Friday, July 25, 2008

Μια Διακήρυξη Πολιτών στην σωστή Left Liberal κατεύθυνση





Δημοσιεύθηκε η ακόλουθη Διακήρυξη Πολιτών
Βρίσκουμε και το περιεχόμενο αλλά και την συγκυρία σημαντική.
Μια περιήγηση των πρώτων υπογραφών (κλικ στον τίτλο) αποδεικνύει ότι η αίσθηση μας ότι Αριστερο Φιλελεύθερες συνθέσεις είναι δυνατόν να αναγεννήσουν την πολιτική ζωή.

Οι Έλληνες πολίτες, που υπογράφουμε αυτήν την διακήρυξη, εκφράζουμε την πεποίθησή μας ότι οι σημερινές κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις της χώρας:
Έχουν παύσει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τις αξίες του ελληνικού λαού, με τους αγώνες και το αγωνιστικό φρόνημα του οποίου αποκαταστάθηκε το 1974 το δημοκρατικό μας πολίτευμα,
Βρίσκονται σε κατάσταση ηθικής και πολιτικής σήψης,
Έχουν εξελιχθεί σε πελατειακή ολιγαρχία τριτοκοσμικού τύπου, με κύρια χαρακτηριστικά την οικογενειοκρατία, την αναξιοκρατία, την ημετεροκρατία, την συναλλαγή και την ιδιοτέλεια,
Όχι απλώς αδυνατούν να επιλύσουν τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα του ελληνικού λαού, αλλά δεν είναι σε θέση ούτε καν να διεκπεραιώσουν την στοιχειώδη διαχείριση των κοινών,
Έχουν αποκοπεί από τα δυναμικά και προοδευτικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας και δεν εκφράζουν παρά μόνον τον εαυτό τους και τα συμφέροντά τους,
Έχουν απαξιωθεί στην συνείδηση της κοινής γνώμης, όπως αποδεικνύεται από τα πρωτοφανή ποσοστά απόρριψης του κομματικού συστήματος σε όλες ανεξαιρέτως τις δημοσκοπήσεις,
Επιβιώνουν μόνον λόγω της δύναμης της αδράνειας και διότι δεν έχει ακόμη συγκροτηθεί αξιόπιστη εναλλακτική λύση.
Τα σημερινά πολιτικά κόμματα, μικρά και μεγάλα, εκφράζουν λογικές του παρελθόντος και αδυνατούν να συλλάβουν τις ανάγκες και τα προβλήματα του σήμερα. Η δομή, η λειτουργία και η νοοτροπία τους υστερούν δραματικά σε σχέση με την διεθνή πραγματικότητα και τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Τα περισσότερα ηγετικά στελέχη τους είναι κατά κανόνα προϊόντα κομματικών φυτωρίων και μηχανισμών και δεν έχουν προκύψει από την σκληρή πραγματικότητα της εργασίας και της βιοπάλης ούτε μέσα από την κοινωνική προσφορα. Ταυτόχρονα, αναπτύχθηκαν πολιτικά σε περιβάλλοντα όπου η συνδιαλλαγή θεωρείται αυτονόητη και η διαφθορά όρος αναπαραγωγής του συστήματος εξουσίας.

Σήμερα, τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία, με κυριότερα: την καταλυτική οικολογική καταστροφή και την διαρκή ανάδειξη νέων απειλών, όπως οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής ή οι αλλεπάλληλες διατροφικές κρίσεις, την εντεινόμενη νέα φτώχεια, που απειλεί τη μεσαία τάξη και τους εργαζόμενους νέους της «γενιάς των 700 ευρώ», τη μεγάλης έκτασης εγκληματικότητα, την εγκληματική οδική ανασφάλεια, την αποσύνθεση της δημόσιας παιδείας, του συστήματος υγείας και του κράτους πρόνοιας, τη διάλυση των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους, την απειλητική για το βιοτικό επίπεδο τροπή που έχει λάβει η πορεία της οικονομίας, την ασφυκτική κοινωνικοοικονομική πίεση που υφίστανται οι Ελληνίδες, με αποτέλεσμα την πρωτοφανή υπογεννητικότητα, η οποία υπονομεύει την προοπτική ύπαρξης έστω και του μισού πληθυσμού της χώρας τον 22ο αιώνα, συνδυάζονται με την εξαιρετικά επικίνδυνη διεθνή και περιφερειακή αστάθεια, υπονομεύουν τις ίδιες τις προϋποθέσεις της συλλογικής μας επιβίωσης και απαιτούν άμεσες και ριζικές λύσεις. Λύσεις τις οποίες το σημερινό καταρρέον κομματικό σύστημα αδυνατεί να δώσει.

Σ' αυτό το κλίμα, οι πρωτοφανείς αποκαλύψεις για εξαγορές συνειδήσεων και χρηματισμό πολιτικών προσώπων και κομμάτων και η ανάδειξη της διαφθοράς ως εθιμικού και γενικευμένου όρου λειτουργίας της πολιτικής διαδικασίας αποτελούν πρόκληση προς τον ελληνικό λαό, που αντιμετωπίζει το φάσμα της επερχόμενης σοβαρής οικονομικής κρίσης, πλήγμα στην λειτουργία της δημοκρατίας και απιστία στο δημόσιο συμφέρον. Ταυτόχρονα, δημιουργούν κλίμα πολιτικής αστάθειας, που εγκυμονεί κινδύνους αποσταθεροποίησης, ανάπτυξης ακραίων πολιτικών τάσεων και ευτελισμού των δημοκρατικών θεσμών.

Οι υπογράφοντες:
Θεωρούμε ότι η ηθική έκπτωση και η πολιτική χρεωκοπία των σημερινών πολιτικών σχηματισμών μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνον από την κοινωνία των πολιτών και μέσω της προσφυγής στην πρωτοβουλία και στον πατριωτισμό των Ελλήνων πολιτών, όπως επιτάσσει η ακροτελεύτια διάταξη του Ελληνικού Συντάγματος,
Ζητούμε την πολιτική καταδίκη όσων πολιτικών σχηματισμών και μεμονωμένων προσώπων αποδειχθεί δικαστικά ότι χρηματοδοτήθηκαν παρανόμως από ιδιωτικές εταιρείες με αντάλλαγμα συμβάσεις ασύμφορες για το ελληνικό κράτος.
Καλούμε την ελληνική δικαιοσύνη να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και απαιτούμε την επιστροφή των χρημάτων στο δημόσιο ταμείο και την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων.
Ζητούμε την εφαρμογή των μη εφαρμοζομένων νόμων αλλά και τη θέσπιση θεσμών που να εγγυώνται την διαφάνεια, την εντιμότητα και την αποτροπή των νοσηρών και ποινικά κολάσιμων φαινομένων στον χώρο της πολιτικής. Επίσης θεωρούμε απαραίτητο να πραγματοποιηθούν μεταρρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της ευρείας, διαρκούς και άμεσης συμμετοχής των πολιτών στην διακυβέρνηση της χώρας, όπως η κατάργηση της οικογενειοκρατίας, ο διαχωρισμός νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας, η ανακλητότητα των αξιωματούχων, η δυνατότητα λαϊκής πρωτοβουλίας για διενέργεια δημοψηφίσματος, η εφαρμογή του πόθεν έσχες στους πολιτικούς, η κατάργηση των απαράδεκτων προνομίων των βουλευτών και του ισχύοντος αντισυνταγματικού νόμου περί ευθύνης υπουργών, η δημοσιοποίηση της χρηματοδότησης των κομμάτων και των πολιτικών κ.ά.
Καλούμε τους δημιουργικούς και σκληρά εργαζόμενους πολίτες, τους βιοπαλαιστές, τους επιστήμονες, τους δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους, τους αγρότες, τους εργάτες και κυρίως τη νεολαία να εγκαταλείψουν τους διεφθαρμένους πολιτικούς σχηματισμούς, που προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την νοημοσύνη τους και να αναλάβουν την αναπαλλοτρίωτη δημοκρατική ευθύνη τους.
Απευθύνουμε πρόσκληση για την άμεση δημιουργία νέων πολιτικών σχηματισμών, με κοινό παρονομαστή την υπευθυνότητα και την εντιμότητα, αποτελούμενων από πρόσωπα εκτός του σημερινού φθαρμένου κομματικού δυναμικού, πρόσωπα με παιδεία, όραμα, επαγγελματική εμπειρία και ικανότητα, που να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις δύσκολες απαιτήσεις των καιρών.
Ζητούμε από τις κοινωνικές και οικονομικές δυνάμεις του τόπου, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη διανόηση, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και την ομογένεια να στηρίξουν την προσπάθεια ριζικής πολιτικής αναμόρφωσης και αναγέννησης της χώρας, διότι το μέλλον είναι κοινό για όλους. Μπορεί οι σημερινές πολιτικές δυνάμεις να μην διαθέτουν άλλες εφεδρείες, αλλά η κοινωνία διαθέτει.
Οραματιζόμαστε:
Ένα ελληνικό κράτος αξιοκρατικό και λειτουργικό, με διεθνές κύρος, σύγχρονο, εξυπηρετικό και φιλικό προς τον πολίτη, με στελέχη πεπαιδευμένα, ικανά και έντιμα.
Μια κοινωνία δημιουργική, παραγωγό πολιτισμού αντάξιου της ιστορικής κληρονομιάς μας.
Μία εθνική οικονομία διεθνώς ανταγωνιστική, που να στηρίζεται στις αρχές της αειφορίας και της αλληλεγγύης.
Πολιτικές δυνάμεις που θα συγκεντρώνουν τα καλύτερα στοιχεία της ελληνικής κοινωνίας, ικανές να αντιμετωπίσουν τα σύνθετα προβλήματα της εποχής μας.
Μια Δημοκρατία των Πολιτών, που θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μια νέα εποχή ακμής.
Αθήνα, 24 Ιουλίου 2008

Η ομάδα πρωτοβουλίας θα συνεχίσει τη συλλογή υπογραφών μέχρι τις 21 Σεπτεμβρίου 2008, επιδιώκοντας την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση των πολιτών που έχουν αντίστοιχους προβληματισμούς. Όποιος επιθυμεί να υπογράψει μπορεί να στέλνει e-mail στη διεύθυνση: metapolitefsi@gmail.com ή info@ppol.gr, fax στο 210 6142769 ή να αφήνει μήνυμα στην τηλεφωνική θυρίδα 210 6812723. Παράκληση, στην κοινοποίηση της υποστήριξης να αναγράφεται μαζί με το ονοματεπώνυμο η ιδιότητα και (προαιρετικά) κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας

Tuesday, July 22, 2008

Σύλληψη το 2001 Δίκη το 2008 Η φιλελεύθερη δημοκρατία των ΗΠΑ μετατρέπεται σε Διαρκές Κράτος Εκτάτου Ανάγκης


Ο εικονιζόμενος Σαλημ Αχμεντ Χαμνταν ήταν υπάλληλος του Μπιν Λαντεν στο Αφγανιστάν.
Συνελλήφθη το 2001 ,και έκτοτε παράμεινε φυλακισμένος στο Γκουαντανάμο.Επτά χρόνια μετά αρχίζει η δίκη του μέ την κατηγορία ότι ως επαγγελματίας οδηγός του Οσάμα,αναγκαστικά ήταν ενήμερος των σκέψεων και ενεργειών του εργοδότη του!!
Μετά σχεδόν από 220 χρόνια από τις επαναστάσεις σε Γαλλία και ΗΠΑ που έβαλαν τα θεμέλεια για τις σύγχρονες δημοκρατίες της διάκρισης των εξουσιών, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ,και των ελευθεριών μια από τις πιο φιλελεύθερες δημοκρατίες,διολισθαίνει στην κατάσταση του Διαρκούς Κράτους Ανάγκης.
Η πολιτειολογία του G.Agamben επαληθεύεται στην πιο ζοφερή μορφή της.Το στρατόπεδο συγκέντρωσης δεν είναι η εξαίρεση του φασισμού,είναι το οριακό υπόδειγμα του σύγχρονου κράτους,και το πιο ανεπτυγμένο οικονομικά κράτος το αναπτύσσει στην γκρίζα ζώνη της πολιτειακής του επικράτειας.
Η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης,με την άρση των νόμων και των δικαιωμάτων ,γίνεται ενδογενώς "τακτική" εκτείνοντας το έκτατο στο διηνεκές.
Στα ορια αυτά της πολιτικής,της κυριαρχίας,της νομιμοποίησης οι σημερινές ΗΠΑ ,εκβάλλουν τα πιο αναχρονιστικά υπολείμματα του φεουδαρχικού κράτους,επιβάλλοντας σε κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο την εγρήγορση και την αγωνία για τα ελάχιστα που ,αφελώς νομίζουμε πως είναι δεδομένα.
Την ίδια ώρα οι οικοδεσπότες της Ολυμπιάδας συλλαμβάνουν προληπτικά όποιον τους αρέσει,έτσι για να συμπαρασταθούν στους εξ'ανατολών οικονομικούς εταίρους τους.

Monday, July 21, 2008

Μακάρι ο Π.Γερμανός να είναι μέλος του ΚΚΕ.Οι δημιουργικές κοινωνίες προχωρούν μόνο με τις εκρηκτικές αντινομίες

Το χθεσινό ΒΗΜΑ δημοσίευσε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για την ιστορία του Π.Γερμανού.Κατά την ταπεινή γνώμη του αδέσποτου ιστολόγου,πρόκειται στη ουσία για ένα ύμνο στις τρομερές παραγωγικές αντιφάσεις της κοινωνίας μας κατα την τελευταία 35 ετία.(κλικ)
Προεισαγωγικά θέλω να αναφερθώ στην συντηρητική και αντιδραστική μυθολογική κατασκευή που υπονοεί ότι μια μη συγκρουσιακή κοινωνία ,παρέχει βιωτικό επίπεδο,ελευθερίες και προοπτικές στους πολίτες.
Ουδέν αναληθέστερο
Οι πιο αξιόλογες ιστορικά εποχές είναι γεμάτες παραγωγικές συγκρούσεις ,αντιφάσεις , αντινομίες παράδοξα και εκρηκτικά γεγονότα.
Η ιστορική συγκρότηση του ιστολόγου δεν είναι σοβαρή,αλλά δεν μπορώ να μην σημειώσω πως η ταραγμένη Ελλάδα του 60,με τις διώξεις της Αριστεράς, τις αποστασίες,τα πραξοκοπήματα είναι η η πιο εκρηκτική εποχή του νεο ελληνικού πολιτισμού ,της διανόησης της πολιτικής.
Η προεπαναστατική θυελώδης Ρωσία είναι το καμίνι του Ευρωπαικού πολιτισμού,και η ασφαλής ΕΣΣΔ η απέραντη πνιγηρή κατάθλιψη του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού.
Η σύχρονη Ελβετία κλεισμένη στα θαυμάσια βουνά και κοιλάδες,απολαμβάνει μια πρωτοφανή σταθερότητα,αλλα συνίσταται μόνο για υπνοθεραπεία,και παραδίπλα τα ταραγμένα βαλκάνια βράζουν απο τους Κουστουρίτσες και τους Μπρέγκοβιτς.
Στο ρεπορτάζ του Βηματος παρουσιάζεται μια ιστορία που αναδεικνύει τις τροφερές ηφαιστιακές αντιφάσεις της δημοκρατίας μας.
Ενας νεαρός Κνίτης του που ρισκάρει στην παρανομία την συμμετοχή του στον αντιδιδακτορικό αγώνα,την ώρα που ο Μαντέλης είναι έφεδρος σημαιοφόρος στο ΠΝ,ξεκινάει υπό το μηδέν και χωρίς να αποστεί από την πολιτική στράτευση δημιουργεί μια οικονομική μονάδα ευρωπαικού βεληνεκούς.
Το ΚΚΕ δεν ανήκει στις προτιμήσεις του ιστολόγου,αλλά το ουτοπικό αξιακό πλαίσιο του ΚΚΕ ανήκει στην ανθρωπότητα.Το πρόβλημα είναι ότι η ιδεολογική διαχείριση αυτού του πλούτου γίνεται από αγοραφοβικούς ιδεοληπτικούς μηχανισμούς που αφιέρωσαν ένα δίστυλο στην 25 σελίδα όταν ο Φαράκος μας άφησε.
Το ότι ο Γερμανός ακουμπά σ'αυτόν τον αξιακό πλούτο,και διοχετεύει την επιχειρηματικότητα του στην ελέυθερη οικονομία,χωρίς να τον ξεχάσει μου φαίνεται μεγαλοπρεπές.
Θα χαιρόμουνα πολύ να είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός είναι μέλος του ΚΚΕ,και μεταξύ μας μάλλον είναι,και αυτό με κάνει πιο αισιόδοξο.
Αυτό αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα στην ανοικτή οικονομία είναι δεν είναι της τάξεως της πολιτικής πόλωσης ,αλλά της τάξεως της δημιουργικότητας.
Δεύτερον αποκαλύπτει αυτές τις εγγενείς σχεδόν δαιμονικές αντιφάσεις των ανθρώπων ,υπερβαίνουν τα στερεότυπα, τα πολιτικά και κοινωνικά κλισέ που είναι βαθύτατα αντιδραστικά
Τρίτον αποκαλύπτει γιατί η κωλό δημοκρατία Kreeka Vabarik που συχαινόμαστε πολλές φορές,ταυτόχρονα σφρίζει από ταλέντο,δημιουργία ,ανοικτά μυαλά και την κάνει αξιοθαύμαστη.
Ενας πετυχημένος επιχειρηματίας που εμπνεύσθηκε ένα μοναδικό στην Ευρώπη business concept ( το ειδικευμένο κατάστημα μπαταρίας) ,δεν μεταστρέφει τις πολιτικές επιλογές του,σαν γλυώδης νεόπλουτος που γέμισε η Ελλάδα,αλλά προχωρά και υπερασπίζεται την αντίφαση του.
Σαράντα χρόνια πριν ο Εμπειρίκος κάνει την αντίστροφη διαδρομή ,και μας παραδίδει ένα θεμελιώδες πνευματικό κεφάλαιο ,μια υποθήκη πνευματικής και συνειδησιακής εντιμότητας.
Βέβαια η στερεοτυπία, η απύθμενη υποκρισία ο πολιτικός κονφορμισμός δεν μπορούν να αναδείξουν την ουσία του θέματος,και το μετατρέπουν παραπολιτική μπούρδα.
Γεια σου σύντροφε Γερμανέ
Σύντροφοι του ΚΚΕ και σ'ανώτερα

Saturday, July 19, 2008

Καλά κάνει το ΚΚΕ και έχει νομότυπα ιδιωτικές επιχειρήσεις,και καλό είνα όλα τα Ελληνικά κόμματα να δημιουργήσουν όσες πιο πολλές μπορούν.


Ο θεσμικός σουρεαλισμός της Kreeka Bavarik,είναι γνωστός.Από μια άποψη εξηγεί και τον δυναμισμό του εξωφρενικού αυτού κράτους.Ετσι για "τσιτώσουμε" τους λάτρες της επινενοημένης θρηνωδίας ,απλώς θυμίζουμε ότι η βαλκανική οικονομία μας έφτασε το επίπεδο της Ιταλίας υπολείπεται μόλις μια εκατοστιαία μονάδα της Ισπανίας (σε μονάδες κατακεφαλή ΑΕΠ) και με πετρέλαιο στα 140 USD θα εγγράψει το 2008 ανάπτυξη 3,0 %!!!!!!!

Μια χώρα και κοινωνία,που βρέθηκε εκτός ιστορικού κύκλου της Ευρωπαικής αναγέννησης έφτασε το επίπεδο χωρών του κεντρικού πυρήνα της ιστορικής ευρώπης,και "ρίχνει" δεκάδες μονάδες σε αντίστοιχες χώρες ομοίου πληθυσμού (Τσεχία,Ουγγαρία,Πορτογαλία κλπ)

Προφανώς δεν ναρκισευόμαστε με τα επιτεύγματα μας,είμαστε στα μαύρα μας τα χάλια,αλλά δεν δούμε και τις βαθύτερες ικανότητες μας,δεν μπορούμε να προχωρήσουμε,και πανάθεμα μας έχουμε πολλές.

Ο μεγαλύτερος ιδεολογικός τραγέλαφος παγκοσμίως έιναι η περίπτωση ΚΚΕ.

Το σημαντικώτερο ιδεολογικό απολίθωμα του 20 αιώνα,το πιο πολύτιμο εύρημα του Μουσείου Ιδεολογικής Ιστορίας,που αν βγεί στην συνεδρίαση του Sothby's για κόμματα ,κτυπάει όλα τα ρεκόρ,έχει στην κατοχή του ιδιωτική εταιρεία εκτυπώσεων.

Μετασταλινικός καπιταλισμός

Υποστηρίζω ότι καλώς το ΚΚΕ έχει τέτοια εταιρεία,καλά θα κάνει να κάνει και άλλες,και καλά θα κάνουν οι κάθε κρατικοδίαιτοι κομματόβιοι όλων των κομμάτων ,να μιμηθούν το ΚΚΕ πάραυτα και να φιάξουν όσες ιδιωτικές εταιρείες μπορούν.

Για να εξηγηθούμε όμως

Τις θέλουμε νομότυπα,ανοικτά,στην ελεύθερη αγορά (όση έχει υπάρχει στην KV) και όχι τίποτα κρατικοπρομηθευτικά "τέρατα" που γέμισε η πιάτσα με επικεφαλής ότι λάμογιο μπαινοβγαίνει στα υπουργεία ,στις Βρυξέλλες, και στα κομματικά γραφεία.

Με τον τρόπο αυτό τα κόμματα ,θα αποκτήσουν τουλάχιστον μια αίσθηση του τι εστί επιχειρείν,τι σημαίνει ατομική ευθύνη,τι ωραία είναι να βγαίνεις να λές ότι λαικιστική κολακεία μπορείς (που θα απαιτούσε δέκα προυπολογισμούς) και τι επιπτώσεις έχει στην πραγματική οικονομία.

Λόγω ιστορικών συγκυριών που αρμοδιώτεροι του αδέσποτου LLS ,έχουν αναλύσει ,η οικονομία μας δεν είναι κανένας σοβαρός φιλελεύθερος συγκρουσιακός και ρυθμισμένος καπιταλισμός.Ο φιλελευθερισμός στην Ελλάδα ,ούτε πέρασε και ούτε ακούμπησε.

Επειδή το θέμα έχει αναλυθεί αρκούντως στο ιστολόγιο,δεν προχωρώ ,αλλά απλώς υπενθυμίζω,ότι το κράτος έχει περίπου το 55 % του ΑΕΠ,απασχολεί εμμέσως ή αμέσως περίπου το 30 % των εργαζομένων ,χωρίς να λάβουμε υπ όψιν πόσοι άλλοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα απασχολούνται σε "κρατικούς" προμηθευτές.

Στις συνθήκες αυτές η κοινωνία αποκτά δυσανεξία προς τους λούμπεν επιχειρηματίες που "τακονομάνε" και μέσω ιδεολογικού αυτοματισμού,αποστρέφεται το επιχειρείν αυτό καθ'ευατόν.

Η ιδέα ότι μια οικονομική μονάδα,μπορεί να λειτουργεί ως ζωντανό κύτταρο,σε ένα εξελισσόμενο οργανισμό (την ρυθμισμένη αγορά) ,και να μετεξελίσσεται διαρκώς,αναζητώντας την μεγέθυνση,αλλά ταυτόχρονα να σέβεται τους νόμους ,ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ, είναι αποκρουστική στον μέσο πολίτη της KV.

Ας μου επιτραπεί ,ακόμα και για την αριστερά, δεν είναι το ιδιοκτησιακό που απωθεί,αλλά είναι η ενδογενής ευελιξία,η πλαστικότητα,η προσαρμοστικότητα που απαιτεί το επιχειρείν.

Η ανοικτότητα της επιχειρηματικότητας ,τρομάζει,για αυτό και η αυτοδιαχειριστική επειχειρηματικότητα ,απουσίαζει τελείως από το περισκόπιο της Αριστεράς.

Στις συνθήκες αυτές το ΚΚΕ,μέσα στην ιδιότυπη αγκύλωση του,ανοίγεται στην σκληρή επιχειρηματικότητα των εκτυπωτικών επιχειρήσεων,και πετυχαίνει.

Με γεια του με χαρά του.

Ετσι προφανώς καταλαβαίνει το εστί βερύκοκο,αλλά για λόγους πολιτικής επιβίωσης ,κρατάει το know how,για μια μικρή ομάδα στελεχών.

Τολμώ να φανταστώ αν όλα τα κόμματα να είχαν το δικαίωμα να είχαν ένα περιορισμένο αριθμό εταιρειών.Τότε όλοι θα μετρούσαν τα λόγια τους ,και δεν καταφευγαν με το παραμικρό στην λαικιστική ευκολία για τους φόρους,τις δημόσιες δαπάνες, τις αναδιανομές.

Thursday, July 17, 2008

Ο φίλος μου Isvan Lazlo.O φίλος μου ο Γιώργος.Αγαπάμε και τιμάμε τους Ρομά.


Μια δυσάρεστη περιπλοκή της ζωής,με έφερε σήμερα στην ανάγκη να χρειαστεί να ζητήσω από ένα συνεργείο να αδειάσει ένα χώρο γεμάτο απορρίματα.
Η μικρή έρευνα αγοράς με έφερε σε επαφή με τον Γιώργο και τον Κωνσταντή.
Πατέρας και γιος ,καβαλημένοι σε ένα ημιφορτηγό με ισχυρό μεγάφωνο αναστάτωναν την μικρή γειτονιά του Πειραιά.
"Ο Παλιατζής.όλα τα παλιά αγοράζω"
To deal ήταν εύκολο,γιατί ο Γιώργος ήθελε την δουλειά αμέσως.
Και οι δύο ρωμά.
Μελαμψοί ,ηλιοκαμμένοι με ηλικίες απροσδιόριστες από την κακουχία.Ο Γιώργος έμοιαζε 45-50 αλλά μπορεί να ήταν και 32,και ο Κωνσταντής έμοιαζε 20 αλλά μπορεί να ήταν 13.
Ανέλαβαν μια αδιανόητη εργασία,που μόνο η περιγραφή της είναι ένα σοκ για τον μέσο έλληνα με τις στοιχειώδεις ανέσεις επιβίωσεις.Κι'όμως την ανέλαβαν με κέφι,με σβελτάδα,δουλεύοντας αδιάκοπα,και μόνο η συμπτωματική παρουσία του ξάδελφου τους καρπουζά ,την διέκοψε.
Αυτοί είναι οι περιφερόμενοι Ελληνες Τσιγγάνοι.
Ταλαίπωροι,αδύναμοι,κεφάτοι,γεμάτοι ζωή,χρήσιμοι αλλά παραπεταμένοι
Ζουν σε αδιανόητα παραπήγματα (φωτό) ,σε μια συνθήκη ενός πολιτιστικού εγκλεισμού που ανακυκλώνει το περιθώρειο που μας βολεύει.
Ο Γιώργος και ο Κωνσταντής έκαναν μια δουλειά που κανένας καν διανοείται.
Συνειρμικά θυμήθηκα τον φίλο μου τον Isvan,που καλή του ώρα με κοιτάει από κάπου που δεν ξέρω.
Ο Isvan ήταν και αυτός Τσιγγάνος,όμως Ούγγρος ενσωματωμένος δύο γενεές ,Χημικός πολυτάλαντος,πολύγλωσσος εργατικός.Προιόν μιας μοναδικής πολιτιστικής όσμωσης που έγινε στις πεδιάδες των Μαγυάρων πριν δυο αιώνες.
Ο Isvan είχε το βλέμμα του Γιώργου.
Βαθύ γλυκό παραπονιάρικο
Ο Isvan είχει την φωνή του Γιώργου
Βραχνή ζεστή από τον ουρανίσκο,δονούμενη απο την καρδιά
Δυο Τσιγγάνοι με διαφορετικές διαδρομές ,αντίθετες ,αντίρροπες.
Η Βουδαπέστη του Isvan και το Ζεφείρι του Γιώργου ,έφιαξαν μια μοναδική γεωγραφία στο μυαλό μου,και είμαι σίγουρος ότι αυτή είναι η μοναδική γεωγραφία που αξίζει.Η γεωγραφία των ανθρώπων ,των βλεμμάτων.
Καλή σου ώρα Isvan
Καλές δουλειές Γιώργο

Tuesday, July 15, 2008

Αν δεν αποτολμηθεί η αυτοδιαχείριση στον Λαναρά,πότε θα γίνει;Απο τον κρατικοδίατο καπιταλισμό στον κρατικοδίαιτο αντικαπιταλισμό

Οι κλωστουφαντουργικές μονάδες του ομίλου Λαναρά είναι κλειστές
Η λογιστική αποτύπωση είναι δραματική
Σωρευμένα χρέη στις τράπεζες 150 εκ
Ζημίες 40,5 εκ
Καθαρή θέση εταιρείας 4,5 εκ
Πρόκειται για αναγγελθείσα χρεοκωπεία.
Το ερώτημα είναι πως είναι δυνατόν να σωρευθούν τέτοια χρεή;
Η απάντηση είναι απλή
Μέσω του γνωστού δικτύου που συνδέει επιχειρηματίες,τράπεζες,τοπικούς παράγοντες κλπ.
Είναι οδυνηρό αλλά προφανώς ο Λαναράς με πρόσχημα τις θέσεις εργασίες, διόγκωνε συνεχώς τον δανεισμό,χωρίς κανενός είδους επιχειρηματικό σχέδιο.
Στο αδιέξοδο που προκύπτει δυστυχώς δεν υπάρχει κανένα εναλλακτικό σενάριο,παρά η συνέχιση του δανεισμού!!Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις Λαφαζάνη (κλικ στον τίτλο)
Με μαθηματική ακρίβεια οι μονάδες οδεύουν σε οριστικό κλείσιμο ,καθώς είναι προσωρινά κλειστές λόγω χρεών προς την ΔΕΗ.
Εκείνο που δεν συζητάται καθόλου είναι η συνέχιση λειτουργείας των μονάδων ,με την επιχειρηματική εμπλοκή των εργαζομένων σ'αυτές.
Κι'όμως είναι δυνατή η συνέχιση των μονάδων με αλλαγή της διοίκησης ,με εκχώρηση των δικαιωμάτων του Λαναρά προς τους εργαζομένους,και την εκπόνηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου.
Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε μια απλοική γραφική έννοια εργατικής αυτοδιαχείρισης ,αλλά σε μια σύχρονη διεύθυνση μιας εταιρείας από μια διοίκηση της απόλυτης εμπιστοσύνης των εργαζόμενων.
Είναι προφανές ότι αυτό απαιτεί και μια επαγγελματική και επιστημονική κατάρτιση,δίπλα στους εξειδικευμένους τεχνικούς και απλούς εργαζόμενους που υπάρχουν ήδη στον Λαναρά.
Αναρωτιέμαι.Βλέπουμε τόσους καθηγητές και διανοούμενους που αυτοπροσδιορίζονται Αριστεροί οι οποίοι κοσμούν με τις υπογραφές τους για πάσης φύσεως αιτήματα κυρίως κρατικής προστασίας.Γιατί δεν θέτουν τις επαγγελματικές και επιστημονικές τους γνώσεις σε ένα πείραμα σύγχρονης αυτοδιαχείρισης ,το οποίο προφανώς θα είχε την κοινωνική συναίνεση;
Αντίθετα το σκηνικό στήνεται ,για να αναπαράγει το αδιέξοδο δίλημμα ,συνεχής δανειοδότηση στον Λαναρά ,για να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας,ή κλείσιμο.
Και σ'αυτό σιωπηλά συναινεί και η Αριστερά ως μη όφειλε
Περισσότερα με κλικ στον τίτλο

Sunday, July 13, 2008

Nεα Ζηλανδία Ενα οικοκομικό θαύμα Αριστερου Φιλελευθερισμού


Η Νεα Ζηλανδία αναφέρεται συχνά τους τελευταίους μήνες για την απόφαση της Εργατικής Κυβέρνησης να αποσύρει τις άδειες λειτουργίας στον τομέα των συγκοινωνιών.

Η οικονομία της χώρας αυτής αποτελεί ένα πετυχημένο παράδειγμα Αριστερού Φιλελευθερισμού ,δηλαδή στην πραγματιστική αξιοποίηση όλων των θετικών που μπορούν να αποδώσει η αξιοποίηση της παγκοσμιοποίησης αλλά ο χρήση του κρατικού τομέα,ως μοχλός οχι "αντινεοφιλελευθερισμού" αλλα ως ρυθμιστικός παράγοντας ρύθμισης και διασφάλισης του ανταγωνισμού.

Μερικά στατιστικά στοιχεία που βρίσκονται και στον σύνδεσμο που ακολουθεί

Η Ν.Ζηλανδία οκταπλασιάζει (8!!!! ναι 8!!!) το εισόδημα της εφαρμόζοντας πολιτικές ανοίγματος στην παγκοσμιοποίηση μέσα σε 20 χρόνια

Εχει εθνικό χρέος περίπου 35 % του ΑΕΠ (Kreeka Vabarik 110%)

Εχει εξαγωγές περίπου 30 % του ΑΕΠ (Kreeka Vabarik 3 %) με συμμετοχή της βιομηχανίας 30 % του ΑΕΠ (Kreeka Vabarik 20 %),δηλαδή πολλαπάσια βιομηχανική παραγωγικότητα.

Μάλιστα μεσα στην εικοσαετία μετέβαλε την κατα βάση αγροκτηνοτροφική οικονομία σε μια σοβαρή βιομηχανική δομή με βάση τις πρωτείνες γάλακτος που αξιοποιούν την σοβαρή κτηνοτροφία.

Με βάση αυτή την υγειή οικονομία,η Νέα Ζηλανδία προχωρεί σε νέες επενδύσεις στις συγκοινωνίες.

Σαν σοβαρή χώρα και μέσα στα χρονικά πλαίσια των συμβολαίων,χωρίς αναχρονιστικές "κρατικοποιήσεις" συμφωνεί με τους ιδιωτικούς εταίρους και αναλαμβάνει μερικούς τομείς,
με προτεραιότητα την διατήρηση του ανταγωνισμού,της ρυθμισμένης αγοράς


Στους συνδέσμους που ακολουθούν τα στατιστικά στοιχεία και η συνέντευξη του υφυπουργού οικονομικών στην Ελευθεροτυπία


Συνίσταται για ψύχραιμη ανάλυση,και διερώτηση τι σημαίνει για την οικονομία μας παρόμοιες πολιτικές;


Δεν συνίσταται για ιδεολογική οπαδοποίηση Ολυμπιακός- Παναθηναικός Νεοφιλελευθερισμός -Κρατικοποίηση





Δεν διατηρούμε τα οθωμανικά μνημεία ,δεν παρέχουμε τέμενος σε 300,000 μουσουλμάνους στην Αθήνα και μας πείραξαν τα περιστέρια της Αγιάς Σοφιάς




Μια από τις ισχυρότερες ιδεοληψίες της Kreeka Vabarik είναι η υποτιθέμενη πολιτιστική υπεροχή της απέναντι στους γείτονες της.


Βέβαια το κάιρο ζήτημα είναι ότι όσον αφορά τον πολιτισμό η ίδια η έννοια της σύγκρισης και της υπεροχής είναι ουσιαστικά το πρόβλημα.Απλούστατα δεν μπορει να υπάρξει σχετική αποτίμηση του πολιτισμού,όταν αυτός αποτελεί ουσιαστικά μέρος της φαντασιακής συγκρότησης ένος λαού.


Ολος ο πολιτισμός όλων των λαών είναι ισότιμα σπουδαίος,για αυτό πολύ καλά κάνουν διεθενίς θεσμοί όπως η Unesco και αναδεικνύουν παγκόσμια μνημεία και πολιτισμούς ως μέρος μιας παγκόσμιας κληρονομιάς.


Η Kreeka Vabarik όμως και κάθε εθνικό κράτος έχει ένα σοβαρό πρόβλημα ιστορικού ναρκισσισμού.Ολα τα εθνικά κράτη κατασκέυαζουν μια εθνική φαντασίωση με υλικά από το απώτερο παρελθόν,τα διατάσσουν σε μια υποτιθέμενη ιστορική συνέχεια, και συμβιώνουν εντός της πραγματικής αλλά και επίπλαστης ενότητας του έθνους κράτους.


Ο ναρκισισμός αυτός όμως απαγορεύει να δούμε τα δικά μας προβήματα και διογκώνει τις αστοχίες των άλλων.


Πρόσφατο παράδειγμα ο θόρυβος που ξεσηκώνουν διάφοροι για την Αγία Σοφία.Είναι πιθανόν ο θόρυβος να είναι δικαιολογημένος.Το ζήτημα είναι πως εμείς έχουμε διαχειριστεί αντίστοιχα προβληματα.Για να δούμε πιο προσεκτικά


Κατ'αρχάς μια ολόκληρη κοινωνία έχει διαμορφωθεί με την μυθολογία ,που δε αντέχει σε καμία σοβαρή κριτική,ότι η Οθωμανική επικράτηση δεν άφησε πολιτιστική ή πνευματική κληρονομιά.


Ουδεν αναληθέστερο.


-Η διοικητική δομή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ,με την διευρυμένη αυτονομία του συστήματος Μιλιέτ,αποτελεί υπόδειγμα ανεκτικής αυτοκρατορικής δομής που πολλοί θεωρούν ότι μπορεί να μας δώσει στοιχεία πολιτειακής συγκρότησης για την συγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

-Αποκρύπτεται συστηματικά η συμβολή των Οθωμανών στην διατήρηση μελέτη και εμπλουτισμό της βυζαντινής μουσικής,του λαικού πολιτισμού της Μ.Ασίας αλλά και η δημιουργία νέων καθαρά υβριδιακών μορφών πολιτιστικής έκφρασης όπως το θέατρο σκιών.
-Στον ελλαδικό χώρο , υπήρξαν μια σειρά από αρχιτεκτονικά επιτεύγματα της Οθωμανικής παράδωσης , τα οποία μέχρι σημερα είχαν χρήση μπακάλικων ,αποθηκών ,κινηματογράφων. Μια βόλτα στην Θεσσαλονίκη,το Νάυπλιο,τα Τρίκαλα, μπορούν να μας αποδείξουν ότι αντίστοιχος σεβασμός μας είναι ανύπαρκτος.



-Τέλος η βαλκανική δημοκρατία μας είναι ανίκανη να παράσχει το στοιχειώδες της ανεξηθρησκείας ,την δυνατότητα να ασκούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα δημόσια και ανοικτα σε νεόδμητο χώρο ,πολίτες αυτής της χώρας.Το τέμενος της Αθήνας ανοίκει στα δυσεπίλυτα προβλήματα,για τα οποία κανένας δεν τολμάει,κατατάσσοντας την πρωτεύουσα μας στο επίπεδο της Τεχεράνης ,όσον αφορά την ανεξηθρησκεία.

Στις φωτογραφίες υπάρχει η Αγιά Σοφιά,αλλα και το τέμενος των Αθηνών,δίπλα στην Ρωμαική Αγορά.
Αναρωτιέμαι πόσοι από αυτούς που διαμαρτύρωνται για την πρώτη,παρατήρησαν ποτέ το τέμενος να είναι σχεδόν αιώνες απροσπέλαστο ασυντήρητο ,με την κουρελαρία στο ισόγειο,να φιλοξενεί σακίδια,στιλέτα και λοιπά προιόντα παραεμπορίου;






Friday, July 11, 2008

Η διαφθορά κλείνει τις παραλίες και η κολακεία τις βρωμίζει

Η τελευταία "κρυφή" παραλία στην Αττική το προηγούμενο Σαββατοκύριακο




Στην βαλκανική δημοκρατία Kreeka Vabarik ο φυσικός πλούτος είναι άφθονος.Παρά τις συνεχείς προσπάθειες μας να κτίσουμε χωρίς πρόγραμμα,να καταπατήσουμε,να διαταράξουμε το φυσικό περιβάλλον ,αυτό συνεχίζει να μας παραδίδεται άδολα.
Ειδικά όμως στην Αττική,όπου συνωστίζονται περίπου 3,5 εκατομμύρια τα πράγματα είναι πλέον οριακά.Ακόμη μια πυρκαγιά και γίναμε Dubai χωρίς ουρανοξύστες.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις παραλίες.Παρ'οτι για όσους ξέρουμε τις "ειδικές" διαδρομές υπάρχουν μικροί παράδεισοι (φωτο),η κατάσταση είναι επίσης οριακή.
Αν συνεχίσουμε με την ίδια "λαδωμένη" πολεοδομία και την την αφόρητη κολακεία για τις "ελεύθερες παραλίες" θα θέλουμε τρεις ώρες μπας και βρούμε ένα χώρο να κάνουμε μπάνιο.
Η πολεοδομική πρόνοια για τις παραλίες είναι τραγελαφική.Εκατοντάδες χιλιόμετρα είναι ουσιαστικά απροσπέλαστα για τους επισκέπτες.Δρόμοι χωρίς προγραμματισμό , παραθαλλάσια οικόπεδα , λιμενικές ατασθαλίες αλλά και μια αλλοπρόσαλη παραλιακή ζώνη στην ,δημιουργούν μια πόλη χωρίς πρόσβαση στην θάλασσα.
Αναγκαστικά οι διαθέσιμες παραλίες ασφυκτιούν από κόσμο.
Οσοι καταφέυγουν στις οργανωμένες πλαζ, έχουν την πιο κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά.Με κάποιο τρόπο συνομολογούν ότι στον περιορισμένο χώρο ,είμαστε υποχρεωμένοι να συνυπάρξουμε ,με κάποιους κανόνες.Πολλές από αυτές τις έχουν σχετικά "αλμυρό" εισητήριο,αλλά η μικρή περιήγηση μάλλον δείχνει μια ορθολογική κατανομή ανάλογα με τις υπηρεσίες.
Οι δήμαρχοι και πολίτες κάνουν πολύ καλά που διεκδικούν όσες παραλίες έχουν καταπατηθεί παράνομα,και καλώς τις μετατρέπουν σε οργανωμένες δημοτικές πλάζ. Προσθέτουν περισσότερες επιλογές στους κατοίκους της πόλης.
Εκεί που η κατάσταση είναι ανυπόφορη είναι οι λεγόμενες "ελεύθερες".Αποτελούν τον καθρέπτη του ανύπαρκτου πολιτισμού της καθημερινότητας της Kreeka Vabarik.Παράλληλα απομυθοποιούν την έννοια του a priori καλοκάγαθου λαού,για τον οποίο γίνονται υποτίθεται όλα.
Αυτός ο καλοκάγαθος λαός εισβάλλει στις παραλίες, χωρίς καμία συναίσθηση συθόρμητης συγκατοίκησης ,με την πιο βάρβαρη προσδοκία,να οικειοποιηθεί ένα δημόσιο αγαθό όσο περισσότερο μπορεί.
-Παίρνει το ΙΧ και το βάζει σχεδόν δίπλα στην άμμο,γιατί βαριέται να περπατήσει πενήντα μέτρα
-Φωνασκεί και επιβάλει την μουσική του σέ όσους έχουν την τύχη να είναι σε ακτίνα εκατό μέτρων.
-Αν βρει πεύκα,ανάβει κάρβουνα ,και ψήνει οτιδήποτε χωρίς καμιά μέριμνα για πιθανή πυρκαγιά.
-Και τέλος αφήνει τα σκουπίδια του,με το λογικοφανές αίτημα ,να τα μαζέψει το κράτος.
Την ίδια υποκουλτούρα μεταφέρουν και ένα νέο είδος που πολλαπλασιάζεται εσχάτως ,οι σκαφάτοι,και οι λάτρεις του μηχανοκίνητου θαλάσσιου τουρισμού
Πρόκειται για παραλαγή νεοβαρβαρισμού με υψηλώτερα βαλάντια.
-Εξαντλούν την περιπέτεια τους μέχρι την πρώτη παραλία προσβάσιμη με αυτοκίνητο ,ενοχλώντας τους λουομένους
-Παραβιάζουν ασύστολα όλους τους κανόνες ακτοπλοίας ,και αποστάσεων
-Μολύνουν με όλους τους δυνατούς τρόπους
Η παραλία απαιτεί ένα συμβόλαιο συγκατοίκησης ,μια άρρητη κοινωνική συμφωνία,ένα υγειή συμβιβασμό.
Μια κοινωνία όπως η Kreeka Vabarik,χωρίς παράδωση στις ενδιάμεσες εθελοντικές μορφές οργάνωσεις, τελικά παλινδρομεί ανάμεσα σε ένα διεφθαρμένο κράτος,και μια ευτελιστική ιδιοποίηση όλων των κοινών.









Tuesday, July 8, 2008

Βρήκαμε το μανιφέστο ενος Σοσιαλισμού αλά Hayek.Socialism After Hayek, by Theodore A. Burczak, Ann Arbor: University of Michigan Press



Επειδή εγώ και οι σύντροφοι μου left liberals,και όλοι τέλος πάντων που πιστεύουμε ότι δεν είναι δυνατόν η αυθεντική αριστερά να απέχει από τις γόνιμες αναζητήσεις του συχρονου φιλελευθερισμού,καταφεύγοντας φοβισμένη στις πιο άρρητες κρατικιστικές αυταπάτες, δεν ανακαλύψαμε την αμερική to 2008 ,ψάχνουμε την διεθνή βιβλιογραφία και ευτυχώς δεν θα πάρουμε το βραβείο ιδεολογικής εκκεντρικότητες,γιατί μας προλαβε ο A.Burcak

Ο καθηγητής λοιπον Burcak κάθησε και μελέτησε τον Hayek και την έννοια του σοσιαλισμού σε συνθήκες 21 αιώνα,και μας παραδίδει ένα βιβλίο και περίεργους αναγνώστες.Σε γενικές γραμμές αποδυκνείει κάτι που είχαμε ψιλουποψιαστεί ότι ο αντιπρογραμματισμός του Hayek,δεν είναι αντίθετος με μια έννοια ενός "αυθόρμητου" σοσιαλισμού των ευκαιριών και των κοινωνικών εγγυήσεων.

Οσοι νομίζουν ότι ξεμπερδεψαν με τα θεωρητικά ζητήματα ,μέσω κανένος γενναίου "αντικαπιταλισμού" πρόκειται για χαζή απώλεια χρημάτων χρόνου ενέργειας,εξ' αλλου η βεβαιότητα είναι και θεραπευτική,στους σύχρονους καιρούς των διαφόρων ασταθειών.


Οι υπόλοιποι μπορούν να δουν στους συνδέσμους που ακολουθούν και την πιο πρόσφατη βιβλιοκριτική.


Αν ο αδέσποτος ιστολόγος βρει μερικά ενδιαφέροντα κομμάτια θα τα μεταφράσει.




Sunday, July 6, 2008

Trafficking:Η φρικαλέα πλευρά,της Ελληνικής Κοινωνίας,όπου οι πάντες κολακεύουν τους πελάτες


Εδω και χρόνια καθώς οδηγώ ,παρατηρώ μια μεγάλη μεταβολή στην αφισσοκουραλαρία που περιβάλλει τις κολώνες στους δρόμους της Αθήνας και μερικών επαρχιακών πόλεων.
Συνειδητοποίησα ότι όλο και περισσότερα κέντρα για στερημένους ή διεστραμμένους λάτρες της οπτικής απόλαυσης διαφημίζονται μέσω των γυμνών σωμάτων κάποιων γυναικών.Ταυτόχρονα παρατήρησα την Συγγρού να γεμίζει από τέτοιους χώρους ,μάλιστα κάποιοι από αυτούς διακρίνονται για ένα μεγαλοπρεπές "open 24 Hours".Δίπλα σ'αυτά περιθωρειακά κανάλια εισβάλουν στις συχνότητες με τα γνωστά δεκαπενταψήφια νούμερα και τις πάσης φύσεως προσκλήσεις,και ένα πλήθος αγγελιών χρηματοδοτούν τον αθλητικό κυρίως τύπο για υπηρεσίες αναλόγου περιεχομένου.
Ας μην γελιώμαστε πίσω από την δημσοσιότητα αυτή κρύβεται η πιο απάνθρωπη μορφή της σύγχρονης εκμετάλευσης,η σωματεμπορεία,το trafficking,η σεξουαλική τρομοκρατία.
Στην ελληνική κοινωνία το ζήτημα είναι περίπλοκο
Είμαστε μια κοινωνία με συντηρητικά ανακλαστικά στο σεξ,χωρίς παιδεία,με μόλις μια γενεά με σχετική ελευθερία στην ερωτική περιπέτεια,ιεροποίηση της οικογένειας, και απύθμενη υποκρισία.
Στο πλέγμα αυτό των συμπεριφορών,εισβάλει ο καταναλωτικός ηδονισμός του life style,με πρωτοπόρο ένα εσμό κυβερνογιάπηδων που μοστράρουν και πολιτικό λόγο (τρομάρα τους) και δρουν ως η απενοχοποιητική ιδεολογία ένα βήμα πριν το trafficking.
Καλλιστεία,Κωστόπουλοι,Περρήδες,Αναστασιάδηδες και ένα πλήθος απίθανων τύπων δημιουργούν μια δημοσιότητα με μοναδικό τοπολογικό ενδιαφέρον επιλεγμένα σημεία του γυναικείου σώματος.Τα πρόσωπα που μεταφέρουν άθελα τους αυτά τα σημεία αντιμετωπίζονται αναλόγως,ως cargo των ηδονοβλεπτικών αντικειμένων.Τίποτα παραπάνω τίποτα παρακάτω.
Πίσω όμως από την ιλλουστρατιόν διαστροφή,υπάρχει η πραγματικότητα ως βία,ως τραύμα ως ανθρώπινη εξόντωση.
Αφου έχουμε απενοχοποιηθεί από τον κάθε Κωστόπουλο ή Αναστασιάδη μπορούμε να καταναλώσουμε το αντικείμενο της διαφήμησης από πρόσωπα στερημένα από όλα τους τα διακαιώματα.
Είναι πιθανόν σ'αυτούς τους χώρους να συνυπάρχει και μια συναινετική διεργασία,μια συναλλαγή χωρίς καταναγκασμό.Αλλά η πραγματικότητα λέει ότι και αυτή η συναίνεση,λειτουργεί ως κάλλυμα για τις πιο απάνθρωπες μορφές εκμετάλευσης και δουλείας.
Η υποκρισία της Ελληνικής Κοινωνίας είναι ότι απενοχοποιεί ιδεολογικά και ποινικά τον χρήστη αυτών των υπηρεσιών.
Όι διώξεις αφορούν τους traffickers και η διαπόμπευση τα θύματα τους.Οι χρήστες όμως ,η "ζήτηση" μένει ανέπαφη και έτοιμη να συνεχίσει την κάλυψη της με την ανάλογη "προσφορά".
Το θέμα της πορνείας είναι δύσκολο ,αμφιλεγόμενο σε όλες τους τις διαστάσεις,και οι προσεγγίσεις πολλές.
Το θέμα όμως του trafficking είναι απλό,και φρικιαστικό
Ολες οι στατιστικές δείχνουν ,ότι η Ελλάδα πρωτοστατεί.Ως χώρος εκμετάλευσης ως χώρος μεταγωγής.
Και όλοι είμαστε συνένοχοι ,ακόμα και με την παθητική αποστροφή,σ'αυτήν τον τρόμο.
Σκέψεις για μερικά μέτρα σε επόμενη ανάρτηση

Thursday, July 3, 2008

Το σύμπλεγμα κατωτερότητας είναι εξ'ίσου επικίνδυνο.Είμαστε δυνητικά στην δεκάδα του πλανήτη και μιζεριαζόμαστε με την 55 θέση.


Το πιο επικίνδυνο στις φοβικές κοινωνίες τύπου Kreeka Vabarik είναι ότι παλινδρομούν ανάμεσα στην υπερφύαλη κενολογία του "το καιρό που εσείς τρώγατε βελανίδια..." και την παθολογική υποεκτίμηση του στυλ "τα μαύρα μας τα χάλια"
Αυτό έγινε και αυτήν την εβδομάδα
Ενας διεθνής οργανισμός (World Value Survey)που επιμετρά συμπεριφορές ψυχολογικές στάσεις σε όλες τις κοινωνίες παγκοσμίως,παρουσίασε ένα πολύπλοκο ντοκουμέντο το οποίο περιείχε τις κατατάξεις των διαφόρων κοινωνιών.
Ας εκκινήσουμε από την αιωρούμενη προυπόθεση ότι το ντοκουμέντο λέει την αλήθεια (γιατί και αυτό "παίζεται").
Αντί δημοσιογράφοι,πολιτικοί,διάφοροι ιστολόγοι να το κοιτάξουν στο σύνολο του,μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής παθογένειας που εκφράζεται ως παθολογική αυτολύπηση ,παίρνουν ένα κομμάτι που μας κατατάσσει στην θέση 55 από πλευράς αισιοδοξίας και βάζουν μπροστά την μηχανή της ναρκισσιστικής αυτουποτίμησης.
Η μηχανή αυτή δουλεύει πολύ καλά στην Kreeka Vabarik,αλλά το μυστικό είναι ότι δουλεύει με το ίδιο software της μηχανής που διαθέτουμε και ειναι η χαζοζαρούμενη ευωχία.
Και τα δύο είναι οι όψεις του ιδίου νομίσματος.
Κάτσαμε και το είδαμε το ντοκουμέντο στο σύνολο του και βλέπουμε άλλα πράγματα
Στον δείκτη αισιοδοξία που ειναι συγκυριακός,πολύ ευμετάβλητος είμαστε κάτω.
Στον χάρτη όμως των αξιών που εκφράζει πιο σταθερά ψυχομετρικά μεγέθη ,η KV δεν είναι καθόλου χάλια ,είναι στην πρώτη δεκάδα.
Ο αδέσποτος ιστολόγος δεν εκπλήσσεται,γιατί ξερει πόσο παρανοικά ταλαντούχος είναι ο κάθε (παναθεμάτον) συμπολίτης μου.
Είμαστε αξιαγάπητοι,αλλά ταυτόχρονα για ξύλο μετα βασανιστηρίων.Κωλοέλληνες του κερατά.
Απλούστατα δεν καταλαβαίνουμε τα ισχυρά μας χαρτιά,υπερτιμάμε τα πιο αδύνατα και παρόλα αυτά δεν είμαστε και άσχημα.
Επειδή το ιστολόγιο είναι πολιτικό,απ'ευθείας καταθέτω την γνώμη μου ,πως από όλους τους θεσμούς αυτής της ζουρλοκοινωνίας το κλειδί είναι το κράτος.Οποιος καταφέρει και το αλλάξει (το μειώσει προς επιτελικές αποστολές,και το ορθολογικοποιήσει στους εσωτερικούς μηχανισμούς αξιολόγησης) ,τότε άντε να μαζέψεις τους Γεωργιάδηδες που θα νομίζει ότι είμαστε κάποιοι επειδή έχουμε καλο DNA.Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί 1,3 εκ που περιδιαβαίνουν το ευρύτερο ελληνικό δημόσιο,είναι πολλοί,τα ξέρουν όλα,αποτελούν το 50-70 % όλων των κομμάτων εξουσίας και δεν γουστάρουν αλλαγές.
Δεν εκπλήσομαι λοιπόν από τον χάρτη αξιών.
Τι μετράει αυτός ο χάρτης
Στον ένα άξονα μετράει τις αξίες με βάση το άξονα μεταφυσική/παράδωση προς ορθολογισμό/ εξέλιξη και στον άλλον μετράει με βάση τον άξονα επιβίωση/ανάγκη προς αυτοέκφραση/αφαίρεση.
Σχηματικά ας πούμε η ανάπτυξη εντοπίζεται στα βορειοδυτικά του χάρτη στην τομή ορθολογισμός/εξέλιξη--αυτοέκφραση/αφαίρεση.
Κωλοέλληνες
Είτε το θέλουμε είτε δεν το θέλουμε είμαστε στην δεκάδα αυτών των κοινωνιών που έχουν το αξιακό πλαίσιο να προχωρήσουν και άλλο.
Δες τε την κουκίδα Greece που είναι
ΟΚ δεν είμαστε τέλειοι είμαστε και πίσω από άλλους.
Δεστε προσεκτικά ποιούς αφήνουμε πίσω,έχουμε μεγάλες εκπλήξεις
Στο μεταξύ μην το πάρουμε και τελείως πάνω μας
Μια βαλκανική Kreeka Vabarik είμαστε και τίποτα παραπάνω.....
Κλικ στον τίτλο για όλο το ντοκουμέντο

Τα μαθηματικά αποδεικνύουν:Η υπόθεση Siemens θα κλείσει ταχύτατα με απόλυτη άρρητη κοινωνική συναίνεση.

Το ότι η υπόθεση Siemens έχει σχεδόν κλείσει είναι σαφές.Εκείνο που αποκρύπτεται είναι ότι θα κλείσει με την υπόρρητη συναίνεση όλων μας,ή σχεδόν όλων και εννοώ , κομμάτων , συνδικαλιστικών οργανώσεων , εφημερίδων κλπ.
Δεν θα επαναλάβω την γνωστή άποψη του ιστολογίου ότι ο κοινωνικός σχηματισμός που ζούμε,δεν είναι απλά σύστημα ανισοτήτων είναι πολύ πιο περίπλοκο,δυναμικό εξελισσόμενο μόρφωμα ισορροπιών συγκρούσεων και συναινέσεων.Αν ήταν μόνο η ανισότητα με καμία Βίβλο κανένα Βίκτωρα Ουγκώ θα είχαμε καθαρίσει,και δεν θα "σκοτωνότανε" ο Μαρξ να γράφει το διαδαλώδες ,δυσανάγνωστο Κεφάλαιο.
Το πρόβλημα είναι ότι όσο οι κοινωνίες εξελίσσονται,γίνονται πιο περίπλοκες και οι παραδοξότητες ,οι αντιφάσεις οι αντινομίες μεγαλώνουν.Είναι όλο και πιο δύσκολο να τραβήξεις μια γραμμή,και να ορίσεις τα πράγματα.Δεν ήταν από χόμπυ που ο Αλτουσερ στα τελευταία του άρχισε να γράφει για υλισμούς της συνάντησης,μετακινούμενες χαράξεις κλπ.
Ας ξεχάσουμε λοιπόν προς στιγμήν το "ηθικό" ζήτημα.Είναι σαφές ότι κάποιοι τα "πηραν" ως μη όφειλαν,παραβιάζοντας άτυπους και τυπικούς κανόνες.Ας δούμε την υπόθεση Siemens ως τεχνικό πρόβλημα μαθηματικών.
Αντλώ τα στοιχεία από την δημοσιότητα και τον ιστότοπο της Siemens (κλικ στον τίτλο)
-H S καταβάλει σε δέκα χρόνια 100 εκ Ευρώ σε μίζες,και άρα τόσο έχει φουσκώσει τους λογαριασμούς ,ας πόυμε για λόγους συνενόησης 10 εκ τον χρόνο.
-Η S Ελλας απασχολεί 3,000 εργαζόμενους που λόγω της υψηλής εξειδίκευσης με μετριώτατους υπολογισμούς μαζύ με τις εργοδοτικές εισφορές διακινεί εντός της ελληνικής οικονομίας (μόνο ως εργοδότης) 3,000Χ40,000=120 εκ τον χρόνο
Δεν θα υπολογίσουμε ΦΠΑ που καταβάλει (περίπου 70-80 εκ τον χρόνο) γιατί υποθέτουμε ότι τον ίδιο θα κατέβαλε οποιοδήποτε άλλος προμηθευτής.
Υποστηρίζω ότι
1.-Επειδή όλο το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα (δηλαδή κόμματα,διαμορφωτές γνώμης,εμείς) είμαστε βαθύτατα υπέρ ενος κατα βάση κρατικού παρεοκαπιταλισμού (με ρητορικές μικροπαραλλαγές από την Αριστερά) η Siemens αποτελεί το πρότυπο μοντέλο της φαντασιακής αυτης κατασκευής
2.-Επειδή τα νούμερα αποδεικνύουν ότι S κάθε θέση εργασίας που έχει στην Ελλάδα μας χρεώνει περίπου 8% παραπάνω από το κανονικό
3.-Κανείς μα απολύτως κανείς ,δεν ρισκάρει να προτείνει το αυτονόητο για μια αυθεντική συγκρουσιακή φιλελευθερη καπιταλιστική οικονομία.
Ποιο είναι αυτό;
Το Σδοε αύριο στο γραφείο της Siemens,με ξεσκόνισμα των βιβλίων,δικαστική αγωγή στην μητρική εταιρεία,αλλά υπο την εύλογη αίρεση ότι η Siemens αναστέλλει όλες τις εργασίες της στην Ελλάδα.
Κάτι πήγε να ψελίσει ο Μάνος,κάτι ο Ευθυμίου,το δε (όπως πάντα συντηρητικό στην ιδεοληψία του) ΚΚΕ,νωρίς νωρίς ξεκίνησε άλλο τροπάριο.Oι υπόλειποι ΓΑΠ,Alex,εφημερίδες κλπ διεκδικούν από τον μακαρίτη τον Τεγόπουλο της Κλακ φιλμς, το βραβείο μελό.
Σύντροφοι η υπόθεση Siemens στην Ελληνική του δεν είναι σκάνδαλο,είναι απότοκο του σημείου ισορροπίας της ελληνικής οικονομίας,στο οποίο όλοι καταβάθος συναινούν.
Ελεύθερη οικονομία,΄με δαιδαλώδεις κρατικές συμφήσεις,που βολεύουν τις κοινωνικές και ιδεολογικές ανάγκες της πολιτικής
Οι συντηρητικοί ,διατηρούν θέσεις εργασίας,οι προοδευτικοί διατηρούν την μακαριότητα τους στον εγγενή κρατισμό,και οι ενδιάμεσοι τα "παίρνουν".
Για να είμαι κυνικός,νομίζω ότι το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η Siemens (άλλωστε 8 % για 3000 θέσεις εργασίας τεχνικών υψηλης εξειδίεκυσης,χαλάλι) ,το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι δεν βγαίνει κανένα συμπερασμα για το μέλλον
Για μια πραγματικά ελεύθερη οικονομιά,με συγκρουσιακή λογική,ξεκάθαρους κανόνες,υψηλή εξειδίκευση,αμείλικτους ελέγχους,που όπου εφαρμόζεται παραδίδει υψηλές αμοιβές κοινωνική σταθερότητα,υψηλα συνδικαλιστικά κεκτημένα και εμπιστοσύνη για το μέλλον.

Wednesday, July 2, 2008

Πολύμορφη ,πολυδαίδαλη κοινωνία Πολιτών,ως αντίβαρο στην κρατική αυθαιρεσία.Ενα αριστεροφιλελευθερο προτυπο

Μια απο τις πιο αντιφατικές και ενδιαφέρουσες συναντήσεις της πολιτικής θεωρίας είναι η κεντρικός ρόλος που παίζει το πλέγμα των εθελοντικών μη κυβερνητικών οργανώσεων,τόσο στην κλασσική αριστερή όσο και φιλελεύθερη αποτύπωση.

Σε μια συμβατική,ανάγνωση μπορούμε να πούμε ότι εκκινώντας από διαφορετικες αφετηρίες,συναντιώται σε ένα σημείο που προκαλεί αμηχανία.

Η αριστερά στην τρέχουσα πολιτική δράση της,εκφράζεται μέσα από τις πολιτικές δράσεις ομάδων,συλλόγων,σωματείων,κλπ σε μια αντίθεση με τις κυβερνητικές επιλογές ,δημιουργόντας ένα καταπληκτικό πλέγμα οργανώσεων .

Το Ευρωπαικό φόρουμ στην Αθήνα μας παρουσίασε αυτήν την πολυμορφία στην απόλυτη έκταση της.

Πολιτικές σχεχταριστικές γκρούπες,δίπλα σε ορειβατικούς συλλόγους,σε ομάδες τέχνης,φόρουμ διαλόγου κλπ κλπ

Η δυσεπίλυτη αντίφαση,που προκαλεί αμηχανία,είναι ότι αυτή ακριβώς η κοινωνική μορφή διακλάδωσης,αυτά τα ριζώματα (Deleuze) είναι και το πολιτειακό πρότυπο του φιλελευθερισμού.

Για να κάνουμε το πράγμα πιο ερεθιστικό ,ας σημειώσουμε ότι η οργανωσιακή θεωρία ,στην ουσία δεν μπορεί να διακρίνει την οριζόντια ευέλικτη σύχρονη εταιρεία υψηλης τεχνολογίας,από τα πολύμορφα κινήματα της αριστεράς.
Στην ουσία είναι και οι δύο ριζωματικές οργανώσεις.Καμία σοβαρή επιχείρηση με έκθεση στο διεθνές περιβάλλον έχει την πολυτέλεια να είναι απλοικά ιεραρχική.

Ετσι για να συνενοηθούμε χοντρά,ας πούμε ότι μορφολογικά σύχρονες εταιρείες και «αντι καπιταλιστικοί» αγώνες είναι πανομοιότυποι.

Ο αδέσποτος ιστολόγος,που και που εργάζεται και πιο συστηματικά,βρήκε ένα κείμενο του Hayek ,το μετάφραασε,και αναρωτιέται δημόσια.


Υπάρχει κανένας έντιμος αριστερός που δεν θα συνιπέγραφε τα παρακάτω;


Η σπουδαιότητα των εθελοντικών ενώσεων (O φιλελευθερισμός δεν είναι ατομικισμός) Μετάφραση LLS από το F.Hayek The Mirage of Social Justice p 151-3

Θα ήταν θλιβερή παρανόηση των βασικών αρχών της ελεύθερης κοινωνίας αν έβγαινε το συμπερασμα ότι επειδή πρέπει να αποδυναμώσουμε τις μικρές ομάδες από όλες τις αναγκαστικές επιβολές,δεν θα δώσουμε την ύψιστη αξία στις εθελοντικές δράσεις .
Περιορίζοντας τις αναγκαστικές δράσεις στα κυβερνητικά όργανα,και περιορίζοντας την ενέργεια τους μόνο στην ενίσχυση των γενικών κανόνων και νόμων ,αυτές οι αρχές (της ελεύθερης κοινωνίας) σκοπεύουν να περιορίσουν τον καταναγκασμό ,δίνοντας τον μεγαλύτερο χώρο στην εθελοντική δράση.

Η κακόβουλη ιδέα ότι όλες οι δημόσιες ανάγκες πρέπει να υπηρετηθούν από από υποχρεωτικές οργανώσεις και όλα τα μέσα που προσφέρουν τα άτομα στην εξυπηρέτηση δημοσίων σκοπών, πρέπει να είναι κάτω από κυβερνητικό έλεγχο,είναι τελείως ξένη προς τις αρχές της ελεύθερης κοινωνίας.
Ο πραγματικός φιλελεύθερος πρέπει να επιθυμεί όσον το δυνατόν «ειδικές κοινωνικές ενώσεις εντος του κράτους»,εθελοντικές οργανώσεις μεταξύ του κράτους και της κυβέρνησης,τις οποίες ο λανθασμένος ατομικισμός του Rousseau και η Γαλλική Επαναστάση ήθελαν να υποτάξουν.Αντιθέτως θέλει να τις αποστερήσει όλες από τα αποκλειστικά και υποχρεωτικά στοιχεία.

Ο φιλελευθερισμός δεν είναι ατομικισμός στην έννοια «καθένας για τον εαυτό του»,παρότι είναι καχύποπτος για την τάση των οργανώσεων να προσπορίζονται αποκλειστικά δικαιώματα για τα μέλη τους.

Θα διαπραγματευτούμε πληρέστερα τα προβλήματα που προκύπτουν από την θεώρηση ότι αυτές οι εθελοντικές οργανώσεις ,εξαιτίας της μεγαλύτερης ισχύος που αποκτούν σε σχέση με τα άτομα,πρέπει αναγκαστικά να περιορίζονται από τον νόμο και ειδικώτερα πρέπει να αρνηθούν μερικά δικαιώματα τα οποία είναι σημαντικά για την ζωή των ατόμων.

Αυτό όμως που θέλουμε να υπογραμμίσουμε ,δεν είναι τα απαραίτητα όρια,αλλά η σημασία της ύπαρξης των εθελοντικών ενώσεων,όχι μόνο για το συμφέρον αυτών που τις απαρτίζουν,αλλά για την αληθινή υποστήριξη του δημοσίου συμφέροντος.

Η κυβέρνηση πρέπει να έχει το μονοπώλειο της κατανομής των υποχρεώσεων,για περιορίζει τον καταναγκασμό των υποχρεώσεων,αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κυβέρνηση πρέπει να έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να προωθεί τα δημόσια αγαθά.

Σε μια αληθινά ελέυθερη κοινωνία,οι δημόσιες υποθέσεις δεν περιορίζονται ως υποθέσεις της κυβέρνησης,και ή έννοια του δημοσίου δεν πρέπει να εξαντλείται στην κυβερνητική ευθύνη.

Είναι μια απο τις μεγαλύτερες αδυναμίες του καιρού μας,το γεγονός ότι μας λείπει η υπομονή και η πίστη να κτίσουμε εθελοντικούς οργανισμούς για σκοπούς με μεγάλη αξία,και αμέσως ζητάμε από την κυβέρνηση να επιβάλει αναγκαστικά (ή με άλλους τρόπους που προέρχονται απο καταναγκασμό) οτιδήποτε είναι επιθυμητό σε μεγάλη κλίμακα.

Τίποτα δεν μπορεί να έχει πιο καταστροφικό αποτέλεσμα στην πραγματική συμμετοχή των πολιτών,από μιά κυβέρνηση,που αντί απλώς να παρέχει το βασικό πλαίσιο για την αυθόρμητη ανάπτυξη,γίνεται (η κυβέρνηση) μονολιθική και αναλαμβάνει την πρόβλεψη και όλη την ευθύνη ,για ζητήματα που μπορούν να λυθούν από τις κοινές προσπάθειες.

Είναι μεγάλη αξία της αυθόρμητης τάξης,που προκύπτει από την συνύπαρξη μεγάλου αριθμού διακριτών εθελοντικών οργανώσεων και κοινοτήτων,που υπηρετούν αξίες όπως η επιστήμη,οι τεχνές,ο αθλητισμός κλπ.

Είναι ακόμα μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη ,όταν αυτές οι ομάδες επεκτείνονται εκτός συνόρων.Ενας Ελβετός ορειβάτης έχει περισσότερα κοινά με ένα Ιάπωνα συνάδελφο του,από όσα με ένα ποδοσφαιριστή της πατρίδας του.Συμμετέχουν λοιπόν σε μια κοινότητα ισχυρότερη ίσως και από την πολιτική ομάδα στην οποία ανήκουν.

Η παρούσα τάση των κυβερνήεων να μεταφέρουν όλα τα δημόσια ενδιαφέροντα κάτω από τον έλεγχο τους,στην ουσία καταστρέφει το δημόσιο συμφέρον.,με αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός πολιτών να αποστρέφονται την πολιτική,παρότι έχουν ήδη αφιερώσει πολλά σε αυτήν.

Tuesday, July 1, 2008

Μισός χρόνος Αριστεροφιλελευθερη Σύνθεση

Το ιστοσημειωματάριο αυτό γεννήθηκε από την πραγματική ανάγκη του κατόχου του να διαπραγμετευτεί ανοικτά την ιδέα μιας γόνιμης σύνθεσης των αυθεντικών εννοιών της αριστεράς και του φιλελευθερισμού

Το ιστοσημειωματάριο ήταν πραγματικό,γι’αυτό και άλλαξε μορφή πολλές φορές, και ανοίκτηκε σε περιεχόμενα εκτός αρχικής ιδέας.

Οτι κατατέθηκε δεν προυπήρξε ,αλλά δημιουργήθηκε κατα την διάρκεια αυτών των μηνών

Εξι μήνες μετα μπορώ να πώ

Δεν είμαι μόνος , είμαστε πολλοί μα πάρα πολλοί παραπάνω.Ολοι οι συμπολίτες που γνώρισα, διατυπώνουν πολιτκές απόψεις συνθετικές,συνδιαστικές υιοθετώντας αφηγήσεις της πολιτικής από διάφορες αφετηρίες.Μπορω να πω ο γόνιμος μεταμοντερνισμός ,η εμπλουτιστική πολιτική επινόηση,κυριαρχούν έναντι μιας πολιτικής της απολυτότητας.Η συνθετική πολιτική πρόταση δεν είναι συμβιβαστική ,είναι συγκρουσιακή και σπινθηροβόλα.

Εκτός από ιστολογικά ψευδώνυμα γνώρισα πρόσωπα.Η ιδέα του πολιτικού καφενείου μου απεκάλυψε ότι πίσω από την κειμενική πραγματικότητα ,υπάρχουν πιο ενδιαφέροντα βλεμματα,εκδηλώσεις σώματος,προφορικές διατυπώσεις,υπάρχουν προσωπα.

Μπορούμε να περάσουμε σε άλλη φάση.Η πολιτική έκφραση μπορεί να πάρει μια δομημένη μορφή.Μπορεί να γίνει μια συλλογικότητα που στοχάζεται με κοινές αξίες και διατυπώνει την γνώμη της ,όσο δυνατά μπορεί.

Η εποχή είναι των ευέλικτων μικρών σχημάτων.Ολα πια γίνονται ευέλικτα, εύπλαστα,κινητικά.Η πολιτική που μένει στα σκληρά στεγανά,στις επίσημες και άτυπες επετηρίδες τελείωσε.Ενα αριστεροφιλελευθερο εγχείρημα είναι εφικτό επειδή είναι ευέλικτο μικρό.

Τα βασικά προαπαιτούμενα ενός αριστεροφιλελευθερου εγχειρήματος.

-Ο πόλεμος στους μηχανισμούς αναπαραγωγής της φτώχειας
-Η κριτική προσέγγιση της πολιτικής θεωρίας.
-Η έντιμη και σφαιρική αντιμετώπιση της πραγματικότητας
-Η δυσπιστία προς την αυθεντία της μεγάλης δομής
-Η εμπιστοσύνη στον άνθρωπο,στις εθελοντικές συλλογικότητες
-Η αναζήτηση της κοινωνικής αλληλεγγύης μέσα από τον μεγαλύτερο δυνατό πολυμορφισμό.


Πέρασα ανέλπιστα καλά τους τελευταίους έξι μήνες