Η «Πρώτη Μαρτίου 2010-24 ώρες χωρίς εμάς», είναι ένα ειρηνικό κίνημα, που συσπειρώνει ανθρώπους κάθε εθνικότητας, καταγωγής, πίστης, εκπαίδευσης και πολιτικού προσανατολισμού. Είμαστε μετανάστες πρώτης ή δεύτερης γενιάς και Έλληνες πολίτες. Αυτό που μας ενώνει είναι η άρνηση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας της έλλειψης ανεκτικότητας που χαρακτηρίζει τμήμα της ελληνικής κοινωνίας.
Έχουμε συναίσθηση της σημασίας της μετανάστευσης (όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο) και μας εξοργίζουν οι συκοφαντικές και ξενοφοβικές φωνές που ακούγονται κυρίως τώρα τελευταία με την ευκαιρία της ψήφισης του νόμου που ρυθμίζει τα θέματα της ιθαγένειας και του δικαιώματος ψήφου σε μερίδα μεταναστών.
Καταδικάζουμε και αρνούμαστε τα στερεότυπα, τη γλώσσα των διακρίσεων και τις πρακτικές αποκλεισμού. Μας τρομάζει η επίκληση των πολιτισμικών και θρησκευτικών μας ριζών, που μας θυμίζουν το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» της χούντας.
Υπενθυμίζουμε ότι το δικαίωμα στη μετανάστευση αναγνωρίζεται από την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κι ότι η ανθρώπινη ιστορία υπήρξε πάντοτε ιστορία μετανάστευσης. Χωρίς μετανάστευση δεν θα είχε υπάρξει καμία διαδικασία οικοδόμησης των πολιτισμών. Η καταπάτηση αυτού κι άλλων δικαιωμάτων του ανθρώπου βλάπτει και προσβάλλει την κοινωνία στο σύνολό της.
Το να αντιμετωπίζονται οι μετανάστες ως μια άμορφη μάζα παρασίτων ή μια ανεξάντλητη πηγή φτηνής εργατικής δύναμης, αποτελεί κατά την γνώμη μας θέση ανήθικη, παράλογη και επικίνδυνη. Το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των μεταναστών που βρίσκονται στην Ελλάδα εργάζονται σκληρά και συμβάλλουν καθοριστικά στην διατήρηση και την ανάπτυξη της πολυπολιτισμικής πλέον κοινωνίας μας. Αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της σημερινής Ελλάδας.
Η αντίθεση μεταξύ του «εμείς» και του «εκείνοι», του «αυτόχθονες» και «ξένοι» είναι αναχρονιστική. Τη θέση της παίρνει η συνειδητοποίηση ότι σήμερα είμαστε «μαζί», παλιοί και νέοι πολίτες που παλεύουμε για την πρόοδο της χώρας και για την οικοδόμηση του μέλλοντός της και του μέλλοντός μας.
Στόχος μας είναι η διοργάνωση, την 1η Μαρτίου 2010, ειρηνικών κινητοποιήσεων και εκδηλώσεων στην Ελλάδα. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από τη Γαλλία, πέρασε στην Ιταλία, την Ισπανία, σε μας και σταδιακά απλώνεται σε όλη την Ευρώπη. Θέλουμε η μέρα αυτή να σηματοδοτήσει δυναμικά την έναρξη μιας συζήτησης, σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, για το τι θα συνέβαινε αν πραγματικά, τα εκατομμύρια των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στην Ευρώπη αποφάσιζαν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους ή τις χώρες μας.
Την 1η Μαρτίου η φωνή μας θα ακουστεί με διαφορετικούς τρόπους.
Κεντρικός άξονας θα είναι η αποχή μας από κάθε οικονομική συναλλαγή για 24 ώρες. Σε συνεργασία με όλους τους υποστηρικτές αυτής της πρωτοβουλίας και με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις επί μέρους ιδιαιτερότητες, θα οριστικοποιηθούν και μια σειρά άλλες εκδηλώσεις. Όλες οι ιδέες και οι πρωτοβουλίες είναι καλοδεχούμενες, αρκεί να κινούνται στα πλαίσια της νομιμότητας και της μη βίας. Σας καλούμε όλες και όλους να υφάνουμε μαζί ένα όμορφο πολύμορφο πολυπολιτισμικό πέπλο που θα σκεπάσει όλη την Ελλάδα.
email: 1martiou2010@gmail.com Ιστοσελίδα: http://protimartiou2010.blogspot.com Facebook http://www.facebook.com/?ref=home#/group.php?gid=257686146592&ref=mf
email: 1martiou2010@gmail.com Ιστοσελίδα: http://protimartiou2010.blogspot.com Facebook http://www.facebook.com/?ref=home#/group.php?gid=257686146592&ref=mf
5 comments:
Για να σκεπαστεί καλύτερα η Ελλάδα από το πολυπολιτισμικό πέπλο, προτείνω μία μέρα το χρόνο οι κάτοικοι των οπισθοδρομικά ομοιογενών προαστείων να ανταλλάζουν σπίτια με τους κατοίκους του κέντρου, της πλατείας Βάθης και του Αγίου Παντελεήμονα.
Είναι άδικο για τους πρώτους να μη χαίρονται την ομορφιά του πολυπολιτισμού επειδή έτυχε να ζουν σε οπισθοδρομικές περιοχές. Και θα είναι καλό για τους δεύτερους να συνειδητοποιήσουν πως θα ήταν η ζωή τους χωρίς αυτά που θεωρούν δεδομένα.
Ak
Σωστα οι κάτοικοι πρέπει να αλλαζουν σπιτια-εισοδήματα-γειτονιές για να βλέπουν κάποιοι τι σημαίνει να μένεις σε μικρα δωματια χωρίς πολλές ανέσεις χωρίς πρασινο,με κακα σχολεία και ατελιεωτες ουρές ΙΚΑ
Γιατί όμως αυτό το συνδέουμε ή το θυμωμαστε οταν εχουμε γέιτονα κανενα μεταναστη;
Δηλαδη ο μεταναστης θα ανοίγει τα μάτια στην ανισότητα;
ρε παιδια
κατα συμπτωση
υπερ των (λαθρο)μεταναστων
ειναι οι καπιταλιστες
και οι κατοικοι περιοχων μακρυα απο τα γκετο
των ασιατων μεταναστων.
ξερετε ποσα πληρωνουμε
σε παιδεια και υγεια κλπ
για τους "μεταναστες"?.
για να τους εχουν ανασφαλιστους
οι καπιταλιστες και να βουλιαζει το ΙΚΑ?
τωρα που οι μισοι ελληνες ειναι κατω απο το οριο της φτωχειας?
Anonymous
-Αν δεν ήταν οι Αλβανοί μετανάστες την περίοδο 1998-2004 να κτίσουν την Ελλάδα από την αρχή ,πανω από τους μισους Ελληνες θα ήταν κατω απο το όριο της πείνας εδω και δεκα χρόνια.
-Αν δεν υπάρχουν οι Αιγύπτιοι ψαράδες,οι πακιστανοί εργατες γης κλπ,τότε θα δεν είμασταν οι τελευταίοι της Ευρώπης αλλα οι τελευταίοι των Βαλκανίων.
-Οσο για τους καπιταλιστές δεν χαμπαρίζουν από χρωμα.Τα μεροκάμματα τα κρατανε χαμηλά με πολλούς τρόπους.Δηλαδή οταν το 60 η Ελλάδα πείναγε και μεταναστευε δεν είχαμε καπιταλισμό;
o ¨φτωχος Ελληνας ειναι παραμυθακι¨. στην Ελλαδα πραγματικα φτωχοι ειναι μονο ελαχιστοι ελληνες, καποιοι μεταναστες και οι αστεγοι. μιλαω για την φτωχεια οπως τη γνωριζουμε απο την Αφρικη, και καποιες περιοχες της Κεντρικης- Νοτιας Αμερικης και της Ασιας. να μην εχεις να φας, να πιεις νερο, να μην εχεις παπουτσια να φορεσεις, να μην εισαι εμβολιασμενος. αυτο ειναι φτωχια παιδια. τωρα το 20% κατω απο το οριο της φτωχειας που λενε για την Ελλαδα ισχυει αλλα εδω μιλαμε για ενα διαφορετικο μεγεθος, τη στατιστικη φτωχεια (η στατιστικη ειναι η καταλληλοτερος επιστημονικος τροπος να πει κανεις ψεμματα). συμφνα με τη ΕΕ λοιπον φτωχος ειναι ο κατοικος κρατους που το εισοδημα του ειναι μικροτερο του 60% του διαμεσου εθνικου εισοδηματος.στην ελλαδα το διαμεσο ετησιο εισοδημα ειναι περιπου 18000 €. αρα οποιος βγαζει κατω απο 10800 € ειναι φτωχος. στη δανια με την ιδια λογικη φτωχος θεωρειτε καποιος με ετησιο εισοδημα περιπου 20000€. ειναι πραγματικα φτωχοι αυτοι ρε παιδια; κακο πραγμα η απλιστια της Δυσης. δεν παραγουμε τιποτα, τα εχουμε ολα και το παιζουμε και φτωχολογια
Post a Comment