Η κριτική στον Κωνσταντόπουλο είναι προφανής
Είναι δυνατόν μια προσωπικότητα της Πολιτικής και τόσο καθορισμένο στίγμα εντός Αριστεράς και χωρίς σκιές στην διαδρομή του να γίνεται πρόεδρος μιας Ιδιωτικής Ανώνυμης Εταιρείας και ταυτόχρονα να διατηρεί την οργανική του θέση στην Αριστερά;
Γιατί όχι;
Το εύρος των στάσεων, αντιλήψεων ,στρατηγικών, βιωμάτων εντός αριστεράς είναι και πρέπει να είναι μεγάλο. Γιατί ενώ σε καιρούς πολιτικής περιστολής ή εκτάκτων αναγκών τα διλλήματα είναι απλά ,σε περίοδο ομαλής τυπικά δημοκρατίας οι επιλογές είναι πιο πολύπλοκες όσο και αν αναλύσεις μπορούν να αποδείξουν ότι διάγουμε περιόδους ολοκληρωτισμού. Η αριστερά στηρίζεται στον ανώνυμο εθελοντή ακτιβιστή ,αλλά ζούμε σε πολύπλοκες κοινωνίες ,με πολλές εμπλοκές και δεν είναι ασύνηθες να βλέπουμε πρόσωπα σε ενδιαφέρουσες ισορροπίες. Αν κοιτάξουμε την ανθρωπολογία της αριστεράς σε όλο το φάσμα από την Αναρχία ως την μεταρρυθμιστική πτέρυγα θα δούμε σχεδόν εξωφρενικές περιπτώσεις. Μόνο για να αποφύγω ένα κατάλογο τύπου outing δεν καταγράφω ονόματα με τυπικά «αστική» θέση λειτουργία προοπτική και αυτοκαθορισμό στα αριστερά.
Άρα αν αύριο ο Αλαβάνος αναλάβει πρόεδρος της Τράπεζας Αττικής ,δηλαδή μιας Τράπεζας με δεσμούς με το ΤΕΕ , και το εξηγήσει , θα πούμε ότι κάνει κακώς; Μπορώ να απαριθμήσω δεκάδες ανώνυμες εταιρείες όπου η θέση του προέδρου δεν μπορεί να αποτελεί άβατο για πολιτικούς της αριστεράς. Αν η Παπαρήγα αύριο αναλάβει πρόεδρος της Τυποεκδοτικής θα κάνει κακώς, ή θα μεμφθούμε τον Τσίπρα αν αύριο τα παρατήσει και αναλάβει διευθυντική θέση σε μια Τεχνική Εταιρεία;
Όταν επώνυμοι αριστεροί καταλαμβάνουν ανώτατες θεσμικές θέσεις στο Κράτος ,σε Πανεπιστήμια, σε Επιμελητήρια, σε πάσης φύσεως οργανικές θέσεις, ξεχνάμε τα αυτονόητα ,και ονοματίζουμε το Κράτος δημόσιο;
Η συζήτηση δεν μπορεί να γίνεται με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν δεχθούμε με «ολική» κριτική του συστήματος τότε οποιαδήποτε θέση με κλικ ιεραρχίας και δικαιώματα άσκησης εξουσίας είναι προσχώρηση σ’αυτό. Αν δεχθούμε μια πιο σύνθετη ανάγνωση τότε οι επιλογές πρέπει να αξιολογούνται κατά περίπτωση.
Άρα ο Κωνσταντόπουλος δεν μπορεί να ελεγχθεί a priori για την επιλογή του.
Μεταξύ μας οι απόστρατοι καφενόβιοι που ασχολούνται με εγγονάκια και περιβόλια μου προκαλούν μια ελαφρά κατάθλιψη. Παραπέμπουν στο αντιδραστικό όνειρο περασμένων δεκαετιών για την τρίτη ηλικία νοούμενης ως απόσυρσης ,και αράγματος.
Αν στα 68 έχει όρεξη να ασχολείται με τον Μπέο, τον Βασάρα, και να γίνεται σχόλιο στις βραδινές εκπομπές του Δ ,μαγκιά του, μακάρι όλοι οι συνομήλικοι του να ξεκινάνε πράγματα .
Εκεί που ο Κωνσταντόπουλος ελέγχεται είναι ότι δεν πάει ως Πρόεδρος σε μια καπιταλιστική επιχείρηση , ως υπάλληλος μιας εργοδοσίας .Προσωπικά δεν έχω αντίρρηση.
Εκεί που ελέγχεται ο Κωνσταντόπουλος είναι ότι πήγε Πρόεδρος σε ένα άλλο κόμμα. Πήγε πρόεδρος σε ένα υβριδικό πολιτειακό μόρφωμα που προσιδιάζει περισσότερο με κόμμα παρά με εταιρεία. Μια ποδοσφαιρική ομάδα δεν είναι ποτέ εταιρεία, δεν βασίζεται αυστηρά σε ροές εξόδων εσόδων είναι περισσότερο κίνημα.
Το θέμα για την δισυπόστατη φύση του ποδοσφαίρου είναι εξαντλημένο. Το ποδόσφαιρο δεν ανήκει στην περιοχή της οικονομίας, αλλά στην περιοχή της κοσμικής λατρείας. Έχει τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις αλλά δεν θεμελιώνεται στην εμπορευματική σχέση. Καμία ομάδα δεν είναι προϊόν, πωλείται ως προϊόν.
Το ποδόσφαιρο όπως και τα θρησκευτικά κινήματα, τα κινήματα ηθικής ,κινούνται αντίστροφα από την ροή του καπιταλισμό. Το όνειρο του προϊόντος στον καπιταλισμό είναι να γίνει brand ,μάρκα με ισχύ, ενώ το ποδόσφαιρο είναι brand πριν εμπορευματοποιηθεί. Εμείς οι μανιακοί του ποδοσφαίρου το ξέρουμε καλύτερα από τον καθένα. Η «λατρεία» προϋπάρχει και είναι τελικά υπεράνω της εμπορευματοποίησης της Παε του στοιχήματος.
Ο ΝΚ λοιπόν δεν πήγε για να ασκήσει διοικητικές ικανότητες ,δεξιότητες συντονισμού , management , δεν πήγε για να «πουλήσει» την εργασία του, όπως μπορεί και δικαιούται , πήγε για να συνεχίσει την πολιτική με άλλους τρόπους.
Πήγε ως δημόσιο πρόσωπο ,ως σύμβολο, ως κώδικας αξιών και ιδεών. Απλούστατα η «Παναθηναική» Ιδέα που θα μπορούσε να ήταν η ιδέα του , της Προοδευτικής, της Ελλάδας Ποντίων και της Σπίθας , εντάσσει τον ΝΚ όχι ως διοικητή αλλά ως Αριστερά.
Καραμπινάτη ιδεολογική επιλογή. Από την περιπέτεια της Αριστεράς στην διαχείριση μιας «λατρείας». Γι ’αυτό και ως ένοχος το πρώτο που δηλώνει είναι «Είμαι Βάζελος από παιδί»
Υποστηρίζω πως η ατασθαλία του ΝΚ δεν είναι ότι εκχωρεί την αριστερή του ταυτότητα στον Βαρδινογιάννη ως πολιτική αποστασία ή ιδιοτέλεια . Πρόκειται για κάτι πολύ σοβαρότερο, την εκχωρεί σε μια άλλη ιδεολογία στον Παναθηναϊκό .
Είναι πολύ βαρύτερο ολίσθημα γιατί μεταλλάσει την Ιδέα του ως πυρήνα μιας συλλογικής συγκρότησης .Γιατί αλλοίμονο αν δεχθούμε ότι μπορούμε να δεχθούμε ένα ιερέα να λειτουργεί δύο δόγματα. Και δεν είναι το ίδιο με τον οπαδό που είναι αριστερός και οπαδός. Γιατί αυτός δεν συμβολίζει δεν προσωποποιεί τις Ιδέες, αλλά συμμετέχει σε δύο διαφορετικές τελετές αλληλοσυμπληρούμενες. Ο «αρχηγός» της φυλής όμως δεν μπορεί να κάνει τέτοιες νοθείες. Δεσμεύεται από συμβολικούς κανόνες.
Ο ΝΚ δεν εγκαλείται γιατί θα ασκήσει τα καθήκοντα του προέδρου ,αλλά γιατί ενσυνείδητα μεταφέρει το κύρος του ως πολιτικός της Αριστεράς να επικουρήσει μια άλλη ιδεολογία. Μια άλλη Ιδέα με την πιο ευρύχωρη ανάγνωση του όρου.
Ας το πω αλλιώς
Αν ο ΝΚ πήγαινε πρόεδρος της Μοτορ Οιλ θα ήταν πιο έντιμο και παραγωγικό .Θα λειτουργούσε και ως εγγύηση για τις θέσεις εργασίας τις αμοιβές ,καθώς ανά πάσα στιγμή θα εγκαλείτο για το προφανές. Η Αριστερή του αποσκευή θα ήταν το διαβατήριο αλλά και το δικαστήριο της επιλογής του. Τα κριτήρια επιτυχίας αποτυχίας θα ήταν σαφή, ορισμένα, δημόσια ,κατανοητά. Δεν θα μπορούσε να πει «είμαι Μοτορ Οιλ από παιδί»
Εδώ όμως προσέρχεται με τις Αριστερές αποσκευές του οι οποίες δεν μπορούν να εγγυηθούν τίποτα απολύτως αλλά και δεν ορίζουν κανένα κριτήριο επιτυχίας. Πρόκειται Το μόνο που εγγυώνται είναι ότι το λογιστήριο της Παε δεν θα κάνει ατασθαλίες. Αλλά οι ίδιες αποσκευές , η φήμη του παρέχονται αφελώς ως υπεραξία κύρους σε μια άλλη φήμη.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση οι φανατικοί οπαδοί έχουν δίκιο. Γιατί η αντίρρηση τους είναι ιδεολογική και μάλιστα κατά βάθος πολύ επεξεργασμένη. Γιατί στηρίζονται στην κατανόηση ότι εδώ έχουμε μια τρομερή συμβολική ατασθαλία, μια «ιεροσυλία»
«Μα εσύ δεν είσαι δικός μας, δεν μας νοιάζει τι είσαι αλλά δεν σε ξέρουμε στο κόμμα Παναθηναϊκός .Άντε τρέχα στο κόμμα σου τον Συν»
Πρόκειται για την πιο πολιτική και βαθιά αντιμετώπιση του ζητήματος ,που προέρχεται από τους λιγότερο στοχαστικούς φιλάθλους. Και είναι πολιτική γιατί ο ΝΚ τελικά κάνει μια ιδεολογική επιλογή.
Και επειδή μπήκε στο ποδόσφαιρο μπορούμε να του πούμε με την σωστή ποδοσφαιρική προφορά .
«Μπενάλτι ρεεε, Μπενάλτι»
Burhanuddin Baki : Badiou's being and event and the mathematics of set
theory
-
Το βιβλίο υπέδειξε ο φίλος Weltschmerzk.K
Πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο βιβλίο που ίσως περατώνει και το σκοπό
του ιστολογίου: Την εξοικείωση μη μα...
9 years ago
20 comments:
Γιατι να τρωει καποιος ψωμι οταν μπορει να φαει παντεσπανι,αυτο ειναι το διλημμα στην ουσια.Οχι το αριστερα η δεξια.
Τωρα για εμενα το ζητημα ειναι στους εργοδοτες,σε τι ελπιζουν αφου ουτε ο Συν δεν τον ηθελε.
Μηπως ειναι ενοχικοι δεξιοι;
Τι "μπενάλτι" ;
Σκέτο;
Υπάρχει μπενάλτι και κίτρινη κάρτα.
Μπενάλτι και κόκκινη κάρτα.
Μπενάλτι σκέτο.
Καλή η ανάλυση στο "φύλλο αγώνα" που έγραψες, αλλά θα παραπεμφείς στην Ε.Φ.Ι (επιτροπή φιλάθλου ιδιότητας) γιατί δεν αναφέρεις την κάρτα..
όχι την κάρτα μέλους του κόμματος μην τα μπερδέψεις!
Γιάννη γράφεις πολύ σωστά:
Ο ΝΚ δεν εγκαλείται γιατί θα ασκήσει τα καθήκοντα του προέδρου ,αλλά γιατί ενσυνείδητα μεταφέρει το κύρος του ως πολιτικός της Αριστεράς να επικουρήσει μια άλλη ιδεολογία. Μια άλλη Ιδέα με την πιο ευρύχωρη ανάγνωση του όρου.
Ακριβώς αυτή η αντίφαση είναι και το φρένο που βάζει κάποιος στον εαυτό του λέγοντας το απλό: Να μην ξεφτιλιστούμε κι΄όλας.
Δεν είναι τα λεφτά, και αν είναι είναι νόμιμο. Είναι μια αξίωση ισχύος με αριστερό background, σε άλλο ιδεολογικό χώρο. Παράβαση κανονισμών. Παίζει μπάσκετ σε ποδοσφαιρικό γήπεδο. Μπενάλτυ.
Μετά μου λες πως η ματιά σου είναι η συνήθης. Με δουλεύεις ή μου φαίνεται;
Καλό απομεσήμερο
«εδώ έχουμε μια τρομερή συμβολική ατασθαλία, μια "ιεροσυλία"».
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Επιτρέψτε μου να θυμίσω πρόχειρα την Κύπρο και την Μπαρτσελόνα, όπου το ποδόσφαιρο και η πολιτική πάνε χέρι χέρι. Ας μην παραβλέπομε τη σχέση του ποδόσφαιρου με την πολιτική.
«Το μόνο που εγγυώνται είναι ότι το λογιστήριο της Παε δεν θα κάνει ατασθαλίες.»
Και επίσης ότι μπορεί να περιορίσει τα φαινόμενα χουλιγκανισμού, παράγκας, διαφθοράς και πολιτικής διαπλοκής, να αλλάξει ίσως, δεδομένου του ειδικού βάρους του Παναθηναϊκού, τον τρόπο που γίνεται ο πρωταθλητισμός στην Ελλάδα.
Εμένα μου θυμίζει, και για αυτό επιτρέψτε μου να διαφωνίσω με το κείμενο και τα σχόλια, απονενοημένο διάβημα ενός ανθρώπου βαθύτατα πολιτικού, που όπως και ο κ. Κουβέλης αυτήν τη στιγμή, αναζητά να παραγάγει πολιτική όχι κλείνοντας τους δρόμους ή καταγγέλλοντας τα κακώς κείμενα, αλλά αναλαμβάνοντας να κάνει πράξεις, από τα αποτελέσματα των οποίων θα κριθούν οι ιδέες του και ο ίδιος.
Αν σε κάτι διαφωνώ με τον κ. Κωνσταντόπουλο είναι ότι πήγε με τους βάζελους :)
Φιλικά Μ/Α
Διαφωνώ με δύο πράγματα:
1) Τι το κακό έχουμε οι βάζελοι; :D
2) ΠΑΟ και ΟΣΦΠ είναι πολυσυλλεκτικοί, έχουν οπαδούς όλων των πολιτικών πεποιθήσεων. Δεν ξέρω αν υπάρχει καποιο βιβλίο κοινωνιολογίας του αθλητισμού για την Ελλάδα, αλλά έχω την αίσθηση ότι κάπου μετά τον Β ΠΠ, με την εσωτερική μετανάστευση οι ταξικές διαφορές αμβλύνθηκαν. Η ΑΕΚ είναι και αυτή σχετικά πολυσυλλεκτική. Για τις ιδεολογικές τοποθετήσεις των υπολοίπων δεν γνωρίζω :)
Κατά συνέπεια θεωρώ ότι η ιδεολογική διάκριση μεταξύ των οπαδών των ομάδων δεν υφίσταται πλέον. Το ότι ο Παναθηναϊκός είναι το κόμμα των μεσοαστών και ο ΟΣΦΠ το κόμμα των εργατών ή η ΑΕΚ κόμμα των μεταναστών και της μεγάλης ιδέας, είναι απλά ο "εθνικός μύθος" των ομάδων για να συσπειρώνουν τους οπαδούς. Και απ'ότι φαίνεται πιάνει.
Ζάχαρη
Δεν μου φαίνεται να έχει πρόβλημα ο ΝΚ παντεσπάνι.Εχει πρόβλημα εξουσίας.
Οσον αφορά τους ιδιοκτήτες ενοχικοί ;; μπα απλώς ιδιοκτήτες ,την δουλειά τους κάνουν
Σπίθα
Penalty με κόκκινη κάρτα βέβαια ας δώσει ο διαιτητής
Εμείς η εξέδρα φωνάζουμε Μπεναλτάρα ρε μαλάκα,,,,,,
Λεο
Αυτό ειναι
"Είναι μια αξίωση ισχύος με αριστερό background, σε άλλο ιδεολογικό χώρο. Παράβαση κανονισμών. Παίζει μπάσκετ σε ποδοσφαιρικό γήπεδο. Μπενάλτυ"
Το λες ωραιώτατα
Μ/A
Μα ακριβώς επειδή είναι το ποδόσφαιρο είναι πολιτική υπάρχει μεγάλο φάουλ.
Ποια ελληνική ομάδα έχει την συμμετοχή της Μπαρτσελόνας ή το ιστορικό στίγμα της Ομόνοιας;
Καμία
Πολύ παραπάνω οι Βάζελοι
Άρα γίνεται φανερή η ιδεολογική αρλούμπα του ΝΚ
Τώρα αν ήθελε να τα βάλει με την βια,μπορούσε να έχει δεκάδες θεσμικές θέσεις με αυτήν την αρμοδιότητα. Ωσ πρόεδρος θα τα επιδιώξει;
Σχετικά με τον παραλληλισμό με τον Κουβέλη, υπάρχει χαώδης διαφορά.
Ο Κουβέλης υπάκουσε σε ένα αυθυεντικό ρεύμα δεκάδων ανθρώπων στους οποίους ήταν υπόλογος.
Τον ΝΚ ποιος το εξουσιοδότησε;
Anonymous 2:27 AM
Δεν είναι ανάγκη για να πούμε ότι έχει ιδεολογία μια ομάδα , να είναι σαν την Ομόνοια στην Κύπρο (δηάδή ομάδα του Ακελ)
Από την στιγμή που κάποιος είναι έτοιμος να τρέξει να φωνάξει να πληρώσει,ακόμα να κινδυνεύσει για μια φανέλλα χωρίς προσδοκία ανταπόκρισης τότε αυτό είναι ιδεολογία.
Πολλοί σκοτώνονται για άυτήν την ιδεολογία.
Είναι σχέση χωρίς αμεση προσδοκία ανταπόκρισης.
Ε σ'αυτην την ιδεολογία προσχωρεί ο ΝΚ ως ηγέτης οχι ως περιστασιακός συμμετέχων.
Κάνει μια δομική επιλογή.
Είτε, αγαπητέ LLS, υπακούς στο ρεύμα δεκάδων ανθρώπων, είτε απλώς στη δική σου συνείδηση, το διάβημα παραμένει απονενοημένο. Ο κ. Κωνσταντόπουλος μπορεί να πάει άπατος, όπως και ο κ. Κουβέλης, όπως πήγαν και πολλοί άλλοι πριν από αυτούς. Θα πρότεινα να περιμένομε να δούμε το βίντεο πριν βιαστούμε να φωνάξομε πέναλτι. :)
«Από την στιγμή που κάποιος είναι έτοιμος να τρέξει να φωνάξει να πληρώσει, ακόμα να κινδυνεύσει για μια φανέλλα χωρίς προσδοκία ανταπόκρισης τότε αυτό είναι ιδεολογία.»
Αλλά πίσω από αυτό (όπως και στην Εκκλησία) κρύβονται επικερδείς επιχειρήσεις και χειραγώγηση συνειδήσεων.
Νομίζω ότι ο κ. Κωνσταντόπουλος απαντά προκαταβολικά στην αντίρρησή σου:
«Το ποδόσφαιρο αποτελεί μέρος της κοινωνίας. Βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με όλο τον κόσμο της χώρας. Ελπίζω η συμμετοχή μου στα κοινά του Παναθηναϊκού να έχει συμβολή και στη γενικότερη αναδημιουργία της χώρας. Ως μια τέτοια ευκαιρία βλέπω και τη συγκεκριμένη πρόκληση.» (η υπογράμμιση δική μου) Τα Νέα (http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=5&artId=4584229)
Φιλικά,
Μ/Α
ΥΓ. Άκουσα ότι όσοι έχουν κουπόνια του Συν μπορούν να τα ανταλλάξουν με διαρκείας του Παναθηναϊκού. :)
M/A
Ελπίζω η συμμετοχή μου στα κοινά του Παναθηναϊκού να έχει συμβολή και στη γενικότερη αναδημιουργία της χώρας. Ως μια τέτοια ευκαιρία βλέπω και τη συγκεκριμένη πρόκληση
Ωραίοο το απόσπασμα της δήλωσης,με τον μεγαλοπρεπή στόχο
"την αναδημιουργία της Χώρας" !!!!!!
Αλληλουχία έ΄;;
Πρόεδρος ΠΑΕ για την αναδημιουργία της χώρας!!!!
Μάλλον το video δεν θα το δω,γιατί δεν τα πάω καλά με τις βιντεοταινίες του κακού ελληνικού σινεμα
Επειδή κάποια σχόλια αναφέρονται στην Κύπρο και την Ομόνοια, θεωρώ ορθό έστω συνποτικά να αναφέρω το ιστορικό της πολιτικοποίησης του ποδοσφαίρου στην Κύπρο. Το 1948 (έτος ίδρυσης της ΟΜΟΝΟΙΑΣ)ζητήθηκε από τους ποδοσφαιριστές του ΑΠΟΕΛ να υπογράγουν δήλωση εναντίον των 'συμμοριτών΄και βεβαίως στήριξης του στρατού. Οι αριστεροί ποδοσφαιριστές αντέδρασαν και αποχώρησαν δημιουργώντας την Ομόνοια. Το ίδιο συνέβη και σε άλλες πόλεις και έτσι δημιοργήθηκε η Νέα Σαλαμίνα στην Αμμόχωστο, η ΑΛΚΗ στην Λάρνακα κλπ. Μάλιστα δημιούργησαν και ξεχωριστή ομοσπονδία και για αρκετά χρόνια γίνονταν 2 πρωταθλήματα. Εκτοτε οι ομάδες, οι οπαδοί και οι διοιηκήσεις βασικά αφού πλέον οι παίχτες είναι επαγγελματίες, είναι είτε αριστερές είτε δεξιές. chriscosta6@gmail.com
@chriscosta6@gmail.com
Ευχαριστώ για τις χρήσιμες πληροφορίες
Επιβεβαιώνουν οτι το ποσόσφαιρο δεν είναι απλή show biz
Είναι κατι πιο πολύπλοκο
Τα λες πολύ καλά LLS (ως συνήθως).
Όπως λέγαμε χτες βράδυ με φίλο στο νησί "νιώθεις λίγο χαζός (για να μη πω τίποτα χειρότερο) που κάποτε τον υποστήριζες και τον ψήφιζες".
Προτείνω πάντως αντί για "Μπενάλτι", να χρησιμοποιήσουμε τον όρο "Μπενάλντι" για μεγαλύτερη έμφαση.
Καλή συνέχεια και καλό κουράγιο.
sfiltros
Ε όχι να απολογηθεί κάποιος αν ο κάθε ΝΚ "τα παίζει" .Χαζός είναι ο "προεδρας" που έκανε μια Μπεναλντάρα.
Μαζευτήκατε όλοι οι Προδευτικάνοι οπότε εμείς οι Πανιώνιοι πάμε πάσο. άντε Γιάννη να το κάνεις το blog αθλητικό site της αριστεράς.
Sfitro ακόμα κάτω είσαι;
Λεο
Αν δεις το site που κρατάνε οι σύντροφοι Προοδευτικάνοι θα πάθεις πλάκα.
Ασε που "είμαστε" και η καρδιά του αυτόνομου χώρου της περιοχής.
http://vissiniclubnogate.blogspot.com/
Ακόμα και φίλαθλους με τίτλο "βυσσινι προλεταριάτο" έχουμε.
Από left division
Ποια ελληνική ομάδα συγκεντρώνει σημειολογικά χαρακτηριστικά σαν την Μπάρτσα και την Ομόνοιας και ήτανε brand καιρό πολύ την εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου;
Μα φυσικά η Προοδευτική αγαπητέ L.L.S καθώς:
Έχει κωδικό ΕΠΟ 31 ανάμεσα σε Ολυμπιακό 25 και Άρη Θεσσαλονίκης 38 γεγονός που υπογραμμίζει πως υφίσταται από καταβολής ελληνικού ποδοσφαίρου.
Θεωρείται γέννημα του πιο προσφυγογενούς δήμου της Ελλάδας και διέθετε τουλάχιστον από το 26 εκτός από ποδοσφαιρικό, και μορφωτικό τμήμα.
Έτσι διοργάνωνε εκδηλώσεις που περιείχαν μέχρι και απαγγελίες (ενδεικτικό προσφυγικής κουλτούρας αντίστοιχης με Πανιώνιο και Απόλλωνα Σμύρνης) και καλούσε τον κόσμο της να πάρει μέρος στις πρωτοβουλίες για την ανέγερση του πρώτου προσφυγικού οικισμού.
Φοράει το πλέον προσφυγικό χρώμα που υπάρχει το βυσσινί. Να υπογραμμίσω ότι με το φασματοσκοπικά βαθυκόκκινο αυτό χρώμα απεικονίζεται στην ορθόδοξη αγιογραφία ο χιτώνας της Θεοτόκου, (υπέρμαχης στρατηγού και προστάτιδας του Βυζαντίου) και ταυτίζεται με την βαθυκόκκινη βυζαντινή πορφύρα που αποτελούσε το επίσημο ένδυμα των βυζαντινών ευγενών.
Να σημειωθεί ότι για δεκαετίες ήτανε πραγματικός μπελάς να βρεθούνε ρούχα μ’ αυτή την ‘’περίεργη’’ απόχρωση.
Έμβλημα της ο φοίνικας που ξαναγεννιέται από τη στάχτη του. Σύμβολο που πρωτοσυναντιέται στα απόκρυφα ευαγγέλια, θεωρείται προμήνυμα της ανάστασης και στην Ελλάδα έχει χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Νόμισμα, παράσημο, ως και σύμβολο της χούντας.
Πέρα από τα όποια αθλητικά της επιτεύγματα (συμμετοχή στο πρόσφατο Μουντιάλ ποδοσφαιριστή που φόρεσε τη φανέλα της, Μόρας) αναφέρεται σαφώς στο λεύκωμα του δήμου Νικαίας για τη συμμετοχή της στη μάχη της Κοκκινιάς.
Πρωταγωνιστής έτσι ακριβώς παρουσιάζεται: ο ποδοσφαιριστής της Προοδευτικής Στέφανος Πατεράκης εργάτης από τις παράγκες της Παλιάς Κοκκινιάς που συνελήφθη εκείνες τις μέρες μαζί με άλλους πατριώτες οι περισσότεροι από τους οποίους εκτελέστηκαν.
Κατά την αποχώρηση τους στο τέλος της κατοχής οι Γερμανοί κατέστρεφαν τα πάντα. Τελευταία πράξη η προσπάθεια ανατίναξης του εργοστασίου της Ηλεκτρικής στο Κερατσίνι.
Το βαριά οπλισμένο γερμανικό απόσπασμα, αντιμετώπισε ο 5ος λόχος του ΕΛΑΣ με λοχαγό τον ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Νίκο Γόδα που εκτελέστηκε το 48 στις φυλακές της Κέρκυρας φορώντας τη φανέλα του θρύλου και συμπολεμιστή του τον Ανδρέα Μουράτη που το αντάλλαγμα της μεταγραφής του από την Προοδευτική στον Ολυμπιακό ήταν το θάψιμο του φακέλου του.
Υπήρξαν αρκετοί νεκροί κι από τις δυο πλευρές κατά την διάρκεια της μάχης. Το εργοστάσιο όμως και το λιμανάκι έμεινε άθικτο. Χάρη σ’ αυτό το αποτέλεσμα, εκεί αποβιβάστηκε λίγες μέρες μετά τη μάχη ο πρώτος μεταπολεμικός πρωθυπουργός της Ελλάδας Γεώργιος Παπανδρέου ο Α.
Να σημειωθεί πως θρυλικός Μιζούρι λειτούργησε σαν ο πρώτος συνδικαλιστής στον χώρο του αθλητισμού.
Στις χρυσές εντεκάδες του πρόσφατου διαγωνισμού του ΣΚΑΙ δεν υπάρχει δεκαετία χωρίς ποδοσφαιριστή που να φόρεσε τη φανέλα της.
Ο αγώνας θεσμός Βραδυπωριακού Ταλαιπωριακού έχει γίνει θέμα μέχρι και σε παγκόσμιο συνέδριο παλαιμάχων.
Ίσως είναι ρεκόρ Γκίνες η παρουσία οικογένειας που τρεις γενιές από τον παππού-θρύλο Γιούρκα ως τον εγγονό Σειταρίδη δίνει το παρόν σε ποδόσφαιρο κορυφαίου επιπέδου ως αθλητές-προπονητές, με έπαθλα ένα πανευρωπαϊκό τίτλο και συμμετοχή σε μουντιάλ.
Να σημειωθεί πως η έδρα της ομάδας το ‘’κλουβί’’ βρίσκεται στη διασταύρωση δυο δρόμων με τεράστια σημειολογική σημασία για την ιστορία της περιοχής. Γρηγόρη Λαμπράκη και Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Τέλος άξια σημασίας είναι και η αναφορά του μεγάλου ιστορικού και του ελληνικού ποδοσφαίρου Πάνου Γεραμάνη που αναφερόμενος στην ιστορική ταβέρνα-στέκι του Κουμπούρα που βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο γήπεδο, σημειώνει πως δεν βρίσκεται πίσω από γήπεδο Νικαίας, άλλα το γήπεδο της Προοδευτικής.
Τώρα γιατί η Προοδευτική βρίσκεται σήμερα εδώ που βρίσκεται, είναι θέμα που αφορά άλλη συζήτηση.
Ο Left division ξαναχτυπά, απόψε έμαθα φοβερά πράγματα που τα αγνοούσα, αν και πρόσφυγας και Πανιώνιος. Αγωνιστικούς χαιρετισμούς στο φίλο λαό της Νίκαιας και του Κορυδαλλού. Νάστε όλοι καλά
Post a Comment