Monday, February 1, 2010

Για την ανύπαρκτη κρίση της Αριστεράς και την δομική κρίση του συστήματος


Μολις προχθές έσκασε η βόμβα.Το λαμπερό «ζευγάρι» της show biz Μενεγάκη Λάτσιος χωρίζει!

Η εικονική πραγματικότητα που έχει στηθεί από την Trash Tv ( την ουσιαστική ιδεολογική λειτουργία σνομπάρουν όλοι,ξεχνώντας οτι απο το αναλογο γραφικό Tele City προέκυψαν πολιτικές εξελίξεις) κατέρρευσε.Μωρε λεφτά,λαμπερά εξωφυλλα,τρία παιδιά κλπ δεν ήταν αρκετά για να διατηρήσουν το σκηνικό.Απο φιλοσοφική άποψη αυτό που έγινε ,αν έγινε τελικά, ειναι η τυπική ρήξη μιας σχέσης και η μεταμόρφωση της από μια μορφή σε μια άλλη.Η σχέση Μεναγάκη Λάτσιου μεταμορφωνεται από σχέση γάμου σε σχεση διαζευγμένων.Προκειται για τις γνωστές μεταμορφώσεις που ο Marx αποκαλεί στο «Κεφάλαιο» Salto Mortale.
Οπως αναλύσαμε δε στην προηγούμενη αναρτηση σύμφωνα με το υπόδειγμα του Marx ,ολη η καπιταλιστική κοινωνία και οικονομία στην ουσία δεν είναι τίποτα αλλο απο ένα κύκλο αέναων μεταμορφώσεων μιας αφηρημένης αλλά υλικής οντότητας που ονομάζεται «Κεφάλαιο» ,και δεν είναι η συμβατική έννοια του Κεφαλαίου=σωρευμενο χρήμα,αποταμιευση ,επένδυση κλπ, η οποία κινείται μόνο για να αναπαραχθεί.
Το ανακυκλούμενο Κεφαλαιο έχει ως πηγή ενέργειας την «υπεραξία» που αντλεί ως βρυκόλακας απο τους «εργατες» και εχει αντιπροσώπους του ,ως διαχειριστές του μια κοινωνική ομάδα που αποκαλούνται «καπιταλιστές».

Το σύστημα εχει δύο επίπεδα λειτουργίας :Το υπαρκτο, απτό, αυτό που βλέπουμε και δεν είναι η αλλο απο την ανισότητα στην ιδιοκτησία και χρήση του υλικού πλούτου,και το αφηρημένο που είναι ομοίως υλικό αλλά διέπει ως νόμος ,ως «βαθιά» δομή την κοινωνία
Στο σχήμα του Μαρξ ο πλούτος ,οι αξίες χρήσεις, δεν είναι ταυτόσημες με τα σύμβολα τους και παίρνουν διάφορες μορφές .Το χρημα, τα εμπορευματα,τα πολύπλοκα τραπεζικά προιόντα ,οι μετοχές ,κλπ, δεν είναι παρά μορφές ,σύμβολα,μιας σχέσης ανισοτομίας.Οποιος έχει περισσότερα χρήματα προφανώς διαθέτει προφανως περισσότερη ικανότητα απόλαυσης πλούτου,αλλά τα χρήματα του και ο πλούτος δεν είναι ισότιμα μεταξύ τους,της ιδιας φύσης,της ίδιας «παστας».Ταυτόχρονα όμως διαθέτει μια μοναδική άρητη και ασυνείδητη ικανότητα.Χρησιμοποιώντας τα χρήματα του,αγοράζοντας προιόντα,κερδίζοντας από την τράπεζα κλπ ,αναπαράγει μια κεφαλειώδη σχεση,την επεκτείνει.Το χρήμα οπως και τα προιόντα δεν είναι μονο «χρήση» αλλά είναι πριν από όλα συμβολα σχέσεων.
Ας πούμε, η κουζίνα της Μενεγάκη δεν είναι μονο για να ψήνει το φαί του Αγγελου και της Βαλέριας,αλλά είναι και η μορφή μιας σχεσης που εχει κρυσταλλωθεί κατα την παραγωγή της.Οταν την αγόρασαν μετέφεραν ,αναπαρήγαγαν και μεταμόρφωσαν αυτήν την σχέση.
Το υπόδειγμα του Marx εχει και μερικές άλλες διαστάσειςΕξηγεί τα πάντα ως ολότητα λειτουργιών ,διαδικασιων αλλα προυποθέτει την ιδανική ,από πλευράς καπιταλισμού, οικονομία.Την πληρως ελεύθερη ανταγωνιστική χωρίς επεμβάσεις καπιταλιστική οικονομία.
Η ολοτητα αναφέρεται στην εξής διάσταση.Σε μια πλήρως ανταγωνιστική, ανοικτή παγκόσμια οικονομία,με τις υπαρκτές διαφοροποιήσεις τμημάτων της ,σε παραγωγικότητα,τεχνολογία και μισθούς έχουμε το εξής φαινόμενο:
Ο εργαζόμενος μισθωτός σε μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας στην Καλιφόρνια, που εχει μονο δέκα εργαζόμενους και παράγει τζίρο 100,000,000 δολλάρια,λαμβάνει ας πούμε 200,000 δολλάρια τον χρόνο.Υφίσταται λοιπόν και αυτός άντληση υπεραξίας ,όσο και ο συνάδελφος του των 700 Ευρω στην Κόρινθο, που είναι οδηγός σε γαλακτοβιοτεχνία ,με την προυπόθεση οτι οι δύο οικονομίες είναι ανοικτές μεταξύ τους.Αυτό γίνεται έστω και αν ο αμερικάνος παίρνει τις μεγαλυτερες αποδοχές που υπάρχουν για την ειδικότητα του παγκοσμίως.Αυτό γίνεται εστω και αν με 200,000 δολλάρια ζεις μια χαρά.Το φαινόμενο γίνεται γιατί οι κρυμμένες «αξίες» ,οι οποίες δεν είναι οι τιμές των εμπορευμάτων διαχέονται σε όλο το συστημα , μέσω των διαδοχικών Sarto Mortale μεταμορφώσεων (παραγωγή , πώληση , αγορά ,διάθεση ,μεταπώληση ,στοκαρισμα ,χρήση κλπ κλπ).Στην ουσία ο «συλλογικός» Καπιταλιστής ,ο διαχειριστής του αφηρημένου Κεφαλαίου, εκμεταλλεύεται τον «συλλογικό εργάτη».
Αυτό που βλεπουμε στην καθημερινότητα ως εκφράσεις συγκεκριμένες της ταξικής πόλωσης , όπως για παραδειγμα οταν ο εργοδότητης της Elite απολύει τους εργάτες είναι συμπτώματα μιας γενικευμένης ανισορροπίας,δεν είναι η εκμετάλευση στο συγκεκριμμένο εργοστάσιο per ce,γιατί από την ανεργία των 300 εργαζομένων στην Elite ,κερδίζει και ο βιομηχανος επίπλων στο Buenos Aires.Σωστά οι εργάτες της Elite τα βάζουν με τον συγκεκριμένο «καπιταλιστή» ,αλλα πισω από το προβλημα τους κρύβεται μια παγκόσμια τραγωδία.
Στο σχήμα του Μαρξ ο καπιταλισμός δεν είναι μονο ενα σύστημα κρίσεων.Είναι κρίσεις οι οποίες προκύπτουν ,καθώς τα εμπορεύματα και οι αξίες συσσωρεύεονται ,και δεν μπορούν να καταναλώθούν από τους εργαζόμενους,οι οποίοι ενω τα εχουν παράξει ,εχουν απωλέσει την αγοραστική τους ικανότητα.Ομως σύμφωνα με τον Μαρξ ,αλλά είναι το ίδιο ενα συστημα «ψευδαίσθηση»,ενα σύστημα σε διαρκή δομική εγγενή ανiσορροπία.
Ναι φίλε μου,κατα Μαρξ,όλα είναι μια «φούσκα», μια ειδική πραγματικότητα που ο οξύνους Moishe Postone αποκαλεί "αφηρημένη επικυριαρχία"
Βλέπουμε συνεχώς τη λεγόμενη χρηματο-οικονομική σφαίρα με τις μετοχές, τα παράγωγα ,τα ομόλογα ,και τα speads ,τα οποία κατανοούμε ως μη πραγματική οικονομία,ως παρασιτική αφαίρεση,ως διογκωμένη οικονομία του «αέρα» .Κατα Μαρξ η σφαίρα αυτή δεν είναι «αέρας» γιατί απλούστατα πριν από αυτόν το «αέρα» όλα τα προιόντα της λεγόμενης πραγματικής οικονομίας που έχουν παραχθεί εντός του συστήματος είναι εξίσου «αέρας».Το computer μεσω του οποίου διαβάζεις τώρα (χαρά στο κουράγιο σου...) δεν είναι μόνο κομπιούτερ είναι και σύμβολο,είναι κωδικός,είναι σημείο μιας σχέσης που ενυπάρχει στην παραγωγή ,διανομή ,αγορά του κλπ¨Αυτή είναι η καπιταλιστική σχέση.
Στον κατα Μαρξ καπιταλισμό δεν υπάρχει πραγματική και μη πραγματική οικονομία ,υπάρχει πλούτος που παράγεται μόνο από την εργασία,και ο οποίος διανέμεται καταστατικά αδικα μεσω μιας γλώσσας,ενός κώδικα,μιας σύμβασης που είναι το χρήμα και τα προιόντα του.Ομως αυτή η γλώσσα είναι «μούφα».
Επανέρχομαι ,επειδή κάποιος ετοιμάζεται να μουτζώσει την οθόνη,για να έρθει το φασκελο ηλεκτρονικά στον ιστολόγο, ρωτώντας εύλογα.
-Μα καλά ο δεν υπάρχει πραγματική οικονομία ;
- Τα χίλια ευρω που μου λείπουν για τα στοιχειώδη είναι «ανύπαρκτα» και τα δις του Βγενόπολου «αέρας»;
Εσυ είσαι υπαρκτός,οι ανάγκες σου σε προίόντα και υπηρεσίες είναι υπαρκτές, η ανισότητα μεταξύ εσένα και Βγενόπουλου είναι υπαρκτή, ο θυμός σου ή η αδιαφορία ειναι υπαρκτά,αφού τίποτα δεν είναι κρυμμένο .Εκεί που είναι η απάτη είναι οτι όλα αυτα τα υπαρκτα ,γίνονται σε σενα «υπαρκτά» μέσω ενός ενδιάμεσου που είναι το χρήμα,το οποίο στην τελική γίνεται το ισοδύναμο για όλα τα υπαρκτά.Το χρήμα ,που είναι μια ιερογλυφική γλώσσα εμφανίζεται σε σένα ως η αξία του πλούτου,αλλά στην ουσία είναι μια κοινά αποδεκτή σύμβαση η οποία σκοπό έχει να διασφαλίζει οτι το κυκλωμα δουλεύει.
Τα παράγωγα του χρήματος δεν είναι παρά σύνθετες προτάσεις της ίδιας γλώσσας,που σκοπό έχουν να εξασφαλίσουν ακόμα παραπάνω ανισοκατανομή.Χωρίς τη βασική σύμβαση οτι το χρημα μας δουλεύει για να δουλεύουμε δεν υπάρχουν οι σύνθετες προτάσεις της ιδιόμορφης γλώσσας ,δηλαδή τα παράγωγα του χρήματος
Με αυτα και εκείνα ,τις γλωσσες και τις αφηρημένες επικυριαρχίες ένα είναι το συμπέρασμα το σύστημα είναι εξαιρετικά εύθραστο,διαλύεται και διασωζεται κανονικά κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου.Με ένα «φου» τα πράγματα γίνονται «μπαχαλο».Λάθη εκούσια ή ακούσια ενός trader είναι ικανά να κάνουν εκατομμύρια ανθρωποι να χάσουν τις οικονομίες τους . Αρκεί μια μικρό απάτη μια μικρο διατάραξη στην ακρη του κοσμου για να γίνουν όλα «λιμπα».
Ας θυμηθούμε τι έγινε πριν ενα χρόνο.
Το σύστημα κατέρρευσε κυριολεκτικά.Και το Αμερικανικό Κογκρεσσο κατα παραβιάζοντας όλους τους νόμους και τις διατυπωμένες δοξασίες της οικονομικής επιστήμης,διασώζει τις τράπεζες.Το 2008 το παγκόσμιο σύστημα είχε καταρρεύσει ουσιαστικά.
Ελπίζω, οτι με τα παραπάνω βγαίνουν δύο απλά συμπεράσματα:
Α.-Ο Μαρξ διατυπώνει την πιο κριτική την πιο επαναστατική, την πιο οξεία κριτική στο σύστημα
Β.-Το σύστημα είναι εξαιρετικά εύθραστο.Ρεπει δομικά στην καταρρευση.
Και τώρα αρχίζουν τα παράδοξα
Αυτα τα δύο συμπεράσματα ,δεν αποτελούν πρόβλημα για το καθεστώς ,το σύστημα ,αλλά αποτελούν πρόβλήμα ,σχεδόν άλυτο,για την Αριστερά.
Κατ’αρχας ας συνενοηθούμε
1.-Αριστερά δεν είναι ο λαός,είναι κόμματα ,οργανώσεις, δομές πολιτικής επέμβασης που λειτουργούν ως εργαστήρια σκέψης και πολιτικής δράσης.Αρα δεν εχουν αενάως δίκιο,δεν είναι μεταφυσικές οντότητες Είναι «εξω» απο τον λαό και λειτουργούν για τον λαό
2.-Η Αριστερά δεν είναι απλώς αντιπλουτοκρατική ιδεολογία, αντιεκμεταλλευτικό πολιτικό όραμα,εξισωτικό ρεύμα.Τέτοια υπάρχουν αφθονα σε όλη την κοινωνική ζωή.Η Αριστερά διακρίνεται γιατί, υποτιθεται, διαθέτει και μια συνεκτική ,«επιστημονική» αναγνωση για όλη την κοινωνία.
Τουτων δοθέντων προκύπτουν τα ζητήματα
Εχοντας την Μαρξιστική κριτικη ως όπλο είναι φανερό ότι διαμορφώνονται διάφορετικοί βαθμοί «οξύτητας» της κριτικής προς το σύστημα.Η επαναστατικότητα της μαρξικής ανάλυσης από μόνη της ως το απόλυτο όριο της κριτικής ,δημιουργεί σχεδόν αξεπέραστα διλημματα.
-Η αριστερά ξέρει τον ρόλο του χρήματος ,αλλά μπορεί να προτείνει εδω και τώρα την επιστροφή στην ανταλλακιτική οικονομία;
-Γνωρίζοντας την παγκοσμιότητα του συστήματος,είναι δυνατή η παγκόσμια αλλαγή ταυτόχρονα;
-Εντός του συστηματος προκύπτουν διαφορετικοί βαθμοί εκμετάλλευσης ,στα διάφορα υποσυστήματα .Ποιους θα διασώσουμε πρώτους;
Η λίστα μπορεί να είναι ατέλειωτη
Ο Ζιζεκ στο “In defence of lost causes” σελίδα 337 καταγράφει τουλάχιστον 8 διαφορετικές στρατηγικές της Αριστεράς (προς εκπληξη συμπεριλαμβανει και τον Μπλαιρικό τρίτο δρόμο!!) που αντιστοιχούν στα υπαρκτα διλήμματα.
Στην περίπτωση μας όμως Αριστερα είναι
-Το «προλεταριάτο» του ΚΚΕ,και η συνεχής αγωνία για τον Μαρξισμό Λενινισμό
-Η μέριμνα του Κουβέλη για την επίλυση προβλήματων σήμερα
-Η «ριζοσπαστικότητα» του Αλαβάνου
-Η αγωνία του Τσιπρα για την εξισορρόπηση
-Τα αυτοδιαχειριζόμενα στεκια των Αναρχικών
-Ο αντικαπιταλισμός της Ανταρσύα
Κλπ κλπ κλπ
Το ζητημα είναι οτι όλες οι πλευρές της Αριστεράς είναι υπόλογες για μερική σχεδόν αποσπασπατική αναγνωση του Μαρξιστικού προτάγματος.Ολοι είναι αναγκαστικά ρεφορμιστές Κανένας δεν μπορεί να «αντέξει» να διαχειριστει την οξύτητα της Μαρξιστικής ανάλυσης
Ο Μαρξ είναι ενα ατομικό όπλο που αν δεν το λειτουργήσεις σωστά ,θα κάνει πυρηνική έκρηξη στα χέρια σου ,και άλλωστε αυτό έγινε στην ΕΣΣΔ.Οι τύποι στην ΕΣΣΔ προσπάθησαν κάτι για το οποίο δεν είχαν παρά μικρή σχετική ιδέα.Και έκτοτε κανένας δεν παίρνει την πρωτοβουλία να πλησιάσει το όπλο.
Γι’αυτό και οι Μαρξιστικές μελέτες είναι πιο αφηρημένες,Ασχολούνται με μακροκύκλους,αποτύπωση ροών σε παγκόσμια κλίμακα,mega trends και macro μεγέθη.
Απο την άλλη η διαρκής ευθραστότητα του συστήματος βάζει ένα αναπάντεχο πρόβλημα,λενινιστικού τύπου.

Μεταξύ μας ξέρουμε ότι το 2008 στο τσακ οι Μπερνακε Πόουλον γλίτωσαν την ολική κατάρρευση.Αν αυριο το πρωί το 50 % από τους ψηφοφορους της Αριστεράς πάρουν τις οποιες καταθέσεις έχουμε από τις τράπεζες ταυτόχρονα ,θα δικαιώσουμε την Αποκάλυψη του Ιωάννου.Μια στοιχειώδης οικονονική επίθεση αριστερών Χακερ σε τρεις τράπεζες στον Κόσμο οι οποίοι θα έβαζαν κανένα ιό στα κομπιούτερ είναι ικανή να τα κάνει λαμπόγυαλα.Απο τεχνική άποψη η κατάληψη των Θερινών Ανακτόρων είναι ευκολώτερη από ποτέ.Μια διπλή εξουσία τύπου Λένιν ή Χομεινί είναι απόλυτα εφικτή αρκεί αντι να πετάμε αρχαικές βομβες μολότωφ,να κανουμε καμιά οικονομική μαγκιά στην ρίζα του συστήματος.

Δηλαδή, η τεχνική μετάθεση του «μετά» στο εσχατολογικό υπερπεραν είναι ψιλο- υπεκφυγή.Το «μετά» είναι εδώ αυριο.Αλλωστε πάντα έτσι ήταν .Μάλιστα σήμερα είναι κοντύτερα.

Το πρόβλημα είναι λοιπόν αλλού
Το συστημα καταρρέει σε δευτερόλεπτα ,αλλα η Αριστερά δεν ξέρει στην ουσία τι θέλει αμεσως μετά.Εκτός αν πιστέψουμε οτι θέλουμε να γίνουμε Β.Κορέα.
-Εχει δει κανείς καμμία σοβαρή αυτοδιαχειριστική προσπάθεια;
-Εχει δει κανείς να προωθείται ως ιδέα καμμία εναλλακτική δράση σήμερα;
Ελαχιστα πραγματα βγαλμενα απο το μεράκι λίγων τρελλών
Η Μαρξιστική ανάλυση είναι ξεκάθαρη.Το θέατρο σκιων «Αξία,Χρήμα» είναι πολύ θεατρο για να παραμείνει εκεί
Η δομική βαρύτατη ασθένεια του συστήματος τελικά είναι κατι που το λέει η Αριστερά αλλα δεν το πιστεύει.
Το συμπέρασμα είναι απλό
Η Αριστερά δεν έχει κρίση ως μη όφειλε ,ως σύμπτωμα μιας ανεπάρκειας.Δεν υπάρχει κρίση στην Αριστερά.Κινείται εντός ενός συστήματος που το οποίοι υποτίθεται οτι θέλει να αποσταθεροποιήσει την στιγμη που το αυτό είναι απείρως πιο ασταθές από ότι φανταζόμαστε.Στην μακροδιάσταση η Αριστερά κινείται τουλάχιστον ως δύναμη αδράνειας ,αν οχι σταθεροποίησης.
Η φιλολογία της κατάρρευσης ή της κρίσης της Αριστεράς,στηρίζεται σε μια αρρητη υπόθεση οτι αν η αριστερά δεν εχει κρίση θα «κανει κάτι»
Μα δεν χρειάζεται να κάνει το δραματικό,το μεγάλο.Το σύστημα αποσαρθρωνεται μονο του. Ο Μαρξ τα εχει περιγράψει καλά.
Απλώς και η αριστερά δεν θέλει να δει κατάματα το θέατρο,την παραμύθα του χρήματος.Τα λέει ωραία στα πάντα ενδιαφέροντα συνεδρια των ακαδημαικών μαρξιστών (οπως λέμε άθεος παππάς) αλλά είναι σε γνωση του οξύτατου μαρξιστικού προταγματος και την κάνει με ψιλά πηδηματάκια
Η φιλολογία της κρίσης της Αριστεράς είναι μουφα.
Η Αριστερά δεν έχει κρίση,είναι μια χαρά,ποτέ δεν ήταν κοντυτερα στην επαναστατική αλλαγή.Απλώς κατα βάθος ξέρει και ως υπεύθυνη κάνει το «κορόιδο»
Για το πως μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε τα πράγματα ,εχω μια ιδέα που αφορά την απο αριστερά οικειοποιηση του συντηρητικού αντικρατισμού,αξιοποίησης συντηρητικών θεωριών της δυσπιστίας για την αναδιανομή ,για τα οποία επιφυλασσομαι προσεχως
Μεταξύ μας «μουφα» το διαζύγιο Μενεγάκη ε;

Info
Για την κατανόηση του καπιταλισμού ως υπερευθραστου εκμεταλευτικού συστήματος που δομείται ,με περιέχομενα και μορφές χρησιμοποίησα το “K.Karatani: Transcritque on Kant and Marx “ 2005 και το “M.Postone: Time Labor and Social Domination” 2003

12 comments:

giorgos papaspiropoulos γιώργος παπασπυρόπουλος said...

Φίλε LLS,
θα τολμήσω να σχολιάσω :)
Κατ΄αρχήν συγχαρητήρια για την εξ αριστερών οικειοποίηση του μούφα διαζυγίου της Μενεγάκη
Μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και με την παγκοσμιοποίηση
Ο Μ.Παπαγιαννάκης το ψυχανεμιζότανε απλά δεν πρόλαβε... ίσως κάποιοι το αποπειραθούν
Η ανάλυσή σου προσεγγίζει "επικίνδυνα" την βουδιστική θεώρηση των πραγμάτων (όσον αφορά την μούφα της πραγματικότητας αλλά και την αποδοχή της ταυτοχρόνως σαν ένα μεταβλητό όνειρο που συντίθεται από πρόσκαιρες συσσωρεύσεις μεταβλητών)
Η αριστερά πάσχει από αμηχανία
Δεν είναι σε θέση να χειριστεί γνωστικά εργαλεία σαν την μαρξιστική σκέψη και πετάει την μπάλα στην εξέδρα ασχολούμενη με δήθεν εσωτερικές αντιθέσεις απότοκα της θεωρητικής της αλαλίας
Το συγκεκριμένο φαντάζει ποταπό όταν δεν μπορείς να το οικειοποιηθείς και να το μεταμορφώσεις
Ο ποιητικός οίστρος του Αλαβάνου εκφράζει την καλλιτεχνική του φύση αλλά δεν αρκεί
Τα συγκεκριμένα του Κουβέλη είναι σωστά αλλά τους λείπει η οξύτητα του υποκρυπτόμενου νοήματος με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πεζά
Τα αριστερίστικα οράματα αλλά και ο αντιεξουσιαστικός λόγος δεν έχουν συνέχεια και γίνονται αρχειομαρξισμός
Αναμένω τις ιδέες σου παραμένοντας στην αίθουσα transit του "και αυτό και εκείνο" μέσα στο εύθραυστο συλλογικό μας όνειρο που είναι ο κόσμος μας

giorgos papaspiropoulos γιώργος παπασπυρόπουλος said...

Μπορώ να αναδημοσιεύσω αποσπάσματα ή αυθαίρετες ανασυνθέσεις με όλον τον διάχυτο υποκειμενισμό μου μέσα;

Left Liberal Synthesis said...

Γιωργο
Ισως είναι ολίγον βουδιστικό αλλά καπως ετσι ΙΣΩΣ να είναι.
Ολα στην διαθεση σου προφανως
Δεν καταλαβα τα "αίθουσα transit του "και αυτό και εκείνο""

Αντωνης said...

Αν και χρησιμοποίησα ο ίδιος τον όρο "κατάρρευση", δεν διαφωνώ σε τίποτε με το συμπερασματικό σκέλος όσων λες. Είναι για μένα ακριβέστατη η διατύπωση: "Στην μακροδιάσταση η Αριστερά κινείται τουλάχιστον ως δύναμη αδράνειας ,αν οχι σταθεροποίησης."

H ερώτησή μου είναι απλή: Πότε έκανε κάτι άλλο η "αριστερά"; Τον Δεκέμβρη τον οφείλουμε στην "Αριστερά"; Την Κούνεβα την οφείλουμε στην "αριστερά";

Όχι, προφανέστατα όχι. Τους οφείλουμε σε εξεγερμένα πολιτικά υποκείμενα, που είναι τα μόνα αληθινά υποκείμενα στην υπόθεση που λέγεται "πολιτική". Για αυτά γράφουμε εμείς οι, πώς το είπες, "λίγοι τρελλοί". Αλλίμονο αν περιμέναμε από την "αριστερά" που δεν αποτυγχάνει, όπως πολύ σωστά παρατηρείς, αλλά κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, δηλαδή, τίποτα.
Ανάμεσα σε αυτή την "αριστερά" και τον ΓΑΠ, στην "αριστερά"-παράσιτο-καβαλάρη στα έτοιμα και επαγγελματία κλαψούρη και σ' αυτόν που αγωνίζεται να σώσει το σύστημα με κάποια δέουσα σοβαρότητα, ε, είμαι με τον ΓΑΠ. Έτσι ρε φίλε, γιατί στο κάτω-κάτω δε γουστάρω γελοίους.

Χαιρετώ.

Elias said...

Η άνοδος της ασημαντότητας ,του Καστοριάδη, στο κάδρο Μενεγάκη μετά συζύγου...!!Είσαι τρομερός!(σημ: λόγω αυτής της ανόδου ασημαντότητας, λείπω απο το blog μου και προτιμώ να σερφάρω σε στήλες σαν την δική σου, γράφω απλά στις λευκές ΄μου σελίδες, με στυλό και οχι με πλήκτρα, μιλαω σε μένα, δυστυχως ) Στο θέμα μας:ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση αργού θανάτου της νεωτερικής εξατομίκευσης. Στην μηχανική των οικονομικών συστημάτων, δεν υπάρχει ΜΙΑ Αριστερά που να μπορεί σήμερα να γυρίσει σωστά τους ιμάντες του κέρδους και να αναδιανείμει πλούτο στις μάζες.Επειδή δειλά δειλά ,μετοικεί σε μεγάλο βαθμο εντός της διχασμένης υποκειμενικότητας,το εξωτερικό συστημικό άγχος της υπερπροσπάθειας, ο φόβος της ατυχούς κατάληξης ή της χρεοκοπίας ψυχής και περιουσιών, μεγαλώνει...
Η δομική κρίση στηρίζεται στην ενδοψυχική εμπλοκή, στην νευρωτική διαστολή των ατόμων, που δυστυχώς μεταφέρουν στην δήθεν συλλογική νοημοσύνη των ΜΜΕ, μια ομοιόσταση παθητικής αποδοχής των δρώμενων(οι κοινωνίες σερβίρουν στα μέσα αυτά που τις αποχαυνώνουν)
Ο Μαρξ, εάν υπήρχε στην εποχή του η τηλεόραση, θα την όνομαζε-υποθέτω- μέσο παραγωγής υπεραξίας της Εξουσίας( κεφαλαιοκρατών και πολιτικών).
Η επικληση μιας Αριστεράς, ως ιδεολογία και κινηματική συμβολοποίηση του δίκαιου, δεν μπορεί να αποσοβήσει δομικές ανισορροπίες, διοτι μετέχει σε αυτές, είναι μέρος της δομημένης και συντεταγμένης πολιτειακής οργάνωσης των κοινωνιών. Επιτέλους, ας θυμηθούμε την μεγάλη μαρξιστική συμβολή στην αδυνατότητα του οργανωτικού Συμβολικού θεάτρου της ανατροπής: η προτροπή για για τους προλετάριους να ενωθούν, ηταν περισσότερο ευχή του γεροΚάρολου, μάλλον απωθημένη, προιόν της εσχατολογικής του προσέγγισης για την συλλογική νοημοσύνη των καταπιεσμένων ,την ασυντόνιστη δράση των ατόμων που εξεγείρονται στους αδυσώπητους νόμους της Αγοράς.Πιθανολογώ, οτι αν ζούσε σήμερα , και ξανάγραφε το Κεφάλαιο ,ίσως να έμπαινε στον πειρασμό να βάλει και τον τίτλο αυτό: ΑΓΟΡΑ)
(Πριν δυο χρόνια, οταν εσύ σύντροφε LLS με κατηγόρησες !!!!για μαρξισμό, σου έγραφα οτι τελικά θα αναγκαστούμε όλοι να γίνουμε ερμηνευτές του Μαρξ!)

Greek Rider said...

lls καλησπέρα. Αυτές οι οικειοποιήσεις του ενός και του άλλου με φοβίζουν. Και εγώ νομίζω ότι μπορεί κάποιος να πάρει κάτι θετικό από όλους, όμως νομίζω ότι απλά θα πρέπει να εμπιστευτούμε τη λογική μας για το τι πρέπει να γίνει ανα τομέα/κλάδο πολιτικής και κοινωνίας.

Νομίζω ότι χρειάζεται απλή λογική με βάση κάτι, εγώ λέω με βάση τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων.

Από το 2008 έχω διαβάσει 3 φορές τον Χάγιεκ (Σύνταγμα της Ελευθερίας) που είχες προτείνει αλλά στοιχεία σύγκλισης αυτών που περιγράφει με αυτά που έχω ζήσει ή ξέρω δεν έχω βρει ακόμη.

giorgos papaspiropoulos γιώργος παπασπυρόπουλος said...

Καλώς με κι ας άργησα...λοιπόν
Εννοώ την πιθανότητα να ισχύουν δύο φαινομενικά αντίθετες απόψεις ταυτοχρόνως, εάν και εφόσον στην ουσία αλλάζει μόνο η οπτική γωνία.
Το transit είναι ο προσωπικός μου μετεωρισμός στην αίθουσα αναμονής...

Αντωνης said...

Του Postone το βιβλίο το ξέρω, και είναι εξαιρετικό. Του Karatani θα το πρότεινες; Έχω ακούσει για αυτό, αλλά δεν το έχω διαβάσει.

Left Liberal Synthesis said...

Αντωνη
Μου αρέσει η ευθεία σσυμφωνία σου,και απο την αλλη λυπάμαι καθως οι γονιμες αντιρρήσεις σπανίζουν ,παρόλες τις προσπαθειες μας να τις διασωσουμε.
O Karatani είναι η βασική εκκίνηση του Parallax του Zizek.Αν η γνωμη ενος αδεσποτου τσαπατσουλη ιστολόγου (με μερική χρήση των πηγων εχει αξία) ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ.Προσοχη μου αρεσουν τα εκλαικευτικά βιβλία,και οι εξωτικοί μαρξιμοί.Ο Γιαπωνεζικος είναι τρελλα!!!

Left Liberal Synthesis said...

Elias
Παντα οι τρομεροί συνειρμοί σου με προβληματίζουν.
Αποτελεσμα τι να σχολιάσω.Σε παρακολουθω και το ξανασκεφτομαι
Οσο για το
"Ο Μαρξ, εάν υπήρχε στην εποχή του η τηλεόραση, θα την όνομαζε-υποθέτω- μέσο παραγωγής υπεραξίας της Εξουσίας( κεφαλαιοκρατών και πολιτικών)"
To εχει ψαξει πάρα πολύ ο Negri.Τοσο πολύ που καταλήγει να
καταργει τον νομο της "αξιας"
Τελος σε "κατηγορησα" για Μαρξισμό;
Πιθανόν,ξέρω γω μπορεί,δεν ξέρω......Τι το πηρες τοις μετρητοις;

Left Liberal Synthesis said...

GR
Εμενα οι οικειοποιήσεις είναι το ψωμί μου.(Ασε που πιστεύω πως αλλιώς δεν προχωράνε τα πράγματα)
Οσο για το Συνταγμα της Ελευθερίας ψαξε ολο και κατι θα βρεις να οικεοποιηθείς.Τρεις φορές;;;
Μαζοχιστης είσαι σίγουρα για ψαξε το και για σαδιστής.
Εχω μεταφρασει στο LLS Χαγιεκ που αν βγαλεις την υπογραφή είναι λες από το think tank του ΓΑΠ.Κοινωνία πολιτών ως αντίβαρο στο κρατος κλπ
Θα τα πουμε και αλλιως....

Left Liberal Synthesis said...

Γιωργο
OK μπηκα.
Προσοχή στην αιθουσα αναμονής μην χασεις την σειρά σου
Αν και ελπίζω να μην είναι ιατρείου (εκτος απο μαιευτήριο)αλλα αεροδρομίου.