχαρη
Μήπως, " τις φάγαμε, μαζί; "
;;
έμμεση κριτική απ'τα ...αριστερά σε αυτό το κείμενο:
http://radicaldesire.blogspot.com/2010/10/blog-post_06.html
(
Οχι Σπιθα -ευτυχως ή δυστυχως,εξαρταται απο την απελπισια της στιγμης- δεν εφαγα τιποτα με κανεναν.
Δεν υπαρχει αμφιβολια οτι ο RDCOM ειναι ψυχιατρικη περιπτωση για να κανει τετοιους συνειρμους περι ομοφοβιας απο το αποσπασμα που ανεφερε . Η τρομερη καχυποψια και επιθετικοτητα λανθανουσα στο συνολο σχεδων των σχολιων του , ερχεται να αποκαλυφθει πλεον με παραληρηματικο τροπο. Ειναι φανερο οτι ειναι βαρια συμπλεγματικος.
llS
επειδή το παραπάνω σχόλιο του ανωνυμου του εψδει πανομοιοτυπο στ αντιστοιχο Ποστ του RD / και επειδή ειδα εκεί καποιον με το Ψευδωνυμο αιρετικ ,,να προσπαθει να το αποδώσει σε μένα θαυθελα να πώ ρια πραγματα
1. Ποτε μα ποτε δεν εχωκαι δεν θα χρησιμοποιουσα την προσβολή '' ψυχιατριακή περιπτωση''.. Το θεωρώ ρατσισμό Εξαλλου εχωυποστεικατα κορον τετοιου ειδους μειωτικους χαρακτηρισμους
2. Ποτε δεν χρησιμοπιησα ομοφοβικους χαρακτηρισμου.
3. Ειναι ολοφανερο οτι καποιος Προσπαθει να προβοκαρει ολους μας ..( εμενα , το lls to RD ..Το κανει επιδεξια και συστηματικά.Ποτε με ψευδωνυμο ποτε ως ανωνυμος Και φαινεται το ποιος ειναι .
Στη γνωστή κόντρα του blog Rd με το Γιάννη πήρε και μένα η μπάλα. Τι να πω, καλύτερα να μην πω τίποτα επι της ουσίας. Η περίπτωση είναι παθολογική, και δεν τη γνωρίζω. Νομίζω ότι μας βρίζουν καθίκια και φασιστόμουτρα. Πλάκα έχει.
Nοσφερατε έγραψα στο RD
"
Μην γίνεσαι αστυνόμος Σαΐνης σαν τον RDDCOM .
Προφανώς δεν προβοκάρω... αφού ισα-ισα σας λέω ότι είμαι
άσχετος με την μεταξύ σας κόντρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχω άποψη αφού την "παρακολουτησα".
Η διανοητική σου επάρκεια οι θεωρητικές γνώσεις και η καλλιέργεια RDDCOM είναι θαυμαστές, αλλα φαίνονται αντιστρόφως ανάλογες από την στοιχειώδη "πρακτική" ευφυΐα
να αντιλαμβάνεσαι τους ανθρώπους, με αποτέλεσμα να καταλήγεις
σε λανθασμένα συμπεράσματα . Δεν έχω καμια σχέση με τα
άτομα που εμπλέχτηκες στο διάλογο των προηγουμενων ημερών-
περιστασιακός αναγνώστης είμαι του blog σου όπως και του LLS.
Δεν έχω ξανασχολιάσει εδώ ούτε στου LLS και του ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ. Το blogs το διαβάζουν πολλαπλάσιοι
από όσους σχολιάζουν , έχουν σχηματίσει εικόνα και κάποια στιγμή πετάγονται και παρεμβαίνουν. Αυτή την οπτική δεν μπορείς να της σκεφτείς; Φαίνεται πως όχι άμα σε κατατρέχει σύνδρομο απειλής ,ο εγωκεντρισμός σου υπερισχύει , ακυρώνει
τις γνώσεις σου και την δυνατότητα συνθετης σκέψης και οδηγεί το τρόπο ερμηνείας των κειμενων και των υποκειμενων τους. Η πολιτικές ιδέες σου αποτελούν μέρος του εγώ σου και στο
διάλογο με το ΑΛΛΟ μονο πρασχηματικα είναι τα επιχειρήματα ...υποβόσκει μάχη συντήρησης ατομικής ταυτότητας ."
Μην γίνεσαι αστυνόμος Σαΐνης σαν τον RDDCOM .
Προφανώς δεν προβοκάρω... αφού ισα-ισα σας λέω ότι είμαι
άσχετος με την μεταξύ σας κόντρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχω άποψη αφού την παρακολουτησα.
ανωνυμε.
βλεπω οτι αρχιζεις να αναλυεις ....και μένα .
εγώ ειπα οτι
α) ποτε δεν θαελεγα και δεν ειπα σε κανενα οτι αποτελει ''ψυχιατρικήπεριπτωση
β) ποτε δεν εκανα ..ομοφοβικό σχόλιο
γ) επειδή και εγώ εχωμια οπτική -οπως και συ λές - πιστευω οτι περα απο τις παρανοησεις ,διαφωνιες κλπ μεταξύ εμόυ , Rd- lls κλπ
οι οποιες ναι μεν ειναι υπαρκτες αλά παραμένουν σε ενα επιπεδο πολιτικου πολιτισμου
πιστευω οτι καποιος/οι προβοκαρουν συστηματικά..ριχνοντας λαδι στη φωτια ..και προκαλώντας - προβοκαροντας παρανοησεις και δυσπιστια ..
(αυτο το αντιλαμβανομαι περαν αυτωνπου βλεπω και απο διαφορα σχόλια που ηρθαν στο Μπλογκ μου απο διαφορους ..ανωνυμους κατα τη διαρκεια της παρεξηγησης που προκαλουσαν να ριξουν λάδι στη φωτια ...Ευτυχώς εχω moderation.=
Λίγο ακόμη χρειάζεται και θα συστήσουμε εξεταστική επιτροπή.!
Αυτό δεν είναι αντιπαράθεση, αλλά κάτι άλλο.
@ Ανώνυμε
Γιατί αναπαράγεις ένα θέμα. όταν δεν αφορά το παρόν ποστ και μάλιστα σχολιάζεις ανώνυμα;
Και παρακολουθείς και γράφεις ανώνυμα και χαλάς τη συζήτηση...
Nόσφυ,μην απαντάς, ρε φίλε.
Και η ζάχαρη είπε ότι "όλοι οι αριστεροί είναι μπουκωμένοι".
Θα βάλουμε μπουκομετρητή σε λίγο και θα περνάμε και από το υγειονομικό, όταν θα σχολιάζουμε..
Αστειότητες και σαχλαμάρες.
Θα περνάμε και από ειδική επιτροπή πριν σχολιάσουμε ή ποστάρουμε;
Φαιδρότητες..
κοιτα Σπιθα
ειτε απαντω ειτε δεν απαντω..
ειτε κλεινω το μπλογκ μου ειτε το ανοιγω
η προβοκατισα παραμένει.. Το κλεινω το Μπλογκ ; (- Γιατι το κλεινει ..αρα εχει κατι να κρυψει) το ανοιγω; γιατι το ανοιξε ..αρα...
δεν απαντω; δεν απαντά αρα αυτος το ειπε .. Απαντω...; συνεχιζουν και βρισκουν κατι αλλο ..
Εδώ μωρε Σπιθα ενα ολοκληρο Σμηνος Ανωνυμων με κατηγορησε προσφατα για τη Ζωή το Συμπαν ΤΑ ΠΑΝΤΑ.. για τα γραφομενα του Αγιου Παυλου, για τον... Γκαντι , το ΔΝΤ , το γιατι γραφω απο διαφερετικά κομπιουτερ, για οτι μπορει να φανταστεις ..
η δαιμονοποιηση και το κυνηγι μαγισσων στο αποκορυφωμα
ειναι φανερο.
Θα δώσω σημασία, σ' ένα που λέει ότι του κατέβει, Νόσφυ;
Σε κατηγόρησαν; ΠρΩτοφανές στην ελλάδα!!
Μα πλάκα κάνεις;
Χεστήκαμε και η βάρκα γέρνει, ρε συ.
Θα πάω εγώ να κατηγορήσω και να ανοίξω διάλογο με όσους με κατηγορούν;
Γιατί χρωστάω σε κάποιον εξηγήσεις;
Θα δώσω και λογαρισμό;
'Ερχονται στο ποστ μου και μου τα χώνουν, αν θέλουν..και αναλόγως απαντώ ή όχι.
Σιγά ρε, που θα βάλω ελεγκτές στα ποστ μου και στις απόψεις μου.
Ή θα κοιτάω και κάτω παό τα κρεβάτια..!
Έχουμε σοβαρότερα θέματα, από αυτές τις ανοησίες..
..αυτά δεν έχουν κανένα νόημα
Μην απαντάς.
καλά.
;)
αντε να δουμε
To post του Γιάννη,
( δηλαδή του φίλου Leo) έχει τίτλο:
" Η Πολιτιστική κρίση στην Ευρώπη"
Αυτό είναι το θέμα μας και είναι, όντως, σοβαρό.
Εδώ υπάρχει σωρεία θέσεων και απόψεων που μπορεί ο καθένας μας να σχολιάσει και όχι να σπεκουλάρει..
ΝΑι ρε Σπίθα αυτό είναι. Ενώ το ποστ δίνει πάσες για να διαφωνήσεις, ή να κάνεις παιχνίδι τέλος πάντων, συζητάμε τι ειπώθηκε αλλού, αν είμαστε μπουκωμένοι κλπ. Ένα επίπεδο τέλος πάντων μπορούμε να...
Μα δεν γίνεται γόνιμη συζήτηση, αν δεν αναλύσουμε, ορισμένα σημεία Leo.
Δεν μπορεί, κανείς, σ'ενα κείμενο του να περιλάβει ή να αναπτύξει όλο το θέμα, που έχει πάμπολες πτυχές..
Εσύ, τόθεσες, για προβληματισμό, το ξέρω..
Μόλις πήγαινε να αρχίσει η συζήτηση κι ο διάλογος, όμως..
- πρόσεξες, πότε έπεσαν τα σχόλια που σταμάτησαν τη συζήτηση ;;
εε τότε, άρχισαν οι ανοησίες οι γνωστές!
Δεν ξαναπαντώ.. ειπαμε Σπιθα
leo θα ηθελα να κουβεντιασουμε καπως εκτενέστερα αυτο:
''Μετά την αποκάλυψη της φρίκης του υπαρκτού σοσιαλισμού, και την ταυτόχρονη ανάπτυξη του κινήματος των Πρασίνων, η αριστερά προσπάθησε να εντάξει στα όπλα της την οικολογία χωρίς όμως να την πιστεύει. Και πώς να την πιστεύει, όταν η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, ήθελε βιομηχανική και τεχνολογική ανάπτυξη, άρα περισσότερη παραγωγή, άρα περισσότερη υποβάθμιση του περιβάλλοντος.''
Πραγματι δεν περπατησε η συναντηση Οικ και Αριστεράς .. ομως αυτο που λές - και εχει δικαιο - ειναι η μόνη αιτια;
- Νομιζω οτι εχει να κανει με κατι γενικωτερο : Τον παρτικουλαρισμό.. Το οτι ολοι - και οι Οικολογοι και η Αριστερά ..γατζωνονται απο τον δικο τους - μοναχικό- εμμονική τροπο να βλεπουν τα πραγματα....
παντως ειδικά αυτο το σημειο θαθελα να συζητηθει.
Τώρα ξαναμπαίνουμε στο θέμα μας.
Συμφωνώ, με το Νόσφυ.
Άποψη μου, ότι αριστερά και οικολογία δεν μπορούν να διαχωρισθούν.
Από την άλλη πλευρά, είχα υποστηρίξει την αυτονομία της ανανεωτικής αριστεράς και των οικολόγων,- σε αρχικό στάδιο- ενώ ταυτόχρονα να υπάρχουν συνεργασίες που θα δημιουργήσουν σε συνθέσεις και όχι σε "συνεργασίες κορυφής".
Εκεί,όμως, αποκαλύπτονται οι αδυναμίες και ο παρτικουλαρισμός, όπως λες..
Αυτά τα χαρακτηρίζω, ως "διαπιστώσεις"
Αναζητούμε, τώρα,τις πολιτικές που θα διαμορφώσουν άλλες συνθήκες και άλλες αντιλήψεις.
Σ'αυτό το σημείο, μπορώ να επανέλθω στο προηγούμενο ποστ και να το συνδέσω με την παρούσα συζήτηση, επ αφορμή του θέματος που έθεσε, ο Leo
Έτσι μπορεί να προχωρήσει μια συζήτηση και τα 'ενδιάμεσα", τα παραβλέπουμε, ως μη γενόμενα..
ωραια ..
Συνεχιζω.. Γιατί ομως εχουμε αυτους τουςπαρτικουλαρισμους .. Γιατί και οι Ο-Π ενώ ξεκινησαν προσπαθωντας να αιξουν ενα θετικό ρολο ενοτητας της αριστεράς και σοσιαδημοκρατιας κατεληξαν στο να αναπαραγουν την αυτοσυντηρηση τους .; γΙΑΤΊ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ τΣΙΠΡΑ ΤΟΥ 2006- 2007 ΚΑΙ ΤΟΝ σΥΡΙΖΑ ΤΟΥ 17-18% η αιστερά γυρνα γυρω γυρ απ τη μιζερια ξανά;
Η γνωμη μου ειναι οτι δεν φταιει μόνο η διαφορά προσαναταισμου που λεει ο Λεό : Παραγωγισμός -οικονομισμός απο την μια - οικολογια απο την αλλη ..
Αυτο ετσι κι αλλιως υπήρχε και πριν .. Ομως εγω τουλαχιτον δεν εχω δει σε αυτά την αιατια τς παρουσας δυσπιστιας ..
Νομζω οτι την αιτια των παρτικουλαρισμοων πρπει να την βρουμε ψαχνοντας πιο βαθιά .. Στην ακαρια συχρονη εξατομικευση - που δεν ειναι ατομισμός του 19ου αιωνα .. Και που Δεν εχει ριζες ιδεεολογικές μονο αλλά κυριως οικονομικοκοινωνιολογικές : Στην δομή των σχεσεων του συγχρονου καπιταλισμου..
@ Νόσφυ, είπε:
" στην ακραια συχρονη εξατομικευση - που δεν ειναι ατομισμός του 19ου αιωνα .. Και που Δεν εχει ριζες ιδεεολογικές μονο αλλά κυριως οικονομικοκοινωνιολογικές.."
Σπίθας
Συμφωνώ, μέχρις εκεί και μετά βλέπουμε για τον καπιταλισμό..
.υ.γ.
Ο καπιταλισμός προυπήρχε του ανθρώπου;
Δεν πιστεύω να αρχίσουμε τα μαθήματα διαλεχτικού υλισμού και άντε πάλι απ'την αρχή, Μαρξ, Έγκελος,και..
θα πάμε στους αρχειομαρξιστές, πάλι..
Δεν θα τ'αντέξω,
με λίγα λόγια, Νόσφυ,
γιατί αυτά τα έχουμε υποστεί, δεόντως..
Τα αντικείμενικά, ορατά, προβλήματα, ορίζουν τα θέματα και οι λύσεις πρέπει να εμπνέουν και να πείθουν στην πράξη.
Μακριά από κατεβατά ωραίων ιδεών, που χρειάζονται, μεν, αλλά με την ανάλογη δοσολογία.
Για πολιτική μιλάμε,δεν πολιτικολογούμε,
άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Εγώ όταν προτείνω, κάτι ή εκφράζω μια άποψη, υποτίθεται ότι έχω συνυπολογίσει τις θεωρίες, τις αντιφάσεις τους, τα οράματα, τις δικές μου επιθυμίες,
αλλά..μετά, δεν θα αρχίζω τους "δεκάρικους λόγους" που έχουν γίνει
"χιλιάρικοι" και βάλε, πια..
Κοιτα Σπιθα ..
κι εγω για πολιτική μιλαω
Μιλαω με ανθρωπους της αριστεράς και με οικολογους .. Και βλεπω δυστυχώς η ευτυχώς ενα ρευστό συνολο ανθρωπων ... καλυτερα ρευστές ταυτοτητες (δεν μιλώ για ..ψηφοφορους) μιλώ για ακτιβιστες κλπ
που αγχωμένοι απο τις απιστευτες αλλάγές του σημερα αλλάζουν απιοψεις και πρακτικές καθε μέρα ..
Πολιτικές στο πόδι .. απο ολους .. περα απο τις συγκυριακές ομαδοποιησεις ..
Που νομιζεις οτι οφειλεται αυτό;
Γιατί σε πολυ πιο σκληρές συνθηκες-ας πουμε στον Μεσοπολεμο - η αριστερά Αντεχε- παρα τις διωξεςι τον Μανιαδακη , τα ξερονησια κλπ
και τωρα σε συνθηκες απειρως μεγαλυτερης ελευθεριας δρασης συρρικνωνεται διαρκώς .. Εγώ ψαχνω στα τυφλά βεβαια ..αλλά νομιζω οτι εχει να κανει με τυπους Ταυτοτητων .. και η ρευστή νεωτερικοτητα σημερα παραγει ρευστες ταυτοτητες ..
Ξεκιναμε απο την πραγματικότητα προιν μιλησουμε για πολιτικές .. Και η πραγματικοτητα σημερα χρειαζεται ερευνα..Οχι μόνο οικονομική .. Αλά και Κοινωνική ερευνα ..Ας πουμε Πολιτική Κοινωνιολογια..
Ας γίνω πιο συγκεκριμένος.
Αυτό το διάστημα γίνεται ένας διάλογος μεταξύ απόψεων του Καζάκη και Καλλιωνάτη.
Δεν διαθέτω τις άριστες των οικονομικών γνώσεων, αλλά δεν με αφορά;
Με αφορά, από πολιτική άποψη, λοιπόν.
Με κάθε εκτίμηση στους αξιόλογους κυρίους και απ'όσα έχω καταννοήσει, απ'όσα διάβασα
Αυτή,
η καθ'όλα αναγκαία κατάθεση των απόψεων τους
( υπερ της πολιτικής αναζήτησης, της ελευθερία της έκφρασης και υπερ της κοινωνίας των πολιτών,)
Είναι απόψεις που πρέπει να ληφθούν σοαβαρά υπόψη, ως διαπιστώσεις, πολύ σοβαρές.
Διαπιστώσεις για το ληστρικό σύστημα.
Ερωτώ.
Έμπεριέχουν - πέραν της επιστημοπνικής αξίας τους- απαντήσεις στα άμεσα και συγκεκριμένα προβλήματα του πόπολου;
Προκύπτει κάποια σαφή πολιτική πρόταση απέναντι στο φάσμα της ανεργίας;
Στην μεταρρύθμιση της παιδείας;
Στο σύστημα υγείας;
Στους κανονιστικούς όρους που δίεπουν την δικαιοσύνη ;
Στο συνταγματικό δίκαιο, εν τέλει;
Σ'αυτά, έχω απάντηση;
Μην ακούσω, "δεν έχουμε τι να χάσουμε, τίποτε, πέρα από τις αλυσίδες μας".
Ποιός το λέει, αυτό το Κ.Κ.Ε και ο Αλαβάνος;
"Ας πουμε Πολιτική Κοινωνιολογια."
Μα αυτό είναι το θέμα, Νόσφυ.
Αλλά αυτό, επειδή απαιτεί
Παιδεία, ( ΠΑΙΔΕΙΑ κι όχι γράμματα του κ@λου..)
ΣΥΡΙΖΑ και Κ.Κ.Ε είπαν όχι στοπ διάλογο για την παιδεία.
Αυτό γίνεται, από την μεταπολίτευση και μετά..
Τώρα τι να πούμε παρακάτω;
Αδιέξοδο; Τα παρατάμε και όπου βγεί..
Εμένα δεν με νοιάζει..
Ο Leo θα τα υποστεί.
Αυτός που τα λέει και αγωνιά, αυτός στο τέλος θα την πληρώσει;
Αυτός που τα λέει και αγωνιά, αυτός στο τέλος θα την πληρώσει;
τωρα να σουπώ ναι; Φυσικά αυτος;
παντως φλε Σπιθα ..εδω -δηλαδή στα Μπλογκια ..δεν ειναι χωρος πολιτικής δρασης - η τουλαχιστον ο κυριος χωρος ..
Ποτε δεν το πιστεψα αυτό.. Παρολο που ειμαι μέσα σταΜπλογκια ..
ουτε φυσικά λεω και το .. ηδραση ειναι στο πεζοδρόμιο
Λεω το εξης απλό .. Απο την στιγμή που συζηταμε τα Κειμενο του leo
ε ειμαστε ελευθεροι να επεκτεινουμε τους συλλογισμους του προς τη μια κατευθυνση ΄΄η την αλλη ..
με την ελπίδα οτι ισως προκληθουν ερεθισματα σε αγνωστους μας ανθρωπους ..
ετσι -ισως - προκυψει μια Πολιτική παιδεια σ..μια κουλτουρα διαλογου .. οχι με τον Πραγματισμό του Επειγοντος ουτε με τον Εστετισμό του αρσιτερισμου της ταυτοτηας ..
ισως λεω .Και πάντως ειναι το μόνο που μπορουμε νακανουμε θετικά εδώ.Να λέμε τις αποψεις μας και να επιμενουμε σε μια Κουλτουρα του διαλογου και της αναζητησης ενός νοητου Δημοσιου χωρου.
οσο για τον Διαλογο Καζακη Καλωνιατη
που ρωτας αν Έμπεριέχουν - πέραν της επιστημοπνικής αξίας τους- απαντήσεις στα άμεσα και συγκεκριμένα προβλήματα του πόπολου;''
η γνωμη μου ειναι οτι ναι ... ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ
με την εννοια οτι σε μια παρα πολύ κρισιμη Καμπη ..Στην εποχή της Κρισης ..
το διλημα
Αριστερα και Ελευθερια ή
αριστερα και Εθνικισμος ή Διεθνισμός ..
επιστρεφει σαν την μονιμη επιστροφή του απωθημενου
εστω και απο τηνν πίσω πορτα .
ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ
"μιλώ για ακτιβιστες κλπ
που αγχωμένοι απο τις απιστευτες αλλάγές του σημερα αλλάζουν απιοψεις και πρακτικές καθε μέρα .."
Για να δούμε κι'αυτό, λοιπόν.
Απορριπτέα είναι η ασυδοσία και η αγορά πάνω από τον άνθρωπο
-ένα το κρατούμενο
Λάθος ο κρατικός καπιταλισμός, ο κρατικισμός,
'
δύο τα κρατούμενα
ακτιβισμός
ο ακτιβισμός εις το άπειρο, εις το διηνεκές, αυτό που οδηγεί.;;
Ας μην γινόμαστε τιμητές, εκ του ασφαλούς, ούτε να ψάχνουμε οάσεις που θα τις κάνουμε πανάκεια.
Φυσικά και δεν απορρίπτω τον ακτιβισμό, το αντίθετο..
Σκέφτομαι να την κάνω..για να την γλυτώσω, !!
αλλά δεν θα το πρότεινα για πολιτική πρόταση, βέβαια.
Συγγνώμη, επανέρχομαι στο ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ
Δεν είπα, ότι δεν εμπεριέχουν!
Είπα, ότι αποτελούν, σοβαρές αναλύσεις, όπως και το κείμενο του Σεβαστάκη.
Είπα, είναι πολιτική πρόταση;;
Ποιά; ]
Να ακούσω πάλι το δια ταύτα;
" ή Διεθνισμός "
Ποιό διεθνισμό;
Η αντισυστημική αριστερά στην ελλάδα έχει 10 πολιτικές εκφράσεις..
Σε ποιά να πάω..;
Nόσφυ
Όσο συνεχίζονται αυτές οι σεχταριστικές αντιλήψεις, που συνεχώς αυξάνονται, τότε έχουμε χάσει την μπάλα, ενώ η πράξη δείχνει ότι ο συντηρητισμός ενισχύεται.
Μετά, άντε να πεις ότι έχει άδικο, ο Γρηγόρης που λέει ότι " κρατούσαμε πολλές ομπρέλες"
Συμφωνώ, απολύτως, Νόσφυ (και κλείνω..) μ' αυτό που ανέφερες..
@ Νόσφυ:".Και πάντως ειναι το μόνο που μπορουμε νακανουμε θετικά εδώ.
Να λέμε τις αποψεις μας και να επιμενουμε σε μια Κουλτουρα του διαλογου και της αναζητησης ενός νοητου Δημοσιου χωρου."
Σωστός, Νόσφυ..
ε για να κλεισω κι εγω παραπέμπω σενα παλιο μου σχόλιο :
http://nosferatos.blogspot.com/2010/01/cynical_5536.html
Τι δεν ειναι Δημοκρατία;
Ε δεν ειναι δημοκρατια η γκαιμπελιστικη συκοφαντία
η ασυστολη δημαγωγια των ασχέτων,η
φτηνεια , ο τηλελαικισμός και ο ρατσισμος ως ο σοσιαλισμος των ηλιθίων
το να περνεις την Βλακεια σου ως μετρο των αλλων, ο ναρκισσισμός του ψεμματος σου , ο ηλιθιος πολιτικός αυνανισμός της εθνικιστικής αυταρέσκειας,
το ΓΛΥΦΕΙΝ,
η κατινιά της μικροπολιτικής , ο κυνισμός αυτών που ενώ μιλούν για πατριωτισμό καινε την πατριδα
(η την βυθιζουν στην αβασταχτη λασπη την μικρονοια ,τον μικρομεγαλισμό, την Κατηφεια ,την πληρη Σηψη)
Δεν εινα Δημοκρατια αυτά.
το να ναρκισσευομαστε μες τη Μiζερια μας δεν ειναι Δημοκρατία
Δημοκρατια δεν ειναι
Ουτε η λατρεια της αποτελεσματικοτητας ο παραγοντισμός,η παρακαμψη της αρχης της νομιμοτητας ,οι προληπτικές συλληψεις παιδιων,ο νεοφιλελευθερος ολοκληρωτισμός ,η λατρεια του ασήμαντου ,ο μηδενισμός του καρριεριστα .....
εν πασει περιπτωσει η δημοκρατια δεν ειναι ουσια , ουτε αξια ουτε ομως και απλή διαδικασια
Ειναι να πλεεις στ'ανοιχτά, αντεχοντας ,να μη χανεις την ανθρωπιά σου μπροστα στη προκληση..
Ειναι κενή και ταυτοχρονα γεματη μες την διαφανη ανοιχτοσυνη της ..
Ειναι να αποδεχεσαι αυτο που εισαι και ταυτοχρονα να ανεχεσαι αλλά κυριως να αντεχεις την διαφορετικοτητα ..
Κι αυτο το τελευταιο , η αντοχή γινεται ολο και πιο δυσκολο στις μερες μας
Προσυπογράφω, Νόσφυ.
Ας βάλω μια πινελιά, μόνο..
"να αντέχεις την διαφορετικότητα'
να αντέχουμε τον εαυτό μας,
ώστε να μην ψάχνουμε, συνεχώς, το μερικόν λάθος του άλλου, μόνο και μόνο για να γιγαντώσουμε τη δικη μας "ιδιοφυή" άποψη.
Υ.Γ.
Μένω, στα δικά σου, όμως,,,!
Αυτά που είπα, τα ξέρεις..
Λοιπόν, Νόσφυ αν ανοίγεις κουβέντες με το φίλο μου το Σπίθα, θα πρέπει να έχεις και λεπτή μέση για να χωράς απόλες τις τρύπες που αυτός θα σε περάσει. Χαχα. Σας παρακολουθώ μετά χαράς.Αυτό με την οικολογία όμως δεν μου το λύσατε. Η κλασσική αριστερά έχει το προβληματάκι με την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων. Η εναλλακτική όμως; Το χρησιμοποίησε ως αξεσουάρ. Βάλτο και αυτό μέσα είναι μοντέρνο, παίζει.
Eίναι θέμα σοβαρό. Δουλέψτε το και σεις και ο LLS, το σκέφτομαι καιρό αλλά δεν... Σκοντάφτει και αυτό στον πολιτισμό, φίλοι. Δεν φτιάχνεις κίνημα αν δεν λύσεις προβλήματα κουλτούρας, αν δεν ξύσεις άλλες πληγές που αφορούν τρόπο ζωής. Σε μια κοινωνία σε ύπνωση ακόμα και η αδικία φαίνεται φυσιολογική
@ Leo
Η εναλλακτική οικολογία;;
Υπάρχει, αλλά υπάρχοντος του καπιταλισμού.
Τι εενοείς θα πάμε στον Κερατσίνι, στη Δραπετσώνα, στον Αγ Παντελεήμονα και θα πούμε για την εναλλακτική οικολογία;
Η οικολογία είναι κοσμοθεωρία, είναι τρόπος αντίληψης ζωής
Ή σβήνουμε τα πυρηνικά,
κλέινουμε τα εργοστάσια, εκείνα που φτιάχνουν τις ανεμογεννήτριες, τα φωτοβολταίκα, τα ποδήλατα
τα εργοστάσια με τους νέους λαμπτήρες (ΛΕΝΤ )
Όλα αυτά είναι αντίρροπες δυνάμεις ή ισχυροποιούν το ισχύον καθεστώς;
Είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση, είναι αναγκαίες, αλλά...
στο μέλλον θα έχουμε νερό, ας πούμε;
Θέλουμε κι άλλα σχολεία, Leo;
Σε ξύλινες καλύβες και δίπλα στο δάσος ή μέσα στην πόλη και με δήμαρχο τον Κακλαμάνη;
:)
υ.γ.
Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας, δεν επαρκούν. Αυτό είναι δεδομένο.
Την πρωτοπορία στα αιολικά την παίρνει η Κίνα..:))
Ανάπτυξη και οικολογία, δεν υπάρχει.
Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο, έχει κάνει λάθος,
αλλά άστο δεν πειράζει :)
Στο αντιστρέφω το ερώτημα;
Εκπολιτισμός στον τρίτο κόσμο και με ποιό τρόπο;
Εκπολιτισμός ή οικολογία;
Πολιτισμός, ανάπτυξη και δημοκρατία και οικολογία;
Αυτό ποια ιδεολογία αφορά, φίλε, Leo;
υ.γ.
Ξέρω..:)
Πάμε σε ζητήματα που αφορούν μια στάση ζωής και μόνο αυτά,
..ή μήπως κάνω λάθος;
Leo, εγώ το έχω δουλέψει κι το έχω λύσει:)
Αλλά, ας περιμένουμε το Γιάννη.
Ξέρεις τι κάνει τώρα, έτσι;
Δεν κάνει σχόλιο.!
Θα ετοιμάσει ποστ..
και μετά θα ψαχνόμαστε:))
Περι Οικολογιας...
---------------------
ηοικολογια αναπτυχθηκε ως Μεταυλιστικό κινημα..
Ηταν - και θεωρουνταν οτι ηταν - κατι περα απο την επιβιωση.. Πως να το πουμε .. Ενώ οι πρωτες μεταπολεμικές γενιες περνουσαν στην καταναλωση οι επομενες .. ιδιως μετα τον Μαη του 68 ασχοληθηκαν με ζητηματα του Τροπου ζωής...αξιες ,κριτική στον παραγωγισμό κλπ
...................
εδω υπάρχουν πολλά που πρεπει να πουμε ..
τα παραλειπω προς το παρόν
Ομως εκεινο που ΔΕΝ μπορουμε πιά να μη δουμε ειναι οτιεμφανιζεται στις μερες μας μια Νεου τυπου οικολογια ..ως τροπος Ζωής .. Οχι πια ως μεταυλιστική επιθυμια ..Αλλά λόγω ας το πουμε ετσι Εκτακτης αναγκης..
Οι χιλιαδες που κυκλοφορουν πιά με ποδηλατο ..και τα 4χ4
σαπιζουν πιά στις μαντρες μεταχειρισμένων .. δεν το κανουν τοσο λόγω οικολογικών π=μεταυλιστικών πεποιθησεων οσο λόγω ..αναγκης .
Αυτο δεν μπορω να το θεωρησω καλό ..Ομως..Ουδεν καλόν αμιγές ..κακου και τουμπαλιν .
Θελω να πώ .. Μια οικολογια Υστερική.. Μια οικολογια που πηγαζει μεσα απο τον Φοβο και τη δυσθυμια και οχι μεσα απο την επιθυμια για ενα καλύτερο κοσμο..με ..φοβιζει.. (καπως)
Αυτο δεν μπορω να το θεωρησω καλό .. διορθωση
Αυτο δεν μπορω ΠΑΡΑ να το θεωρησω καλό ..
θα ηθελα να ριξετε μια ματια στο αποσπασμα απο το αρθρο του Νικου Δεμερτζη ''ΤΗΕΛΕΟΠΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ''
νομιζω οτι ταιριαζει ως ενα βαθμό με τους προβληματισμους του κειμενου του leo
http://nosferatos.blogspot.com/2010/08/blog-post_8536.html
Post a Comment