Wednesday, May 21, 2014

Η Roberts ως πόρνη είπε και στους δύο:





Στο blockbuster "Pretty Woman" υπάρχει μια σκηνή όπου ο φίλος του R.Gere βρίσκει την πρώην πόρνη J.Roberts μόνη στο σπίτι .Η Roberts είναι ήδη μεταμορφωμένη ψυχικά  και έχει μια εμφάνιση "καθώς πρέπει". Ο φίλος του Gere της επιτίθεται ενώ καθώς αυτή αντιστέκεται αυτός της θυμίζει την ιδιότητα της. Η Roberts ευρίσκεται σε άμυνα , αμηχανία. Όταν βρίσκει τον Gere του αποκαλύπτει την επίθεση και του λέει:

Με βρήκε ως κανονική ενώ αν με έβρισκε ως πόρνη, στο δρόμο, με τα ρούχα της δουλειάς θα τον είχα κανονίσει.

Η Roberts ανέδειξε το πρόβλημα του που , πως και με ποιον γίνεται η αντιμαχία

Ο θρασύδειλος φίλος του Gere προσπάθησε να βιάσει την πόρνη   Roberts γιατί παραβίασε ένα στοιχειώδες πρωτόκολλο της αντιμαχίας. Έπαιξε με την πόρνη, " εκτός έδρας", όπου η μεταμορφωμένη δεν είχε διαθέσιμο τον κώδικα της, το χώρο της, τη γλώσσα της.

Στα θεμελιακά ζητήματα του πως που με ποιον έχει μεγάλη σημασία

Η υπόθεση του video του ποταμιού έχει στραβώσει γιατί ο όρος "σεξιστικός" αποσπάται από τα συμφραζόμενα του και εισάγεται σε ένα ευρύ δημόσιο χώρο όπου το λήμμα "σεξ" παραπέμπει πολλαπλά αλλού.

Ας γίνουμε λοιπόν η Roberts πόρνη της πιάτσας του Beverly Hills και η "Pretty Woman" γυναίκα του Gere.

Το βίντεο είναι σεξιστικό γιατί η έφηβη εξομολογείται το ζήτημα της πρώτης φοράς , αναζητώντας το βλέμμα της συνομήλικης, ενώ όλοι ξέρουν ότι αγκυρώνεται και στο βλέμμα του μέσου θεατή youtube που στατιστικά είναι μπανιστηριτζής πορνογραφίας, παιδόφιλος, ανενεργός ερωτικά, αδιάφορος πολιτικά. Με αυτόν όμως το μέσο θεατή μπορείς να μιλήσεις για "σεξισμό";

Ο Θεοδωράκης που είδε " αριστερό υπερσυνηρητισμό" είναι τελικά σαν το μέσο θεατή του βίντεο του.Γιατί δεν απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, σε ένα ειδικό χώρο, σε μια συγκεκριμμένη συνθήκη όπου μπορούμε να ορίσουμε τι είναι " αριστερός υπερσυντηρητισμός" , αλλά απευθύνεται στον στατιστικό μέσο μπανιστηριτζή τον οποίο απενοχοποιεί.

Το βίντεο , ιδεολογικά είναι τόσο επικίνδυνο, όσο και το βίντεο του Συριζα, που στηρίχτηκε στην συγκινησιακή φόρτιση του εθνικού ύμνου. Εδώ αναζητήθηκε το βλέμμα του μέσου ευαισθητοποιημένου θεατή, ακροατή της ερτ, ενώ όλοι ξέρουν ότι αγκυρώνεται στο βλέμμα του oug εθνικιστή, αλλά και του  άδολου πατριώτη , οποίος  δονείται και κλαίει στο άκουσμα του εθνικού ύμνου. Το βίντεο του συριζα αντιστοιχεί αισθητικά, ιδεολογικά με ένα βίντεο από την κηδεία των δολοφονημένων χρυσαυγιτών όπου οι γονείς τους  κλαίνε και τραγουδούν τον εθνικό ύμνο και στο τέλος με cut εμφανίζεται το σήμα της ΧΑ.

Η αισθητική είναι  ιδεολογία.

Όσοι ασχολούνται με τη ΧΑ , ξέρουν πως αυτή αποκρυσταλλώνει, συναισθήματα, συμπεριφορές, νεύματα, σημαινόμενα που παράγονται σε ένα βιοψυχικό συνεχές. Αυτό το συνεχές είναι σαν το συνεχές του youtube, όπου Roberts είναι ταυτόχρονα πόρνη και Pretty Woman η μικρή είναι ταυτόχρονα η πρωτάρα έφηβη αλλά και "πιπίνι" του Θέμου , ο εθνικός ύμνος είναι της Ερτ και του Μιχαλολιάκου και του "εθνικού σταρ". Είναι το συνεχές που ο φορμαλιστής Badiou αποκαλεί "άτονο κόσμο" .Σε αυτό το συνεχές τόσο η Πρώτη φορά του Θεοδωράκη και ο Εθνικός Ύμνος του Συριζα, φορτώνουν άτονες σημασίες, ρευστά νοήματα, προς πάσα νόσο, δηλαδή κυρίως προς πάσα συλλογική ψυχοπαθολογία, ενώ υποτίθεται έχουν target groups.Κουταμάρες,  μάλλον ξέρουν πως διεγείρουν τόσο το παιδοφιλικό όσο και εθνικιστικό συναίσθημα, δηλαδή τον πυρήνα του βιοψυχικού  χρυσαυγητισμού.

Απ' ότι μάθαμε στα θέματα αισθητικής του Θεοδωράκη έχει λόγο ο Κοκκινόπουλος και στον Συριζα γνωστός "Λάκης" των Νοτίων Προαστίων.


Και στους δύο  ,  η Roberts πόρνη είπε : Βρε δε γαμ.... ρε μαλ....

15 comments:

Αλικη said...

Γιάννη, με βαση τα κριτήρια που βάζεις για τον σεξισμο, ακομη και με το ταγιερ της Θατσερ η με την τιραντα της τουαλέτας της βασίλισσας Ελισσαβετ όλο και καποιος πολίτης του Ηνωμενου Βασιλείου θα τύχαινε να "φτιαχτει", δεδομένου οτι το σχετικό υλικό απευθυνόταν σε μια τεράστια γκάμα αναγνωστών εφημερίδων η τηλεθεατών.
Επομένως, θα μπορουσαμε να μιλήσουμε ενδεχομένως για προβολή σεξιστικων μηνυμάτων? -αστειευομαι, προφανώς.

Σε καθε περιπτωση, τα επίμαχα σπιτάκια μπορούν να θεωρηθούν σεξιστικα, πιστεύω, μόνον υπο την προϋπόθεση της παραδοχης οτι η σεξουαλικη πράξη και ο ρόλος της σ´ αυτήν προσβάλλουν τη γυναίκα.
Κατα τα αλλα, μπορούν να αρέσουν η να μην αρέσουν -προσωπικά τα βρήκα σαχλα- για άλλους λόγους και με βαση αλλα -υποκειμενικα- κριτηρια.

Αλικη.

ΥΓ: Η αισθητική δεν ειναι ιδεολογία. Ιδεολογία ειναι η αναγωγη της αισθητικής σε ιδεολογία (αισθητισμος: στοιχείο ιδεολογικής συγκρότησης και του ναζισμού, οπως και διαφόρων ρευμάτων της αποδόμησης και του μεταμοντερνισμου.

ΥΓ2: Πολυ φοβάμαι οτι σε κάποιον διαφορετικο χωροχρονο το κορίτσι που πρωταγωνιστεί στο σποτ θα έμπαινε στον πειρασμό να απευθύνει και στον Μπαντιου την εμβληματικη φράση: "άντε γα..., μα...".

Left Liberal Synthesis said...

Αλίκη

Το πρόβλημα είναι πως που με ποιον συζητάμε περι σεξισμού, και πως ορίζουμε τον σεξισμό

Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να το δούμε δεοντολογικά γιατί σε μια κοινωνία ανοχής πρέπει να ανεχτούμε και τον σεξισμό, όπως αναχόμαστε τον ναζισμό ως λόγο

Επομένως τελικά καταλήγουμε "στην τελική" σε μια αισθητική αποτίμηση : μου αρέσει δεν μου αρέσει

Με αυτή την έννοια η αισθητική γίνεται ιδεολογία , όχι με τον ορισμό το τι συγκροτεί ιδεολογία

Στην περίπτωση της πρωτης φοράς και του εθνικού ύμνου ο διαφημιστής προφανώς προσπαθεί να ελκύσει με τον εύκολο τρόπο το πιο αρχαικό, ανεπεξέργαστο συναίσθημα. δηλαδή τα αναπαράγει και τα διαστέλλει

Αυτό γίνεται εν γνώσει του.

Αυτή την "γνώση" αυτή η στάση, μιας επίτηδες διόγκωσης , του πιο εύκολου του πιο αρχαικού δεν μου αρέσει.

Τυπικά έχεις απόλυτα δίκιο. Αλλά το ταγιερ της Θατσερ ως σεξουαλικό νεύμα, προυποθέτει ένα φαντασιακό , μεταξύ μας πολύ "ανεπτυγμένο".

Οσο για την μικρή , δηλαδή ως ρόλος, προφανώς μπορεί να πει και στον LLS "δε ..γα.. ρε φίλε.." no problem

Με αυτά και με εκείνα, τα "πιπίνια" τα κλάματα στον Εθνικό ύμνο, ψάχνουμε γιατί η ΧΑ έχει ομαλούς ανθρώπους: μα γιατί κάπως "κατασκευάζονται" αυτές οι ομαλότητες.

Και νομίζω σε αυτό συμφωνείς.

Δημήτρης said...

Από γνωστούς μου τουλάχιστον, περισσότεροι ήταν οι άνδρες που θεώρησαν τα σποτ προσβλητικά για τις γυναίκες.
Θεωρώ ότι (λόγω φύλου) γνωρίζουν καλλίτερα.

Anonymous said...

Δηλαδη LLS

Οπως ειπε και ο Κλιντον It depends on what is "is"?

Oh the unbearable lightness of being e petty bourgeois leftist!!!

Φωτης

Anonymous said...

ΛΛΣ θα μας πεις τωρα τι να ψηφισουμε;

divernik

Left Liberal Synthesis said...

Δημήτρη

Ενδιαφέρουσα παρατήρηση όντως

Ομως πιστεύω,όπως προσπάθησα να γραψω στην ανάρτηση, ότι η σχετική συζήτηση έχει νόημα αν συμφωνήσουμε στις έννοιες

Αλλιώς γίνεται ένας αχταρμάς σε ένα τοσο πολύπλοκο θέμα.

Left Liberal Synthesis said...

Φώτη
Αν και δεν "πιάνω" τον υπαινιγμό σου , στυλιστικά μου αρέσει πολύ

Τον προεκτείνω:

Oh ,the unbearable lightness of being e commentator in a typical petty bourgeois leftist's blog

Left Liberal Synthesis said...

@divernik

Αδυνατώ φίλε μου να σου προτείνω
αυτή τη στιγμή

Λυπάμαι....

Anonymous said...

Δλδ διατηρεις καθαρα πολιτικο βλογ και δε λες τι ψηφιζεις; Η δημαρ παει φουντο. να μαντεψω το ποταμι;

Ή τις γεφυρες που ειναι pure liberal;

divernik

Anonymous said...

LLS "thanks" for the reply.

Maybe the meaning got Lost in Translation or the play of signifiers. I have followed your blog with interest having a past life including the fortune of being in C.B. Machperson's final graduate seminar in democratic theory and an interest in blending his liberal democratic theory with Theories of the state and ideology( which he acknowledged lacking). Also had interest in theories of populism which fused with post modern and Wittgesteinian concerns.
I found the "role of the reader" as a questionable determinant of "sexism" in the Obamaesque Potami spot and a form of ideological inoculation similar to Clinton's justification of Oral sex "is" not sex. Maybe the first post modern politician and Potami and Stavros the first Greek post modernist movement without a centre and a subject and a "leftist" who does not mind going tyo bed with everyone else "but still loves the left". And your blog with recent caustic critiques of Dimar echoed Potamiesque sentiments.

Fotis Stamatopoulos

Left Liberal Synthesis said...

Divernik
Για δες ανάρτηση 19 Μαίου
Το πράγμα δεν είναι δα τόσο απλό..

Left Liberal Synthesis said...

Φώτη

Με τέτοιες σπουδές μάλλον θα αναστρέψω το ερώτημα.Αν έχεις κάποιες σκέψεις ευχαρίστως τις δημοσιεύω στο LLS minor.

Τώρα κατάλαβα τον συνειρμό με κλίντον. Όντως είνα ενδιαφέρουσα συσχέτιση

Το Ποτάμι, έχει ρόλο μόνο ως καταλύτης συγκυρίας.Ως ρεύμα φαινόμενο είναι ενδιαφέρον αλλά δεν είναι τοσο δα πρωτοτυπο ως δομή. Ο Τζήμερος οι Οικολόγοι έχουν διακινήσει τετοιες οργανωτικές μορφές.

Η κριτική μου είναι άδολη προς πάντες.Δηλαδή η Δημαρ τι έχει ασυλία;

Anonymous said...

Και η πολιτικη αγορα ακολουθει τους νομους της εξελιξης, οπως τα εμβια οντα αυτην της θεωριας του Δαρβινου.

Αφωτιστος Φιλελλην

Μην αψηφάς τους νόμους του Δαρβίνου

Κακή παράσταση
για πρώτη φορά
………………….
Τόσα χρόνια τα κατάφερνα
ασήμωνα και χρύσωνα
(αυτοσχεδιάζοντας
στο ίδιο έργο)
παραλλάζοντας
όσο χρειάζεται τα λόγια μου
ώστε ν’ ακολουθεί
τους νόμους του Δαρβίνου

Κρυφά σταυρούς μου πρόσθετε
ο μυστικός στρατός μου
..................
Τα όπλα μου απλά
η ατελής του ανθρώπου φύσις :
ο φόβος του αγνώστου, η θρησκεία,
η οδός της ήσσονος προσπαθείας
(κοινώς το βόλεμα).
η απληστία
κι άλλα πολλά
……………………………………….

http://panosz.wordpress.com/2014/02/09/nd-37/#comment-217423

Μιχάλης Καματερός said...

Επιτρέψτε μου να παραθέσω κάτι άσχετο, αλλά επίκαιρο:
Θυμάστε τι δουλειά έκανε ο Ριτσαρντ Γκιρ στην ταινία "Pretty Woman"; http://www.imdb.com/title/tt0100405/

Αγόραζε "μπιρ παρά" εταιρίες με προβλήματα ρευστότητας, τις έκανε κομμάτια και τα ξεπούλαγε, βγάζοντας τρελά κέρδη από την αξία των πραγματικών εταιρικών αποθεματικών..! Στο τέλος της ταινίας όμως, που η Τζούλια Ρόμπερτς του έχει γλυκάνει την καρδιά, χρησιμοποιεί ιδία κεφάλαια για συνεταιριστεί με το τελευταίο του θύμα, ένα ναυπηγείο (ομολογουμένως δύσκολη περίπτωση επιχείρησης).. Περιχαρής ο γηραιός ιδιοκτήτης του ναυπηγείου ανακοινώνει στο μακάκα στέλεχος, τον κακό της ταινίας: "Ο κ. Λιούις κι εγώ θα χτίσουμε μαζί πλοία.. Τεράστια μεγάλα πλοία..!" http://www.youtube.com/watch?v=aXgMvEB16zY

Δηλαδή το happy end της ταινίας είναι η αντίθετη έκβαση από την αυτήν των κρατικών (και μη) επιχειρήσεων στην μπουρδΕλλάδα της παρούσης.

http://ametroepeia.pblogs.gr/2014/06/se-hamara-me-pianei.html
Η Ελλάδα διέθετε και υπολογίσιμη Αμυντική & Ναυπηγική Βιομηχανία, μέχρι που την σμπαράλιασε με αυτογκόλ! Έως το τέλος της δεκαετίας του 2000, ξεπούλησαν και ξαναξεπούλησαν (!) το ναυπηγείο Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. -ΕΝΑΕ) και υποβάθμισαν εκούσια το σύνολο της Ναυπηγικής Βιομηχανίας. Ιδεοληψία ή προδοσία;

Η δήθεν “καλή ιδιωτικοποίηση” ΚΑΙ του ΟΤΕ, έφερε συρρίκνωση και αποεπένδυση; Παράδειγμα για την κατρακύλα δίχως γυρισμό, η περίπτωση του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος -ΟΤΕ. Από χρόνια πεδίον λεηλασίας λαμπρόν για ελληνογερμανικά conglomerates, ο βασικός τηλεπικοινωνιακός πάροχος του έθνους, θα διανύσει και περίοδο επενδυτικής εξάπλωσης(με την εξαγορά αντίστοιχων βασικών παρόχων σε Αλβανία, Αρμενία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλαβομακεδονία, Σερβία (ευτυχώς για τους Σέρβουςπροσωρινά..!) και αλλού).

Εννοείται ότι π.χ η επιχειρηματική εξάπλωση του ΟΤΕ υπήρξε άψογη από άποψη γεωπολιτική. Όμως η προγενέστερη μόλυνση του οργανισμού από Intrakom & Siemens, προεξοφλούσαν την θλιβερή κατάληξη του λαμπροτέρου ελληνικού conglomerate. Υποτίθεται ότι ο ΟΤΕ θα γίνονταν εταιρική υπερδύναμη, μιαν πολυεθνική, που θα μοίραζε απλόχερα πλούτο, μέσω διεύρυνσης θέσεων Εργασίας, αλλά και μέσω της γενναιόδωρης έννοιας Εταιρική Ευθύνη (αυτής της τόσο κενής, ανύπαρκτης, ανυπόστατης διεθνώς). Τελικά όμως και αυτός ο κραταιός κολοσσός εκποιήθηκε άδοξα και οριστικά το 2008, στον ..αντίστοιχο γερμανικό "ΟΤΕ", τη Ντόιτσε Τέλεκομ, κατόπιν της σκανδαλώδους εξαγοράς της ΓΕΡΜΑΝΟΣ ~ SUNLIGHT, όμως, η οποία στιγματίστηκε και από τον ωμό εκβιασμό του πανυπερσεβάστου άρχοντα Βγενόπουλου, ο οποίος φυσικά και είχε εκ των έσω ενημέρωση για την επικείμενη προδοτική εκποίηση του ΟΤΕ...


Η λίαν κερδοφόρος ΔΕΗ έχει κοπεί στα τρία -Παραγωγή, Δίκτυο Διανομής, Πωλήσεις- για να καταστεί ευκολότερο το ξεπούλημα της... http://www.dei.gr/Default.aspx?id=58471&nt=18&lang=1 Greece's most profitable public-owned electric company "DEI", has been cut into 3 parts, in order to be easily sold off...

Do you remember what kind of job did Richard Gere enjoy having in "Pretty Woman"? He buyed -for peanuts!- companies with liquidity issues, then he cut them down into pieces and sold them, making great profits out of the reserve's true value! Towards the end of the movie, due to the influence of sweet Julia Roberts, he mobilizes his own capitals in order to make partners with his last victim, a shipyard (a difficult case of an enterprise, by all means!).. Grateful as hell, the senile owner of the shipyard announces the partnership to the movie's villain: "Mr. Lewis and I are going to build ships together, great big ships." http://www.imdb.com/title/tt0100405/quotes?qt=qt0466923

Left Liberal Synthesis said...

Μιχάλη
Η επέκταση της μεταφοράς για την ταινία καλοδεχούμενη και εύστοχη
Όντως ο χαρακτήρας του Γκιρ είναι συμβολικός ως μετανοημένος broker συνάδει με τον περιρρέουσα ατμόσφαιρα της εποχής