Η μισθωτή εργασία είναι ένα πολύ νέο φαινόμενο στην ανθρώπινη ιστορία
Στα μέσα του 19 αιώνα ,όμως η μισθωτή εργασία ,γίνεται το αντικείμενο της μελέτης των διανοουμένων,αλλά το κυριώτερο οι μισθωτοί αντιλαμβάνονται τον βασικό τους ρόλο όχι μόνο στην κοινωνία,αλλά και στην ιστορία.
Ολα λίγο πολύ είναι γνωστά
Ενας ιδιοφυής αδέσποτος Γερμανός διανοούμενος,μελετάει την πιο ανεπτυγμένη εργατική τάξη της εποχής του,στην Αγγλία,και προσπαθεί να διατυπώσει (μέσα από συνεχή διανοητικά βήματα) μια συνεκτική διεπιστημονική θεωρία για την ιστορία,την ανθρωπότητα,την εργατική τάξη.
Ταυτόχρονα οι μισθωτοί εργάτες ,αντιλαμβάνονται το μέγεθος τους,και δημιουργούν ομάδες,συνδικάτα για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα.Η τιμή του προιόντος που πωλούν πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας διαφανούς ισότιμης συμφωνίας.
Από τότε μέχρι σήμερα,κύλησε πολύ νερό ,αλλά και πολυ αίμα.
Ετσι γίνεται ,η ιστορία και η πρόοδος είναι γεμάτη επιτυχίες,πτώσεις,τραγωδίες
Που είναι η μισθωτή εργασία σήμερα;
Δύσκολο να απαντήσεις με μια λέξη
Μισθωτός είναι και το μεσαίο στέλεχος μιας εταιρείας στην Στοκχόλμη,μισθωτός και ο σεκιουριτάς που χάνει την ζωή του ,σε ληστεία στην Αθήνα.
Μισθωτός είναι ο Γάλλος υπάλληλος της France Telecom με το διαμέρισμα στο Παρίσι,το εξοχικό στην Νίκαια,τα παιδιά στα Ensead,μισθωτός και ο Αφρικανός μεταφορέας του ΙΚΕΑ στην Αθήνα.
Οι διαφορές πια ,εντός της εργατικής τάξης (στην ευρεία σημερινή έννοια) είναι πια μεγάλες
Τα παράδοξα πολλά.
Το κυριώτερο ,ομάδες μισθωτών που μέσα από τις πιο αντιφατικές ιστορικές διαδρομές απολαμβάνουν ένα υψηλό επίπεδο ζωής,οικειοποιούνται τον λόγο και τα αιτήματα των πιο αδικημένων εργατών ,για να διατηρήσουν τα πιο παράλογα.
Ταυτόχρονα άλλες ομάδες μισθωτών ,εγκλωβίζονται σε εργασίες χωρίς μέλλον,με απαράδεκτες αμοιβές και συνθήκες.
Το νέο σε σχέση με την εποχή του Marx είναι ότι η πολιτική και ο διάλογος για την εργασία ,είναι και αυτό ένα νέο προιόν.Η υπεράσπιση της εργασίας έγινε επάγγελμα,και για τους masters του είδους,αλοίμονο μας!, τα προβλήματα των μισθωτών είναι μια θαυμάσια αυτοπληρούμενη προφητεία.
Το πως διαλεγόμαστε και τι κάνουμε ως μισθωτοί ,είναι κομματάκι δύσκολο να το πεις.
Θα εκφράσω αυτήν την αμηχανία μου,πηγαίνοντας βουβός στη συγκέντρωση της ΓΣΕΕ,αλλά η καρδιά μου θα είναι με τους Μοτομάγγες,τα παιδιά των delivery που κάνουν μοτοδιαδήλωση το απόγευμα.
Burhanuddin Baki : Badiou's being and event and the mathematics of set
theory
-
Το βιβλίο υπέδειξε ο φίλος Weltschmerzk.K
Πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο βιβλίο που ίσως περατώνει και το σκοπό
του ιστολογίου: Την εξοικείωση μη μα...
9 years ago
11 comments:
Αυτό που με εκνευρίζει πιο πολύ είναι που πολλές ομάδες εργαζομένων δεν έχουν αντιπροσώπευση και το λέω και ως πρώην delivery αλλά και ως εργαζόμενος που τώρα έχει επαρκή αντιπροσώπευση. Τα προβλήματα αυτών των κλάδων θα έπρεπε να εξεγείρουν την κοινωνία. Κάπου διάβασα "Κανείς να μην παραγγείλει delivery την πρωτομαγιά". Αυτά όμως δεν πρέπει να μας κάνουν να θέλουμε να μειώσουμε τα δικαιώματα άλλων κλάδων (των ρετιρέ όπως λέμε). Μάλλον των αδικημένων άλλων κλάδων τα δικαιώματα θα πρέπει να αυξηθούν. Στο κειμενό σου θέτεις ένα πολύ σοβαρό θέμα που είναι αυτό των αντικρουόμενων επιδιώξεων των κοινωνικών ομάδων που καθώς αυξάνονται οι ανισότητες θα αυξάνονται και αυτές. Γι'αυτό το θέμα θα πρέπει να γίνει άλλη συζήτηση.
καλημερα LLS. ΟK με την διαδήλωση, θα ήθελα να παω και γω για τους λογους που λες. Αλλά αν επρεπε να φωναξω 3 συνθηματα (με νοημα) για παράδειγμα, δεν θα ηξερα ποια θα ηταν αυτά και τα οποια θα μπορουσαν να φωναξουν και οι περισσοτεροι. Παρεμπιπτόντως ουτε και συ τα αναφερεις. Θα πας αλλά τι θα φωναξεις;
η έννοια της φιλελεύθερης αριστεράς είναι σύνθετη για να γίνει σύνθημα...
σκέφτηκα κάτι
δυνατά, μαζικά
φιλελευαριστερά !
@cynical
@aerostatik
Το εννοώ θα μείνω βουβός,γιατί έχω πολλά και αντικρουόμενα συναισθήματα.Μακάρι να είχα μηχανή να πηγαινα με τα παιδία
Εκτός αν βέβαια κάποιος από τους φίλους του LLS,ήθελε μια κοινή παρουσία.Το e mail μου δέχεται προτάσεις συντονισμού!!
@lls εγώ και να πάω για συμπαράσταση με τους delivery θα δουν τη μηχανή μου και θα με πάρουνε με τις πέτρες..(γέλια). Αλλά θα πάω γιατί έχω σκουριάσει με το blog. Ήδη κανόνισα με κάτι φίλους μου οι οποίοι δεν έχουν ξαναπάει ποτέ.
Θα είμαι εκεί,γιατί ξέρω πως το "'άσπιλο και αμόλυντο" υπάρχει μόνο στην Αγία Γραφή,και εμείς μάθαμε να μελετάμε όλες τις Γραφές.
LLS σε 3-4 αράδες ξεδιπλώνονται τόσες σκέψεις, τόσα νοήματα και τόσοι προβληματισμοί...Εύγε!
Διάβασα την ενδιαφέρουσα παρατήρηση στου μπλογκ του Τσούκα και σε ανακάλυψα! πολύ ενδιαφέρουσα η δουλειά σου. Θα σε διαβάζω συχνότερα.
@HM
Ευχαριστώ,μήπως συμπαθείς LLS παραπάνω από ότι αξίζει?
@Ελένη
Και εγώ θα σε διαβάζω.Το εγχείρημα αυτό έχει τον χαρακτήρα διαμόρφωσης ενός πολιτικού πλαισίου,με χαρά θα θέλαμε τα σχόλια σου
Τελικά,
Δεν πήγα βουβός στην Πρωτομαγιά
Παρατάχτηκα με τους συντρόφους μου Αφγανούς και Αφρικάνους και φώναξα για την άμεση νομιμοποίηση τους,και την εγγραφή των παιδιών τους στα Δημοτολόγια.
Ονειρεύτηκα ότι ίσως σε ένα χρόνο ,μια ομάδα Αριστερών Φιλελεύθερων θα έχει μια διακριτή παρουσία.
@HM
Ευχαριστώ,μήπως συμπαθείς LLS παραπάνω από ότι αξίζει?
@Ελένη
Και εγώ θα σε διαβάζω.Το εγχείρημα αυτό έχει τον χαρακτήρα διαμόρφωσης ενός πολιτικού πλαισίου,με χαρά θα θέλαμε τα σχόλια σου
Τελικά,
Δεν πήγα βουβός στην Πρωτομαγιά
Παρατάχτηκα με τους συντρόφους μου Αφγανούς και Αφρικάνους και φώναξα για την άμεση νομιμοποίηση τους,και την εγγραφή των παιδιών τους στα Δημοτολόγια.
Ονειρεύτηκα ότι ίσως σε ένα χρόνο ,μια ομάδα Αριστερών Φιλελεύθερων θα έχει μια διακριτή παρουσία.
Post a Comment