Το ιστολόγιο ανακάλυψε την Παναρχία μόλις πριν μερικές εβδομάδες (ως γνωστόν ποτέ δεν είναι αργά).Χρωστάμε την εισαγωγή στον Dennis V που έχει μελετήσει το θέμα και μας προσέφερε σε δύο συνέχειες ένα θεμελιώδες κείμενο του ρεύματος αυτού.
Η Παναρχία είναι η πραγματοποίηση όσων περισσότερων διαφορετικών και αυτόνομων κοινοτήτων χωρίς τοπική ταυτότητα,με μόνη συνεκτική δομή την εθελοντική βούληση για συμμετοχή στην κοινότητα Ωστόσο οι κυνερνητικές δομές που προκύπτουν καθως στερούνται του τόπου ως συνεκτικό πλέγμα,ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να προσεταιριστούν περισσότερα μέλη.Ετσι ο πολίτης δεν επιλέγει μόνο διακυβέρνηση εντός μιας δομής,αλλα μπορεί να επιλέξει διαφορετική δομή από τις πολλές που προσφέρονται υπερτοπικά.
Για συνενοηθούμε χοντρικά είναι σαν να κατοικώ στην Ελλάδα,αλλά να αποφασίζω στις εκλογές όχι την κυβέρνηση ,αλλα την μεταφορά όλων των πολιτικών ,πολιτειακών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μου στην Σουηδία.Και άρα η όποια συνταγματική πολιτεία στην Αθήνα συναγωνίζεται με πολλές άλλες για την αποδοχή –προσχώρηση σε αυτήν.
Βέβαια η σύμβαση αυτή προυποθέτει μια «ρευστότητα» στην αυστηρή έννοια της «υπηκοότητας» ,έτσι ώστε να μπορεί να μετακινείται αενάως.εδω ακριβώς ευρίσκεται και το ριζοσπαστικό προοδευτικό ενδιαφέρον της.
Παρότι το πολιτειακό συτό σχήμα,έχει ζωή πανω από 140 χρόνια,γίνεται τρομερά επίκαιρο με τις νέες τεχνολογίες.
Το χαρακτηριστικό των νέων τεχνολογιών είναι η υπερτοπικότητα και η ταχύτητα.
Γράφοντας σε ένα ιστολόγιο,παραπέρα εξηγήσεις μάλλον περισεύουν......
Ωστόσο ,πριν αποκτήσουμε το δικαιωμα να είμαστε πλήρεις πολίτες Δανίας (εννοώ πληρεις,με δικαιώματα,φορολογία,κοινωνικές παροχές,υποχρεώσεις) παρότι κάτοικοι Αττικής ,και επειδή το ζήτημα προσεγγίζει κάτι από Ισαακ Ασίμωφ ή πριν καταλήξει σε Στεβεν Κινγκ,ας δούμε μερικές πιο ρεαλιστικές πλευρές σου.
Στην Ελλάδα με τις ισχυρές ακόμα τοπικές εμπλοκές,υπάρχει πολυ εκταταμένο το φαινόμενο του ετεροδημότη.Ποσοστά άνω του 20 % κατοικούν αλλού από εκεί που έχουν τα εκλογικά τους δικαιώματα.
Το φαινόμενο έχει μάλλον γραφικές συνέπειες για τις εθνικές εκλογές,καθώς η ψήφος μάλλον διαχεεται στο γενικό ποσοστό,αλλα στις δημοτικές εκλογές το πράγμα παίρνει μια ενδιαφέρουσα τροπή.
Οι ετεροδημότες συγκροτουν ένα σπέρμα παναρχικής δομής.
Αν σκεφτούμε σε μια συστηματική αντίληψη ,τότε προφανώς να ψηφίζεις για τον Δήμο Κιάτου όντας κάτοικος Ν.Θέρμης έχει κάτι το εξωτικό,και καλό είναι να κοιτάξεις να μεταφέρεις τα δικαιώματα σου.
Αν όμως το δεις το ζήτημα υπο την προοπτική της παναρχίας (του δικαιώματος επιλογής πόλου διακυβέρνησης και όχι μόνο τρόπου διακυβέρνησης) τότε προκύπτουν μια σειρά από ενδιαφεροντα συμπεράσματα
Τα δημοτικά τέλη ως φόρος κατοίκησης
Στο τόπο που κατοικούμε πληρώνουμε όλοι υποχρεωτικά Δημοτικά Τέλη
Δηλαδή η κατοίκηση είναι η πραγματική συμβολή στον Δήμο,καθώς ο τόπος κατοικίας οδηγεί πόρους στην αυτοδιοίκηση
Οι δήμοι τα εισπράτουν υποχρεωτικά,μέσωτης ΔΕΗ,και παρότι είναι τεχνικά πολύ εύκολο,δεν αναλύουν ποτέ τον λαγαριασμό.πχ αντί ενός ποσου 100 Ευρώ,θα μπορούσαν ας πόυμε να τον αναλύσουν (με απλή αναγωγή των κεντρικων λογαρισμων ) σε 10 Ευρω Καθαριότητα,10 Ευρώ Σχολική Μέριμνα,10 Ευρω Κοινωνικές Πολιτικές,50 Ευρώ Κεντρική Διοίκηση 20 Ευρώ Δάνεια.(κατα πάσα πιθανότητα έτσι συμβάινει δηλαδή πάνω από 70 % των εξόδων των Δήμων είναι το διοικητικό νταραβέρι)
Με software επιπέδου ΣΤ Δημοτικού,και στοιχειώδη λογιστική επάρκεια ενός Excel File,η διαφάνεια είναι απολύτως δυνατή.
Ας πούμε όμως ότι έγω βρίσκω ότι ο Δήμος μου είναι απαράδεκτος στις σχολικές αίθουσες,έχει υψηλά έξοδα διοίκησης ,και χρεώνεται αενάως με δάνεια (συμπτωματικά είναι και ο δήμος που έχω τα εκλογικά μου δικαιώματα).
Ποιον τρόπο έχω να τον αποδοκιμάσω;
Να ψηφίσω την αντιπολίτευση
Μα καλά στην Ελλάδα του 2009 ,δεν έχεις καταλάβει πως οι Δήμοι (ιδίως στις μαγαλες πόλεις) είναι τόσο άκαμπτοι, και δημιουργουν ανελαστικές υποχρεώσεις που δεν αλλάζουν ουτε με Αλβανική εξέγερση .Ασε που έχουν δημιουργήσει ένα ημιμόνιμο προσωπικό δημοτικών συμβούλων που εναλασσονται στις όχι και τόσο ευκαταφρονητες (οικονομικά) θέσεις αντιδημάρχων,προέδρων κλπ κλπ.
Οποιος ψάχνει να επαληθεύσει θεωρίες κρατικιτστικής κριτικής ,δημόσιας επιλογής κλπ μπορεί να πάει στον Δήμο της γειτονιάς του.Οι Δήμοι διογκωνονται με προσχημα τις υπηρεσίες τους,για να διογκωνονται οι περί τους Δήμους.Η ρουσφετολογική Ελλάδα του 21 αιώνα έχει ικανότητες να καταστρέφει και τους πιο αντιπροσωπευτικούς θεσμούς.
Ετσι λοιπόν αν σου έλαχε να είσαι δημότης σε ενα Δήμο με προβλήματα,τότε διάβασε κανένα Καβάφη και ετοιμάσου για την Ιθάκη απολαμβάνοντας το αιώνιο ταξίδι.
Ας σκεφτούμε όμως με όρους Παναρχίας
Ανοικτό δικαίωμα μεταδημότευσης μόνο μέ ένα παράβολο
Ας υποθέσουμε οτι αντιλαμβανόμαστε την ετεροδημότευση όχι σαν παραδωσικακή λειτουργία για να πιεις ούζα με τον συμμαθητή σου που σου έκλεψε την τσάντα,ούτε σαν αφορμή για να θρηνήσεις την παλιά γειτονιά με τους χωματόδρομους και το καφενείο του κυρ,Μιχάλη (τωρα γιατί οι χωματόδρομοι αρέσουν μετα την παρελευση τους ή τα καφενεία μόνο όταν κλείσουν,αυτό εμπιπτει στην αρμοδιότητα του Lacan)
Ας δούμε την ετεροδημότευση ως ενεργητική πολιτική στάση ,όπου με αυτήν αφου έτσι και αλλιώς πληρώνεις την κατοίκηση σου ,θα μπορούσε με την ψήφο σου να επιδοκιμάζεις τους Δήμους μιας άλλης περιοχής που νομίζεις ότι προχωράνε καλά.
Μου αρέσει η Αναβρα στην Μαγνησία,ωραία θέλω να γίνω δημότης για να ψηφίζω όχι τον δημαρχο,αλλά το μοντέλο,την υφή του δήμου,την γενική του πραγματικότητα ,που προφανώς οφείλεται σε ένα πλέγμα ρυθμίσεων κατακτημένο από όλους.
Και επειδή αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι για τον Δήμο,η μεταδημότευση να γίνεται απλά με την κατάθεση ενός παράβολου ,ας πούμε 200Ευρω ,ανα τετραετία.
Ενατό τρελλούς να βρει κάθε δήμος να μεταδημοτεύουν θα μάζευε 20 χιλιάρικα την τετραετία.Ενα ποσό που στα χέρια ενός προκομένου Δημάρχου θα ήταν κεφάλαιο δημιουργίας ενώ στα χέρια ενός ακαμάτη ,τίποτα ευχαριστήριες κάρτες προς τους δημότες, τυπωμένες σε διπλή τιμή στον μπατζανάκη του (το περιστατικό πραγματικό)
Ο ασφυκτικός κρατισμός της Τοπικης Αυτοδιοίκησης
Το ότι οι Δήμοι έχουν μεταβληθεί σε χώρο πρωινής αναψυχής μισθοδοτούμενων (που ονομαζόνται εργαζόμενοι) και εργασίας μόνο για το 30 % , καθώς και εργαστήριο μαθητευόμενων Κωσκωτάδων προκύπτει εκτός απο την εμπειρία μας ,και άπο όλους τους φορείς.
Ελεγκτες Δημόσια Διοίκησης ,Συνήγοροι του Πολίτη κλπ,έχουν αποδείξει ότι κατά κάποιον μαγικό τρόπο ,κακοί μαθητές στα θρησκευτικά συχνάζουν στους Δήμους και συμπτωματικά ξεχνάνε όλες Δέκα Εντολές εκτός από το ου φονεύσεις.Εχουν έμφαση στο «να ψευδομαρτυρήσεις» με την διασταλτική ερμηνεία της εντολής
Τώρα μαθηματικά β Δημοτικού (χωρις καν διαίρεση) αποδεικνύουν ότι αφου στα παίρνουν μεσω Δημοτικών Τελών,μετά οι Δήμαρχοι παίρνουν το βλέμμα του Βασιλάκη Καίλα,και αφου τα παίρνουν απο το Προυπολογισμό (δηλαδή τους φόρους μας) ,πανηγυρίζουν γιατι κάνουν έργα με τους κολλητούς τους.
Δεν ξέρω επίσης την ουσία ,αλλά κάτι πολύ καλό παίρνουν όλοι και βυθίζονται στην μακαριότητα του αυτονόητου (καλούμενη και DTS “don’t touch syndrome”) ,με κυριώτερο ότι πρέπει να έχουμε Κρατικη αποκομιδή σκουπιδιών (όπως παραμυθιάζεται με την εντύπωση πως τα σκουπίδια τα μαζεύουν οι Δήμοι,μπορώ να συστήσω και τα 17 οικολογικά χρυσοκίτρινα σαλιγκάρια του Τρυβιζά που θα κυκλοφορήσει,μετά την ερωτύλα σκατζοχοιρίνα με καμπουρα silk cut ιδίου).
Σε όλο τον κόσμο τα σκουπίδια τα μαζεύουν ειδικευμένες εταιρείες,με ανανεώμενους διαγωνισμούς,και κριτήρια απόδοσης,ενω στην γειτονία μου ευτυχώς ο διπλανός γείτονας καλεί 69446539ΧΧ στον Δημήτρη που ο μπατζανάκης του είναι αντιδήμαρχος καθαριότητας και «καθαρίζει» μεταφορικώς και κυριολεκτικώς,μόλις οι κάδοι ξεχειλίσουν.(Ελα τωρα παντού υπάρχει ενας αντιδημαρχος Καθαριότητας με 2-3 μπατζανάκηδες……..)
Μάλιστα η κρατική σκουπιδοσυλλογή έχει και ιδεολογικό προκάλλημα ότι ο Σοσιαλισμός (τω οποίον ασπαζονται όλοι οι Δήμαρχοι στην Ελλάδα,μονον όταν τους συμφέρει) θα ξεκινήσει από τα σκουπίδια,και η ιδιωτικοποίηση θα συνεισφέρει στον neoliberal – statism καπιταλισμό “Bail Out” του Ομπάμα.
Η πιθανότητα τα σκουπίδια να γίνουν αυτόνομος κλάδος ανακύκλωσης,παραγωγής ενέργειας (τελικά θέσεων εργασίας ,αναπτυξης ,ανατγωνισμού) με μηχανισμούς ελέγχου από το Κράτος, (στην πιο αμεσοδημοκρατική και λογοδοτική μορφή του) ή αυτές οι εταιρείες να είναι αυτοδιαχειριζόμενες ή συνεταιριστικές, ανήκει στο νοητικό επίπεδο αφαίρεσης Φαινομενολογίας του Πνεύματος (στην μετάφραση στα γλώσσα των Βασκων που είναι η πιο μυστηριώδης)
Μέχρι τότε (σσσς είναι μυστικό!!!) μπορεί ο καθένας να διορίζει τον κολλητό του σε άθλια σκουπιδιάρικα,με την αρρητη συνθήκη ότι σε τρία χρονάκια θα μεταπηδήσει από τα σκουπίδια στους κήπους,και απο τους κήπους στο Πολιτιστικό Κέντρο,υπο την γενική νομική κάλυψη του νεοελληνικου κράτους.Ετσι που κανένας δεν ενδιαφέρεται ποτέ για τα σκουπίδια,αφου δεν κάθεται για πάντα εκεί.
Παναρχία εδω και τώρα στους Δήμους
Επειδή μάλλον τις προσεχείς Ολυμπιάδες (4-7) δεν προκειται να αλλάξει κάτι στους Δήμους,καλό θα ήταν τουλάχιστον να μπορουμε να μεταδημοτεύουμε παναρχικά
Ευέλικτα ,γρήγορα.
Να μένουμε στους ίδιους Δήμους για να ψηφίζουμε ανάμεσα στον μικρο Μαυρογυαλούρο ,και τον μικρο Κώλτζο ,δεν λέει τίποτα.Τους πληρωνουμε davantzinlik,( η πολιτικά ορθη μεταφραση του «νταβατζιλικι» στα Τουρκικά) τα δημοτικά τέλη,θα τους κανουμε και την χάρη να τους είμαστε Δημότες.
Μωρέ διαβάζω τον Dennis V ,εμπνεομαι και μεταδημοτεύω στην Ανάβρα,και κάθομαι ως ετεροδημότης μέχρι να ανακαλύψω ότι με παραμύθιασαν.
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
9 years ago
4 comments:
Καλη σου μερα, ομολογώ ότι η αναμονή μου να βάλεις καινουργια αναρτηση, άξιζε και με το παραπάνω...
Δεν μπαινω στην ουσία, δεν το εμπεδωσα το συστημα όσο του άξιζε, είναι πολύ πρωί ακόμα, η καφεινη δεν έχει αρχίσει την ευεργετική δράση της τόσο νωρίς, αλλά να είσαι καλά ρε lls, γέλασα με την καρδιά μου.
Θα επανέλθω, ουτως ή άλλως αποκλειεται να μην ξαναπολαυσω το κειμενο πολλες φορές ακόμη.
LLS χαιρομαι που εμπνεεσαι απο μενα!
Θα ηθελα να τονισω αυτο το "(νεο)φιλελευθεροι οπου βολευει, σοσιαληστες οπου μας κανει", ειναι ακριβως η ιδεολογια του κρατισμου! Δεν υπαρχει "φιλελευθερο" ή "σοσιαλιστικο" κρατος πουθενα περα απο τον κοσμο των Ιδεων. Οσο το κρατος ως θεσμος υπαρχει ο καλυτερος "φιλελευθερισμος" που θα παρουμε ειναι Αμερικανικου τυπου πλουτοκρατια και ο καλυτερος "σοσιαλισμος" ειναι κρατικη ελεημοσυνη στους "φτωχους", "ανικανους" "πληβειους" ανεργους και εργατες, οι οποιοι δεν ξερουν "το καλυτερο για τον εαυτο τους" εν αντιθεσει με τους πανσοφους γραφειοκρατες.
Katerina
Να σαι καλά.Δεν θα παρω τοις μετρητοις τα ευγενικά σου λόγια,για λογους αυτοπροστασίας.Οι πνευματικές συνθήκες συγγραφης του τεπεινου πονήματος είχαν κάτι απο Τσερνομπιλ,και θα ήταν οδυνηρό να τις επαναλάβω.
Dennis
Συμφωνω οτι η καιροσκοπική προσαρμογή,οταν δεν είναι πραγματιστική αλλά ιδιοτελής είναι η πεμπτουσια του κρατισμού.Είναι η αποδοχή της ασφάλειας του αυταρχισμού,στο ονομα της οποιασδηποτε "ιδεας".
Μεταξυ μας αν συνεχίσεις να μας εφοδιάζεις με 18σελιδες μεταφράσεις,μάλλον σε ένα ευχαριστο μπελά εμπνυεσεων θα με βάλεις.Σε μια περίοδο πολυ περιορισμένης εγκεφαλικής λειτουργίας
Post a Comment