Το χθεσινό ΒΗΜΑ δημοσίευσε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για την ιστορία του Π.Γερμανού.Κατά την ταπεινή γνώμη του αδέσποτου ιστολόγου,πρόκειται στη ουσία για ένα ύμνο στις τρομερές παραγωγικές αντιφάσεις της κοινωνίας μας κατα την τελευταία 35 ετία.(κλικ)
Προεισαγωγικά θέλω να αναφερθώ στην συντηρητική και αντιδραστική μυθολογική κατασκευή που υπονοεί ότι μια μη συγκρουσιακή κοινωνία ,παρέχει βιωτικό επίπεδο,ελευθερίες και προοπτικές στους πολίτες.
Ουδέν αναληθέστερο
Οι πιο αξιόλογες ιστορικά εποχές είναι γεμάτες παραγωγικές συγκρούσεις ,αντιφάσεις , αντινομίες παράδοξα και εκρηκτικά γεγονότα.
Η ιστορική συγκρότηση του ιστολόγου δεν είναι σοβαρή,αλλά δεν μπορώ να μην σημειώσω πως η ταραγμένη Ελλάδα του 60,με τις διώξεις της Αριστεράς, τις αποστασίες,τα πραξοκοπήματα είναι η η πιο εκρηκτική εποχή του νεο ελληνικού πολιτισμού ,της διανόησης της πολιτικής.
Η προεπαναστατική θυελώδης Ρωσία είναι το καμίνι του Ευρωπαικού πολιτισμού,και η ασφαλής ΕΣΣΔ η απέραντη πνιγηρή κατάθλιψη του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού.
Η σύχρονη Ελβετία κλεισμένη στα θαυμάσια βουνά και κοιλάδες,απολαμβάνει μια πρωτοφανή σταθερότητα,αλλα συνίσταται μόνο για υπνοθεραπεία,και παραδίπλα τα ταραγμένα βαλκάνια βράζουν απο τους Κουστουρίτσες και τους Μπρέγκοβιτς.
Στο ρεπορτάζ του Βηματος παρουσιάζεται μια ιστορία που αναδεικνύει τις τροφερές ηφαιστιακές αντιφάσεις της δημοκρατίας μας.
Ενας νεαρός Κνίτης του που ρισκάρει στην παρανομία την συμμετοχή του στον αντιδιδακτορικό αγώνα,την ώρα που ο Μαντέλης είναι έφεδρος σημαιοφόρος στο ΠΝ,ξεκινάει υπό το μηδέν και χωρίς να αποστεί από την πολιτική στράτευση δημιουργεί μια οικονομική μονάδα ευρωπαικού βεληνεκούς.
Το ΚΚΕ δεν ανήκει στις προτιμήσεις του ιστολόγου,αλλά το ουτοπικό αξιακό πλαίσιο του ΚΚΕ ανήκει στην ανθρωπότητα.Το πρόβλημα είναι ότι η ιδεολογική διαχείριση αυτού του πλούτου γίνεται από αγοραφοβικούς ιδεοληπτικούς μηχανισμούς που αφιέρωσαν ένα δίστυλο στην 25 σελίδα όταν ο Φαράκος μας άφησε.
Το ότι ο Γερμανός ακουμπά σ'αυτόν τον αξιακό πλούτο,και διοχετεύει την επιχειρηματικότητα του στην ελέυθερη οικονομία,χωρίς να τον ξεχάσει μου φαίνεται μεγαλοπρεπές.
Θα χαιρόμουνα πολύ να είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός είναι μέλος του ΚΚΕ,και μεταξύ μας μάλλον είναι,και αυτό με κάνει πιο αισιόδοξο.
Αυτό αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα στην ανοικτή οικονομία είναι δεν είναι της τάξεως της πολιτικής πόλωσης ,αλλά της τάξεως της δημιουργικότητας.
Δεύτερον αποκαλύπτει αυτές τις εγγενείς σχεδόν δαιμονικές αντιφάσεις των ανθρώπων ,υπερβαίνουν τα στερεότυπα, τα πολιτικά και κοινωνικά κλισέ που είναι βαθύτατα αντιδραστικά
Τρίτον αποκαλύπτει γιατί η κωλό δημοκρατία Kreeka Vabarik που συχαινόμαστε πολλές φορές,ταυτόχρονα σφρίζει από ταλέντο,δημιουργία ,ανοικτά μυαλά και την κάνει αξιοθαύμαστη.
Ενας πετυχημένος επιχειρηματίας που εμπνεύσθηκε ένα μοναδικό στην Ευρώπη business concept ( το ειδικευμένο κατάστημα μπαταρίας) ,δεν μεταστρέφει τις πολιτικές επιλογές του,σαν γλυώδης νεόπλουτος που γέμισε η Ελλάδα,αλλά προχωρά και υπερασπίζεται την αντίφαση του.
Σαράντα χρόνια πριν ο Εμπειρίκος κάνει την αντίστροφη διαδρομή ,και μας παραδίδει ένα θεμελιώδες πνευματικό κεφάλαιο ,μια υποθήκη πνευματικής και συνειδησιακής εντιμότητας.
Βέβαια η στερεοτυπία, η απύθμενη υποκρισία ο πολιτικός κονφορμισμός δεν μπορούν να αναδείξουν την ουσία του θέματος,και το μετατρέπουν παραπολιτική μπούρδα.
Γεια σου σύντροφε Γερμανέ
Σύντροφοι του ΚΚΕ και σ'ανώτερα
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
8 years ago
1 comment:
Πιστεύω ότι σήμερα η δημιουργικότητα, το ταλέντο, η πρωτοτυπία, η καινοτομία εκφράζονται κυρίως μέσω της αγοράς, αυτό είναι αλήθεια.
Θα μπορούσαν βέβαια να υπάρξουν και άλλες μορφές έκφρασής τους (ακόμη και εκτός αγοράς) στο μέλλον.
Post a Comment