Tuesday, October 27, 2009

Το τέλος της μαθητείας


Η καταστροφή ενός απο τους πιο δημιουργικούς θεσμούς της συγχρονης οικονομίας ,αυτού της μαθητείας είναι πλέον γεγονός.
Οι νεολιθικοί πολιτικάντηδες της ΝΔ ,βρήκαν ενα δυνητικά παραγωγικό σύστημα και το μετέτρεψαν σε ρουσφέτι,και οι επόμενοι εγκλωβισμένοι από τις πιέσεις το αποκλείουν απο το Δημόσιο.
Ταυτόχρονα η μετακύληση του και στον Ιδιωτικό τομέα γίνεται στην ίδια γενικευμένη δυσπιστία που προεξοφλεί την αποτυχία.
Συμπέρασμα η μαθητεία δεν υφίσταται γιατί δυνητικά μπορεί να γίνει ευέλικτη εργασία (δες αντιρρήσεις εδω) η δε αξιοκρατία τεκμαίρεται από διάφορα πτυχία.
Καλώς ήρθαμε στον τέταρτο κόσμο όπου επικρατούν οι εξής στερεοτυπικές νεάντερταλ αντίληψεις
1.- Η ταύτιση δεξιοτήτας -ικανότητας με τα πτυχία
2.-Η απουσία μαθητείας ως έλεγχος των γνώσεων
3.-Ο απόλυτος διαχωρισμός και εν τέλει η υπεροχή της πνευματικής στην χειρονακτική εργασία
Τελικά το ιεραρχικό σύστημα των κρατικών δομών με τις επετηριδικές εξελίξεις,τις κάθετες δομές,τις σαφείς αρμοδιότητες ,προκρίνεται ως μοντέλο ολόκληρης της οικονομίας απλώς γιατί δεν μπορούμε να οργανώσουμε την μαθητεία,και την οικονομία των δεξιοτήτων.
Στον μικρόκοσμο μας,ταυτίζεται η ακαδημαική επάρκεια με την επαγγελματική.
Κι ομως οι σύγχρονες οικονομίες της γνώσης δεν κτίζονται παρά μόνο με τις δεξιότητες που είναι συνήθως άρρητες,δύσκολα μεταβιβάσιμες και οχι με την αποθησαύριση πτυχίων.Ακόμη οι δεξιότητες είναι αφανείς εκτός οικονομίας.Είναι σύνολο ικανοτήτων χωρίς διαχωρισμό πνευματος σώματος,που αποτυπώνονται στις θαυμάσιες λέξεις του «τεχνίτη» ή «μάστορα».
Οι καινοτομίες που εφαρμόζονται προέρχονται ακριβώς εκεί που η ακαδημαική επάρκεια εκ των υστέρων επιβεβαιώνει τα ευρήματα ,αλλά σπάνια προηγείται.Αλλα και στον κόσμο των ιδεών αν προσέξουμε οι Νίτσε,Μαρξ,Φρουντ (αντιστοίχως οι δικοί μας Κονδύλης,Ελεφάντης) δεν έχουν σχέση με το ακαδημαικό κατεστημένο.
Επειδή είμαστε κρατικοφανής οικονομία,ο πλούσιος κόσμος της άρρητης γνώσης είναι σχεδόν άγνωστος.Κι’όμως κυκλοφορεί και δημιουργείται αενάως ένας τεράστιος πλούτος εργαζομένων που δεν μπορεί να αξιολογηθεί παρά μόνο εντός οικονομίας.
Η λεγόμενη αξιολόγηση με πτυχία ή και εξετάσεις έχει αξία εκεί που πραγματικά λειτουργεί δηλαδή στον ακαδημαικό πανεπιστημιακό χώρο,που αποτελεί παρά μια συνιστώσα της οικονομίας.
Ετσι λοιπόν κάποιος (δεξιός και αριστερός)αναρωτιέται .
-Μα είναι δυνατόν ο τάδε «μάστορας»να βγάζει 100,000 και ο επίκουρος 32,000;
Είναι και παρα είναι και επιβάλλεται.Γιατί η παραδοχή πως η διάνοια ως μοναδική έκφραση ικανοτήτων είναι υπέρτερη πρόκειται για αντιδραστική δοξασία,που ελκύει τους πάσης φύσεως συντηρητικούς.
Στο πλαίσιο αυτό γίνεται και το ολέθριο λάθος.Αφού δεν έχουμε σταθερούς θεσμούς και ελέγχους η μαθητεία δεν υφίσταται.Πάμε στο σχολείο και μαθαίνουμε την οποιαδήποτε δουλεία,και μετά βρίσκουμε μια πλήρη εργασία.
Ευτυχώς που στην κρατικολάγνα κοινωνία μας έχουν εισβάλει οι πιο δυναμικοί εργαζόμενοι.
Οι μετανάστες.
Αυτοί οι τρομεροί Αλβανοί που έρχονται με τα πόδια,μαθαίνουν τις δουλειές στο πόδι και μετά φιάχνουν μαγαζιά,γίνονται εργολάβοι,ασκώντας την διαρκή μαθητεία,αποκτώντας και αναπτύσσοντας δεξιότητες και ταλέντα.
Ευτυχώς που κάποιοι ρισκάρουν να πάρουν την δουλειά των 400 ευρώ,γνωρίζοντας οτι μαθαίνουν για να την κοπανήσουν στα 800 και μετά κάπου αλλού σκεφτομενοι τον πολλαπλασιαστή.
Στην πρόσφατη ιστορία των λιμενεργατών εξασκήθηκε η πιο τραγελαφική διαμάχη.Κάποιοι τους κατηγόρησαν για τις «κατοστάρες» και οι προστάτες τους ενοχοποιημένοι έτρεξαν να μας πουν πως δεν είναι πολλοί και πως είναι υπερωρίες και μάλιστα είναι πρόθυμοι να χάσουν τα μισά αν εγινόντο προσλήψεις.Υποκρισίες ενοχοποιημένων.....
Καλές αμοιβές που προέρχονται από δεξιότητες,ειδικά ταλέντα για την χρήση μηχανημάτων ,απο ικανότητες εμπειρίας ειναι κοινωνικός πλούτος ,και θεμιτή ευπρόσδεκτη πολυμορφία στην αγορά εργασίας.Μήπως όμως επρόκειτο για υπεραμοιβές ενος καρτέλ εξ’ου και η ενοχοποίηση;
Τέλος η μαθητεία λοιπόν στην συνείδηση της κοινωνίας,και είσοδος στον Οργουελικό κόσμο των αξιολογούμενων χαρτιών.Οχι τίποτα τα χαρτιά είναι και αντιοικολογικά.........

Friday, October 23, 2009

Γιατί μια Ελληνική ταινία με θέμα τον εγκλεισμό παίρνει βραβείο στις Κάννες;


Μια εκκεντρική ταινία παίζεται στους κινηματογράφους,ο Κυνόδοντας.
Αναπαριστάται μια οικογένεια που ζει σε συνθήκες ολικού εγκλεισμού,σε ένα κατασκευασμένο νοητικό ιδιοσυγκρασιακό σύμπαν.Ο πατέρας έχει επιβάλει μια ειδική γλώσσα ,ένα ιδιόμορφο κώδικα συμπεριφοράς τον οποίο ακολουθούν οι υπόλοιποι εκόντες άκοντες.
Ο «κόσμος» αυτός είναι τόσο εκκεντρικός,τόσο «δικός» τους αλλά ταυτόχρονα δεν είναι παρά μια διαστολή ,μια διόγκωση της κάθε κλειστής ομάδας,της κάθε περιοριστικής συλλογικότητας.
Ο Κυνόδοντας είναι μια κυνική ειρωνική ταινία που δημιουργεί το πιο ξυνόπικρο χαμόγελο για τον ανατροφοδοτούμενο εγκλεισμό ,για τον ναρκισευόμενο αυτοπεριορισμό .
Τα νοηματικά μικροσύμπαντα κατασκευάζονται αλλά στο τέλος προσκρούουν στην ίδια την φύση της ζωής που είναι πλεονασματική εκχειλιστική.Η ταινία είναι εκρηκτικά αισιόδοξη,γιατί η ανατροπή πυροδοτείται απο το ανεξέλεγκτο πλεόνασμα της ζωής.Βλέπεις κανείς δεν μπορει να οργανώσει την υπακοή στην εντέλεια.
Το ότι ένας Ελληνας σκηνοθέτης καταγράφει τόσο πετυχημένα τον ιδιόμορφο κόσμο των απομονωμένων ,δεν πρέπει να είναι τυχαίο.
Κάτι ξέρουμε ως ναρκισευόμενοι ιδιόμορφοι,ως «ανάδελφοι»
Εχουμε την δικιά μας ορολογία τις δικές μας συνήθειες που αναπαράγουν τον κόσμο μας,ως αυτοποιητική αμοιβάδα,και αυτό διασπείρεται ως κανόνας.Οι κοινωνικές ομάδες ζουν σε καθεστώς εγκλεισμού.

Εδω ο Γιανναράς ανακάλυψε την απόλυτη ομοιότητα Μεταξά ,Παπανδρέου και προβλέπει την «απόλυση» του Παπούλια.
Εδώ κάποιος ανακάλυψε συνομωσία κατά της Μακεδονίας και υπέρ των ναρκωτικών από το ίδιο κέντρο
Με κάποιο τρόπο ο Κυνόδοντας είναι μια δηκτική χιουμοριστική κριτική του συντεχνιασμού,της μικροομάδας ,που δεν είναι απαραίτητα μικρή.Το πλήθος των εγκλειομένων δεν παίζει ρόλο,αλλα η συνεκτική συμπεριφορά,η αυστηρή εσωτερική δέσμευση.


Κριτικές για την ταινία¨:Δανίκας , Κατσουνάκη , Κουτσογιαννόπουλος , Τερζής ,Μικελίδης

Friday, October 16, 2009

Αριστερά και Logistics:Η περίπτωση ΟΛΠ


Η απεργία στα λιμάνια αναδεικνύει ενα θεμελιώδες προβλήμα για την αριστερά
-Πως εννοεί το δημόσιο συμφέρον σε ένα τομέα που είναι στρατηγικός μόνο όσο είναι οργανικά συνδεδεμένος στον παγκόσμιο καταμερισμό εργασίας.
Για να το πούμε χοντρά αν μια οικονομική δραστηριότητα φέρνει πλούτο στην οικονομία,επειδή είναι εντός των «καπιταλιστικών» δικτύων,τότε αποδεχόμαστε την κατανομή εργασίας και αναδιανέμουμε τον πλούτο κάνοντας το «κορόιδο» η αδιαφορούμε με επίγνωση την μείωση που θα επέλθει.
Αυτό που γίνεται στον ΟΛΠ είναι ενδεικτικό της σύγχυσης
Θα αναλύσουμε μερικές παραμέτρους του προβλήματος περιδιαβάζοντας τρια βασικά κείμενα
Την έκθεση του ΙΝΑ ΓΣΕΕ για τα λιμάνια: Εδώ
Την έκθεση της Apha Bank για τα λιμάνια:Εδώ
Τους τελευταίους ισολογισμούς του ΟΛΠ:Εδω
Παρ’ότι η ΑΒ και η ΓΣΕΕ αφήνουν να εννοηθεί μια ριζική πολιτική επιλογή,(ναι στην ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ η ΑΒ,ΟΧΙ η ΓΣΕΕ) ,αν περιδιαβάσεις προσεκτικά τις εκθέσεις είναι φανερό πως «διαβάζουν» η κάθε μία το πρόβλημα από διαφορετική σκοπιά.
Η ΓΣΕΕ ασκεί μια συνολική κρτική στα λμενικά πλέγματα και την δομή όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας,ενω η ΑΒ αναλύει την αποδοτικότητα του λιμανιού σχετικά με τους διεθνείς ανταγωνιστές.
Η ΓΣΕΕ και η σχετική κριτική εμπεριέχει καταστατικά ιδεολογικά την αμφισβήτηση της ιδιωτικοποίησης ,ως την αιχμή μιας γενικώτερης εντατικοποίησης ,και δεν προκύπτει από πουθενά ότι είναι είναι δυνατόν να αυξηθεί ο πλούτος του ΟΛΠ χωρίς περαιτέρω ενσωμάτωση του λιμανιού στο σημερινό υφιστάμενο καταμερισμό λιμανιών.
Το κρίσιμο σημείο είναι (όπως προκύπτει απο τους ισολογισμούς του ΟΛΠ) οτι η προοπτική είναι η διαχείριση της μεταφόρτωσης και όχι η εσωτερική αγορά.
Η οποιαδήποτε επένδυση ή στρατηγική που αναφέρεται σε αύξηση της αξίας του ΟΛΠ έχει νόημα μόνο και μόνο αν ο ΟΛΠ αυξάνει την ικανότητα του μεταφόρτωσης ,και είναι πολύ μικρά εως ελάχιστα τα περιθώρεια αύξησης προσδοκώντας στην εσωτερική αγορά.
Η ανάλυση της ΑΒ είναι επίσης σαφής.Προφανώς ο ΟΛΠ ειναι κερδοφόρος (αλοίμονο ενα φυσικό μονοπώλιο να μην είναι) αλλά χάνει διαρκώς και με έντονους ρυθμούς στον σχετικό καταμερισμό εργασίας.
Οποιος διακινεί την «αριστερή» ιδέα του σύγχρονου κερδοφόρου δημόσιου ΟΛΠ ,και την στηρίζει στην έκθεση της ΓΣΕΕ κάνει μια τεράστια παγαποντιά.
Οι σύντροφοι του ΚΚΕ είναι απόλυτα συνεπείς .Αρνούνται οχι μόνο τον εκσυγχρονισμό του ΟΛΠ αλλά και την ίδια την επιχειρησιακή εταιρική του δομή.Η προσδοκία ενός παγκόσμιου καταμερισμού εργασίας με συγκεντρωτικό προγραμματισμό,από υπηρεσίες και όχι επιχειρήσεις υφίσταται κριτική αλλα είναι συνεκτική.Οποιος γουστάρει μια παγκόσμια ΕΣΣΔ ας σπεύσει.
Η υβριδιακή θέση των Πασοκ,Συν που διακινούν δημόσια την λογική του κερδοφόρου ΟΛΠ με διατήρηση του σημερινού καθεστώτος,και συνεχείς βελτιοποιήσεις είναι ψιλο απάτη και τελείως εκτός της λογικής της έκθεσης της ΓΣΕΕ.
Κερδοφόρος ΟΛΠ σημαίνει περισσότερες μεταφορτώσεις,μεγαλύτερη εμπλοκή με τον σημερινό καπιταλιστικό έως καπιταλιστικότατο καταμερισμό ,και άρα αναζήτηση εδω και τώρα μείωση του κόστους.
Παρατηρώντας τους ισολογισμούς του ΟΛΠ δεν χρειάζεσαι παρά στοιχειώδη μαθηματικά για να αναγνωρισεις πως με κόστος μισθοδοσίας και αποσβέσεων στο 70 % ,ο μόνος τρόπος να αυξήσεις την κερδοφορία είναι να κάνεις εδω και τώρα υπερπενδύσεις.Με ποιους πόρους ποιες προοπτικές αγνοώ,αλλα να με συγχωρουν οι σύντροφοι,αυτός είναι καπιταλισμός αλα Μαρξ,ή τέλος πάντων αλα Τενγκ Τσιαο Πινγκ.
Και αυτό ταυτόχρονα σημαίνει θετική αναγνωριση των παγκόσμιων ροων εμπορευμάτων ,κεφαλαίου κλπ
Υπάρχει ένα ζήτημα με τις αμοιβές των σημερινών εργαζομένων του ΟΛΠ.
Προφανώς όπως κάθε εργαζόμενος κοιτά τις απολαβές του,και δεν θέλει να τις δει μειούμενες.
Το πως αυτές οι αμοιβές έχουν διαμορφωθεί αποτελεί αντιιείμενο του ιστορικού εργατολόγου και αναλυτή.Και δεν έχω να σου τους προσάψω τίποτα.Αυξάνουν τις αμοιβές τους κινητοποιώντας ολους τους μηχανισμούς (πολιτικούς,νομικούς,ρουσφετολογικούς) που βρίσκουν διαθέσιμούς.Δηλαδή αυτά θα τα κάνει μόνο ο Βωβός;
Καλα κάνουν οι λιμενεργάτες αλλά το «φούμαρο» οτι το κάνουν για το δημόσιο συμφέρον είναι πολύ μπαγιάτικο για να το καπνίσουμε.Η επίκληση της αριστεράς και του δημοσίου σε ένα ζήτημα που εχει τόσο περιπλοκές,έχει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα.
Στο κάτω κάτω ο κόσμος είναι πολύ μικρός,για να παραβλέπουμε πως ο εργοδότης της Κούνεβα,είναι μια φάτσα που διαφεντεύει το δημόσιο λιμάνι και απολαμβάνει μιας ιδιότυπης ασυλίας.Δεν είδα στον Πειραιά και το λιμάνι και πολλές διαμαρτυρίες γι’αυτό.

Sunday, October 11, 2009

KOBLOPOULOS:Γιατί είμαι αριστερός

Με κλικ στον τίτλο απ΄ευθείας στην τελευταία τρομερή ανάρτηση του "Koblopoulos"

Wednesday, October 7, 2009

"Μικρά Κόμματα".Υπεραντιπροσωπευση -Υποαντιπροσωπευση


Δημοσιευθηκε η έρευνα της VPRC για την κοινωνική και δημογραφική ανάλυση της ψήφου.
Περιδιαβήκαμε τα στοιχεία και βρήκαμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τους λεγόμενους «μικρούς».
Αναδιατάξαμε τα στοιχεία για να εντοπίσουμε την σχετική και όχι απόλυτη δύναμη των κομμάτων στις διάφορες δημογραφικές ομάδες.
Παραθέτουμε λοιπόν τους πίνακες έχοντας υπολογίσει την διαφορά μεταξύ εκλογικής δύναμης του κόμματος και επίδοσης στην σχετική δημογραφική ομάδα.Δηλαδή ο αριθμός που αναφέρεται δείχνει την σχετική δύναμη που έχει η κάθε δημογραφική ομάδα εντός του κόμματος .
Θετικοί αριθμοί δείχνουν υπεραντιπροσωπευση ,μηδενικοί ισορροπία,αρνητικοί υποαντιπροσωπευση.
ΚΚΕ
ΑΝΔΡΕΣ +0,5
ΓΥΝΑΙΚΕΣ -0,5
18-24 +0,5
25-34 +3,5
35-44 -0,5
45-44 +2,5
55-64 +0,5
>65 -1,5
ΚΑΤ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -1,5
ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -0,5
ΑΝ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ +2,5
ΕΡΔΟΔΟΤΕΣ -3,5
ΑΓΡΟΤΕΣ,ΑΛΙΕΙΕΣ,ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ -1,5
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ -0,5
ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ +0,5
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ -0,5
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ +3,5
ΑΝΕΡΓΟΙ +3,5
ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ -3,5
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΗΜ -3,5
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ +1,5
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΦΑΝΤΑΡΟΙ +3,5

ΣΥΡΙΖΑ
ΑΝΔΡΕΣ +0,5
ΓΥΝΑΙΚΕΣ -0,5
18-24 +4,5
25-34 +1,5
35-44 +1,5
45-44 +1,5
55-64 -1,5
>65 -3,5
ΚΑΤ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -3,5
ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -0,5
ΑΝ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ +3,5
ΕΡΔΟΔΟΤΕΣ +1,5
ΑΓΡΟΤΕΣ,ΑΛΙΕΙΕΣ,ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ -1,5
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ +4,5
ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ -0,5
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ +2,5
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ +3,5
ΑΝΕΡΓΟΙ +0,5
ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ -2,5
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΗΜ -2,5
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ -2,5
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΦΑΝΤΑΡΟΙ +6,5

ΛΑΟΣ
ΑΝΔΡΕΣ +1,0
ΓΥΝΑΙΚΕΣ -1,0
18-24 +2,0
25-34 +3,0
35-44 +3,0
45-44 0
55-64 -1,0
>65 -2,0
ΚΑΤ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -2,0
ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ +1,0
ΑΝ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ +1,0
ΕΡΔΟΔΟΤΕΣ -1,0
ΑΓΡΟΤΕΣ,ΑΛΙΕΙΕΣ,ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ 0
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ +4,0
ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ +3,0
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ -2,0
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ +3,0
ΑΝΕΡΓΟΙ +2,0
ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ -2,0
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΗΜ -2,0
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ -2,0
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΦΑΝΤΑΡΟΙ +1,0

ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ
ΑΝΔΡΕΣ 0
ΓΥΝΑΙΚΕΣ 0
18-24 +2,0
25-34 +4,0
35-44 +2,0
45-44 +1,0
55-64 -2,0
>65 -3,0
ΚΑΤ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -2,0
ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 0
ΑΝ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ +1,0
ΕΡΔΟΔΟΤΕΣ +3,0
ΑΓΡΟΤΕΣ,ΑΛΙΕΙΕΣ,ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ -1,0
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ +2,0
ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ 0
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ +1,0
ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ +3,0
ΑΝΕΡΓΟΙ +3,0
ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ -1,0
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΗΜ -2,0
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ -2,0
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΦΑΝΤΑΡΟΙ +2,0

Μερικά συμπεράσματα
-Το κόμμα με τα περισσότερα μηδενικά που αντιστοιχούν σε αρμονική αντιπροσώπευση είναι οι Οικολόγοι
-Η ανώτατη εκπαίδευση υπεραντιπροσωπεύεται σε ΟΛΑ τα μικρά κόμματα ανεξαιρέτως.Ο Σύριζα όμως είναι πρώτος
-Οι άνεργοι προτιμουν τα μικρά κόμματα.Ο βαθμός υπεραντιπροσωπευσης είναι μεγάλυτερος κατα σειρά σε ΚΚΕ,ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ,ΛΑΟΣ,ΣΥΡΙΖΑ
-Οι σπουδαστές ,φαντάροι προτιμουν τα μικρά κόμματα.Ο βαθμός υπεραντιπροσώπευσης είναι μεγάλυτερος κατα σειρά σε Συριζα,ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ,ΚΚΕ,ΛΑΟΣ
-Οι καθαρόαιμοι εργοδότες είναι παρόντες σε όλα τα κόμματα.Συριζα και Οικολόγοι τους υπεραντιπροσωπεύουν ενω ΚΚΕ ΛΑΟΣ τους υποαντιπροσωπευουν
-Οι μεγάλες ηλικίες και οι συνταξιούχοι δεν προτιμούν τα μικρά κόμματα,με εξαίρεση το ΚΚΕ στο υπεραντιπροωπεύονται οι ηλικίες 55-64 και οι συνταξιούχοι του Ιδ.τομέα
-Το ΛΑΟΣ δεν παρουσιάζει ούτε ένα δημογραφικό χαρακτηριστικό που να το διαχωρίζει από άλλα μικρά κόμματα.Η λαικιστική ακροδεξιά είναι «λαική» όσο και οι άλλοι.
-Ο Συριζα εμαφνίζει τις μεγαλύτερες αντιφάσεις (με τους μεγαλύτερους και μικρώτερους δείκτες) με πολύ ψηλές επιδόσεις σε φαντάρους σπουδαστές και 18-24 και πολυ χαμηλές σε κατώτερη μόρφωση και ηλικίες ανω των 65.
Εδω όλη η έρευνα της VPRC

Monday, October 5, 2009

Στον πρόναο του τριπλού ιερού της "Malacca"

Η πολη Malacca ευρισκεται σε ενα στρατηγικό σημειο της Απω ανατολης .Δεσπόζει στον δίαυλο ανάμεσα στην Ινδονησία και την χερσόνησο της Μαλαισίας ελέγχοντας τις θαλάσσιες οδούς της ευρύτερης περιοχής.
Οι Πορτογάλοι εξερευνητες ήταν οι πρώτοι που έδωσαν στην περιοχή ενα κοσμοπολίτικο χαρακτήρα.Σήμερα όμως είναι μια συνηθισμενη τουριστικη πολη.
Λόγω όμως της ιστορίας της σήμερα συμβολιζει την θετικη και ισορροπημένη πολυπολιτισμικοτητα αυτης της Μαλαισίας.
Μουσουλμάνοι,Ινδουστες,Βουδιστες και Καθολικοί συνυπαρχουν αρμονική στην κοινωνία και την κυβέρνηση.
Στην Malacca υπαρχει ο πιο ιδιορρυθμος ναος του κοσμου
Προκειται για ενα οικοδομημα που περιλαμβανει τρια διαφορετικα ιερα ( τεμενος, ινδουιστικό ναο , και καθολικη εκκλησια) αλλά με κοινό πρόναο.
Στην ουσια επιτρεπει στους πιστους να συμμεριζονται την ιδια τουλαχιστον πνευματικη προετοιμασια.Ο πρόναος καταλήγει σε τρεις διαφορετικές πύλες που παραμένουν ανοικτές συνεχώς.Αν βρεθεις στον πρόναο δεν καταλαβαίνεις την φύση του χώρου.Κάτι μεταξύ εθνικ μπαρ και μουσείου.
Το εντυπωσιακό ειναι οτι η πλειοψηφια των επισκεπτων ή προσκυνητών παραμενει στον προναο απολαμβανοντας και τις τρεις λειτουργιες αναλογως.
Ενα ιδιοτυπο φαινομενο διστακτικου θρησκευτικου συγκρητισμου.
Προφανως οι αυθεντικοι πιστοι σπανια πανε στον τριπλο ναο.Αυτος ειναι δημοφιλης αναμεσα στους πιο ψαγμενους και τους τουριστες.
Η απόλυτη θρησκευτική ένταξη έχει μια καθαρότητα,που δεν είναι και πολύ βολική σε ένα απροσδιόριστο πρόναο
Ο ΓΑΠ εχει μπει πανυγηρικά στον πρόναο.
Τα πει ολα και δεν εχει δεσμευτεί για τιποτα.Εχει απαγγείλει όλα τα τροπάρια όλων των θρησκειών.
Απολαμβανει την ιστορικη ιδιομορφια του διστακτικου συγκρητισμου,την ισορροπημένη ανεκτικοτητα.
Αργα η γρηγορα όμως θα πρεπει να μας δειξει σε πιο ναο θα εισέλθει και τότε αναγκαστικά κάποιοι θα ακούσουν μουσικές που δεν θα τους είναι γνώριμες.
Γιώργο η Malacca είναι ωραία πόλη,αλλά έχει άλλο νόημα στην τοπική διάλεκτο ........

Saturday, October 3, 2009

Καλε κυρια Trier γιατι φορούσες ανάποδα τα μποτάκια του Lars;


Οτι ο Trier ειναι μια kινηματογραφικη ιδιοφυια δεν χωράει αμφιβολία.Στον «Aντιχριστο» όμως δημιουργει μια ιδιοφυη μπαλαφαρα ,ενα διανοητικο ανεκδοτο ,που ειναι τόσο αιωρουμενο τόοσο κωμικοτραγικο πολυ σκεφτεσαι οτι μαλλον ο τύπος σπαει πλακα.
Μιλαμε για χοντρη πλακα με ισχυρες δοσεις εκλεπτισμένου μισογυνισμου.
Οι υποτιθεμενες σκηνες βιας ειναι λιγες και μικρες ,και μαλλον προωθουνται για διαφημηση.
Το στορυ μπαζει απο την αρχη.
Γιαλαντζί ψυχαναλυτής σωζει την γυναικα του απο την φαρμακοθεραπεια,κανοντας της ψυχοθεραπεία.Μα καλά ψυχανάλυση απο κασέτα «ανευ διδασκάλου» είχε μάθει;Ουτε στην Θρασκιά δεν ακουστηκε ψυχαναλυση στην ερωμενη σου.
Ασε που ο βλακας δεν ηξερε πως η δικια του ειχε παρατησει την διατριβή της Τι στο καλο στο σπιτι μονο για λογαριασμούς ΕΥΔΑΠ μιλαγανε;
Τελος παντων αφου προσπερασουμε τα σεναριακα γιατι υποτιθεται η ταινια μπορει να ειναι και συμβολικη κοιταμε και τα βαθυτερα
Ολη η ταινια περιστρεφεται γυρω απο την γυναικα.
Η οποια ομως εχει το κακο της χαλι.
Αφηρημενη μαμα,παπουτσωνει αναποδα τον γιο της, τριπαρει με το θεμα της διατριβής της (που συμπτωματικά ονομαζεται γυναικοκτονία) , αφου τα παιρνει αναποδα, πακτωνει τον Γιαλαντζί ψυχαναλυτη για να σουρνεται,ριχνει και ενα αυτοακροτηριασμό για χώνεψη.
Το κόλπο είναι πως το ταργελαφικό στόρυ μας παρουσιάζεται μέσω της πιο εκλεπτισμένης και ιδιοφυούς κινηματογραφικής γλώσσας.
Δημιουργείται ένα κινηματογραφικό σύμπαν πολλαπλών συμβολισμών ,εικαστικών αριστουργημάτων,για να διακινίσει ενα προβληματισμό επιπέδου ψυχανάλυσης «Μανίνα»
Ας πούμε ότι παίρνεις το καλύτερο μάγειρα του κόσμου,και αυτός με τα καλύτερα υλικά φιάχνει μια σκέτη μακαρονάδα.Κρίμα τα υλικά,το εστιατόριο ,ο χώρος, η ατμόσφαιρα.Ο υπερμάγειρας ασχολείται με κοινοτοπίες.
Ο ταινία αφιερώνεται στον Ταρκόφσκι.
Καλά και εγω αφιερώνω την ανάρτηση στον Παπαδιαμάντη.Τι με αυτό;
Στον Ταρκόφσκι η αφηρημένη διαλυόμενη φύση,η μεταφυσική καταρράκωση αντιστοιχεί σε ενα πνευματικό προβληματισμό.Η φύση και η διάνοια συγχρονίζονται στην απαισιόδοξη μεταφυσική.
Ο Trier όμως δανείζεται το σύμπαν αυτό για να προβληματιστεί για την δαιμονική ταλαίπωρη γυναίκα που όμως είναι ενός άλλου κόσμου.
Η ηρωίδα του παραδέρνει εντός του κόσμου ,των συμβολισμών τύπου «Seven»,και ο Trier την τοποθετεί (προσπαθεί) στο σύμπαν της «Νοσταλγίας»
Και η κακομοίρα ταλαιπωρείται,ταλαιπωρεί και τον «σύζυξ» ,ταλαιπωρεί και τους κριτικούς.
Κάτι απο ανεξόφλήτους λογαριασμούς θυμίζει η σύλληψη της ταινίας.
Η μαμά πυροδοτεί τα πάντα και ο άβουλος μπαμπάς απλως αντιδρά,βυθιζόμενος στην μάνα «φύση».Η ένταση αρσενικού θηλυκού ανεπεξέργαστη,πρωτόγοννη,αταβιστική.Το θηλυκό ως φύση,δαιμονικότητα,απροσδιοριστία και το αρσενικό ως απλός παρατηρητής της δαιμονικής ακαταστασίας.Ο φουκαράς τι τουλαχε να πάθει τς τς....
Μώρε τέτοιος πρωτογονισμός μάλλον αποκαλύπτει οτι κάτι σοβαρό τρέχει με την μαμα Trier.
Ρε μήπως του φορούσε τα μποτάκια στραβά;