Thursday, July 9, 2009

Ξεροκέφαλα γεγονότα



Στην πολιτειολογια του A.Negri χρησιμοποιει δυο διαφορετικες εννοιες του Δημοσιου και του Κοινου.Ως δημοσιο οριζει ολες τις λειτουργιες που τυπικα ειναι δημοσιες ,αλλα συναρθρωνονται με την λοιπη οικονομια,και ως Κοινο ολες τις συλλογικες λειτουργιες που δυνητικα αναδυονται εκτος καπιταλιστικής οικονομιας.πχ οι Δεκο, οι Δημοι ειναι δημοσιο,ενω ενα αυτοδιαχειριζομενο εργοστασιο ειναι κοινο.

Στην τρεχουσα δημοσιοτητα οι δυο εννοιες ειναι αδιασπαστες.Η νοηματική αυτη εκπτωχευση ,προκαλει στρεβλωσεις.Η αριστερα στην προσπαθεια να υπερασπιστεί το συλλογικού υπερασπιζεται συλληβδην το κρατικο και δημοσιο και καλλιεργει ελαχιστα την αναδυση του Κοινου.Ετσι στην πολυσυνθετη κοινωνια με τις καθετες και οριζοντιες κατατμησεις,δημιουργει αναπαντεχνες παραλληλιες.Πασης φυσεως κρατικοδιαιτοι καπιταλιστες χρησιμοποιουν με ανεση ακτιβιστη ολο το ιδεολογικο πλεγμα της αριστερης ρητοριας περι δημοσιου.

Η δε επικληση του δημοσιου για ιδιοτελείς λογους ,παιρνει τοσο οξειες λαικιστικες μορφες,που στο τελος καταρρέει.Τα παραδείγματα άπειρα.

Το μεγαλυτερο προβλημα ειναι οτι ,στην σχετικη διαμαχη περισευουν τα επιχειρηματα και απουσιαζουν τα παραδειγματα.Ο Virtual ρητορικος αντικαπιταλισμος,εχει επικρατησει εναντι οποιασδηποτε επικρατησης των εμπειριων.Ο μεσσιανισμος διασχιζει ολη την αριστερα πολιτικη ως αρρητο υποστρωμα.

Σταρατες κουβεντες .Υστεριες για νεοφιλελευθερες επελασεις που κατατροπωνουν υποτιθέμενες δημοσιες λειτουργιες,δεν μας παραπεμπουν απευθειας και μονοσήμαντα σε αγνες προθεσεις.

Το συλλογικο,δημοσιο,κοινο μπορει να επικρατησει μονο αν επικρατησει εμπειρικα χθες, το αργοτερο σήμερα,και να το δουμε με τα ματακια μας.Αλλιως σε οικονομιες με 50 % του Αεπ δημοσιο,και το 35 % των μισθωτων εμμεσα αμεσα στα κρατικα μισθολογια,η πολιτικη υπερασπιση του δημοσιου εχει περιπλοκες που η βιβλιογραφία της Δημοσιας Επιλογης εχει εξαντλησει.

Τουτων δοθεντων,θα καταθεσουμε με χαρα την συγκριση δυο εκφανσεων του ιδιωτικου και δημοσιου,οπου η συγκριση (υπερ του Δημοσιου) ειναι αποιδεολογικποιημενη,εμπειρικη απτη.Αυτην την υπεροχή θελουμε, την υπεροχη που προκυπτει απο ανταγωνισμο, και οχι την υπεροχη της μεταμορφωμενης συντεχνιας που πουλα «δημοσιο» για να εξασφαλισει μερος του κρατικου ταμειου.

Το International Baccalaureate ειναι το πιο εγκριτο ιδιωτικο μη κρατικο συστημα αξιολογησης υποψηφιων φοιτητών.Προερχεται ιστορικα απο την ανάγκη των παιδιων των διπλωματων ,που δυνητικα εφταναν στην υποψηφιοτητα διασχιζοντας ενα εως τρια διαφορετικα συστηματα δευτεροβαθμιας εθνικης εκπαιδευσης.Ετσι λοιπον φιαχτηκε ενα διεθνες συστημα επιλογής που αποδεχονται τα μεγαλυτερα πανεπιστημια.

Ειναι ενα συστημα ,που απευθυνεται σε κατεχοντες.Ενα συστημα λειτουργικό εγκυρο αποτελεσματικό ,γι αυτο και πανακριβο.

Το συστημα αυτο αποδεικνυεται διαβλητό.Εχει ,οχι μονο ενα τουλαχιατον απατεώνωνα διαχειριστη αλλα και αρκετους μεγαλοαπατωνες πελατες,που ειναι προθυμοι εναντι 10,000 να αγορασουν ενα πιστοποιητικό διαρκείας για την διαπιστωμένη ανεπαρκεια του βλασταριου τους.Μαλιστα εξασφαλιζοντας την πιο ανηθικη εισοδο στην ακαδημαικη ζωη απο την κερκοπορτα της διαφθοράς.

Αυτο ειναι ενα εμπειρικο αδιαμφισβήτητο γεγονος.

Λιγες μερες πριν δημοσιευεται μια δημοσκοπηση για το ανθρωπινο δυναμικο της δημοσιας παιδειας.

Σε αντιθεση με τις μιζερες διακυρηξεις των συνδικαλιστικων φορεων,αλλα και πολιτικους υπερασπιστες ,η ερευνα αναδεικνυει ενα συγχρονο ανθρωπινο δυναμικό που αποζητά την αξιολογηση ,με θετικες και αρνητικες αμεσες συνεπειες..

Ενα ανθρωπινο δυναμικο αυτοπεποιθησης ,γονιμης ανταγωνιστικοτητας , εργατικοτητας στον αντιποδα της κλισε εικονας του βαριεστημενου δημοσιου υπαλληλου γκρινιαρη εκπαιδευτικού που εναγωνιως αναζητα διακοπες για να δραπετευσει απο τις κοπιωδεις 15 ωρες διδασκαλιας την εβδομαδα.

Η ερευνα ειναι εξαιρετικα αισιοδοξη ,γιατι αναδυει μια υπογεια δυναμικη ικανη να ανατρεψει τα δεδομενα.Το δημοσιο σχολειο μπορει να εξελιχθεί μονο αν διεκδικησει το μεγιστο το ποιοτικο για τον χωρο του αξιοποιωντας το υψηλου επιπεδου δυναμικο του, και οχι οταν αναζητα την ασφαλεια του μονοπωλείου (οπως τελειως προσχηματικα πρωχοπροδρομικα γίνεται με τα ΑΕΙ)

Οσοι υποτιθεται αγωνιζονται για μια αυθεντικη αλλαγη προς οφελος των εργαζομενων, δεν μπορει παρα να αντζητουν την εμπρακτη εφαρμογη των αξιων τους.αλλα και την διαψευση των αντιθετων τους.Το ιδιωτικο η Κοινο δεν μπορει να κριθει ως δικανικο η ρητορικο διακυβευμα,αλλα ως αποτελεσμα μιας εμπρακτης επιβεβαιωσης.

Δημοσιες λειτουργιες που διαθετουν αυτο το εκρηκτικο ανθρωπινο δυναμικού,αποκτουν τον σεβασμο.

Αντιθετως ιδιωτικες λειτουργιες που ειναι αποτελεσματικες οσο η εγκυροτητα του διαγωνισμού IB και η εντιμοτητα των πελατων Ζηριδη ειναι απωθητικες οσο και οι λουμπεν αξεστοι υποκλοπεις θεμάτων και εξαθλιωμενοι πελατες τους.

Η επικρατηση των αξιων ειναι παντα ζήτημα πραξης.Αν η αριστερα εχει μελλον τοτε αυτο
ευρισκεται στην εμπρακτη υπεροχη των ιδεων της οταν αυτες επικρατήσουν σε συνθηκες ανταγωνισμού.Αρκει να θελήσει να αξιοποιήσει τα ξεροκέφαλα γεγονότα και να μην ναρκισσεύεται με τις κολακείες των συντεχνιών

Η υπόθεση ΙΒ εδω
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100025_07/07/2009_321283

Η ερευνα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικων εδωhttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100059_04/07/2009_320997

(Φωτογραφια απο το αρχειο του Εθνικου Θεάτρου)

2 comments:

Anonymous said...

Δηλαδή θέτεις ζήτημα αξιών? Και το κέρδος που είναι το πρωταρχικό ζήτημα των ιδιωτικών που το βάζεις?

Επιπλέον: Εγώ σαν καθηγητής του δημοσίου δεν θα διακινδυνέψω την θέση μου για να δώσω τα θέματα των εξετάσεων! Ενας καθηγητής σε ιδιωτικό δεν έχει τίποτα να χάσει! και αν τον απολύσουν θα μπορέσει να βρει δουλειά σε ένα άλλο φροντιστήριο..

Εαν μάλιστα κοιτάξεις τι έγινε με τα ιδιωτικά πιστοποιητικά χρήσης υπολογιστών (τύπου ECDL) θα δεις το μέγεθος της κομπίνας που γίνεται σε ιδιωτικά εκπαιδευτικά. Συγκεκριμένα εκατοντάδες πήραν την πιστοποίηση αυτή με στημένες εξετάσεις..

Και παλαιότερα ένα ιδιωτικό ΙΕΚ μοίραζε απολυτήρια έναντι μερικών χιλιάδων ευρώ..

Γιάννης

LEFT LIBERAL SYNTHESIS said...

Γιαννη
Βαζω θέμα κύρους που αποκταται εμπρακτα.
Οτι και να μου πουν για το ΙΒ,ειναι διαβλητο και οι πελατες τους λαμογια.
Ομοίως δεν ειμαι προθυμος να δω εκπτωσεις για κατι που ειναι ονομαστικα "δημόσιο"
Οσο για το παραδειγμα σου,δεν σε καταλαβαίνω.Με την σημερινη ανεργία ο καθηγητής βρίσκει ευκολα δουλεια σε φροντιστήριο???Ξανασκέψου το.
Χαιρετω