Οι εμπειρίες που έχω από φορτηγατζήδες μόνο από μετακομίσεις και είναι οι εξής
-Πάντα είδα σκληρά εργαζόμενους
-Ποτέ δεν κατάλαβα αν αυτός που έκανα συναλλαγή είναι ιδιοκτήτης ή οδηγός
-Ποτέ δεν πήρα απόδειξη
-Και τέλος κανένας από αυτούς δεν μου έδωσε την εντύπωση κανενός τεμπέλη λουμπενοκαπιταλιστή που εισπράττει ως κηφήνας μερίσματα από κληρονομιά ή κομπίνα.
Δηλαδή η λέξη φορτηγατζής παραπέμπει σε πολλά και αντιφατικά πράγματα. Και από τις φάτσες που βλέπω στην τηλεόραση δεν θέλω να βγάλω συμπέρασμα, γιατί προφανώς υπάρχει η ανάλογη τηλεσκηνοθεσία που έχει σκοπό να απομονώσει τον εκάστοτε απεργό.
Είναι λοιπόν δύσκολο να βγάλω συμπέρασμα και να βασιστώ σε προσωπικές εμπειρίες και παραστάσεις και τελικά σηκώνω ελαφρώς τα χέρια. Και για λόγους απλής ταξινόμησης θα παραθέσω τα εξής υπό την μορφή των ακόλουθων ερωτημάτων
Έχουν δικαίωμα να κάνουν απεργία στην πιο κρίσιμη στιγμή για τον Τουρισμό;
Ναι!
Έχουν όλο το δικαίωμα να κάνουν την Ελλάδα ,μαντάρα, όσο και οι αγρότες, οι ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, αλλά και όσο και οι ληστροκαπιταλιστές που κάνουν απεργία επενδύσεων, οι λουμπενοδιεφθαρμένοι Τσοχατζόπουλοι κλπ .Το δικαίωμα καταστροφής το έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες.
Είναι συντεχνία;
Ναι!
Τεχνικά είναι συντεχνία ,όσο και κάθε κλάδος που μέσω μιας κρατικής ρύθμισης απολαμβάνει μιας κατ’ εξαίρεση προστασίας είτε στα εργασιακά όσο και στα ασφαλιστικά. Είναι όσο συντεχνία είναι οι φοροφυγάδες που εμμέσως προστατεύονται, αλλά και οι δημοσιογράφοι ,οι υπάλληλοι της Τραπέζης της Ελλάδος κλπ που την γλύτωσαν από το ασφαλιστικό.
Έχουν δίκιο επί της ουσίας
Ναι!
Έχουν όσο δίκιο οι Μαρκόνηδες παλιά στα καράβια, που έχασαν την δουλειά τους λόγω τεχνολογικής αλλαγής, όσο οι γανωτζήδες και οι πλανόδιοι κινηματογραφιστές που προέβαλλαν ταινίες στα χωριά .Κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει κανένα γιατί δεν αντιλαμβάνεται τις τεχνολογικές αλλαγές στο περιβάλλον τους.
Έχει δίκιο η κυβέρνηση με ότι κάνει;
Ναι!
Γιατί είναι η εκάστοτε κυβέρνηση.Η εξουσία τους επιστρατεύει , γιατί αλλιώς βαδίζουμε σε σκηνές αποκάλυψης. Μια χώρα χωρίς καύσιμα, και παγωμένες τις μετακινήσεις είναι μη χώρα.Οποιος φανταστεί κυβέρνηση οποιασδήποτε απόχρωσης που "παίζει" με ολικό μπλακ αουτ, ας αρχίζει να γράφει μυθιστορήματα ,έχει φαντασία.
Έχει δίκιο το Πασόκ και η ΝΔ;
Όχι βέβαια!
Τα κόμματα εξουσίας είναι για εξισορροπούν καταστάσεις και να ενημερώνουν για το περιβάλλον. Το έλλειμμα ενημέρωσης των φορτηγατζήδων είναι απότοκο του πελατειακού κράτους που οι ίδιοι απολαμβάνουν. Όλοι όσοι ασχολήθηκαν με το θέμα είναι ανίκανοι και σκιτζήδες
Τι ακριβώς λένε οι Σύριζα ,ΚΚΕ;
Προφανώς τίποτα
Υπερασπίζονται ,σωστά, το δικαίωμα βλάβης των υπολοίπων που αναπόφευκτα ,επιφέρουν οι απεργίες. Σωστά καταγγέλλουν την προπαγάνδα των ΜΜΕ ,που στρέφεται κατά των απεργιών γενικώς, αλλά επί της ουσίας δεν λένε τίποτα. Σχετικά με την εργοδοτική και φορολογική συμπεριφορά του κλάδου, κάνουν μια πολύ ενοχική αποσιώπηση .
Μήπως εχει δίκιο η ΔΑ;
Μάλλον Ναι!
Είναι οι μοναδικοί που έχουν μια ολοκληρωμένη θέση συνεπή με τις αρχές του κόμματος, όντας βέβαια στην ασφαλή αντιπολίτευση.
Γιατί σωπαίνουν οι πάντες για την ουσία της υπόθεσης;
Δεκάδες διανοούμενοι και τρομεροί οικονομολόγοι είναι ικανοί να μας διαφωτίσουν για τα μεγάλα ζητήματα της μακροκλίμακας ,όλοι έχουν ένα συνεκτικό λόγο για τα μεγάλα και αφηρημένα. Καπιταλισμοί, παγκοσμιοποιήσεις , διεθνείς ροές κεφαλαίου , όλα είναι τόσο ωραία αναλυμένα. Αλλά για ένα θέμα που μπορεί να διαλύσει την οικονομία, δηλαδή την καθημερινότητα όλων ,δεν υπάρχουν αναλύσεις;
Αυτό γίνεται γιατί η υπόθεση αγγίζει τον πυρήνα της ιδεολογικής σύγχυσης εντός όλου του πολιτικού φάσματος, και δεν είναι ούτε αυστηρά πολιτικό ούτε αυστηρά οικονομικό.
Ποιο είναι το βαθύτερο και σχεδόν άλυτο πρόβλημα ;
Το θέμα προκύπτει γιατί οι ιδιοκτήτες φορτηγών είναι το έμβλημα μιας απέραντης μικρομεσαίας τάξης , η οποία δεν μπορεί να ταξινομηθεί εύκολα σε κανένα τρέχων ταξινομητικό σχήμα .
Είναι επιχειρηματίες , με κρατική προστασία, με καταφανή λαϊκή προέλευση, μικρομεσαία εισοδήματα, μεγάλη εισφοροδιαφυγή, και σκληρά εργαζόμενοι. Μπορείς να τους απορρίψεις και να τους αποδεχθείς σε χρόνο dt , χρησιμοποιώντας κατά βούληση όποιο ερμηνευτικό σχήμα σου αρέσει. Και άρα κανένας δεν θέλει, ούτε μπορεί, ούτε το έχει ιδεολογικά στο πρόγραμμα του να συγκρουστεί απ’ ευθείας.
Αν φτιάξουμε ένα απλό σχήμα με τις διάφορες οπτικές τις προσλήψεις και τις λέξεις κλειδί για τις προοπτικές έχουμε
Οι συντηρητικοί τους βλέπουν ως νοικοκυραίους. Οι συντηρητικοί φιλελεύθεροι ως επιχειρηματίες που δεν θέλουν να εκσυγχρονιστούν. Οι τυπικοί σοσιαλιστές ως θύματα μονοπωλίων. Η ταξική αριστερά βλέπει δυνητικούς συμμάχους της εργατικής τάξης. Η πολιτιστική αριστερά βλέπει λούμπεν επιχειρηματίες που χρειάζονται αναμόρφωση. Η επαναστατική αριστερά κινηματικούς διαδηλωτές.
Οι φορτηγατζήδες είναι λίγο από όλα, αλλά γι ’αυτό είναι και τόσο ισχυροί. Είναι μια μικρογραφία της Ελληνικής κοινωνίας. Και όταν κάποιος κοιτάει τον εαυτό του στον καθρέπτη το πρώτο συναίσθημα που έχει είναι η αμηχανία.
Κώστας Φιλιππάκης: Η εξίσωση μαθηματικών και οντολογίας στο έργο του Alain
Badiou
-
O K.Φιλιππάκης παρουσίασε την εργασία του για "την εξίσωση μαθηματικών και
οντολογίας στο έργο του Alain Badiou"
Ο Κ.Φιλιππάκης σχεδόν περατώνει και τ...
9 years ago
16 comments:
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο.
Αποκτά ξεχωριστή σημασία, λόγω των πολλών οπτικών θέσεων που θέτεις.
Η αντιφατικότητα των γεγονότων χαρακτηρίζει την εποχή μας, αλλά και το παθογενές ελληνικό εποικοδόμημα.
Κανένα θέμα δεν έχει μία και μόνο πλευρά, η οποία να έχει το απόλυτο "δίκιο".
*Σοβαρή η παρακάτω επισήμανσή σου
"Γιατί σωπαίνουν οι πάντες για την ουσία της υπόθεσης;
Δεκάδες διανοούμενοι και τρομεροί οικονομολόγοι είναι ικανοί να μας διαφωτίσουν για τα μεγάλα ζητήματα της μακροκλίμακας ,όλοι έχουν ένα συνεκτικό λόγο για τα μεγάλα και αφηρημένα. Καπιταλισμοί, παγκοσμιοποιήσεις , διεθνείς ροές κεφαλαίου , όλα είναι τόσο ωραία αναλυμένα. Αλλά για ένα θέμα που μπορεί να διαλύσει την οικονομία, δηλαδή την καθημερινότητα όλων ,δεν υπάρχουν αναλύσεις;
Αυτό γίνεται γιατί η υπόθεση αγγίζει τον πυρήνα της ιδεολογικής σύγχυσης εντός όλου του πολιτικού φάσματος, και δεν είναι ούτε αυστηρά πολιτικό ούτε αυστηρά οικονομικό.
Άρτιος και σωστός. Μόλις είχα τελειώσει μια σχετική ανάρτηση και διάβασα τη δική σου. Μάλλον λειτουργούμε συμπληρωματικά. Διάβασε και πες μου.
Σπίθα εδώ είσαι; νόμιζα ότι την είχες κάνει για μπάνια. χαθήκαμε.
Όπου κι'αν είμαι, σας διαβάζω, πάντως.
Ανέβασα το ποστ του Γιάννη..
υ.γ.
Ελπίζω, να μην σε πείραξε το "κλέψιμο", Γιάννη..
lls,μαλλον θα παψω να σε διαβαζω γιατι εισαι ο μοναδικος που οταν διαβαζω,προβληματιζομαι για την τροπη του πολιτικου συλλογισμου μου.
Και καπου αρχιζει να με κουραζει αυτο,γιατι ειλικρινα δεν υπηρξα ποτε δογματικος ομως κ η απουσια δογματισμου ειναι συχνα κουραστικη,σε φθειρει,
δε γινεται να πορευεσαι διχως ορισμενες ακλονητες βεβαιοτητες.
Κ αναμεσα στα σωστα που λες,καπου γραφεις
"Έχουν όσο δίκιο οι Μαρκόνηδες παλιά στα καράβια, που έχασαν την δουλειά τους λόγω τεχνολογικής αλλαγής, όσο οι γανωτζήδες και οι πλανόδιοι κινηματογραφιστές που προέβαλλαν ταινίες στα χωριά .Κανένας δεν μπορεί να κατηγορήσει κανένα γιατί δεν αντιλαμβάνεται τις τεχνολογικές αλλαγές στο περιβάλλον τους."
Αραγε το ανοιγμα των κλειστων επαγγελματων ειναι τεχνολογικη αλλαγη?
Κ τα αντεπιχειρηματα οτι το ανοιγμα θα οδηγησει σε μονοπωλια,με υποβαθμιση υπηρεσιων κ επαγγελματιες-σκλαβους που θα δουλευουν για ενα κομματι ψωμι?
Πως ειναι δυνατον να πιστεψεις ξανα σε (νεο)φιλελευθερες καπιταλιστικες λογικες που εχουν αποτυχει παταγωδως?
Γιατι lls,εγω δε γεννηθηκα αριστερος.Οπαδος της ελευθερης αγορας ημουν μεχρι προσφατα.
Αλλα κατι μου βρωμαει τωρα.
Κατι μου βρωμαει στην ελευθερη αγορα,εγω πιστετω πια οτι τα φληναφηματα της ελευθερης αγοαρς κ της αυτορρυθμισης-μη κρατικου παρεμβατισμου στην οικονομια,
ηταν απο την αρχη παραμυθια των λιγων για να καταδυναστευουν τους πολλους.
Αλλωστε,ενταξει,στην Ελλαδα πες οτι αποτυχαμε,γιατι κ στην υπολοιπη Ευρωπη πετσοκοβονται οι μισθωτοι?μεχρι κ οι Γερμανοι φωνζουν.Πως να μην πειστω οτι αναδυεται μια παγκοσμια χουντα που εχει σκοπο τη κατατρομοκρατηση του 99% εις οφελος του 1%?
Τελοσπαντων,παλι ξεφυγα απο το θεμα του σχολιου κ αρχισα τις γενικολογιες.
ΥΓ προφανως κ αστειευομουν προηγουμενως,κ βεβαια δε θα παψω να σε διαβαζω
Εξυπνη και πολυδιαστατη αναλυση. Μπραβο.
φυσικά το αναδημοσιευσα.
Σε ένα πελατειακό κράτος που έχει δομήσει μια ανεπαρκή δημόσια διοίκηση, χωρίς αξιόπιστους ελεγκτικούς μηχανισμούς, και μια κοινωνία που κυριαρχούν συντεχνιακές λογικές, τότε...
**οι αναγκαίες εναλλακτικές δημοκρατικές πολιτικές, δεν περνούν
-ούτε μέσα από γνωστούς αδιέξοδους καταγγελτικούς λόγους,
- αλλά ούτε από "αναγκαίες επιτάξεις"
Σπίθα
Προφανώς με χαρα με είδα και στο "Mob"
Στην τελευταία παρατήρηση συμφωνούμε.
Λεο
Τα είπαμε και στην 'Μαργαρίτα" .Αρμονική συμπληρωματικότητα....
Celin
Προφανώς έχεις το δαιμόνιο του αναστοχασμού, και βρήσκεις μια ευγενική δικαιολογία ,οτι τάχα εδώ εμπνέεσαι.Καλοσύνη σου αλλά οι αμφισβητήσεις σου όλες δικές σου.
Η απελευθέρωση του κλάδου αυτού είναι τεχνολογικά αναπόφευκτη, από την στιγμή που μιλάμε για απελευθερωμένες μεταφορές σε ενιαίο χώρο.Και εγώ από τηλεόραση τα έμαθα,αλλά η απελευθέρωση γίνεται de facto μεσω Βουλγαρίας.Αυτό είναι το νόημα.Υπάρχουν αλλαγές αναπόφευκτες.Μου είναι αδιανόητο να σκεφτώ ότι ένα σύστημα μεταφορών θα παραμένει στο πρότυπο του 1970,παρόλες τις εξελίξεις.
Τώρα γενικώτερα νομίζω ότι συγχέουμε δύο διαφορετικά πράγματα.
Την ανισότητα,την αδικία,την φτώχεια,και το περιβάλλον που αυτή αναπτύσσεται.
Τέτοια φαινόμενα υπάρχουν και σε κοινωνίες με συντεχνιακή οργάνωση, κλειστά σύνορα κλπ.
Οι αραβικές χώρες παραμένουν εξαιρετικά συντεχνιακές,αυτό σημαίνει ότι είναι δικαιώτερες.
Πολλοί φίλοι προσλαμάνουν την συντηρητική ρητορία στην ονομαστική της αξία,που αυτό άλλωστε θέλουν οι διάφοροι αντιδραστικοί,και αντιτίθενται κάθετα.
Το άνοιγμα των επαγγελμάτων προφανώς είναι ευκαιρία για μονοπώλια,αλλά δεν είναι συντηρητικό μέτρο.Είναι μια συντηρητική διαχείριση ενός σωστού μέτρου.
Δεν θέλω και εγώ να εμπλακώ σε απεραντολογίες,αλλά εδώ είναι μια κύρια θεμελιακή παρεξήγηση.
Η συντήρηση δεν αναπαράγεται γιατί "τρώμε" τα διάφορα παραμύθια τους ως βλάκες,η συντήρηση αναπαράγεται γιατί διαχειρίζεται συντηρητικά θετικές προοπτικές.
Ετσι λοιπόν στο τέλος η αριστερά καταλήγει να είναι κατά των ανοικτών συνόρων,των ανοικτών επαγγελ΄μάτω, του διεθνούς εμπορίου της παγκοσμιοποίησης κλπ κπ.
Και τελικά όλα ανατίθενται στο απώτατο και αόρατο μέλλον.
Χαιρετώ.
Νοσφυ
Τι θέλεις στις πόλεις καλοκαιριάτικα και ασχολείσαι με ιστολόγια;Δεν πήγες στον πύργο σου;
καλημέρα σε όλη την εκλεκτή παρέα.
Πολύ καλό !
Ένα μεγάλο θέμα-που ξαναανοίγει η ιστορία με τους "φορτηγατζήδες"-είναι πως κινδυνεύουμε να γίνουμε μια κοινωνία με μονοδιάστατες αναγνώσεις των γεγονότων.
Θα είναι εφιαλτικά κακό! Δεν θα είναι;
Μου άρεσε επίσης και αυτό : http://old-boy.blogspot.com/2010/07/blog-post_29.html
LEFT DIVISION
L.L.S απολαμβάνω τον αιρετικό και πολυεπίπεδο τρόπο που ''διαβάζεις'' τα θέματα στα οποία αναφέρεσαι.
Οι φορτηγατζήδες δεν είναι η μόνη τάξη που στο γονιδίωμα τους περιέχουνε λίγο απ΄ όλα. Είναι (και αυτοί) μια αντανάκλαση της ελληνικής κοινωνίας που θέλει ταυτόχρονα και φούρνο μικροκυματων για να ζεσταίνει το φαί και μπάρμπεκιου στην αυλή για να ψήνει στα κάρβουνα.
Ούτε είναι η πρώτη φορά που πριν μια μεγάλη πολιτικό-κοινωνική μετάβαση οι κοινωνίες βγάζουνε στην επιφάνεια όλα αυτά τα ετερόκλητα στοιχεία.
Το θέμα είναι - όπως λες - πως αν δεν μπορέσεις να ορίσεις τα στοιχεία που διαλύουν την καθημερινότητα αυτά θα διαλύσουν εσένα.
Θυμίζω πως από την διάσπαση του σοσιαλιστικού κόμματος Ιταλίας στην δεκαετία του 20 δεν γεννήθηκε μόνο το κομμουνιστικό κόμμα με πρωτο γραμματέα τον Γκράμσι (στο Λιβόρνο όπου οι οπαδοί της τοπικής ομάδας πάνε στο γήπεδο ακόμα και σήμερα κρατώντας σημαίες με σφυροδρέπανα) αλλά και το φασιστικό με τον Μουσολίνι (στη Ρώμη όπου οι οπαδοί της Λάτσιο πηγαίνουν στο γήπεδο κρατώντας σβάστικες).
Αν ειδικά αυτή την περίοδο όχι μόνο στην Ελλάδα δεν μπορέσει να διαμορφωθεί ένα προοδευτικό μεταρυθμιστικό ρεύμα με όρους κοινωνικής πλειοψηφίας και σαφές πολιτικό διάγραμμα, δεν θα στοιχημάτιζα για το που θα μπορούσαν να οδηγηθούν τα πράγματα.
Καλώδιο
Σωστά μας λείπουν οι πολλαπλές αναγνώσεις.
Ωραία και η αλληγορία του Old Boy που αναφέρεις
Left Division
Πήρα το σχόλιο σου στο ηλ.ταχ και απο λάθος το ανέβασα ως LLS.Το λαθάκι επανορθώθηκε
Επι της ουσίας στέκομαι στην τελική παρατήρηση. Που θα πάμε μετά απο αυτή την αντάρα ,είναι άγνωστο.
[ ]...
*"Έχει δίκιο η κυβέρνηση με ότι κάνει;
Ναι!
Γιατί είναι η εκάστοτε κυβέρνηση.Η εξουσία τους επιστρατεύει , γιατί αλλιώς βαδίζουμε σε σκηνές αποκάλυψης. Μια χώρα χωρίς καύσιμα, και παγωμένες τις μετακινήσεις είναι μη χώρα.Οποιος φανταστεί κυβέρνηση οποιασδήποτε απόχρωσης που "παίζει" με ολικό μπλακ αουτ, ας αρχίζει να γράφει μυθιστορήματα ,έχει φαντασία.
* Έχει δίκιο το Πασόκ και η ΝΔ;
Όχι βέβαια!
Τα κόμματα εξουσίας είναι για εξισορροπούν καταστάσεις και να ενημερώνουν για το περιβάλλον. Το έλλειμμα ενημέρωσης των φορτηγατζήδων είναι απότοκο του πελατειακού κράτους που οι ίδιοι απολαμβάνουν. Όλοι όσοι ασχολήθηκαν με το θέμα είναι ανίκανοι και σκιτζήδες " [ ]
............................
Σπίθας
Ο Γιάννης πιάνει το θέμα πολύ σωστά στο παραπάνω σημείο
Δ
ηλαδή από την θεωρία στην πράξη.
Ιδεοληψίες και πολιτική πρακτική.
-"Έχει δίκιο η κυβέρνηση;
Ναι!
-Έχει δίκιο το ΠΑΣΟΚ
Όχι!
....
Η διαφορά έγκειται ακριβώς εκεί.
-"ασκώ κυβερνητική πολιτική"
- "είμαι κόμμα με θέσεις"
*Δηλαδή θέσεις...μέντολες ή μύγδαλα!
Αυτό ισχύει και για τα υπόλοιπα κόμματα εξουσίας,( Ν.Δ)
* αλλά ταυτόχρονα και την αδυναμία της αριστερής αντιπολίτευσης να αρθρώσει ουσιαστικό πολιτικό λόγο.
Post a Comment